abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 19:35:09 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10480278
15 miljard bezuinigen op vooral Zorg. En ze doen weinig tot niets aan de werkeloosheid.

Zijn jullie tevreden met jullie uitgebrachte stem?

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:40:25 #2
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10480370
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:35 schreef SunChaser het volgende:
15 miljard bezuinigen op vooral Zorg. En ze doen weinig tot niets aan de werkeloosheid.

Ja, want het was met PVDA ook geweest ligt ook een deel aan economie op het moment!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:41:50 #3
35549 Jagertje
Veni, Vidi, Vici
pi_10480403
JA!
het gaat nou eenmaal minder met nederland dus moeten we allemaal wat inleveren.

en op wie heb jij dan gestemd als ik vragen mag?

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:42:48 #4
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10480422
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:41 schreef Jagertje het volgende:
JA!
het gaat nou eenmaal minder met nederland dus moeten we allemaal wat inleveren.

Hij heeft links gestemt!
pi_10480461
quote:

Euhmm, dankzij welke partij zijn ze ook alweer mede gedwongen deze stappen te moeten nemen, damn ligt op het puntje van tong shit, euh wat was het nou,oh.............PVDA!!!!!

Als het vorige kabinet onder leiding van de PvdA nou eens wat zuiniger met geld om was gegaan hadden we nu neit zo'n enorme tegenvaller gehad.

Ja, ik ben tevreden met het feit dat ik VVD gestemd heb, het is gewoon nodig en er wordt wat aan gedaan, CDA-VVD-D66 durven harde maatregelen te nemen en dat is misschien neit leuk maar dwingt wel respect af. Het is gewoon nodig, denk je dat zij het graag zo zien ofzo? Tuurlijk niet en kap nou eens met dit soort topics want er zijn er al genoeg over geweest

* erikh heeft gesproken

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:45:38 #6
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10480479
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:44 schreef erikh het volgende:

[..]

Euhmm, dankzij welke partij zijn ze ook alweer mede gedwongen deze stappen te moeten nemen, damn ligt op het puntje van tong shit, euh wat was het nou,oh.............PVDA!!!!!

Als het vorige kabinet onder leiding van de PvdA nou eens wat zuiniger met geld om was gegaan hadden we nu neit zo'n enorme tegenvaller gehad.

Ja, ik ben tevreden met het feit dat ik VVD gestemd heb, het is gewoon nodig en er wordt wat aan gedaan, CDA-VVD-D66 durven harde maatregelen te nemen en dat is misschien neit leuk maar dwingt wel respect af. Het is gewoon nodig, denk je dat zij het graag zo zien ofzo? Tuurlijk niet en kap nou eens met dit soort topics want er zijn er al genoeg over geweest

* erikh heeft gesproken

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:46:22 #7
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10480495
ik ben wel tevreden ja, het is tenminste een kabinet dat naar de toekomst kijkt in plaats van al het geld over de balk te smijten zoals de Partij voor de Allochtonen
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_10480496
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:45 schreef Visie het volgende:

[..]

you're welcome!!!!

Zeiktopics elke keer omdat er iemand is die op een partij heeft gestemd die niet in het kabinet zit

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 16-05-2003 19:47]

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:47:06 #9
35549 Jagertje
Veni, Vidi, Vici
pi_10480513
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

* erikh heeft gesproken

--------------------------------------------------------------------------------

pi_10480534
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:40 schreef Visie het volgende:

[..]

Ja, want het was met PVDA ook geweest ligt ook een deel aan economie op het moment!

Mwah, slechts gedeeltelijk waar...
quote:
Oppositieleider Bos zal niet zelden voor de voeten geworpen krijgen dat hij met het CDA eveneens zware bezuinigingen had klaarliggen. Voor de aanpak van de WAO geldt dat zeker, evenals voor de ingreep in hypotheekrente-aftrek. Maar Boshad Balkenende wel bereid gevonden meer geld te steken in zorg en onderwijs. Hij tekende evenmin voor een hoog eigen risico in de zorg, de invoering van de voor iedereen even hoge ziektekostenpremie, de harde aanpak van de WW en de verkleining van het aantal Melkertbanen.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1053062710981.html

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:49:10 #11
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_10480548
Tevreden, het vleugje D66 vind ik mooi meegenomen. Klinkt mij beter in de oren als de onvolwassen LPF.
pi_10480551
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Mwah, slechts gedeeltelijk waar...
[..]

De nederlandse pers geloof ik allang niet meer als het om politiek gaat, pas als ik zelf de plannen onder ogen heb gezien wil het misschien geloven
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:49:47 #13
33080 Necromancer
Armata Viola
pi_10480558
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:42 schreef Visie het volgende:

[..]

Hij heeft links gestemt!

Laten we vervolging instellen!
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 19:50:08 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10480562
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:41 schreef Jagertje het volgende:

Op Jeltje.

Bos wilde die bezuinigingen meer spreiden niet alleen op bv de ziektekosten.

pi_10480571
als er nu niet bezuinigd wordt moet er over 4 jaar alleen maar meer bezuinigd worden. Liever nu een beetje inleveren dan over 4 jaar helemaal krom liggen.

Ik ben blij dat ik op de VVD gestemd heb ja, die pakken 't probleem iig bij aan wanneer 't gezien wordt. De PVDA is toch meer een pappen en nathouden partij...

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_10480587
quote:

[..]

Wrong. In de 13 jaar dat de PvdA regeerde (Lubbers III, Kok I en II) veranderde het financieringstekort van ongeveer 4 procent in een overschot. Dit ondanks het feit dat de VVD het tijdens de paarse kabinetten voor elkaar kreeg om de belastingen en premies met 14 miljard euro omlaag te krijgen.
pi_10480606
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wrong. In de 13 jaar dat de PvdA regeerde (Lubbers III, Kok I en II) veranderde het financieringstekort van ongeveer 4 procent in een overschot. Dit ondanks het feit dat de VVD het tijdens de paarse kabinetten voor elkaar kreeg om de belastingen en premies met 14 miljard euro omlaag te krijgen.

En zie jij er nog wat van terug nu? Nee, we moeten allemaal de broekriem aantrekken terwijl de economie geweldig ging. Het was gewoon niet nodig geweest.

Staatsschuld hadden ze best wat meer van kunnen aflossen, feit is gewoon dat we het heel goed hebben gehad maar zelfs te goed waardoor we nu de consequenties mogen aanvaarden

pi_10480641
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:52 schreef erikh het volgende:

[..]

En zie jij er nog wat van terug nu? Nee, we meoten allemaal de broekriem aantrekken terwijl de economie geweldig ging. Het was gewoon niet nodig geweest

Precies. Als de VVD niet zo had gehamerd op belastingenverlagingen dan hadden we nu een laagje vet over gehad om te verbranden. Maar zeg dus niet dat het vooral aan de PvdA gelegen heeft. Dat is een leugen.
pi_10480644
ik ben inderdaad heel tevreden met de gemaakte afspraken
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:53:52 #20
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10480649
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Toen zaten we ook in een opwaardse economie waar het BNP 2% hoger lag dan de omliggende europese landen!
pi_10480664
quote:

En wie was in die Paarste kabinetten ook al weer minister van Financien? Ach kom het ligt op het puntje van mijn tong. Het was een korte naam volgens mij.... Ach is dat niet die figuur die nu weer genoemd wordt als minfin?
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:55:37 #22
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480692
quote:
Ja, eigenlijk wel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:57:01 #23
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480723
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:53 schreef Kozzmic het volgende:
Precies. Als de VVD niet zo had gehamerd op belastingenverlagingen dan hadden we nu een laagje vet over gehad om te verbranden. Maar zeg dus niet dat het vooral aan de PvdA gelegen heeft. Dat is een leugen.
Als het aan de PvdA had gelegen was er de afgelopen jaren nog meer uitgegeven en hadden we nu nog meer kunnen bezuinigen! Hand op de knip houden is nooit een sterk eigenschap van die club geweets.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10480736
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Das geen leugen, weet jij best PvdA heeft het helemaal niet zo geweldig gedaan als iedereen beweert en was gewoon de leider van dat kabinet. De uitkomst van dat kabinet nu is dat we in de shit zitten (ja zo noem ik het maar ff). Hoeveel geld is er wel niet verspild toen 200 miljoen voor een carpoolstrook, en tuurlijk is niet alleen de PvdA daar debet aan maar voor een groot deel wel. Ik sta er dan ook absoluut niet om te trappelen dat D66 weer meedoet want de enige partij die nu evranderd is in het kabinet is het CDA. Voor de rest is paars in stand gebleven met het verschil dat er nu wel harde maatregelen genomen worden itt dat softe paarse beleid.
pi_10480808
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als het aan de PvdA had gelegen was er de afgelopen jaren nog meer uitgegeven en hadden we nu nog meer kunnen bezuinigen! Hand op de knip houden is nooit een sterk eigenschap van die club geweets.

Precies

PvdA is zo'n parti die ziet, hey we hebben een meevaller waar zullen we dat weer eens in gaan gooien ipv de staatsschuld te verkleinen want het was Zalm die daar ophamerde hoor dat meevallers neit meteen weer moetenw orden gebruikt om andere dingen te gaan bekostigen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')