quote:En deze groep van kerkelijke sociale lieve mensen hebben het CDA aan deze hoeveelheid zetels geholpen? Dacht het toch effe niet.
Op maandag 21 april 2003 13:02 schreef SCH het volgende:Terwijl de echte achterban, de mensen die al jaren CDA stemmen, veel meer in de kerkelijke hoek zitten. Dat is de sociale hoek waar veel contact is met vluchtelingen en illegalen en asielzoekers, waar veel verbinding met de armoedebeweging is, waar rechtvaardigheid en solidariteit hoog in het vaandel staan en waar voooral ook het milieu veel aandacht heeft. Het zijn de naweeen van het conciliair proces: vrede, gerechtigheid en heelheid van de schepping. Daar herkent de kern van de CDA-kiezers zich in en wat Balkenende cum suis voorstaan staat daar haaks op.
quote:Vind jij.
Op maandag 21 april 2003 13:06 schreef SCH het volgende:In de actieve politiek wint de christelijke sociale kant het veruit. Het beleid dat het CDA nu voorstaat vertegenwoordigt in ieder geval die groep geenszins.
quote:Nee hoor, dat is geen mening maar een constatering.
Op maandag 21 april 2003 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
Vind jij.
De groep christelijk-sociale kiezers is de vaste groep kiezers van het CDA, de groep rechtse kiezers die er is bij gekomen is een losse groep die door het Fortuynisme aan het CDA is gebonden. Natuurlijk moet ook die laatste groep serieus genomen worden. Maar het is niet zo dapper om de vaste groep te laten vallen. Ook dit is geen mening maar een vaststelling.
quote:Typerend voor je om die toevoeging 'lieve' er bij te zetten. Je hebt er geen moeite erg denigrerend te doen over de mensen die het CDA altijd trouw zijn geweest. Vreemd
Op maandag 21 april 2003 22:26 schreef DennisMoore het volgende:
En deze groep van kerkelijke sociale lieve mensen hebben het CDA aan deze hoeveelheid zetels geholpen? Dacht het toch effe niet.
quote:Jij volgt de politieke ontwikkelingen niet. Dat is lastig praten.
Op maandag 21 april 2003 22:23 schreef DennisMoore het volgende:
Hele kleine rechtse subgroep. Tuurlijk, dat wil je ons doen laten geloven. Bron?
Maar ja, als je zo badinerend doet over je eigen partij, ben je waarschijnlijk aanhanger van die kleine rechtse subgroep en moet je wel zo hard blaten om je zelf overeind te houden. Ik ben echt verbijsterd over de geringe kennis die je van eigen partij hebt, of wilt hebben. Je kunt wel steeds zeggen dat ik het CDA bash, maar ik praat wel steeds op basis van feiten en historie. Tip: zou je ook eens moeten doen.
quote:Aangezien er ook serieuze mensen zijn die andere 'constateringen' doen, is het een mening. Misschien moet je dat voor jezelf wat helderder krijgen, journalist.
Op maandag 21 april 2003 22:32 schreef SCH het volgende:Nee hoor, dat is geen mening maar een constatering.
quote:Komt ie weer met het Fortuyn-argument. 'k Zie Balkenende nou niet als een soort Fortuyn eigenlijk.
De groep christelijk-sociale kiezers is de vaste groep kiezers van het CDA, de groep rechtse kiezers die er is bij gekomen is een losse groep die door het Fortuynisme aan het CDA is gebonden.
quote:Wie heeft het nou weer over 'laten vallen'? Da's jouw mening.
Natuurlijk moet ook die laatste groep serieus genomen worden. Maar het is niet zo dapper om de vaste groep te laten vallen. Ook dit is geen mening maar een vaststelling.
quote:Zijn het geen lieve mensen dan?
Typerend voor je om die toevoeging 'lieve' er bij te zetten. Je hebt er geen moeite erg denigrerend te doen over de mensen die het CDA altijd trouw zijn geweest. Vreemd
Het is duidelijk dat deze sympathieke bewogen mensen, die (beroepshalve) veel inzoomen op menselijk 'leed', vaak een beetje het grote plaatje, en de langere termijn uit het oog verliezen. Geeft verder niet. Maar 't is wel een feit.
quote:Vind jij. Ik vind dat ik het allemaal wel redelijk volg.
Op maandag 21 april 2003 22:35 schreef SCH het volgende:Jij volgt de politieke ontwikkelingen niet. Dat is lastig praten.
quote:Je moet inderdaad hard praten om boven het linkse 'sociale' gewauwel uit te komen soms.
Maar ja, als je zo badinerend doet over je eigen partij, ben je waarschijnlijk aanhanger van die kleine rechtse subgroep en moet je wel zo hard blaten om je zelf overeind te houden.
quote:Oh, je zal beroepshalve best wat feitjes en namen kennen, maar als ik zie hoe gekleurd en ongenuanceerd je hier je mening spuit, continu om het aftreden van Balkenende blèrt, en hoe je feiten en andere meningen negeert, en dan nog beweert op basis van feiten en historie te redeneren... Sorry hoor, meneer de deskundige!
Ik ben echt verbijsterd over de geringe kennis die je van eigen partij hebt, of wilt hebben. Je kunt wel steeds zeggen dat ik het CDA bash, maar ik praat wel steeds op basis van feiten en historie. Tip: zou je ook eens moeten doen.
On-topic heeft het CDA keurig van te voren aangegeven welke koers men wil varen, en met wie. En op basis daarvan hebben ze verkiezingswinst geboekt. Toegegeven, de informatie-ronde met de PvdA had korter gekund, maar rekening houdend met andere zaken die 'tussendoor' kwamen (Irak etc), vind ik het nog helemaal niet zo slecht gegaan. PvdA wilde niet, lukte niet; een coalitite zou binnen korte tijd stranden. En nu gaan we keurig verder zoeker. Live with it.
CDA heeft dus keurig een voorkeur aangegeven, zonder zich per se in te delen in iets absurds als een 'rechts kamp', zoals Marijnissen natuurlijk graag zou horen.
quote:Oh, je bedoelt dat ik onderaan een quote een heel lapje tekst moet typen, zodat je heel makkelijk argumenten van een ander kunt negeren en om zaken heen lullen?
Op maandag 21 april 2003 22:48 schreef SCH het volgende:
Als je gewoon reageert en niet iedere komma gaat ontleden, praten we weer verderDag schaapje
![]()
No thanks.
quote:Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel alleen een inhoudelijk gesprek en niet telkens iemand op zijn formulering of het gebruik van een woordje afserveren, maar als dat jouw stijl is, schaapje, ga je gang
Op maandag 21 april 2003 22:50 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oh, je bedoelt dat ik onderaan een quote een heel lapje tekst moet typen, zodat je heel makkelijk argumenten van een ander kunt negeren en om zaken heen lullen?
No thanks.
quote:
Op maandag 21 april 2003 22:48 schreef DennisMoore het volgende:
PvdA wilde niet, lukte niet; een coalitite zou binnen korte tijd stranden.
quote:Wie struikelde hier nou over het kleine woordje 'lieve'?
Op maandag 21 april 2003 22:51 schreef SCH het volgende:Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel alleen een inhoudelijk gesprek en niet telkens iemand op zijn formulering of het gebruik van een woordje afserveren, maar als dat jouw stijl is, schaapje, ga je gang
Ik ga keurig op jou in, en toon aan dat je 'constateringen' in feite gekleurde meningen zijn. En als reactie word ik een saai mannetje genoemd, en een schaapje? .
Leer eens discussiëren? En nu on-topic.
quote:Je weet toch wel dat je een schaapje in wolfskleren bent. Dat blijkt uit alles. Mensen binnen de partij die zich het lot van asielzoekers aantrekken, serveer je genadeloos af. Ik snap oprecht niet waarom je zo keihard wilt zijn. Dat fascineert me ook. Ik zoek gewoon naar het mededogen dat er ergens bij jou moet zitten.
Op maandag 21 april 2003 22:53 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wie struikelde hier nou over het kleine woordje 'lieve'?
.
Ik ga keurig op jou in, en toon aan dat je 'constateringen' in feite gekleurde meningen zijn. En als reactie word ik een saai mannetje genoemd, en een schaapje?
.
Leer eens discussiëren? En nu on-topic.
Mijn feiten zijn geen gekleurde meningen. Ik wil Balkenende ook niet weg hebben. Ik constateer slechts wat er gebeurt. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen. Als Bos of Halsema hetzelfde operereerde als JP nu dan zou ik precies hetzelfde vaststellen. Dat heeft niks met kleur maar met sociologische en politicologische interesse te maken.
quote:Dat is zeker een optie, maar dan zul je radicaal de grondwet oop de schop moeten nemen.
Op maandag 21 april 2003 22:16 schreef Farzin het volgende:[..]
De informateur en het staatshoofd, misschien?
De informateur en de koningin moeten dan namelijk dwang uit kunnen oefenen.
Anders verzand je in convenanten, onderlinge afspraken die boterzacht blijken als het puntje bij paaltje komt.
FYI:
Een grondwets wijziging vereist dat 2 kamers een wetsvoorstel goedkeuren.
Dat betekent 1 keer wet aannemen, volgende kamerverkiezingen afwachten, dan wetsvoorstel tot stemming brengen, moet weer goedgekeurd worden, dan pas is't wet.
Kun je vergeten dus. Zeker omdat qua staatshervormingen geen conservatievere partij bestaat dan het CDA (VVD is een goede 2de).
quote:Of een wolfje in schaapskleren? Ohnee, je hebt me al eens een racist genoemd, en een buitenlanderhater. Dan is 'schaapje' wel soft eigenlijk.
Op maandag 21 april 2003 22:57 schreef SCH het volgende:Je weet toch wel dat je een schaapje in wolfskleren bent.
quote:Quote eens waar ik iemand of een groep genadeloos afserveer?
Dat blijkt uit alles. Mensen binnen de partij die zich het lot van asielzoekers aantrekken, serveer je genadeloos af.
quote:Keihard? Ik? Hoe kom je daar nou weer bij?
Ik snap oprecht niet waarom je zo keihard wilt zijn. Dat fascineert me ook. Ik zoek gewoon naar het mededogen dat er ergens bij jou moet zitten.
quote:Jawel. Taaltechnisch zelfs.
Mijn feiten zijn geen gekleurde meningen.
quote:Je hebt in meerdere topics al tig keer om zijn aftreden geroepen, jokkebrok.
Ik wil Balkenende ook niet weg hebben.
quote:
Ik constateer slechts wat er gebeurt. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen. Als Bos of Halsema hetzelfde operereerde als JP nu dan zou ik precies hetzelfde vaststellen.
quote:Uhuh. Right. En ik deel die sociologische en politicologische interesse
Dat heeft niks met kleur maar met sociologische en politicologische interesse te maken.
quote:En dat ontkende je geloof ik ook nog
Op maandag 21 april 2003 23:05 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Of een wolfje in schaapskleren? Ohnee, je hebt me al eens een racist genoemd, en een buitenlanderhater. Dan is 'schaapje' wel soft eigenlijk.
quote:Natuurlijk ontken ik dat ik een racist ben. Ik ken namelijk de definitie van dat woord.
Op maandag 21 april 2003 23:06 schreef SCH het volgende:En dat ontkende je geloof ik ook nog
quote:Ach kom op joh, je hoort jezelf toch wel praten over allochtonen, asielzoekers en vluchtelingen. Je hebt geen greintje mededogen met ze. Dat maakt je niet tot een racist. Net als dat Fortuyn geen racist was. Het is in feite veel gevaarlijker, dat stiekem afserveren van groepen mensen. Zoals je ook over de CDA-ers praat, zo leep, zo intens hautain (ze zijn wel lief en sympathiek hoor), maar ja, je ziet het zelf (nog) niet.
Op maandag 21 april 2003 23:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Natuurlijk ontken ik dat ik een racist ben. Ik ken namelijk de definitie van dat woord.
quote:Ik geloof dat ik hier helaas de term 'demoniseren' zou kunnen gebruiken.
Op maandag 21 april 2003 23:11 schreef SCH het volgende:Ach kom op joh, je hoort jezelf toch wel praten over allochtonen, asielzoekers en vluchtelingen. Je hebt geen greintje mededogen met ze. Dat maakt je niet tot een racist. Net als dat Fortuyn geen racist was. Het is in feite veel gevaarlijker, dat stiekem afserveren van groepen mensen. Zoals je ook over de CDA-ers praat, zo leep, zo intens hautain (ze zijn wel lief en sympathiek hoor), maar ja, je ziet het zelf (nog) niet.
Misschien kun je even met een CD-verkiezingsprogramma gaan wapperen ook. .
quote:Je ontkent het dus weer niet. Waarvan akte.
Op maandag 21 april 2003 23:14 schreef DennisMoore het volgende:
Ik geloof dat ik hier helaas de term 'demoniseren' zou kunnen gebruiken..
quote:
Op maandag 21 april 2003 23:16 schreef SCH het volgende:Je ontkent het dus weer niet. Waarvan akte.
quote:Le-zen.
Op maandag 21 april 2003 23:08 schreef DennisMoore het volgende:Natuurlijk ontken ik dat ik een racist ben. Ik ken namelijk de definitie van dat woord.
quote:Ach, maak je niet sappel. Het is SCH die het zegt.....
Op maandag 21 april 2003 23:14 schreef DennisMoore het volgende: Ik geloof dat ik hier helaas de term 'demoniseren' zou kunnen gebruiken
quote:Dat is dan wel zo. Maar toch vind ik dat dit niet zou moeten kunnen.
Op maandag 21 april 2003 23:18 schreef rroloff het volgende:Ach, maak je niet sappel. Het is SCH die het zegt.....
quote:Dat is mijn probleem niet DennisMoore.
Op maandag 21 april 2003 23:19 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat is dan wel zo. Maar toch vind ik dat dit niet zou moeten kunnen.
Alles wat ik heb gezegd is dat ik je een racistische wolf in schaapskleren vind. Daar zie ik bijna dagelijks voorbeelden van in je post dus daar neem ik ook geen woord van terug. Ik zou niet weten waarom ik dat niet mag zeggen. Jij vindt het toch ook zo heerlijk om mij en anderen voortdurend in hokjes te zetten.
Ik ben van mening dat jouw manier van praten en debatteren over allochtonen enger en schadelijker is dan mensen die duidelijk zeggen 'eigen volk eerst'. Daarvan weet je tenminste wat je er aan hebt. Bij jou is het sluimerend, misschien niet eens zo bedoeld, maar het schept wel een sfeer waarbij allochtonen voortdurend in een kwaad daglicht worden gesteld, een minder en ander soort mensen zijn en daarbij ook nog eens geen enkele nuance of onderscheid des persoons. Dat vind ik doodeng en kwalijk. Vooral omdat het met een quasi politiek-correct en semi-intellectueel sausje is overgoten.
Daar spreek ik je op aan.
Bij voorbaat dankend voor uw medewerking verblijf ik,
hoogachtend,
Uw moderator.
Slecht plan, dus, een beetje populistisch in mijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |