abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2003 @ 17:49:29 #1
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_10276949
Omdat alle threads aangaande dit fenomeen in Truth of vol zijn of op slot zijn gezet (om wat voor reden dan ook) door de modjes, is het misschien handig om hier verder te gaan met dit centrale topic.

AUB Geen geflame, maar serieus verder dus.

Ik was toevallig aan het lezen op die 'webvlinder'-pagina waar de laatste tijd wel meer naar gelinkt wordt vanuit dit subforum en kwam een interessant artikel tegen.

Het gaat over een vliegtuigmonteur die in verband met z'n werk per toeval in aanraking komt met een ingebouwde installatie in een vliegtuig die hij niet kent en besluit op eigen houtje wat verder onderzoek te doen, waarna hij een reeks zeer opmerkelijke dingen meemaakt.

Het hele verhaal is hier http://members.lycos.nl/webvlinder/Fromanairlinemechanic_NL.html te lezen.

Het is te veel om helemaal te quoten (wat ook niet mag volgens de policy ), dus lees het zelf maar na door naar de bronpagina te gaan.

Het is overigens een Nederlandse vertaling van een artikel (of eigenlijk ingezonden brief) op www.anomalies-unlimited.com .
Ik vind zelf dat de kans dat de brief authentiek is vrij hoog moet ik zeggen, vooral omdat eruit blijkt dat de briefschrijver weet waar hij over praat. Hij vermijdt uiteraard uit eigen veiligheidsoverwegingen het noemen van namen van betrokkenen of de luchtvaartmaatschappij waar hij werkt, maar dat lijkt me ook vrij logisch.

Al met al best freaky om te lezen, en als je er absoluut niet in gelooft, zie het dan als een soort van info-tainment

[Dit bericht is gewijzigd door Pierre_Smirnoff_2 op 07-05-2003 17:55]

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 7 mei 2003 @ 17:58:53 #2
24717 Pierre_Smirnoff_2
pi_10277104
Hm, zo te zien krijgt die site nogal wat hits te verwerken of zit ie aan z'n dagelijkse limiet..

De originele Engelse tekst is ook beschikbaar en wel hier:
http://www.anomalies-unlimited.com/Chemtrails/Witness_1.html

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
pi_10277130
Echt allemaal heeeeel ver gezocht vindt ik, als er inderdaad zoiets al zou bestaan kan niemand dit stil houden, en zouden er veel meer mensen dit naar boven halen.

Denk alleen al aan de hoeveelheid producten die je nodig zou hebben.

woensdag 7 mei 2003 @ 18:34:06 #4
24717 Pierre_Smirnoff_2
pi_10277769
Daar zit inderdaad een kern van waarheid in.
De theorieen rondom dit fenomeen stuiten vaak op het probleem van de praktische uitvoerbaarheid ervan.

Het lijkt een wereldwijd fenomeen te zijn, chemtrails worden immers overal waargenomen, dus hoe zorg je ervoor (denkend vanuit het brein van de uitvoerders) dat het niet aan de grote klok wordt gehangen?

Ikzelf denk bij zoiets altijd aan de structuur van een bedrijfsorganisatie (neem een productiebedrijf als voorbeeld). Simpel gezegd:
Je hebt aan de ene kant het management van een organisatie, dat bestaat uit een relatief klein aantal personen. Zij zijn (als enigen) op de hoogte van alles wat binnen de organisatie speelt en leiden dat in goede banen. Dit groepje kent het hele proces vanaf het invoeren van de grondstoffen tot aan het leveren van het eindproduct.
Je hebt aan de andere kant een lopende band medewerker (heel plastisch gezien) die puur gericht is op zijn/haar taak, meer hoeft deze persoon niet te weten. Hij/zij is onderdeel van het proces maar heeft niet de mogelijkheid om daar sturing in aan te brengen, dit in tegenstelling tot het management. Deze medewerker is in feite ook niet op de hoogte van wat een andere medewerker in een ander deel van het bedrijfsproces (bijv. een stukje verderop aan de lopende band) doet, simpelweg omdat hij/zij zich moet concentreren op zijn/haar eigen taak en omdat het hem/haar niks interesseert en omdat hem/haar al vanaf het begin wordt duidelijk gemaakt zich niet te bemoeien met andermans werk binnen dezelfde organisatie.

