abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:51:40 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184202
En daarmee hoe enorm onlogisch het is dat dat alles is geschapen enkel en alleen om de mens een plaats te bieden?

Ik kwam op dit idee door dit topic, waarin enkele plaatjes staan die me weer eens doen realiseren hoe ongelooflijk nietig wij eigenlijk wel niet zijn. Heb zelf nog even verder gezocht en probeer een beeld te schetsen van de enorme omvang van het heelal.
En daarbij vraag ik me dus af: Hoe kun je volhouden dat het nog steeds allemaal draait om dat kleine planeetje dat wij Aarde noemen.

Eerst maar eens laten zien dat de aarde in ons zonnestelsel al niets voorsteld:

Dat gele gedoe links is een heel klein stukje van de zon.

Dit zonnestelsel bevindt zich in één van de buitenste spiraalarmen van een stelsel met ongeveer 300 miljard (!) sterren: Het melkwegstelsel

Om de plaats van onze aarde nog even wat meer te relativeren: Er zijn naar schatting honderden miljarden sterrenstelsels! Een kleine greep hieruit:

Indrukwekkend toch?

Je moet wel erg naief zijn als je nu nog gelooft dat alles om die mensjes op aarde draait...

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:53:01 #2
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_10184229
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Je moet wel erg naief zijn als je nu nog gelooft dat alles om die mensjes op aarde draait...
Kijk, ik sluit niets uit (ben ook niet gelovig), maar dit is alleen indirect 'bewijs'. Het is niet zo dat er buitenaardse wezens bestaan òmdat het heelal zo groot en indrukwekkens is.
pi_10184232
slaap lekker
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_10184260
Je moet niet alles willen verklaren!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:55:47 #5
46610 Bashir
It never hurts to help !!
pi_10184282
zeer interresant ... je hebt me een missie gegeven voor vanavond !!!!!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:56:46 #6
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184296
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:54 schreef The_Duce het volgende:
Ik wijs alleen op een feit, en daarbij zet ik mijn eigen mening.
pi_10184371
Je kijkt niet naar het grote beeld

Tijd is ook een heel belangrijke factor, wat heeft God voor ons in zijn planning voor de toekomst? Misschien zijn wij wel voorbestemd om oneindig te groeien in aantallen en het heelal het onze te maken.

Alles begint ergens
Aldus spreekt de Atheïst

zaterdag 3 mei 2003 @ 20:00:24 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10184386
Als de fundamentele Christen tegen een simpele, eenwoordsvraag als "Dinosaurus?" niets anders in te brengen heeft als: "Die heeft God geplaatst om ons geloof te testen.", verwacht ik niet dat ze er moeite mee hebben om de grootte van het heelal te ontkennen.

(Hahahaa, look at me! I'm planting Dinosaur bones everywhere! We'll see who believes in me now! I'm a prankstergod!, © Bill Hicks )

Ik ga naar huis.
pi_10184394
tis en blijft indrukwekkend, ik denk dan ook niet dat het helaal om de aarde heen draait zoals veel mensen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_10184407
Ik vind wel dat die gelovigen verder moeten kijken dan hun neus lang is. Maar het is idd nog niet bewezen dat er intelligent leven is. Wordt dit wel bewezen, dan denk ik dat de gelovigen er ook anders tegenaankijken.

Ik vraag me af op dit moment hoe de islam/moslims hier tegen aankijken/tegenaankijkt.

zaterdag 3 mei 2003 @ 20:01:49 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184417
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:59 schreef Feanturi het volgende:
Je kijkt niet naar het grote beeld

Tijd is ook een heel belangrijke factor, wat heeft God voor ons in zijn planning voor de toekomst? Misschien zijn wij wel voorbestemd om oneindig te groeien in aantallen en het heelal het onze te maken.

Alles begint ergens
Aldus spreekt de Atheïst

Er staat toch in de Bijbel dat de mens zal heersen over de aarde. Staat niks in over het verdere heelal.
pi_10184427
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:59 schreef Feanturi het volgende:
Misschien zijn wij wel voorbestemd om oneindig te groeien in aantallen en het heelal het onze te maken.
mmm, coole gedachte opzich nog nooit zo erover nagedacht
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:04:17 #13
30524 Feanturi
Chic N Stu
pi_10184469
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Er staat toch in de Bijbel dat de mens zal heersen over de aarde. Staat niks in over het verdere heelal.

Beeldspraak, beeldspraak. Waarom een soort dat nog maar in zijn kinderschoentjes staat vertellen dat het neuroloog gaat worden, terwijl het het woord hersenen nog niet eens kent.

met beeldspraak uitgelegd

zaterdag 3 mei 2003 @ 20:07:52 #14
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184556
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

mmm, coole gedachte opzich nog nooit zo erover nagedacht

Coole gedachte? Eerder verontrustend. Kunnen we nog meer planeten naar de kloten helpen
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:09:37 #15
46610 Bashir
It never hurts to help !!
pi_10184594
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Coole gedachte? Eerder verontrustend. Kunnen we nog meer planeten naar de kloten helpen

wat weer een rare opmerkingen van mensen die het niet begrijpen
pi_10184595
quote:

[..]

Dan gaan we toch weer naar een andere
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:12:07 #17
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_10184646
God zorgt er natuurlijk ook voor dat die beelden uit de hubble er zo uit zien, eigenlijk is er gewoon niets
Catch You On The Flip Side
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:12:59 #18
30524 Feanturi
Chic N Stu
pi_10184665
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:09 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Dan gaan we toch weer naar een andere

Natuurlijk, kom op zeg er zijn miljarden en miljarden wat onze topicopener zo duidelijk stelde
pi_10184695
quote:

[..]

als er miljarden zijn, boeit dat toch niks? het biedt alleen perspectief voor de toekomst
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:12 schreef Aequitas het volgende:
God zorgt er natuurlijk ook voor dat die beelden uit de hubble er zo uit zien, eigenlijk is er gewoon niets
matrixmode-on/

there is no spoon

/matrixmode-off

pi_10184707
Je moet wel héél naief zijn om te denken dat iets dat zo enorm groot is, uit iets moet komen dat kleiner is dan een speldenknop (big-bang-theorie)..

[Dit bericht is gewijzigd door ZeroVince op 03-05-2003 20:27]

pi_10184752
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:15 schreef ZeroVince het volgende:
Je moet wel héél naief zijn om te denken dat iets dat zo enorm groot is, uit iets moet komen dat kleiner is dan een speldenknop (bing-bang-theorie)..
is t niet BIG-BANG (grote knal)

en verder...zou dat meer naief zijn dan geloven is iets alomvattends als een "God" ? hoe is die er dan gekomen??

kijk naar zwarte gaten, dat is toch ook super wazig...de dichtheid daarvan is zo sterk dat het al het licht opslokt als het ware

zaterdag 3 mei 2003 @ 20:19:08 #22
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_10184773
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:54 schreef The_Duce het volgende:
want?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:20:31 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184799
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:15 schreef ZeroVince het volgende:
Je moet wel héél naief zijn om te denken dat iets dat zo enorm groot is, uit iets moet komen dat kleiner is dan een speldenknop (bing-bang-theorie)..
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag
En daarnaast, dat heb ik ook nooit beweerd...
Ik zeg ook niet dat God niet bestaat (ik heb geen idee) maar als hij alleen ons (mens) als 'projectje' zou hebben, waarom dan in hemelsnaam al die poespas eromheen? Niet erg efficient van God.
Tenzij hij natuurlijk op andere plekken in het heelal ook nog wat 'projectjes' heeft lopen.
pi_10184918
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

is t niet BIG-BANG (grote knal)

kijk naar zwarte gaten, dat is toch ook super wazig...de dichtheid daarvan is zo sterk dat het al het licht opslokt als het ware

Als we dan toch op zoek zijn naar vormfouten.. Een sterke dichtheid? Que?
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag
En daarnaast, dat heb ik ook nooit beweerd...
Ik zeg ook niet dat God niet bestaat (ik heb geen idee) maar als hij alleen ons (mens) als 'projectje' zou hebben, waarom dan in hemelsnaam al die poespas eromheen? Niet erg efficient van God.
Tenzij hij natuurlijk op andere plekken in het heelal ook nog wat 'projectjes' heeft lopen.

Het was ook niet bedoeld als een antwoord op jouw vraag. Jij merkt alleen in je post op dat je erg naief moet zijn om te denken dat iets dat zó groot is toch niet om een paar mensen kan draaien. Ik zeg dat iets dat zó groot is niet uit zó iets kleins kan komen, de keerzijde van de medaille.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:36:30 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_10185024
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:29 schreef ZeroVince het volgende:
Ik zeg dat iets dat zó groot is niet uit zó iets kleins kan komen, de keerzijde van de medaille.
Intuitie? Of zit hier een redenatie achter?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')