abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10303158
Er van uitgaande dat iedereen een zesde zintuig bezit, en dus iedereen in feite in staat is bepaalde heldere gaven te ontwikkelen.

Helderziendheid / heldervoelen / helen / medium / auras zien zijn dus gaven die in principe iedereen, die in contact kan komen met dat zintuig, zou moeten kunnen leren. Toch kunnen sommigen dit wel, anderen niet. Terwijl in principe iedereen in zijn leven bepaalde vaardigheden zou moeten leren. Ik denk dat bepaalde mensen alles kunnen, die zeg maar een natuurtalent zijn zonder oefening, zeg maar iemand die heel goed is in wiskunde, anderen zullen hard moeten werken om bepaalde gaven te kunnen ontwikkelen, en anderen zullen dit nooit kunnen leren of omdat ze er niet voor openstaan of omdat ze een niet genoeg ontwikkeld zintuig hebben.

Als je er van uitgaat dat iedereen leert in zijn leven, het leven is zeg maar een bewustwordingsproces waarin je steeds meer van jezelf leert kennen, zou het dus logisch zijn dat je na verloop van tijd steeds beter in staat bent je zesde zintuig te gebruiken: Zijn er ook mensen die zeggen, vroeger was ik veel meer helderziend/voelend/ whatever dan nu?

Bij wie een gave dus achteruit ging naar mate ze ouder werden? Of alleen maar ontwikkeling?

Om even terug te komen op het hoofdonderwerp: De meeste mensen kunnen "voelen" dat iemand naar je staart, zien een overledene verschijnen, zien of voelen af en toe rare, niet te plaatsen dingen, hebben voorspellende dromen, etc zonder hier bij stil te staan.

Kortom, mijn mening is dat iedereen een bepaald vermogen beschikt om helderziende gaven te ontwikkelen, maar dat niet iedereen deze gaat ontwikkelen.. Sommigen ontwikkelen die vanzelf ,anderen moeten ze jarenlang trainen.

Duidelijk? Mee eens, of niet?

pi_10310997
52 views en 0 replys?

misschien is iedereen uitgeluld door mijn fantastische theorie!

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:16:47 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10311019
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:21 schreef Kingofsorrow het volgende:
Er van uitgaande dat iedereen een zesde zintuig bezit, en dus iedereen in feite in staat is bepaalde heldere gaven te ontwikkelen.
Dat 'dus' klopt al niet. Zelfs de "gewone" zintuigen kan niet iedereen gebruiken...

dusz.

[KNE]-Mod
pi_10311061
bel eens naar harry potter

Niet iedereen kan al zijn zintuigen gebruiken nee, maar stel nou dat voor de ontwikkeling van de mens in materieel opzicht, mensen veel verder waren op spiritueel gebied en dit zintuig beter konden gebruiken, maar dit eigenlijk verleerd zijn in de loop der eeuwen

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:22:50 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10311116
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:19 schreef Kingofsorrow het volgende:
Niet iedereen kan al zijn zintuigen gebruiken nee, maar stel nou dat voor de ontwikkeling van de mens in materieel opzicht, mensen veel verder waren op spiritueel gebied en dit zintuig beter konden gebruiken, maar dit eigenlijk verleerd zijn in de loop der eeuwen
Dan moet je eerst al gaan veronderstellen dat die gaven er zijn, en vervolgens nog jouw veronderstelling erbovenop, zo heb je niet echt een solide basis.
[KNE]-Mod
pi_10311173
moet dat dan?

Nu bedenk ik mij net: heel veel kinderen zien als ze jong zijn ontzichtbare vrienden, geesten etc maar groeien hier vaak overheen, dus misschien dat er toch veel zijn die een gave zeg maar laten versloffen

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:30:04 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10311195
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:27 schreef Kingofsorrow het volgende:
Nu bedenk ik mij net: heel veel kinderen zien als ze jong zijn ontzichtbare vrienden, geesten etc maar groeien hier vaak overheen, dus misschien dat er toch veel zijn die een gave zeg maar laten versloffen
Kinderen zien ook kaboutertjes, ik weet niet of kinderen wel zo betrouwbaar zijn. Zelf "zie" ik soms ook onzichtbare dingen/personen maar ik neem mezelf niet zo serieus hoor, zeker niet omdat dat alleen is als ik ziek ben. (En nee ik ben dus niet zat ofzo )
[KNE]-Mod
pi_10311223

Maar net als Reiki, ook een vorm van paranormaal genezen, in principe zou iedereen dat toch kunnen leren?

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:34:58 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10311254
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:31 schreef Kingofsorrow het volgende:
aar net als Reiki, ook een vorm van paranormaal genezen, in principe zou iedereen dat toch kunnen leren?
Ja, maar dat zeg ik ook alleen maar omdat ik daar niet zo in geloof.
[KNE]-Mod
pi_10311269
ok.

Dat kan.

Waar geloof je wel in?

vrijdag 9 mei 2003 @ 00:38:26 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10311294
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:36 schreef Kingofsorrow het volgende:
ok.

Dat kan.

Waar geloof je wel in?

Ik geloof wel dat er meer bestaat dan wat men nu voor waar aanneemt. Maar ik denk niet dat we het echt verslonzen/afleren, ik denk eerder dat we er misschien minder acht op slaan. Ik gelof niet zo in allerlei paranormale dingen en geesten enzo, maar wel in "krachten" die we niet willen/kunnen zien. Meer natuurkundig zeg maar.
[KNE]-Mod
pi_10316910
Ik denk dat iedereen van nature een zesde zintuig heeft, maar ik denk niet dat iedereen die kan ontwikkelen. Veel mensen blokkeren dat zesde zintuig vaak al (onbewust) als kind zijnde. De wereld om je heen zegt dat bepaalde dingen niet kunnen of normaal zijn en dan wordt die kant van jezelf dicht gemetseld.

Mensen die nu roepen dat er niet is zoals paranormaal begaafd zijn, zullen niet dat zesde zintuig kunnen ontwikkelen, omdat ze er niet voor open staan. Ze hebben die blokkade erop gegooid en die krijg je dan niet meer weg. Ze zullen een eventuele "zesde zintuig-ervaring" af doen als iets wat toeval is en daar dus niet mee verder gaan.

Hmm, ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:42:55 #13
8015 M4stermind
Since 1977
pi_10317083
Je zou het kunnen testen op een onethische manier, door een pasgeboren kind te isoleren van de buitenwereld en via films en trucage wijsmaken dat zoiets als telekinese bestaat. Misschien dat het kind dan op den duur, doordat het gelooft dat iedereen dit kan, dit dan zelf echt kan.
The catch is better than the chase
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:52:08 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_10317254
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:42 schreef M4stermind het volgende:
Je zou het kunnen testen op een onethische manier, door een pasgeboren kind te isoleren van de buitenwereld en via films en trucage wijsmaken dat zoiets als telekinese bestaat. Misschien dat het kind dan op den duur, doordat het gelooft dat iedereen dit kan, dit dan zelf echt kan.
2 opties :
1) je krijgt nooit toestemming
2) je krijgt een gevangenisstraf/wordt uit de ouderlijke macht ontheven als je dit zomaar doet.

Tis de ideale proef, maar ik denk dat je een WOII/Mengele situatie nodig hebt om het te testen

We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 9 mei 2003 @ 13:22:02 #15
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_10317888
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:33 schreef MUUS het volgende:
Ik denk dat iedereen van nature een zesde zintuig heeft, maar ik denk niet dat iedereen die kan ontwikkelen. Veel mensen blokkeren dat zesde zintuig vaak al (onbewust) als kind zijnde. De wereld om je heen zegt dat bepaalde dingen niet kunnen of normaal zijn en dan wordt die kant van jezelf dicht gemetseld.

Mensen die nu roepen dat er niet is zoals paranormaal begaafd zijn, zullen niet dat zesde zintuig kunnen ontwikkelen, omdat ze er niet voor open staan. Ze hebben die blokkade erop gegooid en die krijg je dan niet meer weg. Ze zullen een eventuele "zesde zintuig-ervaring" af doen als iets wat toeval is en daar dus niet mee verder gaan.

Hmm, ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg. .

Ja ik denk ook dat als iedereen je wijsmaakt dat geur niet bestaat (en dan echt van kinds af aan), dat je dan je reukvermogen (en dus smaakvermogen) ook zal verliezen.

[offtopic]
Sterker nog, er zijn volgens mij al gevallen van een behoorlijk aangetast smaakvermogen bekend. Namelijk de breezer-drinkers
[/offtopic]

Meten = weten
pi_10319278
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:21 schreef Kingofsorrow het volgende:
Zijn er ook mensen die zeggen, vroeger was ik veel meer helderziend/voelend/ whatever dan nu?
*hand opsteek doet*
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_10327777
Misschien komt doodgaan door ouderdom niet door de ouderdom maar doordat die mensen teveel te weten waren gekomen mbv hun 6e zintuig en dus dood moesten om het geheim (whatever that may be) te bewaren
En dat sluit dan weer aan bij de the-matrix-theorie
* Leest na
* Denkt 'wat voor bullshit heb ik nou weer gepost'
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 20:42:00 #18
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_10327898
Ik denk niet dat je zoiets kan ontwikkelen of leren. Ik denk eerder dat het iets is dat aangeboren is. Kan ook erfelijk zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat je er idd voor open moet staan en het toe moet laten.
FourX Bitter
  vrijdag 9 mei 2003 @ 20:53:22 #19
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_10328144
Ik geloof dat ALLE 5 de zintuigen, dus Zien, Horen, Voelen, Ruiken en Proeven ook in de andere vorm bestaan. Dit in combinatie met de film The 6th Sense, maakt het jochie dus Helderziend én Helderhorend, want hij "can see dead people" maar hij kan ze ook horen en met ze praten.

Bijkomend is dat ik alle zintuigen ook op de "buitenzintuigelijke" manier heb ervaren.

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_10329853
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:53 schreef Psyche2003 het volgende:
Ik geloof dat ALLE 5 de zintuigen, dus Zien, Horen, Voelen, Ruiken en Proeven ook in de andere vorm bestaan. Dit in combinatie met de film The 6th Sense, maakt het jochie dus Helderziend én Helderhorend, want hij "can see dead people" maar hij kan ze ook horen en met ze praten.

Bijkomend is dat ik alle zintuigen ook op de "buitenzintuigelijke" manier heb ervaren.

Dus je ruikt & proeft dingen die er niet zijn?
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
  zaterdag 10 mei 2003 @ 01:30:29 #21
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_10333049
Lollig, maar soms waar inderdaad... Gelukkig dus NIET constant en het ligt wel iets ingewikkelder, maar heb net 3 uur met Linux zitten klooien, dus ik ga nu ff pitten..
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 23:42:06 #22
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10346556
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:15 schreef Rembooo het volgende:

[..]

Dus je ruikt & proeft dingen die er niet zijn?

In zekere zin wel ja...
Als ik dingen " zie " die eigenlijk door iemand ervaren zijn, dan " proef/ervaar " ik echt alles.
Het is niet zien als in het kijken naar een film.. het is niet echt horen als in luisteren naar geluid..
" ervaren " i seen beter woord. Je (ik) voelt dan echt de sfeer die de ander voelde... je proeft bijna wat de ander proefde... je kijkt als het ware door iemand anders zijn ogen met alle waarnemingen die degenenop dat moment had erbij. Het is alleen vaak niet " compleet " als in helemaal plaatsbaar.. maar de " ervaring " van het moment is helemaal compleet. eigenlijk wel dus.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 11 mei 2003 @ 12:14:49 #23
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10351550
Je kan niks leren, alleen God kan je deze gave geven.
"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
  zondag 11 mei 2003 @ 14:09:11 #24
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10353000
quote:
Op zondag 11 mei 2003 12:14 schreef DeltaOne het volgende:
Je kan niks leren, alleen God kan je deze gave geven.
Om de vraag in jouw context te zetten..

heeft niet iedereen deze gave al van God gekregen, maar hebben maar weinig mensen hem ontwikkeld ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10353877
Volgens deze link kun je deze gaven zelf leren.
Ze bieden ook opleidingen aan.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wie weet kan het echt?

http://www.geschenksteentje.nl/opleidingen/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')