abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10481165
Blijkt vandaag dat al mijn kattenvriendjes niesziekte hebben

1 van hen is wrs drager vanaf zijn geboorte en nu ineens hebben ze het alledrie.

Twee krijgen tabletten maar bij de derde gaat dit niet dus die moet ik injecties geven, lijkt me niet zo moeilijk, de dierenarts heeft het goed voorgedaan.

Ze zijn zo zielig, loop oogjes, gezwollen lymfeklieren, steeds niezen en warm
Iemand ervaring hiermee en met medicijnen geven?

pi_10481628
Mijn kat heeft t ook gehad en ik zou me er verder niet al te druk om maken, met die medicijnen zijn ze er zo weer vanaf.

Ik heb mijn kat toen ook pilletjes moeten geven en het is even een handigheid om een eigenwijs beest als een kat zo'n pilletje te laten doorslikken. De beste manier is om 'm (ik ga er voor t gemak even vanuit dat het een mannetje is) bij z'n nekvel te pakken en vervolgens met je vingers z'n bekje open te maken. Het pilletje moet je zo ver mogelijk achterin z'n keel leggen, bekje dicht en vervolgens met je vingers een paar keer over z'n keel wrijven zodat hij het pilletje doorslikt. Nog even het bekje opendoen om er zeker van te zijn dat hij z'n pilletje heeft doorgeslikt want ze spuigen het net zo makkelijk weer uit als jij de kamer uitloopt

suc6 en beterschap voor je katten

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:45:20 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_10481727
Zeer besmettelijk idd. en het gaat nooit meer weg! Onze kat heeft het ook maar volgens mij gaat mijn moeder maar 2 x per jaar naar de dierenarts voor een prikje om de niesziekte minder ernstig te laten zijn. Hij niest nog wel maar heeft 't niet zó erg. Het is alleen iets minder leuk als hij niest terwijl hij voor het raam zit. En het bewijs is er ... onze kat is nu 15 jaar!! Ik vroeg me af ... hoe vaak moet je die injecties dan wel niet geven?
gr.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_10482105
injecties is de komende 10 dagen 1 per dag, dan moet het over zijn zei de dierenarts.

tabletten is een halve per dag voor 10 dagen

tevens heb ik oogzalf gekregen, dat wordt volgens mij wel een lastige klus omdat 10 dagen 4! x per dag toe te dienen

vrijdag 16 mei 2003 @ 22:45:15 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10484165
Mijn Polle is wel snotterig en niest heel af en toe en is wat schor de laatste tijd, zijn dat tekenen van niesziekte of moet ik me geen zorgen maken?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:50:17 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_10484244
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn Polle is wel snotterig
(off-topic):Ik word juist snotterig van pollen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_10484643
Semtex, bel voor de zekerheid gewoon even de dierenarts, ik vind persoonlijk het verschil tussen verkouden en niesziekte niet altijd even duidelijk en je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen toch?
pi_10485030
Kunnen ze het ook krijgen als ze elk jaar worden ingeent?
...
pi_10485048
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 23:31 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Blijkbaar dus wel
pi_10485697
Ze kunnen inderdaad nog niesziekte krijgen terwijl ze zijn ingeënt. Ik heb hetzelfde gehad met mijn katten. Toen ik dus boos naar het asiel belde dat ik een kat met niesziekte van ze had gekregen, vertelde ze me dat er veel verschillende vormen van niesziekte voorkomen en dat niet alle varianten te enten zijn. Ik kreeg trouwens toen gelijk het "vriendelijke" advies dat ik m anders maar moest terug brengen kreeg ik wel een andere kat.
Hij had intussen wel de 2 andere katten aangestoken waarvan er 1 dus echt op het randje heeft gelegen.
De "aanstichter" heb ik natuurlijk gewoon gehouden en is inmiddels 13. De rest heeft het ook overleefd alhoewel degene die het het ergst had, waarschijnlijk daardoor Cara heeft gekregen (kan dus ook bij katten).
Je kunt niesziekte o.a. herkennen aan veel niezen natuurlijk, snotterige ogen en neus, vaak kan je als je bijv. aan hun oren voelt, voelen dat ze koorts hebben.
pi_10489884
Wordt niesziekte van kat tot kat overgedragen of ook kat - mens - kat?
#geen
pi_10490117
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:15 schreef DuchessX het volgende:
Wordt niesziekte van kat tot kat overgedragen of ook kat - mens - kat?
kan , is een virus dus werkt bijvoorbeeld net als de vogelpest. Maar na een hevige ziekte is het wel minder sterk overdraagbaar natuurlijk.
pi_10536725
Gelukkig gaat het met twee van hen beter, die eten en drinken gewoon weer en zijn weer gewoon lekker aan het kroelen.

De derde is nog erg beroerd, kwijlt nog veel, niest veel en heeft loop ogen. Hij trekt zich ook heel erg terug en om hem maak ik me de meeste zorgen.

medicatie geven is moeilijk en wordt elke dag moeilijker aangezien ze steeds sneller doorhebben of er iets door de kattenmelk of bijv. goudkuipje zit. Dat wordt dus nog een hele klus aangezien ze tot aanstaande zondag pillen hebben

pi_10541934
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:20 schreef -Artemis- het volgende:
Gelukkig gaat het met twee van hen beter, die eten en drinken gewoon weer en zijn weer gewoon lekker aan het kroelen.

De derde is nog erg beroerd, kwijlt nog veel, niest veel en heeft loop ogen. Hij trekt zich ook heel erg terug en om hem maak ik me de meeste zorgen.

medicatie geven is moeilijk en wordt elke dag moeilijker aangezien ze steeds sneller doorhebben of er iets door de kattenmelk of bijv. goudkuipje zit. Dat wordt dus nog een hele klus aangezien ze tot aanstaande zondag pillen hebben

Gewoon goed vasthouden en achterin de bek mikken. Of anders een pillenschieter kopen. Succes!
...
  maandag 19 mei 2003 @ 20:47:39 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10545072
Bekje open, pilletje erin, bekje openhouden en over hun kinnetje wrijven met je wijsvinger. Hierdoor moeten ze wel slikken en slikken ze het pilletje door..
Zo deed mijn moeder dat altijd
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_10545251
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:47 schreef SEMTEX het volgende:
Bekje open, pilletje erin, bekje openhouden en over hun kinnetje wrijven met je wijsvinger. Hierdoor moeten ze wel slikken en slikken ze het pilletje door..
Zo deed mijn moeder dat altijd
met 1 hand een zeer tegenstribbelende kat vast houden en dan ook nog eens goed mikken is vrij lastig maar het gaat

Poes drie lijkt zich vanavond beter te voelen, geeft kopjes en knort weer een beetje alhoewel hij wel redelijk apatisch op een veilig plekje blijft liggen.

maandag 19 mei 2003 @ 20:59:50 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10545522
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:52 schreef -Artemis- het volgende:

[..]

met 1 hand een zeer tegenstribbelende kat vast houden en dan ook nog eens goed mikken is vrij lastig maar het gaat

zet hem/haar tussen je benen, zodat ze/hij niet naar achteren kan wandelen..
pi_10545556
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

zet hem/haar tussen je benen, zodat ze/hij niet naar achteren kan wandelen..

Doe ik, heb gelukkig al zat ervaring met zieke katten (niet gelukkig voor hen dus). Maar ze blijven soms net glibberige alen als ze zich eruit proberen te wurmen
pi_10546516
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:52 schreef -Artemis- het volgende:

[..]

Poes drie lijkt zich vanavond beter te voelen, geeft kopjes en knort weer een beetje alhoewel hij wel redelijk apatisch op een veilig plekje blijft liggen.

Jippie!!!!!!!!!
#geen
pi_10566159
Derde kat is overdag beter als 's avonds en 's ochtends. Hij lijkt dan levendiger. Maar verder is het nog een klein wrakje die nauwelijks eet of drinkt.
pi_10568714
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 17:18 schreef -Artemis- het volgende:
Derde kat is overdag beter als 's avonds en 's ochtends. Hij lijkt dan levendiger. Maar verder is het nog een klein wrakje die nauwelijks eet of drinkt.
Ach gossie de arme ziel Lukt het om hem te voeren via een pipetje misschien?

Onze Snuggles blijkt trouwens ook de niesziekte te hebben. We hebben antibiotica gekregen en het eerste pilletje in zijn eten (vlees met saus) gedoopt en daarna aan hem gegeven, het was zo op en dus geen probleem gelukkig.

#geen
pi_10568932
He gatsie Duch, wat sneu nu, gelukkig neemt hij zijn pilletjes en ik hoop dat de andere poes niets krijgt.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 19:49:16 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10569594
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:17 schreef DuchessX het volgende:
Onze Snuggles blijkt trouwens ook de niesziekte te hebben. We hebben antibiotica gekregen en het eerste pilletje in zijn eten (vlees met saus) gedoopt en daarna aan hem gegeven, het was zo op en dus geen probleem gelukkig.
Wisten ze dat in het asiel al of ben je daar later pas achtergekomen?
pi_10578182
Morgen toch maar weer met kat drie naar de dierenarts, ben helemaal niet tevreden over hem en vraag me af of de anti biotica wel goed aanslaat.

Poes een en twee voelen zich duidelijk een stukbeter, gelukkig.

pi_10586486
Bah succes hoor en beterschap voor al die poezebeesten

Probeer anders dat pilletje helemaal te verkruimelen en met zijn eten te mixen. Mijn moeder verpulverde ze altijd en de katten hebben het nooit gesnapt en dus altijd hun pilletjes op

;)
pi_10599267
Volgens mij kan je Vibravet halen bij de dieren winkel.. dan moet je met een pimpet een paar druppels inbrengen (hangt van het gewicht af) het gaat super makkelijk omdat die katten vibravet erg lekker vinden binnen een week is je kat dan helemal hersteld..

oohja en nies en zeer besmettelijk dus wanneer je meer katten hebt moet je die ook behandelen..

pi_10599342
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 23:31 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
ja nies is gewoon een virus dus (net als griep) dus je loopt altijd kans dat de kat het kan krijgen natuurlijk heb je dan minder kans op nies als je ingeent bent..
pi_10625107
Op een ontstoken oog na gaat het nu weer prima met poes drie, gelukkig. We hebben het ergste gehad.
pi_10625420
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wisten ze dat in het asiel al of ben je daar later pas achtergekomen?

We zijn er later pas achter gekomen.
#geen
pi_10625467
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:20 schreef -Artemis- het volgende:
Op een ontstoken oog na gaat het nu weer prima met poes drie, gelukkig. We hebben het ergste gehad.
Pffoe héhé even opgelucht ademhalen dan
#geen
pi_10625491
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:37 schreef DuchessX het volgende:

[..]

We zijn er later pas achter gekomen.

Toen ik m'n katten uit het asiel haalde waarschuwden ze me dat ze mogelijk niesziekte hadden opgelopen in het asiel. Ik werd gewezen op de symptomen en wat ik dan moest doen. De eerste week hebben ze beide een beetje geniest maar dat ging heel snel over.
pi_10694104
Gelukkig is iedereen weer in orde
pi_10722134
quote:
Op maandag 26 mei 2003 20:11 schreef -Artemis- het volgende:
Gelukkig is iedereen weer in orde
Hé gelukkig!!!

Onze Snuggles loopt nog behoorlijk te niezen en te snotteren, ik loop hem na met zakdoekjes en stukken keukenrol. Gelukkig kijkt hij helder uit zijn ogen en wordt hij wel steeds actiever. Nog 3 dagen en dan is zijn antibioticakuur over. Het zal wel goedkomen denk ik.