Deze opzet wordt in feite in bijna elke organisatie toegepast (!). Gevolg: slechts een select groepje mensen (aan de top) weet echt wat er nu werkelijk speelt, en heeft in praktijk de macht om dingen te veranderen en/of te "manipuleren".

Als je deze structuur toepast op het verhaal van de chemtrails kun je dus veronderstellen dat ook daar slechts een relatief kleine groep mensen (met veel macht niet te vergeten) op de hoogte is en dingen kunnen sturen.

Uiteraard geeft dit geen 100% dekking, maar het kan wel een inzicht geven in hoe zoiets kan worden onderdrukt maar ook kan worden opgeblazen in principe.

woensdag 7 mei 2003 @ 18:40:57 #5
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10277903
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 7 mei 2003 @ 19:34:52 #6
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10279185
Ik heb al eerder in uitgebreide betogen gezegd dat het te vergezocht is, heb zelf eens er op gelet na een discussie met M.ALTA maar never iets kunnen ontdekken.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:15:38 #7
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10280388
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:34 schreef Dauntless het volgende:
Ik heb al eerder in uitgebreide betogen gezegd dat het te vergezocht is, heb zelf eens er op gelet na een discussie met M.ALTA maar never iets kunnen ontdekken.
Dan weet ik niet waar jij in Nederland woont, maar waar ik woon is het fenomeen dagelijks te zien (Den Haag, vlakbij kijkduin). Al langer dan een half jaar hou ik me bezig met ook dit fenomeen. Ik weet nu zeker dat er 'iets' niet klopt. Wat dat 'iets' is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het niet altijd normale contrails zijn. Waarom dit elke dag opnieuw gebeurt... ook geen idee. Soms zijn er wel eens dagen dat het echt TE erg is, dan ben ik er om dit op film vast te leggen. Inmiddels heb ik al een aantal filmpjes gemaakt die overduidelijk geen normale contrails laten zien. Moet je maar eens kijken bij volle maan, zelfs diep in de nacht zijn ze soms nog massaal bezig.

Zie de site in mijn profiel als je over een open mind bezit. Ik kan het soms niet geloven dat niet meer mensen dit opvalt. Vreselijk jammer ook, stel dat dit allemaal heel negatief is, zijn we met z'n allen dan weer eens lekker kortzichtig en goedgelovig bezig? Je kunt beter geen risico nemen en met een open mind tegen dit fenomeen aankijken, voordat het te laat is. Persoonlijk erger ik me dood aan de kortzichtigheid van de brave burger die weigert naar boven te kijken om de feiten te zien (feit= genoeg strepen die geen contrails genoemd kunnen worden).

Wat ik me ook afvraag is het volgende: waar halen ze het geld vandaan om de hele dag door over te vliegen? (Nee, het zijn niet allemaal passagiersvliegtuigen). Waar halen ze al die brandstof vandaan? Waar halen ze het lef vandaan? (ja er zijn ook mensen die WEL eens naar boven kijken ipv alleen maar vooruit).

Oftewel: het lijkt me verstandig om dit serieus te nemen, ook wanneer je niet in de standaardtheoriën rondom dit fenomeen gelooft. "Iets" is er aan de hand, ik wil weten wat. Jullie ook? Of zullen we er maar geen aandacht aan besteden en we merken het vanzelf wel over een jaartje of 10? Lekker makkelijk. Persoonlijk erger ik me dood, zelfs al zijn het normale contrails, het is niet normaal meer met hoevelen ze elke dag de hele dag door overvliegen, let er in het weekend maar eens op vooral op zondag, lekker voor het milieu, zelfs als het normale contrails blijken te zijn. Ik wordt er niet vrolijk van.

Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_10285557
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 20:15 schreef ParAlien het volgende:

[..]
Oftewel: het lijkt me verstandig om dit serieus te nemen, ook wanneer je niet in de standaardtheoriën rondom dit fenomeen gelooft. "Iets" is er aan de hand, ik wil weten wat. Jullie ook? Of zullen we er maar geen aandacht aan besteden en we merken het vanzelf wel over een jaartje of 10? Lekker makkelijk. Persoonlijk erger ik me dood, zelfs al zijn het normale contrails, het is niet normaal meer met hoevelen ze elke dag de hele dag door overvliegen, let er in het weekend maar eens op vooral op zondag, lekker voor het milieu, zelfs als het normale contrails blijken te zijn. Ik wordt er niet vrolijk van.

