Ik heb helaas niet de tijd om de link er bij te zoeken...maar wellicht weet iemand waar ik het over heb.
quote:Maximale is oneindig, gezien sommige pagina's, voornamelijk nieuwe pagina's, of pagina's die niet bezocht worden helemaal geen links naar zich hebben.
Op woensdag 14 mei 2003 17:41 schreef Byte_Me het volgende:
Er is een theorie dat jij iedereen op de wereld kent via 5 tussenpersonen. er bestaan dus maximaal six degrees of separation tussen jou en een willkeurig ander. hoe zou dit uitpakken als je dit op het internet toepast? stel ik wil van de ene pagina naar de andere, alleen maar door middel van muisklikken. hoeveel degrees of separation zouden er maximaal zijn. ik verwacht natuurlijk geen concreet antwoord hier, maar ik wilde jullie deze gedachte niet onthouden
quote:Er zijn theoretisch maximaal net zoveel degrees of separation als er atomaire web-nodes (HTML pages) zijn. Dat zijn er heel veel, maar nog geen oneindig groot aantal. Het aantal is wel groot genoeg om de mens problemen te geven bij het terugvinden van informatie op het web. Dat is de reden waarom de bedenker van het web Tim Berners-Lee en een aantal van zijn collega's bij het W3C aan een nieuw concept werken. Bij dat concept, van "Het Semantische Web", kun je veel gerichter naar web-informatie zoeken.
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Mariel het volgende:[..]
Maximale is oneindig, gezien sommige pagina's, voornamelijk nieuwe pagina's, of pagina's die niet bezocht worden helemaal geen links naar zich hebben.
quote:Neuh, maximale is oneindig
Op woensdag 14 mei 2003 20:02 schreef the.moderator het volgende:[..]
Er zijn theoretisch maximaal net zoveel degrees of separation als er atomaire web-nodes (HTML pages) zijn. Dat zijn er heel veel, maar nog geen oneindig groot aantal. Het aantal is wel groot genoeg om de mens problemen te geven bij het terugvinden van informatie op het web. Dat is de reden waarom de bedenker van het web Tim Berners-Lee en een aantal van zijn collega's bij het W3C aan een nieuw concept werken. Bij dat concept, van "Het Semantische Web", kun je veel gerichter naar web-informatie zoeken.
Scientific American: The Semantic WebTogether Towards a Web Of Knowledge...
Als een pagina geen links naar zich toe heeft, kun je klikken wat je wilt.. Je komt er nooit
quote:Als je dus alle personen kent via 5 tussen personen, kun je beter gaan zoeken via die personen. Want alle sites zijn toch gemaakt door mensen
Er is een theorie dat jij iedereen op de wereld kent via 5 tussenpersonen. er bestaan dus maximaal six degrees of separation tussen jou en een willkeurig ander. hoe zou dit uitpakken als je dit op het internet toepast? stel ik wil van de ene pagina naar de andere, alleen maar door middel van muisklikken. hoeveel degrees of separation zouden er maximaal zijn. ik verwacht natuurlijk geen concreet antwoord hier, maar ik wilde jullie deze gedachte niet onthouden
quote:The Semantic Web zorgt er overigens niet voor dat het aantal pagina's minder wordt. Het probleem van de informatie is dat deze voor mensen gemaakt is, niet voor computers. Een mens heeft impliciete kennis over een context, en een computer niet. Een computer 'begrijpt' daarom ook niet wat je bedoelt, en moet het doen met de informatie die voor handen is.
Op woensdag 14 mei 2003 20:02 schreef the.moderator het volgende:[..]
Er zijn theoretisch maximaal net zoveel degrees of separation als er atomaire web-nodes (HTML pages) zijn. Dat zijn er heel veel, maar nog geen oneindig groot aantal. Het aantal is wel groot genoeg om de mens problemen te geven bij het terugvinden van informatie op het web. Dat is de reden waarom de bedenker van het web Tim Berners-Lee en een aantal van zijn collega's bij het W3C aan een nieuw concept werken. Bij dat concept, van "Het Semantische Web", kun je veel gerichter naar web-informatie zoeken.
Scientific American: The Semantic WebTogether Towards a Web Of Knowledge...
Als je meer informatie wil (ik heb hier een paper over geschreven eind 2002 en ben op het moment bezig met mijn Master thesis af te ronden over dit onderwerp), kan je een mailtje sturen naar lwmw[no_spam]@hotmail.com haal [no_spam] weg, en zorg ervoor dat ik HEEL duidelijk kan zien dat het geen spam is, want anders ligt het zo in de prullebak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |