Ieder mens is met elk ander mens verbonden inmijnder dan 7 stapen (via 7 mensen) waar komt die theorie vandaan?
quote:Ik geloof er niks van.
Op maandag 31 maart 2003 19:36 schreef ds_polleke het volgende:
..dat hoorde ik tijdens Crime Scene InvestigationIeder mens is met elk ander mens verbonden inmijnder dan 7 stapen (via 7 mensen) waar komt die theorie vandaan?
Ik bedoel er is meer tussen hemel en aarde...
Ik geloof bijvoorbeeld, dat je meestal iemand niet zomaar ontmoet...
Maar dat er vaak (of soms) een connectie ligt in een vorig leven....
Hierdoor wordt de keus en de waarschijnlijkheid enorm veel groter...
Waar haal je deze 'wijsheid' vandaan?
quote:Leer Nederlands, dan begrijpen we je tenminste.
Op maandag 31 maart 2003 19:36 schreef ds_polleke het volgende:
Ieder mens is met elk ander mens verbonden inmijnder dan 7 stapen (via 7 mensen) waar komt die theorie vandaan?
quote:Go away, and hide yourself underneath a big rock...
Op maandag 31 maart 2003 19:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
Leer Nederlands, dan begrijpen we je tenminste.
En neee dat is geen Hollandsch!
quote:Of doe hier mee
Op maandag 31 maart 2003 19:43 schreef nuffniet het volgende:
http://www.sixdegrees.com/ is wat je bedoelt. Is alleen offline nu, zie ik
quote:Tja, ik zit er zo over te denken en ik denk eigenlijk wel dat het waar is. maar hoe zit het dan met mensen die geen mensen kennen? Ik denk aan babies, of aan oudere mensen. Want dan gaat die theorie niet meer op.
Op maandag 31 maart 2003 21:45 schreef Fratz het volgende:
volgens mij wordt dit bedoelt: in theorie ken je iemand, die weer iemand kent, die iemand kent, enz. in 7 stappen kan je zo (bijna) iedereen ter wereld bereiken. (ik ken piet, die kent kees, kees kent jaap en jaap kent katja schuurman. ik ken katja schuurman dus in vier stappen).
quote:nou, een baby heeft nog altijd ouders en jij kent vast ook wel oudere mensen (zoals je opa en oma). bovendien ken ik zelfs bejaarden die graag internetten, theoretisch ken je dus (bijna) iedereen. Arie die in een hutje in midden-india woont, tja, ehm, dat wordt hem niet denk ik
Op maandag 31 maart 2003 21:49 schreef Troel het volgende:
Tja, ik zit er zo over te denken en ik denk eigenlijk wel dat het waar is. maar hoe zit het dan met mensen die geen mensen kennen? Ik denk aan babies, of aan oudere mensen. Want dan gaat die theorie niet meer op.
quote:Valt dat te bewijzen dan...? En wat moet je bewijzen? Dat je binnen 7 stappen een willekeurige aardbewoner kunt bereiken? Lijkt me logisch...
Op maandag 31 maart 2003 21:45 schreef Fratz het volgende:
volgens mij wordt dit bedoelt: in theorie ken je iemand, die weer iemand kent, die iemand kent, enz. in 7 stappen kan je zo (bijna) iedereen ter wereld bereiken. (ik ken piet, die kent kees, kees kent jaap en jaap kent katja schuurman. ik ken katja schuurman dus in vier stappen).
quote:Tuurlijk een baby heeft ouders... Maar hij kent ze niet... Een baby schijnt zijn moeder ook alleen maar aan de geur van haar huid te herkennen...
Op maandag 31 maart 2003 21:53 schreef Fratz het volgende:[..]
nou, een baby heeft nog altijd ouders en jij kent vast ook wel oudere mensen (zoals je opa en oma). bovendien ken ik zelfs bejaarden die graag internetten, theoretisch ken je dus (bijna) iedereen. Arie die in een hutje in midden-india woont, tja, ehm, dat wordt hem niet denk ik
quote:Raar dat andere het wel begrijpen.... Ik snapte het eerst OOK niet.. daarom stelde ik een vraag.. (daar wordt je slimmer van.. van vragen stellen.)
Op maandag 31 maart 2003 19:40 schreef dr.dunno het volgende:[..]
Leer Nederlands, dan begrijpen we je tenminste.
toppic is zo krom gesteld omdat er een beperking in het aantal letters zit
quote:Laat het de spammers maar niet horen
Op maandag 31 maart 2003 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
Bedoel je dat je met 7-msn-stappen 6 miljard mensen kunt bereiken?
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:06 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Behalve als je in een dorp (of op een berg) woont, dan gaat die theorie niet op
waarom niet? mensen hebben ook familie, reizen, werken in een andere plaats, enz.
Misschien kan het in Nederland, maar om bv. van mij naar een boer op het platteland in China te komen in zeven stappen gaat nooit lukken.
quote:Valt ook niet te bewijzen volgens mij...
Op maandag 31 maart 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:
Ja daag, kan dus nooit.Misschien kan het in Nederland, maar om bv. van mij naar een boer op het platteland in China te komen in zeven stappen gaat nooit lukken.
quote:Moet ik de grap weer uit gaan leggen. Je weet wel, zo'n dorp waar de inwoners nooit buiten het dorp komen, nooit buiten het dorp trouwen etc. Die kennen dus alleen mensen binnen het dorp.
Op maandag 31 maart 2003 22:09 schreef Fratz het volgende:[..]
waarom niet? mensen hebben ook familie, reizen, werken in een andere plaats, enz.
quote:op zich, hoeveel miljard mensen wonen er in china? toevallig moet mijn vriend voor zijn werk straks weer 6 weken naar china. dus... er zit een kans in dat hij iemand tegenkomt in china die die boer kent!
Op maandag 31 maart 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:
Ja daag, kan dus nooit.Misschien kan het in Nederland, maar om bv. van mij naar een boer op het platteland in China te komen in zeven stappen gaat nooit lukken.
Als je het zo bekijkt:
iedereen kent wel een Chinees of iemand die een Chinees kent. Die Chinees heeft dan weer familie in China. In 2/3 stappen zit je dus al in China. Van daaruit heb je die persoon wel snel gevonden .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |