quote:Het complete artikel kun je lezen bij EETimes.
The nation's largest intelligence agency by budget and in control of all U.S. spy satellites, NRO is talking openly with the U.S. Air Force Space Command about actively denying the use of space for intelligence purposes to any other nation at any time not just adversaries, but even longtime allies, according to NRO director Peter Teets.At the National Space Symposium in Colorado Springs in early April, Teets proposed that U.S. resources from military, civilian and commercial satellites be combined to provide "persistence in total situational awareness, for the benefit of this nation's war fighters." If allies don't like the new paradigm of space dominance, said Air Force secretary James Roche, they'll just have to learn to accept it. The allies, he told the symposium, will have "no veto power."
Beginning next year, NRO will be in charge of the new Offensive Counter-Space program, which will come up with plans to specifically deny the use of near-Earth space to other nations, said Teets.
The program will include two components: the Counter Communication System, designed to disrupt other nations' communication networks from space; and the Counter Surveillance Reconnaissance System, formed to prevent other countries from using advanced intelligence-gathering technology in air or space.
"Negation implies treating allies poorly," Robert Lawson, senior policy adviser for nonproliferation in the Canadian Department of Foreign Affairs, said at a Toronto conference in late March. "It implies treaty busting."
Het is bekend dat de VS hun verdediging dusdanig serieus neemt dat ze de territoriale grenzen van andere landen als van ondergeschikt belang inschatten, maar aanspraak maken op het exclusieve alleenrecht op alles wat buiten de atmosfeer van de aarde ligt is wel een heel erg boude stap. Wederom een zorgwekkende ontwikkeling.
quote:Galileo is voornamelijk bedoeld als een tegenhanger van het GPS-navigatiesysteem maar zoals we in Irak al gezien hebben kan zo'n systeem ook gebruikt worden voor positiebepaling van geleide wapens.
Op vrijdag 23 mei 2003 17:44 schreef schatje het volgende:
Europa heeft nu toch Galileo, of is dat alleen navigatie??
Voorlopig is Galileo volgens mij nog niet aktief, en de VS verzet zich er sterk tegen. Zoals het artikel al zegt:
quote:
The European Union complained in no uncertain terms five years ago that the NRO and National Security Agency were using global electronic-snooping programs like Echelon outside the boundaries of mutual NATO advantage. The European Space Agency chimed in last fall, when the Defense Department tried to bully ESA into changing its design plans for a navigational-satellite system called Galileo.
quote:om de één of andere reden heb ik zo het gevoel dat ze daar niet eens zo veel problemen mee zouden hebben ...
Op vrijdag 23 mei 2003 18:18 schreef Disorder het volgende:
Als zij zich niets van ons aantrekken doen wij toch gewoon het omgekeerde. Gewoon zo'n spionagesatelliet de lucht in sturen. Wat willen ze doen dan? Oorlog maken met de hele wereld?
quote:Ik denk het wel, dat zouden ze namelijk verliezen
Op vrijdag 23 mei 2003 18:20 schreef realist_ik het volgende:[..]
om de één of andere reden heb ik zo het gevoel dat ze daar niet eens zo veel problemen mee zouden hebben ...
quote:ja man zorgwekkende ontwikkeling ... de amerikanen willen hun eigen sattelieten enkel voor amerikaanse doeleinden gebruiken
Op vrijdag 23 mei 2003 17:32 schreef Vibromass het volgende:
Bondgenoten van de VS maken zich zorgen over voorstellen van het Amerikaanse 'National Reconnaissance Office' (NRO), die tot doel lijken te hebben andere landen dan de VS zelf de toegang tot de ruimte te ontzeggen waar het het verzamelen van strategische informatie betreft.
[..]Het complete artikel kun je lezen bij EETimes.
Het is bekend dat de VS hun verdediging dusdanig serieus neemt dat ze de territoriale grenzen van andere landen als van ondergeschikt belang inschatten, maar aanspraak maken op het exclusieve alleenrecht op alles wat buiten de atmosfeer van de aarde ligt is wel een heel erg boude stap. Wederom een zorgwekkende ontwikkeling.
HOE DURVEN ZE!
quote:Terwijl het eerst niet zo was, dat vind ik dus wel zorgelijk. Als ze nou een nieuwe satelliet hadden gelanceerd dan vind ik het te begrijpen, maar dit lijkt op een uithaal naar de rest van de wereld.
Op vrijdag 23 mei 2003 19:31 schreef sp3c het volgende:[..]
ja man zorgwekkende ontwikkeling ... de amerikanen willen hun eigen sattelieten enkel voor amerikaanse doeleinden gebruiken
HOE DURVEN ZE!
quote:Lees het artikel ook ff
ja man zorgwekkende ontwikkeling ... de amerikanen willen hun eigen sattelieten enkel voor amerikaanse doeleinden gebruiken
HOE DURVEN ZE!
Ze claimen de ruimte, behoorlijk belachelijk imho maargoed wie ben ik.
quote:Mijn idee ook ja
Op vrijdag 23 mei 2003 19:38 schreef Ype het volgende:
O mijn god!
Dit kan toch gewoon niet serieus zijn?
Het word zolangzamerhand ECHT tijd om die &%^$#@-VS eens goed te zeggen waar het op staat en een eind te brengen aan die arrogantie van ze. De wereld moet echt eens wat kritischer naar de VS gaan kijken
Amerika heeft een beetje last van grootheidswaanzin.
quote:Een beetje gigantisch, ontzettend, verschikkelijk, enorm, overdreven veel last ja...
Op vrijdag 23 mei 2003 19:47 schreef blieblie het volgende:
Belachelijk, ik ben absoluut niet anti-amerikaans. Maar dit soort berichten gaan echt nergens over. Misschien wordt het niet tijd voor een gerichte aanval tegen de debielen daaro? Dwz. alle figuren die dit soort nonsens bedenken en akkoord mee gaan achter najagen op een Bin Laden/Hussein manier?Amerika heeft een beetje last van grootheidswaanzin.
quote:Een beetje ?
Op vrijdag 23 mei 2003 19:47 schreef blieblie het volgende:
Belachelijk, ik ben absoluut niet anti-amerikaans. Maar dit soort berichten gaan echt nergens over. Misschien wordt het niet tijd voor een gerichte aanval tegen de debielen daaro? Dwz. alle figuren die dit soort nonsens bedenken en akkoord mee gaan achter najagen op een Bin Laden/Hussein manier?Amerika heeft een beetje last van grootheidswaanzin.
Ik ben niet voor jacht, maar voor dit geval maak ik graag een uitzondering.
Wanneer spreken we af ?
quote:Anders doe je nog ff een cursusje engels of zo
HOE DURVEN ZE!
quote:
actively denying the use of space for intelligence purposes to any other nation at any time
quote:
The program will include two components: the Counter Communication System, designed to disrupt other nations' communication networks from space; and the Counter Surveillance Reconnaissance System, formed to prevent other countries from using advanced intelligence-gathering technology in air or space.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 21:12 schreef George_Bush het volgende:
Goede zaak van die Amerikanen.
quote:reactie op je waardeloze post...
Op vrijdag 23 mei 2003 21:23 schreef George_Bush het volgende:[..]
Ja en?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |