Voordat Juan Zueco ons "onbeduidende posters" weer eens neerbuigend tot de orde moet roepen...
quote:
Ik denk dat de vredesbesprekingen kunnen slagen als duidelijk wordt gemaakt hoe de Palestijnse staat er uit komt te zien! Als er een goed voorstel in het vooruitzicht ligt geeft dat vertrouwen aan de gewone (niet extemistische) palestijnen. En dan heeft de PA een mandaat van de bevolking om op te treden tegen zelfmoordenaars en haat, zonder een duidelijk vooruitzicht naar een redelijke compromis is optreden tegen de extremisten politieke zelfmoord voor de PA!
quote:Ze rommelen al een tijdje aan, maar zit er niet een grote kans in, dat er een soortement burgeroorlog komt tussen de Palestijnen?
121 Teletekst vr 30 mei
Isral vertrouwt op aanpak Abbas
JERUZALEM Isral en de Palestijnen zijn
elkaar genaderd over de ontwapening van
militante Palestijnse groeperingen.Na
het gesprek tussen de premiers Sharon
en Abbas sprak Isral vertrouwen uit in
de pogingen van Abbas om de militanten
op zijn lijn te krijgen.
Hij verlangt daarvoor dat Israel afziet
van militaire acties.Alleen dan zou een
begin met ontwapening gemaakt kunnen
worden,en kunnen de militanten in de
Palestijnse samenleving integreren.
Niettemin hebben Hamas en de Al Aqsa
Martelaenbrigade vandaag laten weten
niets te zien in pogingen om tot een
algemeen bestand te komen.
quote:Ik denk dat veel afhangt van wat Israel bereid is te "geven" als Palestijnse staat. Een eerlijke oplossing neemt de wind uit de zeilen van de extremisten!
Op vrijdag 30 mei 2003 21:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ze rommelen al een tijdje aan, maar zit er niet een grote kans in, dat er een soortement burgeroorlog komt tussen de Palestijnen?
quote:omdat die stenen het lak van de tanks beschadigen????
Op vrijdag 30 mei 2003 20:44 schreef SilverMane het volgende:[..]
En waarom? Simpele ziel.
quote:Over het algemeen schieten de Israeliërs niet zomaar wat mensen neer.
Op vrijdag 30 mei 2003 21:08 schreef Chadi het volgende:[..]
omdat die stenen het lak van de tanks beschadigen????
die huizen schijnen trouwens wel erg gewild te zijn
quote:recente geschiedenis van "incidenten" vertelt ons toch wat anders
Op vrijdag 30 mei 2003 21:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Over het algemeen schieten de Israeliërs niet zomaar wat mensen neer.
die huizen schijnen trouwens wel erg gewild te zijn
olijf bomen schijnen nu ook doelwit te zijn ...kunnen daar geen mensen meer rond hangen
quote:Haar eigen grenzen mag ik hopen? Ze moeten de IDF zo ver mogelijk van het toekomstige Palastina vandaan houden. Het liefst heb ik dat ze er een rij UN peacekeepers tussen zetten
Op vrijdag 30 mei 2003 21:02 schreef tvlxd het volgende:
In ieder geval lijkt het mij wenselijk, dat Israel de grenzen bewaakt, of in een soort coöperatie.
quote:Het was inderdaad neerbuigend. En elk woord was gemeend in die post. (Resultaat van 26 deeltjes wellus-nietus my dear
Op vrijdag 30 mei 2003 20:55 schreef IPdaily het volgende:
Alles goed en wel, maar kunnen we het niet eens (constructief) hebben over hoe de toekomstige palestijnse staat eruit "moet" komen te zien!!Voordat Juan Zueco ons "onbeduidende posters" weer eens neerbuigend tot de orde moet roepen...
[..]
Je vraag/post is terecht en juist. Ik juich het constructieve toe.
Eerlijk gezegd kan ik niet exact antwoord op je vraag geven.
Een Palestijnse Staat kan niet bestaan zonder Israël, en vice versa overigens. De rol van de U.S. of A. kan belangrijk maar ook storend zijn.
Sleutelwoord is vertrouwen.
J.
quote:Goede ontwikkeling. Ik ben benieuwd wat ervan komen gaat.
Israël heft blokkade Palestijnse gebieden opHet Israëlische leger heeft bekend gemaakt dat het de blokkade van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever gaat opheffen. Deze blokkade werd in mei ingesteld om terreuraanslagen te voorkomen.
Dit wil in praktijk zeggen dat zo'n 25.000 Palestijnen met een werkvergunning opnieuw aan de slag kunnen in Israël. Dit is een enorme impuls voor de al penibele Palestijnse economie.
Premier Ariël Sharon had al eerder aan zijn Palestijnse collega Mahmoud Abbas beloofd om die blokkade op te heffen en hij lijkt dus woord te houden. Met de aanstelling van Abbas lijkt er opnieuw toenadering te komen tussen de partijen in het decennia-oude conflict.
Bron: VRT Nieuws
quote:Om meteen met de deur in huis te vallen, Hoezo niet? Een exact antwoord is hierbij ook niet nodig, een globaal idee hoe (in jouw ogen) de Palestijnse staat eruit moet komen te zien heb je toch wel?
