Helderziendheid / heldervoelen / helen / medium / auras zien zijn dus gaven die in principe iedereen, die in contact kan komen met dat zintuig, zou moeten kunnen leren. Toch kunnen sommigen dit wel, anderen niet. Terwijl in principe iedereen in zijn leven bepaalde vaardigheden zou moeten leren. Ik denk dat bepaalde mensen alles kunnen, die zeg maar een natuurtalent zijn zonder oefening, zeg maar iemand die heel goed is in wiskunde, anderen zullen hard moeten werken om bepaalde gaven te kunnen ontwikkelen, en anderen zullen dit nooit kunnen leren of omdat ze er niet voor openstaan of omdat ze een niet genoeg ontwikkeld zintuig hebben.
Als je er van uitgaat dat iedereen leert in zijn leven, het leven is zeg maar een bewustwordingsproces waarin je steeds meer van jezelf leert kennen, zou het dus logisch zijn dat je na verloop van tijd steeds beter in staat bent je zesde zintuig te gebruiken: Zijn er ook mensen die zeggen, vroeger was ik veel meer helderziend/voelend/ whatever dan nu?
Bij wie een gave dus achteruit ging naar mate ze ouder werden? Of alleen maar ontwikkeling?
Om even terug te komen op het hoofdonderwerp: De meeste mensen kunnen "voelen" dat iemand naar je staart, zien een overledene verschijnen, zien of voelen af en toe rare, niet te plaatsen dingen, hebben voorspellende dromen, etc zonder hier bij stil te staan.
Kortom, mijn mening is dat iedereen een bepaald vermogen beschikt om helderziende gaven te ontwikkelen, maar dat niet iedereen deze gaat ontwikkelen.. Sommigen ontwikkelen die vanzelf ,anderen moeten ze jarenlang trainen.
Duidelijk? Mee eens, of niet?
quote:Dat 'dus' klopt al niet. Zelfs de "gewone" zintuigen kan niet iedereen gebruiken...
Op donderdag 8 mei 2003 18:21 schreef Kingofsorrow het volgende:
Er van uitgaande dat iedereen een zesde zintuig bezit, en dus iedereen in feite in staat is bepaalde heldere gaven te ontwikkelen.
dusz.
Niet iedereen kan al zijn zintuigen gebruiken nee, maar stel nou dat voor de ontwikkeling van de mens in materieel opzicht, mensen veel verder waren op spiritueel gebied en dit zintuig beter konden gebruiken, maar dit eigenlijk verleerd zijn in de loop der eeuwen
quote:Dan moet je eerst al gaan veronderstellen dat die gaven er zijn, en vervolgens nog jouw veronderstelling erbovenop, zo heb je niet echt een solide basis.
Op vrijdag 9 mei 2003 00:19 schreef Kingofsorrow het volgende:
Niet iedereen kan al zijn zintuigen gebruiken nee, maar stel nou dat voor de ontwikkeling van de mens in materieel opzicht, mensen veel verder waren op spiritueel gebied en dit zintuig beter konden gebruiken, maar dit eigenlijk verleerd zijn in de loop der eeuwen
Nu bedenk ik mij net: heel veel kinderen zien als ze jong zijn ontzichtbare vrienden, geesten etc maar groeien hier vaak overheen, dus misschien dat er toch veel zijn die een gave zeg maar laten versloffen
quote:Kinderen zien ook kaboutertjes, ik weet niet of kinderen wel zo betrouwbaar zijn. Zelf "zie" ik soms ook onzichtbare dingen/personen maar ik neem mezelf niet zo serieus hoor, zeker niet omdat dat alleen is als ik ziek ben. (En nee ik ben dus niet zat ofzo
Op vrijdag 9 mei 2003 00:27 schreef Kingofsorrow het volgende:
Nu bedenk ik mij net: heel veel kinderen zien als ze jong zijn ontzichtbare vrienden, geesten etc maar groeien hier vaak overheen, dus misschien dat er toch veel zijn die een gave zeg maar laten versloffen
Maar net als Reiki, ook een vorm van paranormaal genezen, in principe zou iedereen dat toch kunnen leren?
quote:Ja, maar dat zeg ik ook alleen maar omdat ik daar niet zo in geloof.
Op vrijdag 9 mei 2003 00:31 schreef Kingofsorrow het volgende:
aar net als Reiki, ook een vorm van paranormaal genezen, in principe zou iedereen dat toch kunnen leren?
quote:Ik geloof wel dat er meer bestaat dan wat men nu voor waar aanneemt. Maar ik denk niet dat we het echt verslonzen/afleren, ik denk eerder dat we er misschien minder acht op slaan. Ik gelof niet zo in allerlei paranormale dingen en geesten enzo, maar wel in "krachten" die we niet willen/kunnen zien. Meer natuurkundig zeg maar.
Op vrijdag 9 mei 2003 00:36 schreef Kingofsorrow het volgende:
ok.Dat kan.
Waar geloof je wel in?
Mensen die nu roepen dat er niet is zoals paranormaal begaafd zijn, zullen niet dat zesde zintuig kunnen ontwikkelen, omdat ze er niet voor open staan. Ze hebben die blokkade erop gegooid en die krijg je dan niet meer weg. Ze zullen een eventuele "zesde zintuig-ervaring" af doen als iets wat toeval is en daar dus niet mee verder gaan.
Hmm, ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg. .
quote:2 opties :
Op vrijdag 9 mei 2003 12:42 schreef M4stermind het volgende:
Je zou het kunnen testen op een onethische manier, door een pasgeboren kind te isoleren van de buitenwereld en via films en trucage wijsmaken dat zoiets als telekinese bestaat. Misschien dat het kind dan op den duur, doordat het gelooft dat iedereen dit kan, dit dan zelf echt kan.
Tis de ideale proef, maar ik denk dat je een WOII/Mengele situatie nodig hebt om het te testen
quote:Ja ik denk ook dat als iedereen je wijsmaakt dat geur niet bestaat (en dan echt van kinds af aan), dat je dan je reukvermogen (en dus smaakvermogen) ook zal verliezen.
Op vrijdag 9 mei 2003 12:33 schreef MUUS het volgende:
Ik denk dat iedereen van nature een zesde zintuig heeft, maar ik denk niet dat iedereen die kan ontwikkelen. Veel mensen blokkeren dat zesde zintuig vaak al (onbewust) als kind zijnde. De wereld om je heen zegt dat bepaalde dingen niet kunnen of normaal zijn en dan wordt die kant van jezelf dicht gemetseld.Mensen die nu roepen dat er niet is zoals paranormaal begaafd zijn, zullen niet dat zesde zintuig kunnen ontwikkelen, omdat ze er niet voor open staan. Ze hebben die blokkade erop gegooid en die krijg je dan niet meer weg. Ze zullen een eventuele "zesde zintuig-ervaring" af doen als iets wat toeval is en daar dus niet mee verder gaan.
Hmm, ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg.
.
[offtopic]
Sterker nog, er zijn volgens mij al gevallen van een behoorlijk aangetast smaakvermogen bekend. Namelijk de breezer-drinkers
[/offtopic]
quote:*hand opsteek doet*
Op donderdag 8 mei 2003 18:21 schreef Kingofsorrow het volgende:
Zijn er ook mensen die zeggen, vroeger was ik veel meer helderziend/voelend/ whatever dan nu?
Bijkomend is dat ik alle zintuigen ook op de "buitenzintuigelijke" manier heb ervaren.
quote:Dus je ruikt & proeft dingen die er niet zijn?
Op vrijdag 9 mei 2003 20:53 schreef Psyche2003 het volgende:
Ik geloof dat ALLE 5 de zintuigen, dus Zien, Horen, Voelen, Ruiken en Proeven ook in de andere vorm bestaan. Dit in combinatie met de film The 6th Sense, maakt het jochie dus Helderziend én Helderhorend, want hij "can see dead people" maar hij kan ze ook horen en met ze praten.Bijkomend is dat ik alle zintuigen ook op de "buitenzintuigelijke" manier heb ervaren.
quote:In zekere zin wel ja...
Op vrijdag 9 mei 2003 22:15 schreef Rembooo het volgende:[..]
Dus je ruikt & proeft dingen die er niet zijn?
quote:Om de vraag in jouw context te zetten..
Op zondag 11 mei 2003 12:14 schreef DeltaOne het volgende:
Je kan niks leren, alleen God kan je deze gave geven.
heeft niet iedereen deze gave al van God gekregen, maar hebben maar weinig mensen hem ontwikkeld ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |