quote:Strollie ik leen even jouw stukje,goed gekozen woorden.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:35 schreef Strolie75 het volgende:
Sommige mensen hier zeiken over de achterban van Pim Fortuyn. Volgens mij was deze achterban juist erg gemengd. Mensen uit de onderste laag van de samenleving die het al moeilijk genoeg hebben zonder dat hun wijken volgestopt werden met slecht geïntegreerde allochtonen en mensen uit de middelste lagen van de bevolking die er genoeg van hadden om door de overheid als melkkoe te worden gebruikt en hoopte dat er echt iets zou veranderen ten aanzien van veiligheid, onderwijs en gezondheidszorg. En tenslotte een klein aantal extreem-rechtse figuren die de verhalen uit de media en politici geloofde en dachten een nieuw extreem rechts clubje te hebben gevonden.De meeste van die 1,6 miljoen Nederlanders zijn inmiddels teruggekeerd naar de oude partijen (SP, PvdA en VVD) of zijn weer een illusie armer en houden zich niet meer met politiek bezig. Extreem-rechts zoekt wel weer een ander clubje.
Kortom, die 1,6 miljoen Nederlanders zijn niet verdwenen en ze zijn nog steeds ontevreden. Dat die mensen niet massaal gaan herdenken betekend nog niet dat ze zijn ideeën zijn vergeten.
Ik in elk geval niet.
Pim.
Een land is nooit een enkel man, een volk is nooit een enkel man.
Pim mag dan wel de politiek wakker hebben geschud (denk trouwens zelf van niet), maar veel is er nu niet veranderd. Ik bedoel, zien jullie nog iets van Pim's idealen terug in de huidige partijen.
Er zijn plotseling een hoop kleine onzin partijen erbij gekomen (denk aan de party voor feest enzo). Deze snoepen stemmen weg terwijl iedereen weet dat ze niet voor het welzijn van het volk zijn (het volk wil niet alleen maar feesten).
Daarbij zet ik mijn vraagtekens bij het leiderschap van Pim over een kabinet.
Als er vandaag iets moet worden herdacht is het de dood van Pim, dat is het enigste goede wat hij ons heeft opgeleverd.
Dus mensen die het 'goed hebben', naar Fortuyn luisterden en dachten ... "ja, wat is het toch eigenlijk een zooitje hier in Nederland.
En dat komt allemaal door die [islam | slappe politiek | blabla]."
Just my 2 cents
quote:mensen die blijven hangen op 1 zin uit een interview van een uur.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:46 schreef michiel- het volgende:
Ik denk dat Fortuyn naast het 'doorbreken' van het politieke taboe, bij sommige mensen is doorgeschoten.Dus mensen die het 'goed hebben', naar Fortuyn luisterden en dachten ... "ja, wat is het toch eigenlijk een zooitje hier in Nederland.
En dat komt allemaal door die [islam | slappe politiek | blabla]."Just my 2 cents
[Dit bericht is gewijzigd door nossio op 06-05-2003 14:10]
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 13:44 schreef Blacklander het volgende:
Ik vindt dat Pim herdenken overbodig is. Ik bedoel, hij is alleen beroemd geworden omdat hij vermoord is. Als hij in de regering was gekomen bleek wellicht wel dat hij niets voorstelde (zijn partijgenoten stelde in ieder geval niets voor).Een land is nooit een enkel man, een volk is nooit een enkel man.
Pim mag dan wel de politiek wakker hebben geschud (denk trouwens zelf van niet), maar veel is er nu niet veranderd. Ik bedoel, zien jullie nog iets van Pim's idealen terug in de huidige partijen.Er zijn plotseling een hoop kleine onzin partijen erbij gekomen (denk aan de party voor feest enzo). Deze snoepen stemmen weg terwijl iedereen weet dat ze niet voor het welzijn van het volk zijn (het volk wil niet alleen maar feesten).
Daarbij zet ik mijn vraagtekens bij het leiderschap van Pim over een kabinet.Als er vandaag iets moet worden herdacht is het de dood van Pim, dat is het enigste goede wat hij ons heeft opgeleverd.
Geweldig, in het herdenkingstopic gaat men het hebben over inhoudelijke politieke punten van Fortuyn, en in een "discussieplekje" wordt gesproken over de herdenking.
quote:Dat is niet vanwege 1 zin, maar wel typerend voor zijn manier van communiceren: Goed schoppen tegen de gevestigde orde en mensen aanpraten dat het een puinhoop is in NL. (op sommige punten terecht, naar mijn mening op het overgrote deel onterecht).
Op dinsdag 6 mei 2003 13:53 schreef nossio het volgende:[..]
mensen die blijven hangen op 1 zin uit een interview van een uur.
Selectief luisteren is ook een vak.
Overgrote deel van de Pim aanhangers,was dit slechts 1 van de punten.
Fortuyn heeft nog steeds invloed op de Nederlandse politiek. De partijen nemen aan de lopende band zijn ideeën over, maar verkondigen het alsof zij het zelf hebben uitgevonden.
quote:Dat was hij al voordat hij vermoord werd. Meer dan alle andere lijsttrekkers kwam hij op tv. Reportages van televisiemaatschappijen van over heel de wereld kwamen naar Nederland om hém te interviewen.