Op zondag 1 juni 2003 02:22 schreef Juan Zueco het volgende:Je vraag/post is terecht en juist. Ik juich het constructieve toe.
Eerlijk gezegd kan ik niet exact antwoord op je vraag geven.
Om de post wat duidelijker als vraag te formuleren:
* Hoe moet de Palestijnse staat eruit komen te zien, zodat een rechtvaardige vrede gerealiseerd kan worden?
* En zal Israël (politiek) bereid zijn dit te bieden in ruil voor een duurzame vrede?
quote:Tja dat wordt nog een heel probleem. Het wordt, naar alle waarschijnlijkheid, een staat naar model van de arabische buurlanden. Dus geleidt door de militaire en, nu al, heersende elite. Waarschijnlijk zal het dan ook wel een moslim staat worden. Israel zal wel niet toestaan dat het een eigen leger krijgt, een politie apparaat ligt meer in de lijn.
Op woensdag 4 juni 2003 18:02 schreef IPdaily het volgende:[..]
Om meteen met de deur in huis te vallen, Hoezo niet? Een exact antwoord is hierbij ook niet nodig, een globaal idee hoe (in jouw ogen) de Palestijnse staat eruit moet komen te zien heb je toch wel?
Om de post wat duidelijker als vraag te formuleren:
* Hoe moet de Palestijnse staat eruit komen te zien, zodat een rechtvaardige vrede gerealiseerd kan worden?
* En zal Israël (politiek) bereid zijn dit te bieden in ruil voor een duurzame vrede?
Israel zal wel bereid zijn tot een duurzame vrede, de doorsnee palestijn ook wel. Maar of Hamas en consorten dat ook zullen zijn waag ik te betwijfelen.
quote:Aan de zijde van Israël vergeet je nog een aantal groepen: Kolonisten, ultra-orthodoxen en extreem-rechtse (militante) nationalisten.
Op woensdag 4 juni 2003 22:11 schreef clarify het volgende:Israel zal wel bereid zijn tot een duurzame vrede, de doorsnee palestijn ook wel. Maar of Hamas en consorten dat ook zullen zijn waag ik te betwijfelen.
quote:gewoon dat ze een paar dagen later die blokkade weer invoeren
Op zondag 1 juni 2003 17:42 schreef SilverMane het volgende:
Goede ontwikkeling. Ik ben benieuwd wat ervan komen gaat.
quote:Ja en dat doen ze natuurlijk zomaar dat komt door deze sukkels:
Op donderdag 5 juni 2003 11:46 schreef MokroKees het volgende:[..]
gewoon dat ze een paar dagen later die blokkade weer invoeren
quote:Het is geen vrijheidsstrijd meer wat Hamas voert. Hopelijk is Abbas de juiste man. Ik heb alvast veel meer vertrouwen in hem dan die ex terrorist Arrafat. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de zionistische joden de kolonisten weg moeten uitde bezetten gebieden. Maar Sharon heeft dat gelukkig toegezegt dus hopelijk gebeurdt het ook.
Hamas strijdt door tegen IsraelDe Palestijnse terreurorganisatie Hamas weigert om te stoppen met het geweld tegen Israel en haar inwoners. Volgens één van de kopstukken van Hamas legt de groepering de wapens niet neer
voordat Palestina tot op de laatste centimeter bevrijd is.
TOEVOEGING: Dat is dus verkapt totdat heel Israel de zee in isEerder vandaag zei de Palestijnse premier Abbas, op de vredestop in de Jordaanse havenstad Aqaba, juist dat de gewapende opstand tegen Israël moet ophouden: "Ik zal er alles aan doen om een einde aan het geweld te maken". Abbas zei ook iedere vorm van terrorisme tegen Israël af te wijzen. Dat is één van de voorwaarden voor het slagen van de 'routekaart' naar vrede die in Aqaba is besproken.
Maar Hamas negeert de oproep van de Palestijnse premier om het geweld te staken. De hoop dat de top in Aqaba het einde van het geweld zou inluiden, lijkt daarmee te niet gedaan.
Sharon
Op de top in Aqaba zei Israël (bij monde van premier Sharon) het idee van een levensvatbare Palestijnse staat, zoals president Bush die in de routekaart voor vrede heeft voorgesteld, te steunen. Sharon beloofde illegale nederzettingen in de bezette gebieden af te breken.
De ontmanteling van de illegale nederzettingen is één van de maatregelen die Israël moet nemen in het kader van het plan van Bush.
bron: Teletekst
quote:Bij de eerstvolgende bom is alle vrede weer van de baan denk k.
Op donderdag 5 juni 2003 12:44 schreef SilverMane het volgende:[..]
Ja en dat doen ze natuurlijk zomaar dat komt door deze sukkels:
[..]Het is geen vrijheidsstrijd meer wat Hamas voert. Hopelijk is Abbas de juiste man. Ik heb alvast veel meer vertrouwen in hem dan die ex terrorist Arrafat. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de zionistische joden de kolonisten weg moeten uitde bezetten gebieden. Maar Sharon heeft dat gelukkig toegezegt dus hopelijk gebeurdt het ook.
quote:Maar dat is (helaas) niet waar!!
Op donderdag 5 juni 2003 12:44 schreef SilverMane het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk zo dat de zionistische joden de kolonisten weg moeten uitde bezetten gebieden. Maar Sharon heeft dat gelukkig toegezegt dus hopelijk gebeurdt het ook.
Het gaat hier om nederzettingen die illegaal zijn, en die Israël zelf ook als illegaal bestempeld. Dat is heel wat anders dan wat jij en ik waarschijnlijk onder "illegale nederzettingen" verstaan !!
quote:Dat is het ook nooit geweest, de Hamas probeert immers zoveel mogelijk onschuldige joodse burgers om te brengen.
Op donderdag 5 juni 2003 12:44 schreef SilverMane het volgende:
Het is geen vrijheidsstrijd meer wat Hamas voert.
quote:Waarom moeten de kolonisten weg uit de bezette gebieden?
Hopelijk is Abbas de juiste man. Ik heb alvast veel meer vertrouwen in hem dan die ex terrorist Arrafat. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de zionistische joden de kolonisten weg moeten uitde bezetten gebieden. Maar Sharon heeft dat gelukkig toegezegt dus hopelijk gebeurdt het ook.
quote:Omdat men VREDE wil!!
Op donderdag 5 juni 2003 13:00 schreef Gil-galad het volgende:Waarom moeten de kolonisten weg uit de bezette gebieden?
quote:Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik zie niet wat er mis mee is, zolang de kolonisten zich netjes aan de wet houden en de Palestijnen respecteren. Of mogen er geen joden in Palestijns gebied wonen?
Op donderdag 5 juni 2003 13:06 schreef IPdaily het volgende:
Omdat men VREDE wil!!(nou ja de niet extremisten dan...)
quote:[utopie mode] Het zou mooi zijn als dat kon ja... Van mij mogen ze blijven wonen in de nieuwe Palestijnse staat [utopie mode]
Op donderdag 5 juni 2003 13:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik zie niet wat er mis mee is, zolang de kolonisten zich netjes aan de wet houden en de Palestijnen respecteren. Of mogen er geen joden in Palestijns gebied wonen?
het is veroverd gebied en Isreal heeft de oorlog nu eenmaal gewonnen, Israel mag nu met de grond doen en laten wat ze wil.
Ze kunnen het teruggeven maar ze kunnen het ook helemaal volbouwen met afvalverwerkingsmachines oid. Dat is altijd al zo geweest en ik vind het onzinnig dat de internationale gemeenschap Israel nu ineens andere regels door de strot probeert te duwen.
Tuurlijk als ze vrede willen doen ze er goed aan om wat gebieden terug te geven maar ze zijn hier absoluut niet toe verplicht volgens het internationaal recht terwijl de palestijnen dit wel zijn mbt het plegen van aanslagen op burgerdoelen.
Daarom is die roadmap m.i. ook gedoemd tot mislukken, er word niet op gelijke voet onderhandelt.
De Palestijnen moeten consessies doen die door de internationale gemeenschap al sinds jaar en dag als illegaal worden beschouwt terwijl Israel op papier nix fout doet en toch tot onderhandelen wordt gedwongen.
De VN moet gewoon is zijn verantwoordelijkheid nemen en het palestijnse terreur al dan niet met behulp van de palestijnse authoriteit en jasser arafat dan is Israel ook best te paaien om wat land terug te geven en eventueel Jeruzalem te delen
quote:Israël is een rijk land, als dat was toegestaan zouden Palestijnen massaal verhuizen naar Israël, dat zou het land om zeep helpen. Er wonen trouwens veel Arabieren in Israël, en hen wordt ook niet vriendelijk verzocht om te vertrekken uit Israël.
Op donderdag 5 juni 2003 13:15 schreef IPdaily het volgende:
[utopie mode] Het zou mooi zijn als dat kon ja... Van mij mogen ze blijven wonen in de nieuwe Palestijnse staat [utopie mode]
Aan de andere kant Palestijnen mogen ook niet in Israelisch gebied gaan wonen.
quote:Daar hoef je geen rekening mee te houden. Als de kolonisten graag in Palestijns gebied willen wonen, moeten ze de situatie daar maar accepteren.
Daarbij komt ook natuurlijk dat de kolonisten natuurlijk wel in de joodse staat willen blijven wonen... Wat direct betekend dat de Palestijnse staat weer kleiner wordt.
quote:sterker nog, 1 op de 7 (oid) officieren in het Israelische leger is een arabier
Op donderdag 5 juni 2003 13:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Israël is een rijk land, als dat was toegestaan zouden Palestijnen massaal verhuizen naar Israël, dat zou het land om zeep helpen. Er wonen trouwens veel Arabieren in Israël, en hen wordt ook niet vriendelijk verzocht om te vertrekken uit Israël.
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:19 schreef sp3c het volgende:
het is veroverd gebied en Isreal heeft de oorlog nu eenmaal gewonnen, Israel mag nu met de grond doen en laten wat ze wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |