Ik heb een zilveren en een gouden kaars, een witte en een door en door zwarte kaars. Die staan gewoon in huis.
Verder heb ik ergens liggen een Eigengemaakt pentakel (van zoutdeeg gemaakt), zout, wierook, kelk, takje (kleine staf). Geen altaar dus maar een verzameling bij elkaar.
[Dit bericht is gewijzigd door -Artemis- op 23-05-2003 12:57]
Nee, heb zelf geen altaar. Vind de materie wel interesant, maar me er nooit zelf mee bezig gehouden. Hopelijk reageren andere wel serieuzer en ontopic
quote:Zilveren kaars voor de godin, goud voor de god, zwart om negatieve energie te absorberen, wit om positieve energie aan te trekken.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:45 schreef ThE_ED het volgende:
ontopic; leukt me leuk als je verteld waarvoor dat allemaal is.
Of staat dat in het andere topic?
Zout voor element aarde, athame of wierook voor element lucht, kelk met water voor element water en een staf voor element vuur.
[Dit bericht is gewijzigd door -Artemis- op 23-05-2003 12:53]
kan wel een paar voorbeelden noemen,
Een pentakel
Kaarsen
kruiden
Takjes
Athame
Pentragram
Portje voor kruiden mengen
enz.
treed verder niet in details.
quote:doe ik verder ook niet aangezien ik alleen de basis dingen noem
Op vrijdag 23 mei 2003 12:51 schreef WiccaN-AmeL het volgende:treed verder niet in details.
quote:Je werktuigen op leggen, rituelen voor berijden, kruiden mengen, een soort werktafel voor een wiccan, (net zoiets al in het christendom het altaar voor in de kerk)
Op vrijdag 23 mei 2003 12:53 schreef Viola_Holt het volgende:
heb geen altaar, zou niet weten waarom ik dat zou moeten hebben.
leg eens uit ? wat doe je met dat altaar ?
quote:ik heb er geen verstand van hoor, maarreh: waarom absorbeert wit dan ook niet de positieve energie? of andersom natuurlijk: dat zwart negatieve energie aantrekt net zoals de witte kaars?
Op vrijdag 23 mei 2003 12:51 schreef -Artemis- het volgende:[..]
Zilveren kaars voor de godin, goud voor de god, zwart om negatieve energie te absorberen, wit om positieve energie aan te trekken.
[Dit bericht is gewijzigd door King_Nothing op 23-05-2003 12:58]
tenminste, als ik een altaar zou hebben, dan was dit de beschrijving geweest
Ik heb een beeld van een slang (teken van mijn 'hoofd' god ofzo (kweenie hoek et omschrijven moet, oppergod klinkt zo deuzig)), 2 blauwe kaarsen, een lichtgroene, 2 zwarte en een lichtroze kaars. Kheb in mn altaar (t'is ene eikenhouten kastje) wierook, esentiele en massageolien staan. Ook heb ik enkele takjes liggen. En natuurlijk een oliebrandertje.
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 27-05-2003 18:35]
Boeddha beeldje, momenteel witte en paarse kaars, wierook houder, smudge schelpje, bakje water en bakje zout.
In het kastje heb ik nog pakken wierook, groene, witte en paarse kaarsen.
Ben nog beetje alles aan het verzamelen
Houten kist met een heleboel wierookjes
Kristallen bol
Obsidiaan bol
Groot brok Amethist
Verschillende andere stenen
Wierookhoudertjes
Kaarsen
Beeld van een Maya god
Mijn tarotverzameling in ieder zijn eigen houten kistje
Beeld van een kat (egyptische godin Bastet)
Nog meer andere troepjes die op dat moment belangrijk zijn.
Op mijn zweefteefkamertje heb ik mijn bureau en kasten volgeladen met o.a.:
Boetseerklei en benodigdheden
Waterverf en penselen
Acrylverf en penselen
Papier, schaar, lijm en ander knutselfrutseldingen
BOS
Pentagram
Een mooie veer die mijn kat mij gister kwam brengen
Een tak die ik in het bos vond en gebruik als staf
Cassetterecorder voor rustige muziekjes tijdens mediteren
Kaarsen
Wierook
Etc.
Jompels,
Slaapmeisje
Maar het is wel interresant, ik heb het alleen niet nodig doe geen wicca
Groetjes Manolya
quote:Je doet geen wicca
Op maandag 26 mei 2003 22:56 schreef spookie het volgende:[..]
quote:Wow, wat een hoop Slaapmeisje! Hoe groot is jouw altaar wel niet?
Op zaterdag 24 mei 2003 16:17 schreef Slaapmeisje het volgende:[hele lange lijst]
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Heel veel kun je gewoon zelf maken en andere spulletjes kun je bij leuke, knusse winkeltjes kopen. Nou vind je die winkeltjes vaak alleen in de grote steden, dat is wel jammer. Ik neem trouwens aan dat er ook sites op het Internet hebt waar je mooie altaar-spulletjes kunt kopen.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:38 schreef williehewes het volgende:
Overigens ben ik ook geinteresseerd naar het antwoord op de vraag die vanuit Zaandam werdt gesteld: waar koop je die dingen?
quote:Nee ik ben geen wiccan ik doe ook geen wiccan,
Op dinsdag 27 mei 2003 10:20 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
Je doet geen wicca
of bent geen wiccan.
maarja wel een heks
Hahaha ik heks ja dat kan jij weten
Verder heb ik de ontzettende mazzel dat ik in Almere woon. We hebben hier namelijk een perfecte winkel voor alle (heksen)benodigdheden en ander zweefteefmateriaal. Heerlijk winkelen daar, maar wel slecht voor mijn portomonnaie Hier is de link, als je in de buurt bent, moet je daar zeker even een kijkje nemen:
Jompels,
Slaapmeisje
tja, kreegt ineens op mijn heupen. Voorlopig is mijn altaartje een plank op twee stapels boeken.
Maar: wel een mooi donkergroen wollen kleed erover.
Mijn Thoth deck ligt erop (zonder doosje) mijn pendel, een stuk chrystal, een glas en een eind hout van nogal fallische proporties. In het bos gevonden en zelf bewerkt. Ga vandaag op zoek naar een schaal/kelk/ketel. Hm, best wel cool. Met dat altaartje in mijn kamer voel ik me al een stuk spiritueler.
quote:Volgens mij moet je dat voor je zelf houden wat je op je altaar hebt staan
Op woensdag 28 mei 2003 10:11 schreef williehewes het volgende:
*heeft ineens ook een altaar*
tja, kreegt ineens op mijn heupen. Voorlopig is mijn altaartje een plank op twee stapels boeken.
Maar: wel een mooi donkergroen wollen kleed erover.
Mijn Thoth deck ligt erop (zonder doosje) mijn pendel, een stuk chrystal, een glas en een eind hout van nogal fallische proporties.
In het bos gevonden en zelf bewerkt. Ga vandaag op zoek naar een schaal/kelk/ketel. Hm, best wel cool. Met dat altaartje in mijn kamer voel ik me al een stuk spiritueler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |