AUB Geen geflame, maar serieus verder dus.
Ik was toevallig aan het lezen op die 'webvlinder'-pagina waar de laatste tijd wel meer naar gelinkt wordt vanuit dit subforum en kwam een interessant artikel tegen.
Het gaat over een vliegtuigmonteur die in verband met z'n werk per toeval in aanraking komt met een ingebouwde installatie in een vliegtuig die hij niet kent en besluit op eigen houtje wat verder onderzoek te doen, waarna hij een reeks zeer opmerkelijke dingen meemaakt.
Het hele verhaal is hier http://members.lycos.nl/webvlinder/Fromanairlinemechanic_NL.html te lezen.
Het is te veel om helemaal te quoten (wat ook niet mag volgens de policy ), dus lees het zelf maar na door naar de bronpagina te gaan.
Het is overigens een Nederlandse vertaling van een artikel (of eigenlijk ingezonden brief) op www.anomalies-unlimited.com .
Ik vind zelf dat de kans dat de brief authentiek is vrij hoog moet ik zeggen, vooral omdat eruit blijkt dat de briefschrijver weet waar hij over praat. Hij vermijdt uiteraard uit eigen veiligheidsoverwegingen het noemen van namen van betrokkenen of de luchtvaartmaatschappij waar hij werkt, maar dat lijkt me ook vrij logisch.
Al met al best freaky om te lezen, en als je er absoluut niet in gelooft, zie het dan als een soort van info-tainment
[Dit bericht is gewijzigd door Pierre_Smirnoff_2 op 07-05-2003 17:55]
De originele Engelse tekst is ook beschikbaar en wel hier:
http://www.anomalies-unlimited.com/Chemtrails/Witness_1.html
Denk alleen al aan de hoeveelheid producten die je nodig zou hebben.
Het lijkt een wereldwijd fenomeen te zijn, chemtrails worden immers overal waargenomen, dus hoe zorg je ervoor (denkend vanuit het brein van de uitvoerders) dat het niet aan de grote klok wordt gehangen?
Ikzelf denk bij zoiets altijd aan de structuur van een bedrijfsorganisatie (neem een productiebedrijf als voorbeeld). Simpel gezegd:
Je hebt aan de ene kant het management van een organisatie, dat bestaat uit een relatief klein aantal personen. Zij zijn (als enigen) op de hoogte van alles wat binnen de organisatie speelt en leiden dat in goede banen. Dit groepje kent het hele proces vanaf het invoeren van de grondstoffen tot aan het leveren van het eindproduct.
Je hebt aan de andere kant een lopende band medewerker (heel plastisch gezien) die puur gericht is op zijn/haar taak, meer hoeft deze persoon niet te weten. Hij/zij is onderdeel van het proces maar heeft niet de mogelijkheid om daar sturing in aan te brengen, dit in tegenstelling tot het management. Deze medewerker is in feite ook niet op de hoogte van wat een andere medewerker in een ander deel van het bedrijfsproces (bijv. een stukje verderop aan de lopende band) doet, simpelweg omdat hij/zij zich moet concentreren op zijn/haar eigen taak en omdat het hem/haar niks interesseert en omdat hem/haar al vanaf het begin wordt duidelijk gemaakt zich niet te bemoeien met andermans werk binnen dezelfde organisatie.
Deze opzet wordt in feite in bijna elke organisatie toegepast (!). Gevolg: slechts een select groepje mensen (aan de top) weet echt wat er nu werkelijk speelt, en heeft in praktijk de macht om dingen te veranderen en/of te "manipuleren".
Als je deze structuur toepast op het verhaal van de chemtrails kun je dus veronderstellen dat ook daar slechts een relatief kleine groep mensen (met veel macht niet te vergeten) op de hoogte is en dingen kunnen sturen.
Uiteraard geeft dit geen 100% dekking, maar het kan wel een inzicht geven in hoe zoiets kan worden onderdrukt maar ook kan worden opgeblazen in principe.
quote:Dan weet ik niet waar jij in Nederland woont, maar waar ik woon is het fenomeen dagelijks te zien (Den Haag, vlakbij kijkduin). Al langer dan een half jaar hou ik me bezig met ook dit fenomeen. Ik weet nu zeker dat er 'iets' niet klopt. Wat dat 'iets' is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het niet altijd normale contrails zijn. Waarom dit elke dag opnieuw gebeurt... ook geen idee. Soms zijn er wel eens dagen dat het echt TE erg is, dan ben ik er om dit op film vast te leggen.
Op woensdag 7 mei 2003 19:34 schreef Dauntless het volgende:
Ik heb al eerder in uitgebreide betogen gezegd dat het te vergezocht is, heb zelf eens er op gelet na een discussie met M.ALTA maar never iets kunnen ontdekken.
Wat ik me ook afvraag is het volgende: waar halen ze het geld vandaan om de hele dag door over te vliegen? (Nee, het zijn niet allemaal passagiersvliegtuigen). Waar halen ze al die brandstof vandaan? Waar halen ze het lef vandaan? (ja er zijn ook mensen die WEL eens naar boven kijken ipv alleen maar vooruit).
Oftewel: het lijkt me verstandig om dit serieus te nemen, ook wanneer je niet in de standaardtheoriën rondom dit fenomeen gelooft. "Iets" is er aan de hand, ik wil weten wat. Jullie ook? Of zullen we er maar geen aandacht aan besteden en we merken het vanzelf wel over een jaartje of 10? Lekker makkelijk. Persoonlijk erger ik me dood, zelfs al zijn het normale contrails, het is niet normaal meer met hoevelen ze elke dag de hele dag door overvliegen, let er in het weekend maar eens op vooral op zondag, lekker voor het milieu, zelfs als het normale contrails blijken te zijn. Ik wordt er niet vrolijk van.
quote:Me neither, maarja, iedereen wil wel met het vliegtuig op vakantie, het milieu moet daarvoor maar ff wijken.:(
Op woensdag 7 mei 2003 20:15 schreef ParAlien het volgende:[..]
Oftewel: het lijkt me verstandig om dit serieus te nemen, ook wanneer je niet in de standaardtheoriën rondom dit fenomeen gelooft. "Iets" is er aan de hand, ik wil weten wat. Jullie ook? Of zullen we er maar geen aandacht aan besteden en we merken het vanzelf wel over een jaartje of 10? Lekker makkelijk. Persoonlijk erger ik me dood, zelfs al zijn het normale contrails, het is niet normaal meer met hoevelen ze elke dag de hele dag door overvliegen, let er in het weekend maar eens op vooral op zondag, lekker voor het milieu, zelfs als het normale contrails blijken te zijn. Ik wordt er niet vrolijk van.
Wat zou daar dan de bedoeling van zijn?
- Statische lading afvoeren? Waarnaar toe dan? Het vliegtuig is uiteraard niet geaard tijdens de vlucht. En waarom zou het erg zijn als een vliegtuig statisch geladen wordt, tijdens de vlucht?
- Hoeveel werk zou het werk aan 'afvalafvoerpijpen' betekenen? Voor zover ik weet zitten er gewoon chemische toiletten in vliegtuigen. Dat is dan één pijpje voor de wateraanvoer van het toilet, één pijpje voor het fonteintje en één afvoerpijp naar de vergaarbak voor het afval.
- Het lijkt me sterk dat een opdrachtgever voor reparatie/onderhoud van een vliegtuig niet weet wat het probleem is. Ik ben niet thuis in de branche, maar het lijkt me dat één monteur niet de tijd heeft om een heel vliegtuig te onderzoeken op een mankement.. Iedere maatschappij zal zijn vliegtuigen zo intensief mogelijk willen gebruiken, dus ik stel me voor dat het werk van de monteurs vrij hectisch is.
- In het afvalafvoersysteem kruipen? Dat zijn forse rioolbuizen dan
- Op een vleugel zitten? Op een vliegtuigvleugel zit altijd een bordje 'niet op lopen'.. Lijkt me duidelijk waarom..
- Hoe kan de vakbondsman weten dat het een oude sensor was adv het serienummer? Dat zou degene moeten zijn die zijn werk heeft gecontroleerd. Bovendien komt een vakbondsvertegenwoordiger niet opdagen om een werknemer te beschuldigen.. De vakbond zoekt zaken uit mbt tot de arbeidsomstandigen van de werknemer, op verzoek van die werknemer, en dan nog alleen als hij/zij lid is.
- En toen lag er een briefje in zijn afgesloten kluis.. Niet handig, zo'n tastbaar bewijs.
