abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:28:30 #201
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13288626
quote:
Op donderdag 18 september 2003 18:40 schreef PimD het volgende:
Volgens mij hebben we hier te maken met een echte Take That fan
nog een jeugdzonde van je Ron ?
neuh niet echt. ik baseer dat op wat ik toen heb gezien en gehoord. we hebben hier in huis slechts 1 cd van ze, de Greatest Hits compilatie. vind ik ook meer dan genoeg (alhoewel er enkele nummers bij zitten die wel ok zijn)

mijn enigste jeugdzonde zijn de Spice Girls

... and the modern stone age family
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:50:14 #202
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_13290907
Press release van EMI:

At Last As Nature Intended September 18, 2003

At last revealed - The Beatles album that has taken more than 30 years to finish, Let It BeNaked, just the bare sound of the band inside The Beatles.

Let It BeNaked is the no frills, back-to-basics album that The Beatles first set out to make back in 1969 - but which was never released as they intended, the band back to the bone.

Now, through the smart digital technology of Abbey Road studios, the never-heard bands take of the original sessions will be finally released worldwide by EMI Records in November.

Naked is Let It Be brought right up to now for the 1 Generation, de-mixed and re-mixed, un-dubbed of orchestration, choirs and effects and stripped-back to the raw to reveal The Beatles simply as what they were very best at being just a great band.

If wed have had todays technology back then, it would sound like this because this is the noise we made in the studio, said Paul McCartney Its all exactly as it was in the room. Youre right there now.

When I first heard it, it was really uplifting. It took you back again to the times when we were this band, the Beatle band, said Ringo Starr.

When The Beatles first set out to make the album in 1969, they intended to record an album that would be a return to live performance of just the bare necessities of the band, no studio effects or overdubbing of voices or instruments would be allowed. However, caught in the turmoil of the break-up of the band, the album was re-produced by Phil Spector and never released as The Beatles had originally meant it to sound. Until now.

Let It BeNakeds track listing differs from the 1970 release; background dialogue, Dig It and Maggie Mae have been taken off the album and Dont Let Me Down has been added to the running order, which now is as follows: Get Back, Dig A Pony, For You Blue, The Long And Winding Road, Two Of Us, Ive Got A Feeling, One After 909, Dont Let Me Down, I Me Mine, Across The Universe, Let It Be.

Let It BeNaked will be issued together with a bonus fly-on-the-wall disc that features extracts from tapes of The Beatles at the time of first making the Let It Be album and movie in the Sixties.

The 20-minute bonus disc is a unique insight into of The Beatles at work in rehearsal and in the studios in January 1969.

Let It BeNaked will also come with a booklet that features historic photography of the recording sessions and extracts of band dialogue from the original booklet that first accompanied early copies of the 1970 album.

Released worldwide from November 17th, Let It BeNaked is the sound of The Beatles as nature intended; raw and rocking.

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_13291022
Ha, 17 November. Precies een dag voor mijn verjaardag, dus ik zal mijn kennissenkring even 'tippen'.

Die extra bonus-cd klinkt ook erg interessant. Ik vraag me wel af of er nou echt zoveel verschil is tussen de uitgebrachte 'Let It Be' en deze nieuwe versie. Er zijn eigenlijk toch maar een paar nummers op die cd die echt de Spector-bewerking hebben gekregen, met overdubs en strijkers en zo.. ?

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:45:19 #204
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13292544
denk ik dat ik er in 1x vanaf ben door alle Beatles cd's in 1 box te kopen, komt er weer wat nieuws
maar ja, kopen doe ik het toch
... and the modern stone age family
pi_13295723
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 01:39 schreef Jane het volgende:

Ik denk dat het in het tegenwoordige muzikale klimaat veel moeilijker zou zijn zoiets teweeg te brengen, al zou iemand over hetzelfde talent beschikken.

Tegenwoordig hoef je de tv maar aan te doen, of op internet kijken en je hebt alle info over je idool voor handen.
Vroeger had je dat niet en moest je soms een jaar wachten op wat nieuws. Wat het geheel ook dan weer dubbel zo spannend maakte.
Zelf ben ik fan van Brian Setzer/Stray Cats en wachtte, toen ze net waren door gebroken dan weer een hele week tot ze weer op de tv kwamen.

Vandaag de dag wordt je overspoelt met alles wat je maar wilt weten.
Daardoor raken we denk ik sneller uitgekeken op echt talent.

zaterdag 20 september 2003 @ 15:15:04 #206
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13313653
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:54 schreef Zander het volgende:
Ik vraag me wel af of er nou echt zoveel verschil is tussen de uitgebrachte 'Let It Be' en deze nieuwe versie. Er zijn eigenlijk toch maar een paar nummers op die cd die echt de Spector-bewerking hebben gekregen, met overdubs en strijkers en zo.. ?
Voor de geinteresseerden heb ik het even opgezocht in The Complete Beatles Recording Sessions. Was een beetje veel om over te typen, dus heb ik e.e.a maar ingescand.

Phil Spector & Let It Be 1
Phil Spector & Let It Be 2
Phil Spector & Let It Be 3
Phil Spector & Let It Be 4
Phil Spector & Let It Be 5
Phil Spector & Let It Be 6a
Phil Spector & Let It Be 6b
Phil Spector & Let It Be 7
Phil Spector & Let It Be 8

Interessant om te lezen.

Mocht dit policy-overschrijdend zijn, haal het dan maar weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-09-2003 10:25]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_13316376
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Interessant om te lezen.

[/sub]

enig idee wat dit boek kost & of het nog verkrijgbaar is ?

Nee.
  zondag 21 september 2003 @ 00:48:40 #208
1986 Jane
pi_13326028
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:23 schreef PimD het volgende:

enig idee wat dit boek kost & of het nog verkrijgbaar is ?

The Complete Beatles Recording Sessions is apart niet meer (nieuw) te krijgen. Het is echter later samengevoegd met The Beatles Live (over alle optredens), ook van de hand van Mark Lewisohn, tot The Complete Beatles Chronicle, en die moet volgens mij nog wel te vinden zijn. Iig via internet. Ik heb even gegoogled en bij Amazon kun je hem bijvoorbeeld vanaf 8,69 dollar bestellen (used & new).

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0600600335/104-2060388-7446367?v=glance

Ik heb het al eerder gezegd, maar die boeken van Lewisohn zijn echt geweldig en vooral zijn werk over de recording sessions is eigenlijk verplicht materiaal voor een Beatlesfan. Fantastisch om te lezen en ook handig om nog eens wat in op te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-09-2003 01:04]

zondag 21 september 2003 @ 03:08:40 #209
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_13327508
Ik heb natuurlijk de "Beatlesbijbel" vanaf het eerste uur. Het leest als een roman en heeft op bijna alle vragen een antwoord gegeven.
Ik zat bijv. heel lang met de vraag, wat men op de achtergrond van Paperback Writer zingt. Frère Jacques dus!
Destijds in de voorbestelling zo'n 50 gulden.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 21 september 2003 @ 10:46:34 #210
1986 Jane
pi_13329040
Vanavond om 23.00 uur op RTL4 trouwens een roddeldocumentaire over Heather Mills, oftewel mevrouw McCartney de 2e.
pi_13344725
Mmmm...ik neem hem maar op.
Kan ik eindelijk een keer vroeg naar bed.
pi_13456126
Interessant, die stukjes over Spector. De man wordt door Beatles-fans toch altijd een beetje verguisd vanwege zijn werk op "Let it be". Ben nu wel benieuwd naar de nieuwe versie, al heb ik die bootleg met de Glyn Johns-versie van het album ook al eens gehoord.

En het kan niet op, want binnenkort verschijnt er ook een nieuwe Lennon-DVD:

quote:
A new JOHN LENNON DVD is set for release, compiled by the late legends wife YOKO ONO.

Lennon Legend, a companion to the Lennon compilation of the same name, is set for release on October 27 and features a raft of exclusive features.

The DVD is made up of highlights of Lennons solo career, including an all-new video for Working Class Hero featuring footage of the stars childhood, material from John and Yokos legendary Bed In and a live version of Imagine from Lennons last ever live performance. The DVD also features a set of new animations based on Lennons line-drawings,

Yoko Ono said of the project, which she executive produced: "This is as definitive a collection as it is possible to be. John's life was an amazing one and one that I feel privileged to have been part of. Compiling this DVD has been a very emotional experience: unearthing rare footage, watching it increase in clarity before my eyes, reliving hundreds of memories that were part of our lives and which are now being passed on to a new generation. It is a film made with love and hope my love for my husband and our hope that peace will prevail in the world. Give peace a chance!"

Vreemd eigenlijk dat de DVD van "Let it be" (de film) niet tegelijk wordt uitgebracht met het nieuwe album.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 26-09-2003 12:56]

vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:15:55 #213
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13625413
Ik heb bij de bieb de Beatles-biografie van Philip Norman geleend. Is dat een beetje goede/betrouwbare?
De Narcis van Gabon
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:21:42 #214
2889 Zander
He's gone
pi_13625582
Die heb ik ook een keer uit de bieb gehaald, maar dat is inmiddels ook alweer jaren geleden. Als ik het me goed herinner, dan wordt het in de regel wel als een degelijk en betrouwbaar boek gezien.

Als je voor de lol eens de allerslechtste pulp van het laagste niveau wilt lezen, dan kan ik je de Lennon-biografie van Albert Goldman van harte aanbevelen.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:28:12 #215
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13625750
ik zal eens zoeken, maar zoveel hebben ze hier niet...
De Narcis van Gabon
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:31:09 #216
2889 Zander
He's gone
pi_13625823
Beetje off-topic hier, maar je kunt bij elke Centrale Bibliotheek ook boeken (en meestal ook cd's!) uit andere steden laten overkomen.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:34:03 #217
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13625898
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:31 schreef Zander het volgende:
Beetje off-topic hier, maar je kunt bij elke Centrale Bibliotheek ook boeken (en meestal ook cd's!) uit andere steden laten overkomen.
ohja misschien leuk voor de herfstvakantie
De Narcis van Gabon
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:41:13 #218
1986 Jane
pi_13626077
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:15 schreef PogueMahone het volgende:
Ik heb bij de bieb de Beatles-biografie van Philip Norman geleend. Is dat een beetje goede/betrouwbare?
Die staat bekend als één van de betere, ja.
Ik moet trouwens bekennen dat ik dat boek van Goldman nooit gelezen heb. Tot mijn schande misschien. De reputatie ken ik natuurlijk wel.

Het is trouwens dat ik niet graag boeken uitleen, anders kon ik hier wel mijn eigen Beatles-bibliotheekje beginnen. Ben toch wel in het bezit van een aardige collectie. Ik zou alleen nog een paar klassiekers moeten aanschaffen. Zo heb ik bijvoorbeeld "A cellarful of noise" van Brian Epstein en "The man who gave the Beatles away" van Allan Williams niet. Niet dat daar nu van die openbaringen in staan, maar het zijn wel klassieke Beatle-boeken.

pi_13643637
Ik moer hier dan ook maar even kwijt, dat ik eindelijk de gelukkige bezitter ben van de Beatles Anthology DVD. Echt heel goed. Geweldig geluid ook, veel live beelden van vroeger. De Beatles
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:30:13 #220
12221 Tijn