Ik vindt dat Pim herdenken overbodig is. Ik bedoel, hij is alleen beroemd geworden omdat hij vermoord is.
quote:Veel verstand van politiek heb je kennelijk niet. De PvdA is bezig zijn hele structuur om te gooien. Speerpunt hiervan is het luisteren naar de wensen van de burger. Dit alles naar aanleiding van het succes van Fortuyn.
Ik bedoel, zien jullie nog iets van Pim's idealen terug in de huidige partijen.
Daarnaast zijn er veel ideeen van Fortuyn stilletjes in de punten van andere partijen geslopen. Ik denk bijvoorbeeld aan de plannen die Fortuyn met de defensie had of zijn beleid t.a.v. integratie.
quote:Misschien bedoel je enige. Maar goed, dat geeft jouw niveau eigenlijk wel goed weer.
Als er vandaag iets moet worden herdacht is het de dood van Pim, dat is het enigste goede wat hij ons heeft opgeleverd.
quote:Tja zoals Fortuyn zelf ook al zijn punten bij elkaar sprokkelde bij andere partijen.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:59 schreef Pingguest het volgende:
Fortuyn zei waar het op stond, hij nam geen blad voor eigen mond. Hij doorbrak (linkse) taboe's.Fortuyn heeft nog steeds invloed op de Nederlandse politiek. De partijen nemen aan de lopende band zijn ideeën over, maar verkondigen het alsof zij het zelf hebben uitgevonden.
quote:Het is niet op basis van 1 zin, maar op alles wat ik van hem heb gehoord/gezien. Hij sprak de onderbuikgevoelens (mooi woord, aan hem te danken, haha) altijd slim aan ... mensen een beetje voeren en dan hapten ze wel. Tuurlijk was een aantal dingen voor verbetering vatbaar, dat is altijd zo, een situatie is nooit perfect! Maar hij kon lekker overdrijven wat dat betreft ...
Op dinsdag 6 mei 2003 13:53 schreef nossio het volgende:
[..]
mensen die blijven hangen op 1 zin uit een interview van een uur.
Selectief luisteren is ook een vak.
Overgrote deel van de Pim aanhangers,was dit slechts 1 van de punten.
En je laatste zin snap ik niet ...
quote:Het is maar waar je blij mee bent. Het enige waar P. Fortuyn zich op dit moment kan beroepen is het vergroten van de tegenstellingen in de maatschappij. Links tegen rechts. Allochtonen tegen autochtonen.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
en hij heeft ervoor gezorgd dat extreemrechts weer een stem kreeg.
Nou jongens wat een vooruitgang.. chapeau.
quote:Mind the smilies...
Op dinsdag 6 mei 2003 14:08 schreef Maerycke het volgende:[..]
Het is maar waar je blij mee bent. Het enige waar P. Fortuyn zich op dit moment kan beroepen is het vergroten van de tegenstellingen in de maatschappij. Links tegen rechts. Allochtonen tegen autochtonen.
Zonder die strategie zou Fortuyn en nog geleefd hebben maar nooit zo groot zijn geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 06-05-2003 14:11]
quote:uiteraard sarcastisch bedoeld. Veel mensen zeggen nu weer wat ze denken en dat is vaak niet fris wat daar uitkomt.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:08 schreef Maerycke het volgende:[..]
Het is maar waar je blij mee bent. Het enige waar P. Fortuyn zich op dit moment kan beroepen is het vergroten van de tegenstellingen in de maatschappij. Links tegen rechts. Allochtonen tegen autochtonen.
quote:Ja en het feit dat Nederland sinds Mei 2002 zo'n beetje zonder regering heeft gezeten dankzij de geweldige figuren die Fortuyn op zijn lijst had gezet.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:08 schreef Maerycke het volgende:Het is maar waar je blij mee bent. Het enige waar P. Fortuyn zich op dit moment kan beroepen is het vergroten van de tegenstellingen in de maatschappij. Links tegen rechts. Allochtonen tegen autochtonen.
quote:-10 verdomd kortzichtig
Op dinsdag 6 mei 2003 14:11 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ja en het feit dat Nederland sinds Mei 2002 zo'n beetje zonder regering heeft gezeten dankzij de geweldige figuren die Fortuyn op zijn lijst had gezet.
LPF de schuld geven is makkelijk maar laten wij even niet vergeten wie al die incompetente figuren om te beginnen op die lijst had gezet.
quote:Ik durf wel te stellen dat voor 95 procent van de Pim-stemmers het allochtonenvraagstuk het belangrijkste punt was. Dat was het punt waarop hij scoorde, en natuurlijk voor een deeltje op zijn manier van presenteren. Maar de manier waarop hij over allochtonen en over de islam sprak, dat was waarom mensen voor Fortuyn kozen. Niet om iets anders.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:53 schreef nossio het volgende:
Voor het overgrote deel van de Pim aanhangers,was dit slechts 1 van de punten.
quote:Ja, dat krijg je van vrijheid zonder de verantwoordelijkheid die bij vrijheid hoort te kennen.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:uiteraard sarcastisch bedoeld. Veel mensen zeggen nu weer wat ze denken en dat is vaak niet fris wat daar uitkomt.
quote:Ik weet het.. de eerste regel van mijn post was ook ironisch bedoeld.. maar ik was de smilies en tags weer eens vergeten.. excusez le moi T_E
Op dinsdag 6 mei 2003 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
uiteraard sarcastisch bedoeld. Veel mensen zeggen nu weer wat ze denken en dat is vaak niet fris wat daar uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |