abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:39:27 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10178682
Ok, de tegenstelling in dit forum is bekend: Aan de ene kant de mensen die lekker op het strand willen liggen, vooral niet te dicht bij de lokale bevolking, om bij te komen van nachten drank en sex, aan de andere kant de mensen die zichzelf geen "toeristen" noemen maar "reizigers" en die een buikloop oplopen op jacht naar de ultieme experience...

Om het maar een beetje genuanceerd uit te drukken...

Maar wie van de "reizigers" zijn wel eens op zo'n neuk- en zuipvakantie geweest? En wat vond je ervan?

Om zelf maar te beginnen: Ik heb het nooit een hele vakantie volgehouden, maar ben tijdens een interrail wel eens een paar dagen op Corfu geweest. Aldaar door een Engelse jongen die daar werkte mee op sleeptouw genomen naar een disco.... Sociologisch veldverk!
Jongens die je na het vragen van je naam nogal verwachtingsvol aan gaan zitten kijken ("zoenen?" ) en als je niet snel genoeg hapt (letterlijk!) doet iemand anders dat wel. Een meisje dat op een tafel danst en hierbij "niet in de gaten heeft" (right... ) dat er 5 jongens onder haar rokje staan te kijken. Even een pauze op het strand tussen zoenende stelletjes en gevloerde feestgangers terwijl twee jongens hun gehuurde scooter met hun dronken kop tegen een taxi crashen. En na afloop van het uitgaan met de hele groep gekleed en nog onder het schuim van de foamparty in het zwembad...

Ik moet zeggen dat ik me twee dagen best aardig heb vermaakt. Ik kan niet zeggen dat ik er aan mee heb gedaan, maar ik heb het in ieder geval een keer gezien en kan nu vol overtuiging zeggen: "Nee, dat is niets voor mij!"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_10178867
Ik vind dit soort vakanties eigenlijk maar voor losers.

Als je niet op de normale manier een vriendin/sex kan krijgen, dan maar met zo'n hopeloze zuipvakantie?

totally not done.

pi_10178900
watje haha
And then there were syntax-errors
pi_10178931
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:49 schreef UberPhreak het volgende:
watje haha
Watje, waarom?
#geen
pi_10178949
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:50 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Watje, waarom?

ja hallo, als je niet op die vakanties gaat hoor je er niet bij, dat lijkt me toch wel duidelijk
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:52:07 #6
20741 generalist
Watch me do it!
pi_10178952
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:47 schreef Henkmanz het volgende:

Als je niet op de normale manier een vriendin/sex kan krijgen, dan maar met zo'n hopeloze zuipvakantie?

totally not done.

Ik zou het best een keertje willen doen, en ben nou niet het typisch vriendinloze type
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2003 @ 14:54:55 #7
47213 ArmaniMania
pi_10179004
Kut topic,kut vakanties, was het maar kut
pi_10179006
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:52 schreef generalist het volgende:

[..]

Ik zou het best een keertje willen doen, en ben nou niet het typisch vriendinloze type

Ik vind het maar een achterlijke manier van je waardigheid compleet door de wc spoelen.
pi_10179021
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:55 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Ik vind het maar een achterlijke manier van je waardigheid compleet door de wc spoelen.

Waarom waardigheid? gewoon helemaal los gaan waar niemand je kent is best bevrijdend hoor?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:57:22 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_10179044
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:47 schreef Henkmanz het volgende:

totally not done.

Tsk, de losers krijgen nog steeds geen vriendin op vakantie hoor.

Dergelijke vakanties waren fantastisch, maar nu ik 26 ben, heb ik het liever wat anders. Maar van me 16e tot me 22e vond ik het top

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_10179065
Nee, ik ben nog nooit op zo'n "Lloret de Mar style" neukvakantie geweest. Spreekt me totaal niet aan. Daarmee mis ik misschien wel veel (kwa neuken, BrEeZaH-chicks etc ) maar dat soort vakanties is gewoon niet my cup of tea....

Overigens wordt er op de meer "culturele" backpackers vakantie ook af en toe wel wat geneukt met de locale bevolking en met andere backpackers

pi_10179067
Op een kansloze zuip/sex vakantie zit ik zelf helemaal niet te wachten, maar wat gezelligheid in een discotheek of in een leuk café vind ik wel weer leuk.
Vakanties waarbij je alleen maar in het zwembad ligt of op het strand hangt vind ik ook niks aan, een beetje gezelligheid mag van mij wel! Je zult mij in elk geval dus niet vinden in plaatsen als Salou en Lorett de Mar.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:59:52 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10179101
Hallo? Ik vind dat Hik een erg leuk onderwerp heeft voor een topic, reageer eens een beetje normaal.

Ik ben geen echte reiziger, ben veel te bang voor spinnen enzo.

Maar ik ben ook niet van de 'zon-zee-zuip-sex' vakanties. Dan liever reiziger. Een paar jaar geleden ben ik 10 dagen naar Rimini geweest. Dat was de uitvalsbasis voor een excursus vakantie. Was er daarom maar één dag en wat avonden. Ook de café ingeweest natuurlijk. En na één avond avond daar had ik het wel gezien. Het is even leuk, gewoon uitgaan als thuis. Maar verder vond ik het niet speciaal. Ook op het strand liggen hield ik maar een uurtje vol. Het zwemmen was wel leuk, maar de kwallen waren minder.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:02:19 #14
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10179140
Jaren geleden wel eens met een stel vrienden naar Kreta geweest om daar een beetje te feesten in Chersonisos. Was ontzettend grappig, maar ben ook vooral tot de conclusie gekomen dat het absoluut niet mijn soort vakantie is! Vooral omdat een aantal van de vrienden met wie ik was iedere avond in hetzelfde restaurant wilden eten!

Maar afijn, ik vond het best wel grappig op sommige momenten, maar vaker vond ik het niet grappig. Kan het gewoon niet! Dat lange uitslapen, vervolgens op het strand of naast het zwembad gaan liggen en dan maar weer tutten voordat je weer gaat stappen tot diep in de nacht! Ik heb gewoon veel meer behoefte aan afwisseling!

pi_10179175
Ja je moet er wel van houden denk ik. Maar als je kijkt hoeveel mensen er elk jaar naar salou, lloret, calella enz. gaan kan je tog niet zeggen dat het allemaal kansloze vriendinloze lozers (3x loz = stijfiguur ) zijn... anders zouden dat er wel heel veel zijn. Ik ga dit jaar voor het eerst voor zo'n vakantie naar Salou om mijn gymnasium (jaja) diploma te vieren. En ik ga der echt niet alleen heen voor de meisjes, nee het mooiste lijkt mij de onvergetelijke tijd die je daar met je vrienden kan hebben!! 8 dagen lang met elkaar alleen maar feestvieren. Vieren dat je nooit meer school hebt, even uit je bol gaan om daarna weer het gewone leven op te pakken.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:09:48 #16
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10179276
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:58 schreef Aernout het volgende:
Nee, ik ben nog nooit op zo'n "Lloret de Mar style" neukvakantie geweest. Spreekt me totaal niet aan. Daarmee mis ik misschien wel veel (kwa neuken, BrEeZaH-chicks etc ) maar dat soort vakanties is gewoon niet my cup of tea....

Overigens wordt er op de meer "culturele" backpackers vakantie ook af en toe wel wat geneukt met de locale bevolking en met andere backpackers

LOL
je moet de cultuur natuurlijk wel ervaren
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:11:18 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10179292
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:58 schreef Aernout het volgende:

Néver!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_10179306
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

LOL
je moet de cultuur natuurlijk wel ervaren

Welke vakantieliefde is je bij gebleven?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:19:00 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10179414
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:02 schreef Liejannuh het volgende:
Dat lange uitslapen, vervolgens op het strand of naast het zwembad gaan liggen en dan maar weer tutten voordat je weer gaat stappen tot diep in de nacht! Ik heb gewoon veel meer behoefte aan afwisseling!
Bedacht ineens dat ik tijdens mijn allereerste interrail ook eens helemaal op de verkeerde camping terecht was gekomen... Had iemand me verteld dat het Balatonmeer (Hongarije) zo'n prachtig natuurgebied was... (Die was waarschijnlijk in de jaren 50 geweest... ). Na uren treinen vanuit Budapest stonden we toen op een camping vol Hollanders, georganiseerde ochtendgymnastiek, een mini-teintje dat over de camping naar het strand reed (200 meter) en vanaf 5 uur 's middags een hele douche vol met meisjes met haarlak en föhns (!! ) in de weer. Let wel: Die föhns (en cowboylaarzen en gestreven bloesjes) kwamen gewoon uit de koffers uit de tentjes zetten he?!
Anyway... dat werd de volgende ochtend héél hard weer terug treinen naar Budapest!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:20:12 #20
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10179439
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:12 schreef Aernout het volgende:

[..]

Welke vakantieliefde is je bij gebleven?

is dat nou wat ze noemen trektochten?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:55:51 #21
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10179875
Nee, nooit zo'n vakantie gehad, voel me inderdaad meer reiziger. Ben op m'n 19 voor het eerst alleen op vakantie gegaan en heb dat aardig volgehouden! Soms ben ik ook best rusteloos en dan wil ik na een aantal dagen weer door naar de volgende plek.

Maar ik houd dan weer wel van het strand en zee, maar dan ben ik wel weer actief in de weer en niet alleen zonnen en drinken. Uitgaan vind ik ook leuk, liefst in gemengd internationaal gezelschap.

Wat ik niet snap is waarom sommige mensen het niet saai gaan vinden om jaren achter elkaar een tiendaagse reis naar Spanje te boeken om daar in een appartementje te zitten, waar ze tien dagen lang iedere dag hetzelfde doen! Ik denk dan altijd maar, 'ze weten niet beter'.

zaterdag 3 mei 2003 @ 16:13:18 #22
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10180177
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:55 schreef BushRanger het volgende:
Wat ik niet snap is waarom sommige mensen het niet saai gaan vinden om jaren achter elkaar een tiendaagse reis naar Spanje te boeken om daar in een appartementje te zitten, waar ze tien dagen lang iedere dag hetzelfde doen! Ik denk dan altijd maar, 'ze weten niet beter'.
Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb jaren op een camping gewerkt. Een grote groep gasten kwam daar al -tig jaar. En ze bleven komen. Elke vakantie, elk weekend, al die tijd. En zo spectaculair was die camping niet. Voor hen was het echt een tweede thuis. Ze waren er bekend en ze hadden er vrienden. Die vrienden kwamen dus ook elk jaar. Zij vonden het fijn dat ze alles en iedereen daar kenden en dat ze wisten hoe alles werkte. Daarom bleven ze terugkomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 3 mei 2003 @ 18:24:03 #23
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10182542
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb jaren op een camping gewerkt. Een grote groep gasten kwam daar al -tig jaar. En ze bleven komen. Elke vakantie, elk weekend, al die tijd. En zo spectaculair was die camping niet. Voor hen was het echt een tweede thuis. Ze waren er bekend en ze hadden er vrienden. Die vrienden kwamen dus ook elk jaar. Zij vonden het fijn dat ze alles en iedereen daar kenden en dat ze wisten hoe alles werkte. Daarom bleven ze terugkomen.

Dat mag iedereen voor zich weten, maar ik zie dat als 'vastroesten' en vast blijven houden aan het bekende, omdat je niet weet wat het onbekende te bieden heeft. Op zich niets op tegen, want als je het ergens goed naar je zin hebt, dan is dat heel mooi. Maar... ik zou dan altijd denken dat er ergens anders misschien nog een mooi/mooier plekje is.
  zondag 4 mei 2003 @ 11:59:08 #24
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_10193679
Er zijn voor mij 2 vakanties. De vakanties met vrienden naar Kos, Malta, Cyprus, Cran Canaria & Tenerife die ik gehad heb, helemaal super

maar daar buiten ook de reizen naar Indonesie, Zuid-Afrika, Kenia enz. wat ik ook fantastisch vind.

Dit jaar met vrienden trouwens voor 3 weken rondtrekken in California, Nevada, Utah & Arizona, dat belooft wat!

zondag 4 mei 2003 @ 12:13:54 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10193834
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:24 schreef BushRanger het volgende:
Dat mag iedereen voor zich weten, maar ik zie dat als 'vastroesten' en vast blijven houden aan het bekende, omdat je niet weet wat het onbekende te bieden heeft. Op zich niets op tegen, want als je het ergens goed naar je zin hebt, dan is dat heel mooi. Maar... ik zou dan altijd denken dat er ergens anders misschien nog een mooi/mooier plekje is.
Dan zou je ook kunnen zeggen dat jij een rusteloos persoon bent die nooit tevreden is...

Overigens ben ik dat ook hoor!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')