#geen
pi_10754734
Bailey heeft waarschijnlijk nu ook de niesziekte Hij loopt te niezen, zijn neusje zit dicht en zijn oogjes zijn klein
#geen
pi_10754748
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 14:05 schreef DuchessX het volgende:
Bailey heeft waarschijnlijk nu ook de niesziekte Hij loopt te niezen, zijn neusje zit dicht en zijn oogjes zijn klein
ach jeetje, snel naar de dierenarts meis!
  maandag 14 juli 2003 @ 19:36:28 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11769499
Hoe gaat het nu met Bailey?

Spikey heeft ook de niesziekte. Vanuit het asiel waarschijnlijk. Ze had pas 1 inenting, omdat ze nog zo jong is. We hebben zalf voor haar oog en druppels voor in haar mond. Arme Spikey.
Ze was ook veel te klein volgens de dierenarts. Hij dacht dat ze nog maar 8 weken was.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11769556
Arme Spikey! Ze is dus behoorlijk achter gebleven in d'r groei, maar omdat ze zo speels en actief is hadden we niet echt gedacht dat ze ziek zou zijn, maar helaas! Maar gelukkig is het redelijk te behandelen, laten we hopen dat het snel beter gaat.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 20:31:38 #38
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11770596
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:38 schreef Jarno het volgende:
Arme Spikey! Ze is dus behoorlijk achter gebleven in d'r groei, maar omdat ze zo speels en actief is hadden we niet echt gedacht dat ze ziek zou zijn, maar helaas! Maar gelukkig is het redelijk te behandelen, laten we hopen dat het snel beter gaat.
Ach gos
Da's even schrikken,
en heb je voor Gizmo ook medicatie?

En wat heeft ze nu gehad?
Spuitje daar en kuurtje mee?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11770641
Gizmo is lang voor Spikey kwam goed inge-ent, en ze lijkt op geen enkele manier ziek ofzo. Als er maar iets aan Gizmo is, merk ik dat, geloof me. .

We hebben voor Spike spul gehad dat we 1x per dag in d'r bekkie moeten spuiten (zal wel neerkomen op antibiotica) en een zalfje dat 4 tot 6 maal op d'r oogje moet. Dat wordt nachtwerk, dus. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 20:37:34 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11770704
Hoeft niet, dat zalfje werkt redelijk snel,
4x per dag, 8-12-16-20, kom je er ook.
Dat zalfje mag aangebracht worden eik wanneer je maar wilt.

Niesziekte is goed te behandelen hoor, geen zorgen, als ze goed eet en drinkt en goede ontlasting heeft, ben je al een heel eind.

Houd idd Gizmo goed in de gaten.

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is een griepprik niet zaligmakend.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_11770708
Maar al slaap ik 6 weken niet, zal me verder een rotzorg wezen. Als die kat maar beter wordt.
pi_11770747
Gizmo heb ik net al op rode oogjes gecontroleerd, maar ze heeft nergens last van. Maar ik ga d'r iig goed in de gaten houden ja.

Spikey eet goed, drinkt goed en d'r ontlasting is ook goed. Dat heeft ze bij de dierenarts nog even bewezen, net. . Verder komt ze dus niet ziek over, ze speelt en rent gewoon.

pi_11770917
Ze is nu helemaal uitgeteld van het gepluk en gesjouw en gedoe! .
  Admin maandag 14 juli 2003 @ 20:56:16 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11771050
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:49 schreef Jarno het volgende:
Ze is nu helemaal uitgeteld van het gepluk en gesjouw en gedoe! .
Ach gos

Zoals je het hierboven beschrijft heb ik goede hoop, gaat helemaal goed komen!!

pi_11771099
Ik hou je op de hoogte. .
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2003 @ 21:23:06 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_11771611
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:34 schreef Jarno het volgende:
Gizmo is lang voor Spikey kwam goed inge-ent, en ze lijkt op geen enkele manier ziek ofzo. Als er maar iets aan Gizmo is, merk ik dat, geloof me. .

We hebben voor Spike spul gehad dat we 1x per dag in d'r bekkie moeten spuiten (zal wel neerkomen op antibiotica) en een zalfje dat 4 tot 6 maal op d'r oogje moet. Dat wordt nachtwerk, dus. .

Vibravet?

Heel veel beterschap voor Spikey!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_11771636
heeft mijn kat ook gehad, ik weet alleen niet meer wat we hem gaven
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_11778691
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:23 schreef moussy het volgende:

[..]

Vibravet?

Heel veel beterschap voor Spikey!!

Ik weet niet hoe het precies heet, maar Vibravet komt me niet bekend voor. Vanochtend was ze erg actief trouwens, veel spelen en aandacht vragen.

Het klinkt misschien vreemd, maar kan een kat zelf zo'n virus aan, als ze erg gezond is? De laatste tijd was d'r oogje echt aan het beter worden, en liep ze ook niet zo meer te snotteren. Of betekent dit gewoon dat het virus weer in sluimerstand gaat? Anyway, hopelijk slaat de antibiotica zsm aan, maar het ziet er allemaal niet verkeerd uit.

dinsdag 15 juli 2003 @ 08:14:25 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11778736
eenm van mijn hondjes niest ook wel regelmatig, maar eigenlijk maaakt ze altijd gekke geluidjes: knorren en zo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 15 juli 2003 @ 08:29:17 #50
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11778832
Vannacht twee keer opgestaan voor die zalf. Gelukkig werkt ze best goed mee. Het is wel zielig, die zalf in haar oog. Maar ze moet wel beter worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Admin dinsdag 15 juli 2003 @ 08:43:54 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11778981
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 08:02 schreef Jarno het volgende:

[..]
Het klinkt misschien vreemd, maar kan een kat zelf zo'n virus aan, als ze erg gezond is?

Ik kan alleen spreken vanuit de ervaring die ik heb met katten die we opvingen op de poezenboot te amsterdam,
ik heb er hier nog 2 van lopen,
hebben in hun leven 2x niesziekte gehad, voor zover na te gaan is,
beide keren doorstaan, zonder medicatie, en het zijn de sterkste katten geworden ever,
nooit verder 1 seconde ziek geweest.
Niesziekte zal zich niet anders gedragen als ieder ander virus,
een keer heftig, andere keer mild, en het zal zeker in de loop der tijd wel weer gemuteerd zijn.

Maar bij huiskatten zou ik nooit het risico nemen en gaan we maar weer naar Tante Dokter

pi_11779036
Ja, ik ga er verder niet op gokken hoor, zeker niet bij zo'n kleintje. Dus ze gaat gewoon d'r medicijnen volgens voorschrift krijgen.

Alleen, we moesten ook weer snel gaan ontwormen, maar da's vast geen goed idee in combinatie met de antibiotica he?

pi_11792065
In dit ( Katten lopen te niezen ) topic had ik geschreven dat mijn katten die ik uit het asiel had gehaald niesten, inmiddels heeft onze kitten Diesel het ook overgenomen. Gister dus naar de dierenarts geweest, zal je precies zien dat 2 van de 3 nergens last meer van hebben (gelukkig). Maar kleine Diesel maakte alles goed , die heeft een virale infectie in zijn slijmvlies (gewoon verkouden dus volgens mij). Dus hij mag 2 keer per dag aan de pillen deze week, Doxycycline en Broomhexine, de ene is een antibiotica en de ander is om al het slijm los te maken.
Nu maar hopen dat hij die andere 2 niet weer aansteekt
;)
pi_11801876
De antibiotica lijken goed aan te slaan, ze is echt VEEL actiever en speelser dan een paar dagen terug. Ze heeft ook opeens veel meer interesse voor Gizmo dan voorheen, lijkt het.

Wat betreft d'r oogje, dat schommelt nog een beetje, gisteren was het helemaal open, maar vanochtend had ze het weer half dicht. Hopelijk trekt dat ook snel weg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')