Me neither, maarja, iedereen wil wel met het vliegtuig op vakantie, het milieu moet daarvoor maar ff wijken.:(
Overigens denk ik dat het gewoon uitlaatgassen zijn van vliegtuigen.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:07:58 #9
18834 Bridell
and then what..
pi_10285713
Dat is toch dat ze weirde chemicaliën door de kerosine gooien?

Wat zou daar dan de bedoeling van zijn?

What are you but a blossoming, withering flower?
pi_10286667
Ik heb die brief gelezen, ik heb er wel een paar vraagtekens bij hoor..

- Statische lading afvoeren? Waarnaar toe dan? Het vliegtuig is uiteraard niet geaard tijdens de vlucht. En waarom zou het erg zijn als een vliegtuig statisch geladen wordt, tijdens de vlucht?

- Hoeveel werk zou het werk aan 'afvalafvoerpijpen' betekenen? Voor zover ik weet zitten er gewoon chemische toiletten in vliegtuigen. Dat is dan één pijpje voor de wateraanvoer van het toilet, één pijpje voor het fonteintje en één afvoerpijp naar de vergaarbak voor het afval.

- Het lijkt me sterk dat een opdrachtgever voor reparatie/onderhoud van een vliegtuig niet weet wat het probleem is. Ik ben niet thuis in de branche, maar het lijkt me dat één monteur niet de tijd heeft om een heel vliegtuig te onderzoeken op een mankement.. Iedere maatschappij zal zijn vliegtuigen zo intensief mogelijk willen gebruiken, dus ik stel me voor dat het werk van de monteurs vrij hectisch is.

- In het afvalafvoersysteem kruipen? Dat zijn forse rioolbuizen dan

- Op een vleugel zitten? Op een vliegtuigvleugel zit altijd een bordje 'niet op lopen'.. Lijkt me duidelijk waarom..

- Hoe kan de vakbondsman weten dat het een oude sensor was adv het serienummer? Dat zou degene moeten zijn die zijn werk heeft gecontroleerd. Bovendien komt een vakbondsvertegenwoordiger niet opdagen om een werknemer te beschuldigen.. De vakbond zoekt zaken uit mbt tot de arbeidsomstandigen van de werknemer, op verzoek van die werknemer, en dan nog alleen als hij/zij lid is.

- En toen lag er een briefje in zijn afgesloten kluis.. Niet handig, zo'n tastbaar bewijs.

- De schoonmaak en het vullen/legen van de toiletten wordt uitbesteed aan schoonmaakbedrijven. Die zitten dus allemaal in het complot, samen met alle werknemers van die bedrijven, die ook vaak uitzendkrachten gebruiken?

- Condenssporen kunnen langer blijven hangen als de lucht vochtig is, dat is al zo vaak betoogd: Als je van vocht verzadigde lucht van -50 C oid plotseling verwarmt tot een paar honderd C, dan krijg je neerslag... Als die lucht warmer is en/of droger dan krijg je minder neerslag, dus kortere condenssporen die minder lang blijven hangen.

- Met ParAlien ben ik eens: Er wordt steeds meer gevlogen en dat is slecht voor het milieu.. Ik heb eens gelezen dat een gemiddeld gezin een hele winter kan stoken met dezelfde energie die nodig is voor een korte vlucht. Daar zou best wat aan gedaan mogen worden.

pi_10292597
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb die brief gelezen, ik heb er wel een paar vraagtekens bij hoor..

- heel veel punten waar ik ook vraagtekens bij had .

En nog sterker, in het begin zegt hij (ik heb de engelse versie gelezen): "Om begrijpelijke redenen wil ik mijn identiteit niet prijs geven." (hee, dat heb ik vaker gelezen!). Maar wel verteld hij alle details, over de temperatuur sensor waar hij aan heeft gewerkt, de valse beschuldiging, het briefje, het internet e.d. Het lijkt me voor de betrokken partijen waar hij juist bang voor is, niet moeilijk om hem aan de hand van die gegevens op te sporen, nadat ze deze bekentenis lezen. Dit is voor mij al een overtuigend argument om dit als hoax te beschouwen.

Daarbij -> de vreemde mannen zonder naam zijn ook niet al te slim als ze uit een gesealde container een temperatuursensor halen waarvan het serienummer een paar uur eerder al bekend was. Maargoed, ik weet iets te weinig van dit soort zaken, maar er zitten een aantal goed foute slip-ups in dit verhaal.

En weer een stukje onzinnige proza.
  donderdag 8 mei 2003 @ 11:53:32 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_10292924
Sites doen het niet bij mij
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:14:27 #13
47711 Harmvt
Bubblemaker
pi_10293527
Ik vat er geen F%CK van, wat zouden ze dan moeten lozen? en waar? en met welk doel?
  donderdag 8 mei 2003 @ 15:44:02 #14
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10298846
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:14 schreef Harmvt het volgende:
Ik vat er geen F%CK van, wat zouden ze dan moeten lozen? en waar? en met welk doel?
Misschien is dit wel een goede site om de studie mee te beginnen. http://www.carnicom.com/contrails.htm
Veel leesplezier.
  zaterdag 10 mei 2003 @ 15:21:29 #15
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10339092
Ik had ergens gelezen dat de chemtrails de volgende effecten kunnen hebben:

1) Astrale manipulatie van het aarde-energie-veld (o.a. Electro-magnetisch (EM))
(de chemtrails bevatten chemicalien die de ionensfeer veranderen)
2) A.g.v. hiervan worden cosmische stralingen verschoven in fase die direct invloed hebben op onze DNA structuur en dus op ons gedrag.
3) De EM-manipulatie geeft exta mogelijkheden voor besturing van ELF-golven uit satelieten naar de aarde.
4) Beinvloeding van het klimaat
5) Beinvloeding van licht/donker effect/ervaringen
6) Aanleg van een astrale energie-infrastructuur in de atmossfeer voor het gebruik van HAARP wapens.

en wie weet wel meer.

Op http://www.world-action.co.uk/numbing.html

is o.a. een uitleg te vinden, dit is er slechts 1 uit vele toelichtingen.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_10371562
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 17:49 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Omdat alle threads aangaande dit fenomeen in Truth of vol zijn of op slot zijn gezet (om wat voor reden dan ook) door de modjes, is het misschien handig om hier verder te gaan met dit centrale topic.
De Truth is een forum over het paranormale, onverklaarbare etc. Stata ook in de faq. Complotten, (waarvan het onderwerp 'chemtrails' slechts een variant is) hebben niets bovennatuurlijks; maar zijn kennelijk bewuste maar geheime acties van een beperkte groep die daarmee iets wil bereiken.
As such heeft dit met het onderwerp van ons forum niet veel te maken.
Anders kunnen we hier bv ook onderwerpen over de manipulatie van de aardolie-prijs door één of andere groepering gaan krijgen!

Dergelijke onderwerpen worden desalniettemin oogluikend toegestaan, omdat er in sommige gevallen wel raakvlakken zouden kunnen zijn met het bovennatuurlijke.

Daarom dus dat we een wildgroei van dergelijke topics tegengaan.

Overigens: het aanmaken van centrale topics is iets wat de mods beslissen. We doen hier zo weinig mogelijk aan centrale topics; en om anderen niet te zeer aan te moedigen om hun topic als 'centraal' te gaan bestempelen, zal ik de naam van dit topic wijzigen.

maandag 26 mei 2003 @ 22:36:45 #17
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10697512
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:34 schreef iteejer het volgende:

[..]

De Truth is een forum over het paranormale, onverklaarbare etc. Stata ook in de faq. Complotten, (waarvan het onderwerp 'chemtrails' slechts een variant is)

Het verschil zit hem w.b.t. complotten, dat de chemtrails voor iedereen te zien zijn.
quote:
hebben niets bovennatuurlijks; maar zijn kennelijk bewuste maar geheime acties van een beperkte groep die daarmee iets wil bereiken.
As such heeft dit met het onderwerp van ons forum niet veel te maken.
integendeel: Truth of "truth"
quote:
Anders kunnen we hier bv ook onderwerpen over de manipulatie van de aardolie-prijs door één of andere groepering gaan krijgen!
Dat weet inmiddels iedereen ouder dan 6.
quote:
Dergelijke onderwerpen worden desalniettemin oogluikend toegestaan, omdat er in sommige gevallen wel raakvlakken zouden kunnen zijn met het bovennatuurlijke.
inderdaad, w.b.t. chemtrails: o.a. paranormale be-invloeding.
quote:
Daarom dus dat we een wildgroei van dergelijke topics tegengaan.
Ik zou het geen wildgroei willen noemen, maar een aangename verrijking van de geest, ofwel: een uitbreiding van de MATRIX.

btw: ze waren weer lekker aan het trailen vandaag.
Deze week helderblauwe lucht voorspeld: GOED KIJKEN dus.

maandag 26 mei 2003 @ 23:19:07 #18
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_10698828
Ik blijf erbij dat het gewoon logistiek onhaalbaar is....

verder vind ik dat verhaal van die mechanic niet plausibel, hij wil zn naam niet zeggen, is al bedreigd en verteld wel al die details... raar.

Deze ruimte niet beschrijven
pi_10702244
hmmmmm en hebben jullie nou echt nooit op school gevraagd hoe het komt dat vliegtuigen witte strepen achter zich laten? en hoe het komt dat sommige langer blijven hangen. en hoe het komt dat .. etc

Ik heb nog een mysterie voor jullie, Het is mij opgevallen dat boeren een bruine substantie die voorheen boven de grond rond werd gespoten nu IN de grond stoppen.

Wie wil er zo lief zijn en aan de leraar vragen welke wetgeving hier voor zorgde? OOPS sorry, ik bedoel Wat is het bruine goedje en welk complot zit erachter? zijn de boeren paranormaal? of zijn het de koeien? plzz ik heb een antwoord nodig, de bruine substantie maakt me gek!!

PS.

}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O

dinsdag 27 mei 2003 @ 02:59:41 #20
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_10702305
* TheWilliedockSaints heeft het idee dat M.ALTA en Gerson aka M4stermind dezelfde persoon zijn.

Zo vreselijk naief. Zo goedgelovig. M.ALTA doet zich voor als een vrouw van eind 20 die advocate is. Om de rest te doen geloven dat ook goedopgeleide vrouwen in het paranormale geloven.
Ik geloof er niks van. Lijkt wel een complot

Chemtrails...? Nope..dat is je reinste onzin.

De overheid wil mensen manipuleren?
Da's wel vreemd, aangezien er elke 4 of 8 jaar een nieuw kabinet komt. Toch? Of zouden ze allemaal mee doen? Halsema, Marijnissen..

nee hoor.. bullshit

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_10702332
maar willie, betekent dat dan ook dat de bruine substantie geen complot is?!?!?! plzzz help me!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 11:17:45 #22
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10705696
quote:
Op maandag 26 mei 2003 22:36 schreef M.ALTA het volgende:

btw: ze waren weer lekker aan het trailen vandaag.
Deze week helderblauwe lucht voorspeld: GOED KIJKEN dus.

Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen. Heb ik weer wat te filmen. Btw; inmiddels heb ik al een paar interessante chemtrailfimpjes vol bizarre paralelle formaties van soms wel 5 strepen netjes boven elkaar evenwijdig die ruim een uur zichtbaar waren.
pi_10706779
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:17 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen.

Ja leuk he, ze maken er nog een beetje leuk schouwspel van ook. Niet alleen functioneel die chemtrails. Het oog wil ook wat !
fokschaap
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:32:19 #24
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10707237
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:08 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Ja leuk he, ze maken er nog een beetje leuk schouwspel van ook. Niet alleen functioneel die chemtrails. Het oog wil ook wat !

Heey Viola Holt, hoe gaat het met Catherine? Jaja, genoeg informatie over te vinden he, die gekke chemtrails. Het blijft intresting juist omdat het voor iedereen te zien is. Maarja, wie van alle mensen kijkt er nou eigenlijk wel eens naar boven? Wie van de paar mensjes die wel eens naar boven kijken, kijken echt goed? Wie van deze mensen gaan ook nog eens serieus nadenken over wat ze zien? Zo houd je dus maar een handjevol mensen over die er serieus over na willen denken, omdat denken nogal moeilijker is dan iets bestempelen tot onzin wanneer toch de meerderheid dit ook doet.
pi_10707299
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:17 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen. Heb ik weer wat te filmen. Btw; inmiddels heb ik al een paar interessante chemtrailfimpjes vol bizarre paralelle formaties van soms wel 5 strepen netjes boven elkaar evenwijdig die ruim een uur zichtbaar waren.

Ik dacht eerst: wat een ongepast heerlijke sarcastische opmerking, totdat ik je naam las en begreep dat je het meent...

pssst: Vliegtuigen vliegen over aanvliegroutes een soort snelwegen voor vliegtuigen, dus niet kris kras door elkaar. Deze aanvliegroutes liggen ook wel boven elkaar, een stuk of acht lagen, al naar gelang de afstand en plaats van bestemming. Misschien zou dit die parallelle strepen kunnen verklaren.

En weer een stukje onzinnige proza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')