Al jaren geleden had ik op discovery er kleine documantaire er over gezien. Er werd vertelt dat er een onbekende metaalsoort in de bergtoppen zat. Dit werd ook een beetje gelinkt naar een zeldzame metaal soort op Aarde, alleen ik weet niet welke. Weet iemand hier misschien meer van, want ik ben er wel aardig in geintereseerd. Je mag gerust meer foto's en weetjes van Venus plaatsen
Ik heb het topic hier maar geplaatst omdat het niet echt een Truth topic is.
Hier wat Foto's van Venus:
Meer informatie: http://www.urania.be/sterrenkunde/zonnestelsel/venus.php
edit: Om er maar even bij te zeggen, je mag het gerust hebben over andere planeten en planetaire dingen.
misschien dat een mod effe het topic effe kan modden, zodat we meer over andere planeten/manen kunnen lullen
[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 03-05-2003 15:44]
maargoed verder boeit venus me weinig.. mars wel
quote:Dat komt volgens mij door het wolkendek hoor, dat houd enorm veel warmte vast
Op vrijdag 2 mei 2003 19:57 schreef Wisp het volgende:
volgens mij is venus ongeveer evengroot als de aarde en is het er zo'n 400 graden, dat is het warmste van alle planeten, nog warmer dan mercurius omdat het een dampkring heeftmaargoed verder boeit venus me weinig.. mars wel
quote:Venus boeit me best wel eik.. Zeker omdat ze denken dat het er vroeger wel eens net als de aarde geweest zou kunnen zijn, en dat de aarde over een aantal miljoen jaar precies venus zou kunnen zijn....
Op vrijdag 2 mei 2003 19:57 schreef Wisp het volgende:
volgens mij is venus ongeveer evengroot als de aarde en is het er zo'n 400 graden, dat is het warmste van alle planeten, nog warmer dan mercurius omdat het een dampkring heeftmaargoed verder boeit venus me weinig.. mars wel
En dat metaal... eeuh... Zeldzanium?
quote:hehehe lol
Op vrijdag 2 mei 2003 20:03 schreef BoomSmurf het volgende:[..]
Venus boeit me best wel eik.. Zeker omdat ze denken dat het er vroeger wel eens net als de aarde geweest zou kunnen zijn, en dat de aarde over een aantal miljoen jaar precies venus zou kunnen zijn....
En dat metaal... eeuh... Zeldzanium?
dat jullie dat even weten
quote:bron !?
Op vrijdag 2 mei 2003 20:12 schreef bijtje_182 het volgende:
De bewoners van Venus leven binnen in de planeet. Het zijn langharige blonde, slanke wezens, zowel mannelijk al vrouweijk. In hun leefruimte is alles afgerond, niets is er hoekig.dat jullie dat eveb weten
quote:was het maar
De bewoners van Venus leven binnen in de planeet. Het zijn langharige blonde, slanke wezens, zowel mannelijk al vrouweijk. In hun leefruimte is alles afgerond, niets is er hoekig.dat jullie dat even weten
quote:boek: 'Andere demensies, voorbij tijd en ruimte'
Op vrijdag 2 mei 2003 20:13 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
bron !?
is beetje mijn bijbel geworden, jah i know, ben te extreem, maar het is echt super
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:06 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
hehehe lol
Trouwens die atmosfeer van Venus is best wel leefbaar in de bovenste toppen, de temperatuur hangt er rond 15 graden celcius
Als er nou niet zoveel zwavelzuur aanwezig was
quote:Wil je een enkeltje Terra Aphrodite?
De bewoners van Venus leven binnen in de planeet. Het zijn langharige blonde, slanke wezens, zowel mannelijk al vrouweijk. In hun leefruimte is alles afgerond, niets is er hoekig.dat jullie dat even weten
quote:Daar ben ik het ook mee eens
Op vrijdag 2 mei 2003 20:51 schreef Chrissieboy het volgende:
Ik kan al bijna niet wachten tot de Huygens-sonde een succesvolle landing op Titan maakt!
edit: damn wat is alles daar plat op Venus Geen wonder als de luchtdruk daar 100x keer hoger is dan hier
quote:De druk is vergelijkbaar met 1 kilometer diepte in de aardse oceanen
Op vrijdag 2 mei 2003 23:11 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
edit: damn wat is alles daar plat op VenusGeen wonder als de luchtdruk daar 100x keer hoger is dan hier
Dus 90 keer zoveel
quote:
De eerste sonde die erin slaagde de planeet te bereiken was de Amerikaanse Mariner 2, in 1962. De eerdere sonde Mariner 1 was kort na de lancering verloren gegaan. Mariner 2 ontdekte de retrograde beweging van Venus, onderzocht de atmosfeer en het klimaat en vond geen magnetisch veld.Vijf jaar later werd de sonde Mariner 5 naar Venus gestuurd. Mariner 5 was een backupsonde voor de Mariner 4, die naar Mars was gestuurd. De Mariner 5 onderzocht vooral de effecten van het ontbreken van een magnetisch veld rondom Venus. Een derde Mariner die de planeet Venus bezocht, was de Mariner 10 die op weg was naar Mercurius. Deze sonde leverde echter nauwelijks nieuwe informatie over Venus op.
Intussen had ook de USSR sinds 1961 geprobeerd Venus te bereiken. Pas in 1967 slaagde de Venera 4 erin de planeet te bereiken. Venera 4 dook de atmosfeer in en nam rechtstreekse metingen van de temperatuur, druk en windsnelheden. Ook de opeenvolgende Veneras 5 en 6 daalden af in de Venusatmosfeer. De logische volgende stap was de Venera 7 die als eerste een geslaagde landing op Venus uitvoerde. Gedurende 23 minuten zond de landingscapsule metingen vanop het planeetoppervlak door. Venera 8 hield het 50 minuten uit, en in 1975 werd Venera 9 de eerste sonde die ons foto's van het Venusoppervlak terugstuurde. Venera 10 deed precies hetzelfde. De USSR lanceerde nog tot 1983 sondes naar Venus. De Venera 13 stuurde kleurenbeelden van het oppervlak door. Venera 15 en 16 waren uitgerust van sterke radars die het oppervlak van de planeet ruwweg in kaart brachten.
Het vervolg op de Venera-sondes waren de Vega 1 en 2 die in 1985 voorbij Venus vlogen op hun weg naar de komeet Halley. Tijdens hun passage voorbij Venus lieten ze twee afdalingssondes neer die uitgebreide metingen van de atmosfeer deden en na hun landing een bodemmonster onderzochten.
Intussen had ook NASA in 1978 een nieuwe Venusmissie gelanceerd, de Pioneer Venus. Deze sonde bestond uit een orbiter, die de atmosfeer, magnetosfeer en het oppervlak van de planeet onderzocht, en vier afdalingsmodules die gedetailleerde metingen van de Venuswolken deden terwijl ze aan een parachute doorheen de atmosfeer vlogen.
De Pioneer Venus orbiter werd in 1991 opnieuw geactiveerd om de zuidpool van de planeet te onderzoeken, waarna de sonde in 1992 in de atmosfeer van Venus opbrandde.
Edit: er was ook nog 1 die hield het 120 minuten uit.
maarja, da's wetenschappelijk natuurlijk vrij waardeloos...
quote:Ja eigenlijk wel ja. Maar ben wel benieuwd hoe de omgeving daar is. Maar ja 1 ding maakt het hoop ik goed: Foto's van Titan's oppervlak
Op zaterdag 3 mei 2003 12:33 schreef Chrissieboy het volgende:
ik vind dat er een sonde neergezet moet worden die net zulke panoramafoto's maakt als de Mars Pathfindermaarja, da's wetenschappelijk natuurlijk vrij waardeloos...
quote:Damn, wat is die zon toch onmogelijk groot hè!
Op vrijdag 2 mei 2003 22:59 schreef Chrissieboy het volgende:
[afbeelding]
leuk vergelijkingskaartje
Wat zijn we toch klein...
quote:*vult afwasteiltje*
Op zaterdag 3 mei 2003 14:42 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens die dichtheid van Saturnus schijnt dichter dan water te zijn, dus in principe zou hij moeten drijven op water
quote:*gooit touw om Saturnus en sleept naar teiltje
Op zaterdag 3 mei 2003 14:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
*vult afwasteiltje*
oke ontopic: heeft niemand een idee van dat metaal of kan mij er meer informatie over geven
quote:En dan te bedenken dat de zon nog een dwergster is vergeleken bij sterren als Betelgeuse...
Op zaterdag 3 mei 2003 14:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Damn, wat is die zon toch onmogelijk groot hè!
Wat zijn we toch klein...
quote:Ik denk alleen dat Venus meer zware metalen bevat dan de aarde, gezien de dichtheid van de gehele planeet 5,2x die van water is, terwijl die van de aarde slechts 3,5 is t.o.v. water. Het zal wel met het accretieproces te maken hebben gehad in de vroege juigd van het zonnestelsel. Hoe dichter een planeet bij de zon staat, hoe krachtiger de zonnewind is, die alle lichte elementen uit de gas-en stofwolk heeft geblazen.
Op zaterdag 3 mei 2003 14:50 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
*gooit touw om Saturnus en sleept naar teiltje
oke ontopic: heeft niemand een idee van dat metaal of kan mij er meer informatie over geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |