quote:Bron:nu.nl
ROERMOND - De jongen die wordt verdacht van de doodslag op de student René Steegmans, vindt dat het slachtoffer schuld heeft aan de vechtpartij. Dat zei Khalid L. dinsdagmorgen voor de rechtbank in Roermond. "Hij heeft mij als eerste geslagen, toen sloeg ik terug."De 22-jarige Steegmans uit Venlo kreeg 22 oktober vorig jaar ruzie met L. en de andere verdachte, Silvio R. . De twee reden op een scooter bijna een bejaarde vrouw van de voeten. Steegmans sprak hen daarop aan, waarna een vechtpartij met L. volgde. Die sloeg en schopte de student meermalen. Steegmans overleed twee dagen later in het ziekenhuis.
Opgefokt
De rechtbank vroeg zich hoe het kon dat L. een andere versie van het incident voor ogen heeft dan talloze getuigen, die verklaarden dat de verdachte op een "opgefokte en agressieve" manier op Steegmans af kwam lopen en direct begon te slaan en te schoppen. "Het zijn leugenaars. Steegmans is begonnen, waarom zegt niemand dat? Misschien omdat ik donker ben."
Tuurlijk gooit zo'n gast het op disriminatie ook al zeggen talloze getuigen dat hij begon, je kunt mij niet wijsmaken dat het dan niet zo is. Die gozer mag wat mij betreft net als Volkert 18 jaar cel krijgen
quote:standaard tegenwoordig
Op dinsdag 15 april 2003 11:56 schreef vosss het volgende:
absoluut 18 jaar heb ie wel verdiend IMO, beetje zielig om het op discriminatie te gooien
quote:laten we hopen dat het nu een keer niet werkt
Op dinsdag 15 april 2003 11:58 schreef Disorder het volgende:
De bekende racisme-truuk maar weer dus. Het werkt altijd..
quote:t zal of een vormfout of discrimintatie worden die ze gaan gebruiken in hun verdediging!
Op dinsdag 15 april 2003 11:56 schreef vosss het volgende:
absoluut 18 jaar heb ie wel verdiend IMO, beetje zielig om het op discriminatie te gooien
oftie nou begonnen is of niet kan me weinig schelen.
Nu is het zijn woord tegen het woord van talloze ooggetuigen, en zijn woord is nog maar bar weinig waard
quote:jah want er zitten helemaal geen donkere mensen in de gevangenis
quote:FF tussen 2 haakjes, die uitspraken van paps en mams waren een beetje vrij vertaald en niet op die manier bedoeld. Somminge uitspraken waren ongelukkig gekozen door die man maar hij bedoelde het veel en veel milder. Hij heeft het nooit goedgekeurd wat zijn zoon gedaan heeft, is later ook nog op tv geweest en in de krant.
Op dinsdag 15 april 2003 12:01 schreef freud het volgende:
Tja, als je het niet kan winnen, dan speel je de discriminatiekaart. Ik zou het pas eerlijk gevonden hebben als hij gewoon had toegegeven dat hij een opgefokte idioot was. Alsof het in zijn ogen wel goed is dat je iemand doodslaat als hij begon. Nee, dit soort criminelen heb ik liever nooit meer op straat. Ook zijn vader die de moord goedkeurde zou ik graag een straf opgelegd zien, maar goed, iemand doodwensen schijnt te mogen als je islamiet bent. Al die mensen die iemand zinloos doden zijn naar mijn inziens te laag gestraft. Dat zal bij deze zaak ook niet anders zijn vrees ik.
Maar die jongen moet ook 18 jaar krijgen... is net zo goed een leven dat op een brute wijze is weggenomen so what is the difference...
quote:Gelukkig werkt een beroep op discriminatie niet disculperend. Zal dus ook niet werken.
Op dinsdag 15 april 2003 12:00 schreef Ronhui het volgende:[..]
t zal of een vormfout of discrimintatie worden die ze gaan gebruiken in hun verdediging!
En vormfouten komen sinds de herziening van het strafrecht vrijwel niet meer voor. Ik kan je dus een beetje geruststellen.
Deze jongen gaat brommen. Wat een idiote hufter trouwens. Geeft duidelijk aan dat die malloot geen enkele spijt heeft.
quote:Onzin natuurlijk.
quote:Goed, het was wat overdreven maar ik word gewoon scheitziek van die racismetruuk.
Op dinsdag 15 april 2003 12:01 schreef sp3c het volgende:[..]
jah want er zitten helemaal geen donkere mensen in de gevangenis
quote:Een kat in het nauw maakt rare sprongen...
Op dinsdag 15 april 2003 12:16 schreef Disorder het volgende:[..]
Goed, het was wat overdreven maar ik word gewoon scheitziek van die racismetruuk.
Die gozer zal zijn straf echt niet ontlopen
quote:Ja, maar daarna linea recta richting *tromgeroffel* TBSKLINIEK.
Deze jongen gaat brommen. Wat een idiote hufter trouwens. Geeft duidelijk aan dat die malloot geen enkele spijt heeft.
Dit is een duidelijk voorbeeld van iemand die wel wat heropvoeding kan gebruiken
quote:Hij moet zeker 240 uur taakstraf krijgen volgens jou ?
Op dinsdag 15 april 2003 12:07 schreef Grote_ObieDoebie het volgende:[..]
FF tussen 2 haakjes, die uitspraken van paps en mams waren een beetje vrij vertaald en niet op die manier bedoeld. Somminge uitspraken waren ongelukkig gekozen door die man maar hij bedoelde het veel en veel milder. Hij heeft het nooit goedgekeurd wat zijn zoon gedaan heeft, is later ook nog op tv geweest en in de krant.
Maar die jongen moet ook 18 jaar krijgen... is net zo goed een leven dat op een brute wijze is weggenomen so what is the difference...
quote:Precies. En ik denk dat deze persoon toch echt niet aan TBS gaat ontkomen. Vermoedelijk wel een tijdelijke straf, maar met TBS kan dat ook betekenen dat hij nooit meer vrij komt.
Op dinsdag 15 april 2003 12:21 schreef sp3c het volgende:
waar ik schijtziek van word is dat eeuwige ongefundeerde geweeklaag over het Nederlandse gerechtssysteem.Die gozer zal zijn straf echt niet ontlopen
quote:Moeite met lezen?
Op dinsdag 15 april 2003 12:23 schreef A.l.e.x het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 15 april 2003 12:07 schreef Grote_ObieDoebie het volgende:
[..]
Maar die jongen moet ook 18 jaar krijgen...
--------------------------------------------------------------------------------Hij moet zeker 240 uur taakstraf krijgen volgens jou ?
quote:Staat dat er dan??? Uhh neee
Op dinsdag 15 april 2003 12:23 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
Hij moet zeker 240 uur taakstraf krijgen volgens jou ?
2. Ik die jongen meer toewens dan 18 jaar, hij heeft wel de kans om in herhaling te vallen i.t.t. Volkert.
Dus hoe jij bij 240uur taakstraf komt
Of dat hier het geval is,..........
quote:Jij wel zeker?
Op dinsdag 15 april 2003 12:25 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Moeite met lezen?
Hij herhaald de zin van dat die jongen 18 jaar moet krijgen en begint dan zijn antwoord daarop:
"is net zo goed een leven dat op een brute wijze is weggenomen so what is the difference..."
Dus wat vind hij dan wel een goede straf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |