abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10917360
in mijn mening de beste horrorfilm die ik gezien heb. huiveringwekkend echt en onheilspellend. praktisch geen cliche te vinden in de film. de entree van leatherface is indrukwekkend, schokkend en confronterend tegelijk. dat n leven zo snel door iets geeindigd kan worden.
ik heb m een jaar geleden gezien en kon niemand vinden om mee te praten over deze film. dat was erg frustrerend want hij spookte nog dagen door mn hoofd heen.

jullie gedachten?

donderdag 5 juni 2003 @ 22:52:36 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10917404
Ik vond er echt geen fuck aan. (Maar dat heb ik bij alle horror films trouwens)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_10917419
Heb hem in de bios gezien! Echt top!

Dolby surround gekrijs en geschreeuw. Perfect, wat wil je nog meer.

pi_10917736
Het is zeker 1 van de beste horrorfilms die ik ken inderdaad. Eigenlijk is hij zo simpel, zo low budget, maar toch is ie ijzingwekkend goed! Vooral die achtervolging van leatherface en dat meisje (weet niet meer hoe ze heet). Er is ook nog een deel 2 en 3, die heb ik niet gezien. Mischien maar goed ook, want aan de cijfers op imdb te zien zijn die echt heel slecht. Maarja.....da's meestal met vervolgen.
Ik zoek TCM nog altijd op dvd, maar die import van 40 Euro of zo (Ro-disc, Rotterdam) vind ik toch wel erg duur. Verder heb ik 'm nog nergens gezien op schijfje.
  donderdag 5 juni 2003 @ 23:09:30 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10917933
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:03 schreef hans12581 het volgende: ...
Ik zoek TCM nog altijd op dvd, maar die import van 40 Euro of zo (Ro-disc, Rotterdam) vind ik toch wel erg duur. Verder heb ik 'm nog nergens gezien op schijfje.
Al een hele tijd terug heeft DFW (Dutch Film Works) TCM op DVD uitgebracht in NL en die kostte toen weinig en bevatte behoorlijk wat extraas. Of je 'm nu nog kunt vinden weet ik niet. In ieder geval is/was ie er wel ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_10918397
Kan wel kloppen ja, maar op elke site waar je komt is ie 'tijdelijk' niet meer leverbaar. Dat tijdelijke is al meer dan een half jaar of zo, dus dat schiet niet op. Maar misschien kom ik 'm nog wel een keertje tegen voor een leuke prijs, dan koop ik 'm wel.
pi_10918435
Ik vond hem wel grappig, maar om het nou een topfilm te noemen . Er gebeurd toch bijna geen kont in
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:35:32 #8
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_10920122
Er wordt op dit moment gewerkt aan een remake. Hopen dus dat er wat meer gore wordt toegevoegd.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:44:26 #9
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10920250
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:35 schreef Dinalfos het volgende:
Er wordt op dit moment gewerkt aan een remake. Hopen dus dat er wat meer gore wordt toegevoegd.
Wat ik ervan heb begrepen dat ze het meer een blair witch feeling willen geven dus zo weinig mogelijk laten zien....
pi_10925599
ja die remake wordt geweldig. ik kan m'n vinger er maar niet opleggen waarom ik zo uit kijk naar de nieuwe versie. ik bedoel een film geproduceerd door jerry bruckheimer is nooit een goed idee of iets om naar uit te kijken. maar ik ben, denk ik, heel benieuwd wat ie er mee doet.
ik heb echter een foto gezien van de nieuwe leatherface en das niet zo goed. zie hier:

er zit in deze versie geen jongen in een rolstoel, wat ik juist heel origineel vond aan t origineel, en verder zijn t allemaal mooie mensen met grote tieten(ook de jongens!), wat in mijn ogen ook geen goed idee is.
pi_10925652
jongens met grote tieten?
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:54:07 #12
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10926515
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:18 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ja die remake wordt geweldig. ik kan m'n vinger er maar niet opleggen waarom ik zo uit kijk naar de nieuwe versie. ik bedoel een film geproduceerd door jerry bruckheimer is nooit een goed idee of iets om naar uit te kijken. maar ik ben, denk ik, heel benieuwd wat ie er mee doet.
ik heb echter een foto gezien van de nieuwe leatherface en das niet zo goed. zie hier:
[afbeelding]
er zit in deze versie geen jongen in een rolstoel, wat ik juist heel origineel vond aan t origineel, en verder zijn t allemaal mooie mensen met grote tieten(ook de jongens!), wat in mijn ogen ook geen goed idee is.
Wordt dus een aanfluiting in de orde van grote als jeepers creepers of de vervolgen van de TCM...

Van dit meesterwerk moet je gewoon afblijven, juist in dat tijdsgewricht en met dat onstellend lage budget floreert deze horror.
Daar blijft nu niets van over, leatherface tikkend achter zijn pc'tje zeker? En allemaal van die verveelde friends-jongeren met een mobieltje en een gameboy

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_10926630
dat ben ik helemaal met je eens, doordat t low budget was voegde dat iets toe aan de sfeer en de sfeer was perfect in die film. maar zolang t origineel niet veranderen vindt ik alles best. daarom kan ik ook uitkijken naar deze nieuwe versie.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:04:35 #16
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_10926765
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:18 schreef Astronaut_Jones het volgende:

Vette gitaar. .
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:22:33 #17
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10927122
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:58 schreef Astronaut_Jones het volgende:
dat ben ik helemaal met je eens, doordat t low budget was voegde dat iets toe aan de sfeer en de sfeer was perfect in die film. maar zolang t origineel niet veranderen vindt ik alles best. daarom kan ik ook uitkijken naar deze nieuwe versie.
Ja, t origineel blijft toch wel eenzaam aan de top staan
(moet hem nodig eens op dvd gaan regelen trouwens)
  vrijdag 6 juni 2003 @ 12:58:42 #18
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_10927989
"Daar blijft nu niets van over, leatherface tikkend achter zijn pc'tje zeker? En allemaal van die verveelde friends-jongeren met een mobieltje en een gameboy "

Laat de gameboy hier buiten!!!!

vrijdag 6 juni 2003 @ 13:14:06 #19
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10928339
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:58 schreef Dinalfos het volgende:
"Daar blijft nu niets van over, leatherface tikkend achter zijn pc'tje zeker? En allemaal van die verveelde friends-jongeren met een mobieltje en een gameboy "

Laat de gameboy hier buiten!!!!

OK, met een X-box dan
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:54:38 #20
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10929330
Remake? AARRGHH ... Jerry Bruckheimer? AAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!!

Is dan niets meer heilig? Wat denken ze toe te kunnen voegen ten opzichte van het origineel? Meer gore? Asjeblief zeg, de kracht van het origineel zit juist in hetgeen je niet ziet en in de sfeer, oftewel: de horror die zich in je eigen hersenpan ontwikkeld door te denken aan wat buiten beeld gebeurd, niet de horror die je in hapklare brokken als kant en klare magnetronmaaltijd naar binnen geschoven krijgt. Mag ik aub nog wat aan mijn eigen fantasie overlaten? Die is altijd beter dan wat je op het doek kunt laten zien. Maar nee, het zal wel weer compleet uitgekauwd worden ... AARRGGHHH!

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:05:54 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10929654
Ik heb die van Dutch Film Works, respectabel DVDtje voor 13 euro ofzo met best flink wat extra's voor dat geld.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:29:10 #22
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10930274
quote:
Remake? AARRGHH ... Jerry Bruckheimer? AAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!!
Volgens mensen die m in Cannes gezien hebben is ie vele malen beter als het origineel....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:10:06 #23
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10931593
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mensen die m in Cannes gezien hebben is ie vele malen beter als het origineel....

Hoeveel werden ze voor deze mening betaald? En... hebben ze het origineel wel gezien vraag ik me af.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:10:28 #24
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_10931600
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:54 schreef Weakling het volgende:
Remake? AARRGHH ... Jerry Bruckheimer?
Michael Bay, om precies te zijn. Maar dat is minstens net zo erg.
quote:
AAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!!
AAAAAAARGHHH indeed.
quote:
Is dan niets meer heilig? Wat denken ze toe te kunnen voegen ten opzichte van het origineel? Meer gore? Asjeblief zeg, de kracht van het origineel zit juist in hetgeen je niet ziet en in de sfeer, oftewel: de horror die zich in je eigen hersenpan ontwikkeld door te denken aan wat buiten beeld gebeurd, niet de horror die je in hapklare brokken als kant en klare magnetronmaaltijd naar binnen geschoven krijgt. Mag ik aub nog wat aan mijn eigen fantasie overlaten? Die is altijd beter dan wat je op het doek kunt laten zien. Maar nee, het zal wel weer compleet uitgekauwd worden ... AARRGGHHH!
Hier heb ik niets aan toe te voegen, eigenlijk.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:30:02 #25
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10932174
quote:
Hoeveel werden ze voor deze mening betaald? En... hebben ze het origineel wel gezien vraag ik me af.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')