- De schoonmaak en het vullen/legen van de toiletten wordt uitbesteed aan schoonmaakbedrijven. Die zitten dus allemaal in het complot, samen met alle werknemers van die bedrijven, die ook vaak uitzendkrachten gebruiken?
- Condenssporen kunnen langer blijven hangen als de lucht vochtig is, dat is al zo vaak betoogd: Als je van vocht verzadigde lucht van -50 C oid plotseling verwarmt tot een paar honderd C, dan krijg je neerslag... Als die lucht warmer is en/of droger dan krijg je minder neerslag, dus kortere condenssporen die minder lang blijven hangen.
- Met ParAlien ben ik eens: Er wordt steeds meer gevlogen en dat is slecht voor het milieu.. Ik heb eens gelezen dat een gemiddeld gezin een hele winter kan stoken met dezelfde energie die nodig is voor een korte vlucht. Daar zou best wat aan gedaan mogen worden.
quote:En nog sterker, in het begin zegt hij (ik heb de engelse versie gelezen): "Om begrijpelijke redenen wil ik mijn identiteit niet prijs geven." (hee, dat heb ik vaker gelezen!). Maar wel verteld hij alle details, over de temperatuur sensor waar hij aan heeft gewerkt, de valse beschuldiging, het briefje, het internet e.d. Het lijkt me voor de betrokken partijen waar hij juist bang voor is, niet moeilijk om hem aan de hand van die gegevens op te sporen, nadat ze deze bekentenis lezen. Dit is voor mij al een overtuigend argument om dit als hoax te beschouwen.
Op woensdag 7 mei 2003 23:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb die brief gelezen, ik heb er wel een paar vraagtekens bij hoor..- heel veel punten waar ik ook vraagtekens bij had
.
Daarbij -> de vreemde mannen zonder naam zijn ook niet al te slim als ze uit een gesealde container een temperatuursensor halen waarvan het serienummer een paar uur eerder al bekend was. Maargoed, ik weet iets te weinig van dit soort zaken, maar er zitten een aantal goed foute slip-ups in dit verhaal.
quote:Misschien is dit wel een goede site om de studie mee te beginnen. http://www.carnicom.com/contrails.htm
Op donderdag 8 mei 2003 12:14 schreef Harmvt het volgende:
Ik vat er geen F%CK van, wat zouden ze dan moeten lozen? en waar? en met welk doel?
1) Astrale manipulatie van het aarde-energie-veld (o.a. Electro-magnetisch (EM))
(de chemtrails bevatten chemicalien die de ionensfeer veranderen)
2) A.g.v. hiervan worden cosmische stralingen verschoven in fase die direct invloed hebben op onze DNA structuur en dus op ons gedrag.
3) De EM-manipulatie geeft exta mogelijkheden voor besturing van ELF-golven uit satelieten naar de aarde.
4) Beinvloeding van het klimaat
5) Beinvloeding van licht/donker effect/ervaringen
6) Aanleg van een astrale energie-infrastructuur in de atmossfeer voor het gebruik van HAARP wapens.
en wie weet wel meer.
Op http://www.world-action.co.uk/numbing.html
is o.a. een uitleg te vinden, dit is er slechts 1 uit vele toelichtingen.
quote:De Truth is een forum over het paranormale, onverklaarbare etc. Stata ook in de faq. Complotten, (waarvan het onderwerp 'chemtrails' slechts een variant is) hebben niets bovennatuurlijks; maar zijn kennelijk bewuste maar geheime acties van een beperkte groep die daarmee iets wil bereiken.
Op woensdag 7 mei 2003 17:49 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Omdat alle threads aangaande dit fenomeen in Truth of vol zijn of op slot zijn gezet (om wat voor reden dan ook) door de modjes, is het misschien handig om hier verder te gaan met dit centrale topic.
Dergelijke onderwerpen worden desalniettemin oogluikend toegestaan, omdat er in sommige gevallen wel raakvlakken zouden kunnen zijn met het bovennatuurlijke.
Daarom dus dat we een wildgroei van dergelijke topics tegengaan.
Overigens: het aanmaken van centrale topics is iets wat de mods beslissen. We doen hier zo weinig mogelijk aan centrale topics; en om anderen niet te zeer aan te moedigen om hun topic als 'centraal' te gaan bestempelen, zal ik de naam van dit topic wijzigen.
quote:Het verschil zit hem w.b.t. complotten, dat de chemtrails voor iedereen te zien zijn.
Op maandag 12 mei 2003 12:34 schreef iteejer het volgende:[..]
De Truth is een forum over het paranormale, onverklaarbare etc. Stata ook in de faq. Complotten, (waarvan het onderwerp 'chemtrails' slechts een variant is)
quote:integendeel: Truth of "truth"
hebben niets bovennatuurlijks; maar zijn kennelijk bewuste maar geheime acties van een beperkte groep die daarmee iets wil bereiken.
As such heeft dit met het onderwerp van ons forum niet veel te maken.
quote:Dat weet inmiddels iedereen ouder dan 6.
Anders kunnen we hier bv ook onderwerpen over de manipulatie van de aardolie-prijs door één of andere groepering gaan krijgen!
quote:inderdaad, w.b.t. chemtrails: o.a. paranormale be-invloeding.
Dergelijke onderwerpen worden desalniettemin oogluikend toegestaan, omdat er in sommige gevallen wel raakvlakken zouden kunnen zijn met het bovennatuurlijke.
quote:Ik zou het geen wildgroei willen noemen, maar een aangename verrijking van de geest, ofwel: een uitbreiding van de MATRIX.
Daarom dus dat we een wildgroei van dergelijke topics tegengaan.
btw: ze waren weer lekker aan het trailen vandaag.
Deze week helderblauwe lucht voorspeld: GOED KIJKEN dus.
verder vind ik dat verhaal van die mechanic niet plausibel, hij wil zn naam niet zeggen, is al bedreigd en verteld wel al die details... raar.
Ik heb nog een mysterie voor jullie, Het is mij opgevallen dat boeren een bruine substantie die voorheen boven de grond rond werd gespoten nu IN de grond stoppen.
Wie wil er zo lief zijn en aan de leraar vragen welke wetgeving hier voor zorgde? OOPS sorry, ik bedoel Wat is het bruine goedje en welk complot zit erachter? zijn de boeren paranormaal? of zijn het de koeien? plzz ik heb een antwoord nodig, de bruine substantie maakt me gek!!
PS.
}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O
Zo vreselijk naief. Zo goedgelovig. M.ALTA doet zich voor als een vrouw van eind 20 die advocate is. Om de rest te doen geloven dat ook goedopgeleide vrouwen in het paranormale geloven.
Ik geloof er niks van. Lijkt wel een complot
Chemtrails...? Nope..dat is je reinste onzin.
De overheid wil mensen manipuleren?
Da's wel vreemd, aangezien er elke 4 of 8 jaar een nieuw kabinet komt. Toch? Of zouden ze allemaal mee doen? Halsema, Marijnissen..
nee hoor.. bullshit
quote:Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen. Heb ik weer wat te filmen.
Op maandag 26 mei 2003 22:36 schreef M.ALTA het volgende:btw: ze waren weer lekker aan het trailen vandaag.
Deze week helderblauwe lucht voorspeld: GOED KIJKEN dus.
quote:Ja leuk he, ze maken er nog een beetje leuk schouwspel van ook. Niet alleen functioneel die chemtrails. Het oog wil ook wat !
Op dinsdag 27 mei 2003 11:17 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen.
quote:Heey Viola Holt, hoe gaat het met Catherine?
Op dinsdag 27 mei 2003 12:08 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ja leuk he, ze maken er nog een beetje leuk schouwspel van ook. Niet alleen functioneel die chemtrails. Het oog wil ook wat !
quote:Ik dacht eerst: wat een ongepast heerlijke sarcastische opmerking, totdat ik je naam las en begreep dat je het meent...
Op dinsdag 27 mei 2003 11:17 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ze waren idd weer flink bezig gister, zelfs vieze donkergrijze strepen dit keer duidelijk te zien. Ook weer genoeg mooie X-strepen. Heb ik weer wat te filmen.
Btw; inmiddels heb ik al een paar interessante chemtrailfimpjes vol bizarre paralelle formaties van soms wel 5 strepen netjes boven elkaar evenwijdig die ruim een uur zichtbaar waren.
pssst: Vliegtuigen vliegen over aanvliegroutes een soort snelwegen voor vliegtuigen, dus niet kris kras door elkaar. Deze aanvliegroutes liggen ook wel boven elkaar, een stuk of acht lagen, al naar gelang de afstand en plaats van bestemming. Misschien zou dit die parallelle strepen kunnen verklaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |