1 van hen is wrs drager vanaf zijn geboorte en nu ineens hebben ze het alledrie.
Twee krijgen tabletten maar bij de derde gaat dit niet dus die moet ik injecties geven, lijkt me niet zo moeilijk, de dierenarts heeft het goed voorgedaan.
Ze zijn zo zielig, loop oogjes, gezwollen lymfeklieren, steeds niezen en warm
Iemand ervaring hiermee en met medicijnen geven?
Ik heb mijn kat toen ook pilletjes moeten geven en het is even een handigheid om een eigenwijs beest als een kat zo'n pilletje te laten doorslikken. De beste manier is om 'm (ik ga er voor t gemak even vanuit dat het een mannetje is) bij z'n nekvel te pakken en vervolgens met je vingers z'n bekje open te maken. Het pilletje moet je zo ver mogelijk achterin z'n keel leggen, bekje dicht en vervolgens met je vingers een paar keer over z'n keel wrijven zodat hij het pilletje doorslikt. Nog even het bekje opendoen om er zeker van te zijn dat hij z'n pilletje heeft doorgeslikt want ze spuigen het net zo makkelijk weer uit als jij de kamer uitloopt
suc6 en beterschap voor je katten
tabletten is een halve per dag voor 10 dagen
tevens heb ik oogzalf gekregen, dat wordt volgens mij wel een lastige klus omdat 10 dagen 4! x per dag toe te dienen
quote:(off-topic):Ik word juist snotterig van pollen.
Op vrijdag 16 mei 2003 22:45 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn Polle is wel snotterig
quote:Blijkbaar dus wel
Op vrijdag 16 mei 2003 23:31 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Kunnen ze het ook krijgen als ze elk jaar worden ingeent?
quote:kan , is een virus dus werkt bijvoorbeeld net als de vogelpest. Maar na een hevige ziekte is het wel minder sterk overdraagbaar natuurlijk.
Op zaterdag 17 mei 2003 12:15 schreef DuchessX het volgende:
Wordt niesziekte van kat tot kat overgedragen of ook kat - mens - kat?
De derde is nog erg beroerd, kwijlt nog veel, niest veel en heeft loop ogen. Hij trekt zich ook heel erg terug en om hem maak ik me de meeste zorgen.
medicatie geven is moeilijk en wordt elke dag moeilijker aangezien ze steeds sneller doorhebben of er iets door de kattenmelk of bijv. goudkuipje zit. Dat wordt dus nog een hele klus aangezien ze tot aanstaande zondag pillen hebben
quote:Gewoon goed vasthouden en achterin de bek mikken.
Op maandag 19 mei 2003 16:20 schreef -Artemis- het volgende:
Gelukkig gaat het met twee van hen beter, die eten en drinken gewoon weer en zijn weer gewoon lekker aan het kroelen.De derde is nog erg beroerd, kwijlt nog veel, niest veel en heeft loop ogen. Hij trekt zich ook heel erg terug en om hem maak ik me de meeste zorgen.
medicatie geven is moeilijk en wordt elke dag moeilijker aangezien ze steeds sneller doorhebben of er iets door de kattenmelk of bijv. goudkuipje zit. Dat wordt dus nog een hele klus aangezien ze tot aanstaande zondag pillen hebben
quote:met 1 hand een zeer tegenstribbelende kat vast houden en dan ook nog eens goed mikken is vrij lastig maar het gaat
Op maandag 19 mei 2003 20:47 schreef SEMTEX het volgende:
Bekje open, pilletje erin, bekje openhouden en over hun kinnetje wrijven met je wijsvinger. Hierdoor moeten ze wel slikken en slikken ze het pilletje door..
Zo deed mijn moeder dat altijd
Poes drie lijkt zich vanavond beter te voelen, geeft kopjes en knort weer een beetje alhoewel hij wel redelijk apatisch op een veilig plekje blijft liggen.
quote:zet hem/haar tussen je benen, zodat ze/hij niet naar achteren kan wandelen..
Op maandag 19 mei 2003 20:52 schreef -Artemis- het volgende:[..]
met 1 hand een zeer tegenstribbelende kat vast houden en dan ook nog eens goed mikken is vrij lastig maar het gaat
quote:Doe ik, heb gelukkig al zat ervaring met zieke katten (niet gelukkig voor hen dus). Maar ze blijven soms net glibberige alen als ze zich eruit proberen te wurmen
Op maandag 19 mei 2003 20:59 schreef SEMTEX het volgende:[..]
zet hem/haar tussen je benen, zodat ze/hij niet naar achteren kan wandelen..
quote:Jippie!!!!!!!!!
Op maandag 19 mei 2003 20:52 schreef -Artemis- het volgende:[..]
Poes drie lijkt zich vanavond beter te voelen, geeft kopjes en knort weer een beetje alhoewel hij wel redelijk apatisch op een veilig plekje blijft liggen.
quote:Ach gossie de arme ziel
Op dinsdag 20 mei 2003 17:18 schreef -Artemis- het volgende:
Derde kat is overdag beter als 's avonds en 's ochtends. Hij lijkt dan levendiger. Maar verder is het nog een klein wrakje die nauwelijks eet of drinkt.
Onze Snuggles blijkt trouwens ook de niesziekte te hebben. We hebben antibiotica gekregen en het eerste pilletje in zijn eten (vlees met saus) gedoopt en daarna aan hem gegeven, het was zo op en dus geen probleem gelukkig.
quote:Wisten ze dat in het asiel al of ben je daar later pas achtergekomen?
Op dinsdag 20 mei 2003 19:17 schreef DuchessX het volgende:
Onze Snuggles blijkt trouwens ook de niesziekte te hebben.We hebben antibiotica gekregen en het eerste pilletje in zijn eten (vlees met saus) gedoopt en daarna aan hem gegeven, het was zo op en dus geen probleem gelukkig.
Poes een en twee voelen zich duidelijk een stukbeter, gelukkig.
Probeer anders dat pilletje helemaal te verkruimelen en met zijn eten te mixen. Mijn moeder verpulverde ze altijd en de katten hebben het nooit gesnapt en dus altijd hun pilletjes op
oohja en nies en zeer besmettelijk dus wanneer je meer katten hebt moet je die ook behandelen..
quote:ja nies is gewoon een virus dus (net als griep) dus je loopt altijd kans dat de kat het kan krijgen natuurlijk heb je dan minder kans op nies als je ingeent bent..
Op vrijdag 16 mei 2003 23:31 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Kunnen ze het ook krijgen als ze elk jaar worden ingeent?
quote:We zijn er later pas achter gekomen.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:49 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Wisten ze dat in het asiel al of ben je daar later pas achtergekomen?
quote:Pffoe héhé even opgelucht ademhalen dan
Op vrijdag 23 mei 2003 11:20 schreef -Artemis- het volgende:
Op een ontstoken oog na gaat het nu weer prima met poes drie, gelukkig. We hebben het ergste gehad.
quote:Toen ik m'n katten uit het asiel haalde waarschuwden ze me dat ze mogelijk niesziekte hadden opgelopen in het asiel. Ik werd gewezen op de symptomen en wat ik dan moest doen. De eerste week hebben ze beide een beetje geniest maar dat ging heel snel over.
Op vrijdag 23 mei 2003 11:37 schreef DuchessX het volgende:[..]
We zijn er later pas achter gekomen.
quote:Hé gelukkig!!!
Op maandag 26 mei 2003 20:11 schreef -Artemis- het volgende:
Gelukkig is iedereen weer in orde
Onze Snuggles loopt nog behoorlijk te niezen en te snotteren, ik loop hem na met zakdoekjes en stukken keukenrol. Gelukkig kijkt hij helder uit zijn ogen en wordt hij wel steeds actiever. Nog 3 dagen en dan is zijn antibioticakuur over. Het zal wel goedkomen denk ik.
quote:ach jeetje, snel naar de dierenarts meis!
Op donderdag 29 mei 2003 14:05 schreef DuchessX het volgende:
Bailey heeft waarschijnlijk nu ook de niesziekteHij loopt te niezen, zijn neusje zit dicht en zijn oogjes zijn klein
Spikey heeft ook de niesziekte. Vanuit het asiel waarschijnlijk. Ze had pas 1 inenting, omdat ze nog zo jong is. We hebben zalf voor haar oog en druppels voor in haar mond. Arme Spikey.
Ze was ook veel te klein volgens de dierenarts. Hij dacht dat ze nog maar 8 weken was.
quote:Ach gos
Op maandag 14 juli 2003 19:38 schreef Jarno het volgende:
Arme Spikey! Ze is dus behoorlijk achter gebleven in d'r groei, maar omdat ze zo speels en actief is hadden we niet echt gedacht dat ze ziek zou zijn, maar helaas! Maar gelukkig is het redelijk te behandelen, laten we hopen dat het snel beter gaat.
En wat heeft ze nu gehad?
Spuitje daar en kuurtje mee?
We hebben voor Spike spul gehad dat we 1x per dag in d'r bekkie moeten spuiten (zal wel neerkomen op antibiotica) en een zalfje dat 4 tot 6 maal op d'r oogje moet. Dat wordt nachtwerk, dus. .
Niesziekte is goed te behandelen hoor, geen zorgen, als ze goed eet en drinkt en goede ontlasting heeft, ben je al een heel eind.
Houd idd Gizmo goed in de gaten.
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is een griepprik niet zaligmakend.
Spikey eet goed, drinkt goed en d'r ontlasting is ook goed. Dat heeft ze bij de dierenarts nog even bewezen, net. . Verder komt ze dus niet ziek over, ze speelt en rent gewoon.
quote:Ach gos
Op maandag 14 juli 2003 20:49 schreef Jarno het volgende:
Ze is nu helemaal uitgeteld van het gepluk en gesjouw en gedoe!.
Zoals je het hierboven beschrijft heb ik goede hoop, gaat helemaal goed komen!!
quote:Vibravet?
Op maandag 14 juli 2003 20:34 schreef Jarno het volgende:
Gizmo is lang voor Spikey kwam goed inge-ent, en ze lijkt op geen enkele manier ziek ofzo. Als er maar iets aan Gizmo is, merk ik dat, geloof me..
We hebben voor Spike spul gehad dat we 1x per dag in d'r bekkie moeten spuiten (zal wel neerkomen op antibiotica) en een zalfje dat 4 tot 6 maal op d'r oogje moet. Dat wordt nachtwerk, dus.
.
Heel veel beterschap voor Spikey!!
quote:Ik weet niet hoe het precies heet, maar Vibravet komt me niet bekend voor. Vanochtend was ze erg actief trouwens, veel spelen en aandacht vragen.
Op maandag 14 juli 2003 21:23 schreef moussy het volgende:[..]
Vibravet?
Heel veel beterschap voor Spikey!!
Het klinkt misschien vreemd, maar kan een kat zelf zo'n virus aan, als ze erg gezond is? De laatste tijd was d'r oogje echt aan het beter worden, en liep ze ook niet zo meer te snotteren. Of betekent dit gewoon dat het virus weer in sluimerstand gaat? Anyway, hopelijk slaat de antibiotica zsm aan, maar het ziet er allemaal niet verkeerd uit.
quote:Ik kan alleen spreken vanuit de ervaring die ik heb met katten die we opvingen op de poezenboot te amsterdam,
Op dinsdag 15 juli 2003 08:02 schreef Jarno het volgende:[..]
Het klinkt misschien vreemd, maar kan een kat zelf zo'n virus aan, als ze erg gezond is?
Maar bij huiskatten zou ik nooit het risico nemen en gaan we maar weer naar Tante Dokter
Alleen, we moesten ook weer snel gaan ontwormen, maar da's vast geen goed idee in combinatie met de antibiotica he?
Wat betreft d'r oogje, dat schommelt nog een beetje, gisteren was het helemaal open, maar vanochtend had ze het weer half dicht. Hopelijk trekt dat ook snel weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |