abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10234533

6 mei 2002, in verkiezingstijd wordt een Nederlandse politicus koelbloedig van het leven beroofd. Een politicus wiens verschijning en omstreden ideeën in de maanden voor die 6e mei veel beroering en felle debatten opleverde tussen zijn voor- en tegenstanders. Een politicus die met de naar hem genoemde partij een niet eerder in Nederland vertoonde snelle politieke opmars had.

6 mei 2003, een jaar na de moord. Het noemen van de naam Pim Fortuyn levert nog altijd felle discussies op. Voor sommigen is hij de Onfeilbare, de Goddelijke Kale, voor anderen iemand die vroeg of laat vanzelf door de mand zou vallen. Duidelijk is in ieder geval dat deze persoon het nodige heeft losgewoeld in de Nederlandse politiek. Of de Nederlandse politici daar van geleerd hebben is de vraag.

Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld om de persoon Fortuyn of zijn politieke ideeën te bediscussieren of aan te vallen. Degenen die dat wel willen zoeken maar een ander topic op, of openen er één. Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van een persoonlijke gedachte of herdenking voor Pim Fortuyn. Houd het netjes, trolls naar Fortuyn, mede-users en/of andere Nederlandse politici, en drammerig links versus rechts-geneuzel zullen resoluut worden verwijderd.

Eventuele klachten svp niet hier, maar in [centraal] Moderating Methods in Politiek.

pi_10234726
Ongeacht of hij gelijk had of niet, door een fanatieke gek is het zijn recht van spreken ontnomen.
Hij was van plan eens goed de bezem door de politiek te halen en was hard op weg dat voor elkaar te krijgen. Ik kon me in veel van zijn standpunten wel vinden, alleen hebben veel mensen diet standpunten niet eens gehoord, maar baseren wel hun mening over Pim op de weinige punten die ze wel hoorden van tegenstanders.
R.i.p. Pim, dit had niet zo gehoeven...
pi_10234754
quote:
voor anderen iemand die vroeg of laat vanzelf door de mand zou vallen.
jammer dat we dat niet meer mochten meemaken...
pi_10234757
RIP. Jammer dat één milieugek je de mogelijkheid ontnam om premier van Nederland te worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 5 mei 2003 @ 23:28:08 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_10235001
http://www.taipeitimes.com/images/2002/05/08/20020507201003.jpeg

Nog steeds draait mijn maag zich om....
Rust in vrede Pim Fortuyn.

-edit door moderator- foto van dode Pim gewijzigd in een URL

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-05-2003 23:31]

Say your prayers
pi_10235061
Ik ga hem zeker niet herdenken.

Ik vind het erg voor hem, voor zijn familie en voor zijn 'fans' maar ik mis hem niet meer dan al die anonieme mensen die omkomen door Aids, Sars, ondervoeding, milieurampen, ouderdom, moord, oorlog e.d.

Pim r.i.p. maar ik mis je niet

pi_10235074
Namens Kaalhei:

RIP Pim Fortuyn. De haat werd aangewakkerd door de media en linkse politici. Een dieptepass van de media, een listig en slinks steekpassje van Wim Kom en Volkert schoot voor open doel binnen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 5 mei 2003 @ 23:32:23 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10235140
Ik denk dat ie, als ie geleefd zou hebben, inmiddels wel door de mand zou zijn gevallen, maar dat had ik toch heel erg graag meegemaakt. Ik had hem graag nederland zien regeren. En heel jammer dat dat nu nooit heeft kunnen gebeuren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10235165
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat ie, als ie geleefd zou hebben, inmiddels wel door de mand zou zijn gevallen, maar dat had ik toch heel erg graag meegemaakt. Ik had hem graag nederland zien regeren. En heel jammer dat dat nu nooit heeft kunnen gebeuren.
Inderdaad, nu zien veel mensen hem als de held die hij eigenlijk niet is
pi_10235197
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat ie, als ie geleefd zou hebben, inmiddels wel door de mand zou zijn gevallen, maar dat had ik toch heel erg graag meegemaakt.
Wat een onzin, waar baseer je dat op?
pi_10235241
Jammer inderdaad dat we niet hebben kunnen meemaken wat/of Fortuyn daadwerkelijk (wat) had kunnen doen voor Nederland.

Wat vliegt de tijd trouwens... kan me de bewuiste dag nog heel goed herinneren..

"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
pi_10235269
Tering, het is al weer een jaar terug...
  maandag 5 mei 2003 @ 23:37:01 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10235279
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:34 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Op mijn politieke inzicht. .

Dat is overigens niets ten nadele van Fortuyn. Hij zou stijlvol ten onder zijn gegaan. Dat itt wat de LPF nu heeft gedaan.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 mei 2003 @ 23:38:22 #14
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10235328
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:36 schreef HaaK het volgende:
Wat vliegt de tijd trouwens... kan me de bewuiste dag nog heel goed herinneren..
Yep, zelfde als bij 11/9, ik weet alles nog van die dag. Strange.
pi_10235426
Ik snap niet hoe zoveel mensen kunnen denken dat 'Pim' zoveel voor het land had kunnen betekenen. Hij had nog helemaal niets bewezen. Laatst hoorde ik zelfs iemand zeggen dat hij voor de armen opkwam.
Dat is echt om te janken..

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-05-2003 00:27]

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_10235429
jammer, een man ontneemt een heel land zijn toekomstige regering. triest
pi_10235792
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:41 schreef KoningsCobra het volgende:
jammer, een man ontneemt een heel land zijn toekomstige regering. triest
en miljarden euro's misgelopen als gevolg van politieke instabiliteit

ik keihard op volkert

pi_10235912
Wie zei ook weer "Dit is geen rechts, dit is extreem rechts"

(Hij doelde uiteraard op Pim's uitspraken)

pi_10235942
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 00:00 schreef Jefferson het volgende:
Wie zei ook weer "Dit is geen rechts, dit is extreem rechts"

(Hij doelde uiteraard op Pim's uitspraken)

Lulletje Rosenmöller aka Paultje Villawijk toch
  dinsdag 6 mei 2003 @ 00:01:48 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_10235944
"Een volk krijgt de leider die het verdient".

It's a bloody shame!!!

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_10235998
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

ja, dacht het ook... denk dat die mensen nog nooit zo'n spijt hebben gehad van een uitspraak. (hoop ik)

Ontopic:
Erg triest, ik hoop dat er ooit nog zo iemand als Pim in de politiek komt.
Maar van Pim was er helaas maar 1

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_10236075
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Yep, en toch mis ik hem een beetje

pi_10236302
Als iemand die het totaal oneens was met bijna alles waar Fortuyn voor stond zou men mischien denken dat ik blij was met zijn dood.
Niets is minder waar.

Voor mij blijft het een schandalige misdaad, wat er van Fortuyn gekomen was is wat mij aangaat irrelevant maar niemand, niemand heeft het recht een ander met geweld tot zwijgen te brengen.

Ik ga niets herdenken, ik ga niets vieren maar betreuren zal ik deze daad altijd.

pi_10236460
Ik mis hem nog steeds, al kende ik hem eigenlijk niet.
Het doet me nog steeds veel, elke keer weer als ik die beelden zie, van vandaag een jaar geleden.

Waarom precies weet ik niet, maar die man heeft me echt geraakt.

Eeuwig zonde.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 6 mei 2003 @ 00:24:05 #25
18834 Bridell
and then what..
pi_10236463
Een maand na Pim's dood besluit de LPF onder Herben dat de JSF er wel moet komen en geven ze met hun 26 zetels de doorslag. Of was het toch omdat iemand, een buitenstaander, doordrong tot de kern van de macht en hij daarom moest verdwijnen? Of moeten we genoegen nemen met het verhaal van een gek die naam voor zichzelf wil maken?

Misschien dat we het ooit nog te weten komen.

Maar wat we nooit zullen weten is wat er gebeurd zou zijn als Fortuyn niet vermoord was een jaar geleden. Daarom is het gezegde "Red één mens en je red de wereld" ook omkeerbaar. Vermoord één mens en je vermoord een hele wereld.

What are you but a blossoming, withering flower?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')