abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9783393
Aangezien het AGR - topic offtopic raakte en hier behoefte aan was: het centraal topic voor Recreatief fietsen & toertochten
  maandag 14 april 2003 @ 23:36:15 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9783420
Steken jullie je hand uit ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 14 april 2003 @ 23:36:43 #3
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9783429
Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9783433
Ja je had idd gelijk dat het Gold Race topic offtopic raakte wat betreft de profwedstrijd.
pi_9783455
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Dat hoort wel zo he?
  maandag 14 april 2003 @ 23:41:42 #6
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9783564
quote:
ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9783587
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:41 schreef CAZZO het volgende:

[..]

ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg

Jij ook al
pi_9783634
* Leatherface steekt wanneer het nodig is wel een hand uit
pi_9783747
Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:
  • Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
  • Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours)
  • Amstel Goldrace toerversie 150km
  • En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
    Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.

pi_9783797
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:50 schreef Aernout het volgende:
    Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:
  • Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
  • Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours)
  • Amstel Goldrace toerversie 150km
  • En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
    Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.

Lijkt me idd wel leuk ja
    pi_9784044
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:53 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Lijkt me idd wel leuk ja

A.s. zondag ga ik waarschijnlijk de 'Test Valley Ride' doen (100km). Het wordt perfect weer, dus....

London-Brighton is een massa evenement met 27.000 fietsers over 90km op 15 juni.

pi_9787134
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef CAZZO het volgende:
    Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
    Ik elke zaterdag een kilometertje of 20.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_9850920
    ik ree voorheen elke dag op de fiets naar school, trainen etc nu alleen nog in het weekend en vakanties.
      vrijdag 18 april 2003 @ 00:34:56 #14
    13913 Salah-al-Din
    Righteousness of the faith
    pi_9852476
    Vandaag weer een mooi tochtje gemaakt van 66km
    Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
    pi_9856057
    vanmiddag weer lekker een stukje rijden... een rondje eindhoven - best -boxtel - schijndel - st. michielsgestel - boxtel - best - eindhoven staat in de planning... heel ver zal het niet zijn, een kilometer of 70, maar het is er wel perfect weer voor...
    pi_9917233
    Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
      maandag 21 april 2003 @ 17:15:26 #17
    27663 B4ron
    Kuala Lumpur
    pi_9917468
    als je een triple voor krijgt, moet je dan ook niet de derailleurs bijstellen

volgens mij haal je dat wel met een dubbel blad. ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad. was ook zat te doen. ik heb geen amateur-conditie maar ik ben toch nog wel redelijk met de rest meegekomen.

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
    pi_9919084
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 17:15 schreef B4ron het volgende:
    ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad.
    lekker chillen met een bubbel blad?

[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 21-04-2003 18:56]

pi_9919334
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 17:03 schreef Mr.KleZe het volgende:
    Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
    Ik heb dus de LBL mietjuhs variant gedaan (van 125km) met 52-39 voor en max 25 achter. Dat was te doen, ik kwam overal fietsend boven.

Ik heb wel 2 weken geleden een andere cassette gemonteerd met max 27 tandjes (tevens het maximum dat kan met een Ultegra groep). Die 2 extra tandjes scheelt een slok op een borrel als het heel stijl wordt, dus ik ben blij dat ik het gedaan hebt.

Misschien voor jou ook een idee? Cassette vervangen (de laatste 3 tandwielen) is zo gebeurd en kost weinig.

pi_9919906
    ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen. Kan ik dan niet beter voor een 35 ofzo monteren ?
    pi_9920041
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 19:35 schreef Mr.KleZe het volgende:
    ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen
    Het beste is om de hele cassette + ketting te vervangen, dan zit je altijd goed (voorbladen slijten bijna niet, ketting en cassette slijten op elkaar in).
    De cassette kun je meestal ook in stukjes vervangen, dus bijvoorbeeld alleen de grootste of de kleinste tandwielen. Dat kun je doen als delen pas vervangen zijn.
    pi_9920107
    kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
    pi_9920354
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 19:44 schreef Mr.KleZe het volgende:
    kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
    Ik weet niet wat voor groep je hebt. Bestaat er een 35 ???
    Maar van 39 naar 35 dat scheelt 11%.
    Van 24 naar 27 scheelt 12,5% dus iets meer
    Ik zou gewoon gaan voor de grootste cassette. Dat lijkt me de meest makkelijke en standaard manier om het op te lossen.
    Maar vraag het eens aan een fietsenmaker ?
    pi_9920473
    ik heb 300ex van shimano (vroegere sora). Er bestaat wel 26-36-52 van RSX. Maar ik had ook al gedacht aan percentages, en cassette is idd het handigst. Ik heb zelfs al een ultegra 7 speed besteld voor 10 euro. Ideaal, bedankt voor de informatie !!

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.KleZe op 21-04-2003 21:01]

pi_9923188
    Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
      dinsdag 22 april 2003 @ 14:47:26 #26
    43634 Koos_26
    Chantal Janzen
    pi_9935330
    Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
    Hamelen
    pi_9936200
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 21:52 schreef Mr.KleZe het volgende:
    Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
    Amstel Gold Race toerversie in augustus denk ik
    pi_9948407
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 14:47 schreef Koos_26 het volgende:
    Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
    Ik met 39 - 25
    pi_9948682
    ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
    pi_9948813
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 22:47 schreef Bartoli het volgende:
    ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
    pi_9949042
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 22:50 schreef Aernout het volgende:

[..]

danku danku de limburgse heuvels rij ik natuurlijk niet op met de 28'er achter en sommige rij ik niet eens met de 39'er voor op.
    pi_9952997
    Ik heb la plange bedwongen met 42*23 in 59 minuten 14 minuten langzamer dan Boogerd.

en ik heb ook 3x diekirch-valkenswaard gereden voor het eerst op mijn 14e.

dus...
    pi_10002093
    Ik rij binnen Nederland eigenlijk alles met 42x21..Wanneer ik een cyclo rij in bijvoorbeeld belgie monteer ik vaak wel een 39 voor....Minder heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Nu ga ik wel voor de snelheid (mijn vaste trainingsmaatje is een wedstrijdrijder, A-amateur). Heb zelf ook wedstrijden gereden maar geen zin meer in die rondjes om de kerk.

Licht fietsje is ook wel fijn bergop...ik heb bijvoorbeeld een giant TCR afgemonteerd met Dura-ace en Mavic ksyrium wielen...

Wil jij ook zo graag maar kun je niet?
    pi_10002997
    rondjes om de kerk zijn ook niks maar die fiets wat je hebt Giant TCR met dura-ace is wel mooi fietsje.
    pi_10015712
    Ik heb een ridley icarus in clubkleuren afgemonteerd met dura-aars, ksyrium wielen spd-r pedalen en verder alles ridchy....

hier een voorbeeldje

dus...
    pi_10028819
    Ik heb een 12 kilo zware batavus middle weight frame uit de jaren 90 afgemonteerd met 300ex. En ik ga ook LBL doen, heerlijk
    pi_10031993
    Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat

[edit typo]

dus...
    pi_10084717
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 19:32 schreef WJ het volgende:
    Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat

[edit typo]

Ik heb nu een concorde met shimano 600 (ultegra) groep erop, is 11 kilo, scheelt weer Maar ik zit nog steeds met tandwiel probleem, ik heb voor 39 en 52 en achter max 21. Cassette is 7 speed, maar kan ik nu gewoon een 7 speed cassette halen met een 30 max ? zoals deze

9033182~13-30/eigen: CASSETTE HG70 7-SP HG70 7-speed Cassette (diverse uitvoeringen)

Want ik krijg die cassette er maar niet af. BvD !!!

pi_10495790
    Ik ga over een 1 1/2 maand voor het eerst mee doen met een rit.
    Het word meteen een zware, het word de ijselmeer rit van een organisatie waar ik even niet op kom.
    Omdat ik zelf nog nooit in grote groepen op de racefiets gezetten heb ben ik een beetje opzoek naar tips.

Heb gister met een collega racefietser zitten babbelen. Op zijn aanraden ben ik mijn fiets opnieuw aan het afstellen.
    Zo stond mijn zadel een tikje te hoog en zat onder mijn linker schoen de look clip niet meer op zijn plaats (uh vandaar dus de last in van knie...)

Ik kan dus heel weinig vinden over hoe hoog het stuur nu eigenlijk moet staan. Bij de meeste fiets fabriekanten staat het stuur stevast bijna op het laagste punt op de foto.

Op dit moment ben ik vooral bezich met langere ritten rijden. Snelheid trainen doe ik nog niet echt. Tja en er moet eigenlijk ook nog wat gewicht bij de wielrenner zelf verdwijnen...

pi_10709239
    Iedereen die van plan is een fietsvakantie te doen, kijk even op mijn site.

http://www31.brinkster.com/fietstocht2003/

pi_10718729
    ff een copy/paste uit een gesloten draadje

Ik ga morgen met school een "fietssurvival ondernemen", dwz bijna 400 km fietsen in 4 dagen, heel leuk met goede vrienden enzo .

Daarvoor heb ik een mountainbike (ja, ik weet dat die niet optimaal zijn voor lange afstanden op de weg) met een mountainbikezadel + fietsbroek met zeemleer in het kruis.

Aangezien de eerste etappe al 106 km is ben ik bang last te krijgen van spierpijn aangezien ik bijna nooit lange afstanden fiets (heb als oefening 75 km gefietst, en dat stelde echt geen ene moer voor ), maar nu ben ik bang spierpijn te krijgen, en dat is vervelend als je de dag erna weer moet fietsen!

Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
    Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap

Alvast bedankt

pi_10733006
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2003 20:58 schreef Solomon het volgende:
    ff een copy/paste uit een gesloten draadje

Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
    Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap

Alvast bedankt

http://www.mountainbike.nl/ned/p_tr_wu.htm
    pi_10850201
    Ja, hallo.

Ongelooflijk, maar ook ik wil wat aan sport gaan doen. In ieder geval, bewegen enzo. Nu had ik het vreselijke idee opgevat om te gaan fietsen. Ik heb een (goede) ATB die ik wil gaan misbruiken om lekker mee op de weg te gaan fietsen. En ja, ik weet dat je dan eigenlijk een gewone of race-fiets moet hebben, maar laat me nou even. . Dus: fietspaden werk enzo.

Mijn vraag is, hoe bouw je zoiets op? Ik heb 0,0 conditie op dit moment, maar wil dat graag gaan verbeteren. Tips? Hoeveel km doe je in het begin?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_10898526
    Niet allemaal tegelijk.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    pi_10899462
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Jarno het volgende:
    Niet allemaal tegelijk.
    Stormloop

Als je geen beste conditie hebt zou ik zeker in het begin geen al te grote afstanden afleggen, begin maar eens met een kilometertje of 25 of 30 om te wennen

pi_10899494
    .

M'n tong lag na 15km al op 't asfalt. Maar dan heb ik ook aardig doorgetrapt, en ben ik veeeeels te hard van start gegaan. Morgenavond wil ik weer een tochtje maken, van 20km. Eens kijken hoe het dan gaat.

pi_10969019
    En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
    pi_10969349
    En vandaag heb ik een buitenband aan gort gereden

Ik ging net keihard een heuvel af op een smal Engels landweggetje. Ik weet niet waar ik doorheen ben gereden maar er zat een scheur van 1cm midden in het loopvlak .
    Dat wordt dus een nieuwe band kopen .
    Gelukkig zat ik nog maar 8km van het eindpunt. Verder was het trouwens een prachtige tocht

pi_11045910
    Het werd vanavond plotseling mooi zonnig en helder weer. In Engeland moet je dat soort momenten koesteren, dus na het werk een heerlijk rondje gefietst door The New Forest 62km@27,0km/u
    pi_11050380
    quote:
    Op zondag 8 juni 2003 19:02 schreef Aernout het volgende:
    En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
    Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft. .
    pi_11052756
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 07:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft. .

En pomp ze keihard op.
    Ik doe in mijn semi slick ATB banden iets van 6 bar.
    pi_11054975
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

En pomp ze keihard op.
    Ik doe in mijn semi slick ATB banden iets van 6 bar.

Echt?

Dat wordt pompen! .

vrijdag 13 juni 2003 @ 11:16:35 #53
    2764 Trainspotter
    Nu mčt goedkope zonnebril
    pi_11080931
    Goed, ik ga dus de week nadat de tourkaravaan is langsgeweest de Alpe d'Huez beklimmen. Nu wil ik natuurlijk ook even m'n tijd opnemen. Ik weet alleen niet waar start en finish liggen. Zijn daar onofficiële plaatsen voor aangewezen?
    pi_11081191
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 11:16 schreef Trainspotter het volgende:
    Goed, ik ga dus de week nadat de tourkaravaan is langsgeweest de Alpe d'Huez beklimmen. Nu wil ik natuurlijk ook even m'n tijd opnemen. Ik weet alleen niet waar start en finish liggen. Zijn daar onofficiële plaatsen voor aangewezen?
    Nou het begin is dus wanneer je in Bourg 'd Oisans (het dorpje aan de voet van de col) de afslag neemt naar L'Alpe d'Huez, de weg loopt vrijwel meteen omhoog. Dat kan eigenlijk niet missen.

Het hoogste punt is een brede, vlakke boulevard aan de rand van het dorp met allemaal winkeltjes. Dat is dus waar de finish altijd ligt in de Tour. Ik neem aan dat je wilt finishen waar de renners ook finishen?

Anyway, je moet maar eens goed opletten tijdens de etappe, dan zie je waar de col begint en waar in het dorp de renners finishen

vrijdag 13 juni 2003 @ 11:46:36 #55
    2764 Trainspotter
    pi_11081732
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 11:25 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou het begin is dus wanneer je in Bourg 'd Oisans (het dorpje aan de voet van de col) de afslag neemt naar L'Alpe d'Huez, de weg loopt vrijwel meteen omhoog. Dat kan eigenlijk niet missen.

Het hoogste punt is een brede, vlakke boulevard aan de rand van het dorp met allemaal winkeltjes. Dat is dus waar de finish altijd ligt in de Tour. Ik neem aan dat je wilt finishen waar de renners ook finishen?

Ok, dank. Ik wil denk ik finishen op de col (als is daar natuurlijk niet echt sprake van). Een collega zegt dat als het goed is een bord staat met 'Alpe d'Huez 1780m'. Hebben we het dan over hetzelfde punt? Van televisie herrinner ik me dacht ik ook dat er bovenop nog een stukje naar beneden wordt gereden waarna nog een klimmetje volgt. Of hebben we het gewoon over hetzelfde punt
    pi_11081861
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 11:46 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ok, dank. Ik wil denk ik finishen op de col (als is daar natuurlijk niet echt sprake van). Een collega zegt dat als het goed is een bord staat met 'Alpe d'Huez 1780m'. Hebben we het dan over hetzelfde punt? Van televisie herrinner ik me dacht ik ook dat er bovenop nog een stukje naar beneden wordt gereden waarna nog een klimmetje volgt. Of hebben we het gewoon over hetzelfde punt

Ik moet eerlijk toegeven dat het alweer een tijd geleden is dat ik er ben geweest.

Maar bovenin het dorp is er een afslag naar rechts, en daar finishen de renners meestal.

Van een bord kan ik me eigenlijk niks herinneren.

Misschien weet Bartoli er meer van.

vrijdag 13 juni 2003 @ 12:07:36 #57
    2764 Trainspotter
    pi_11082277
    Ok, dan wacht ik nog even rustig af, .

Trouwens nog tips voor mooie rondritten? Standplaats is Guillestre (bij Risoul). Twee cols op een dag moet wel lukken (tamelijk onvermijdelijk met een rondrit uiteraard, ). We zijn per MTB, dus ook gravelcols behoren tot de mogelijkheden.

pi_11082525
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 12:07 schreef Trainspotter het volgende:
    Ok, dan wacht ik nog even rustig af, .

Trouwens nog tips voor mooie rondritten? Standplaats is Guillestre (bij Risoul). Twee cols op een dag moet wel lukken (tamelijk onvermijdelijk met een rondrit uiteraard, ). We zijn per MTB, dus ook gravelcols behoren tot de mogelijkheden.

Nu schieten me weer enkele details te binnen.

Op ongeveer een kilometer voor het begin van het dorp, als de weg nog steil omhoog loopt, is er een afslag naar rechts, maar als je de 'echte' route wilt afleggen, moet je die niet nemen, maar gewoon rechtdoor het dorp in.

Dan rij je door het dorp naar boven, en vlak voor een verkeerstunnel is dacht ik die afslag naar de finishboulevard.

pi_11492099
    Hallo allemaal,
    Ik fiets graag en deed dat tot voor kort altijd met een MTB. Omdat ik nu langere afstanden wil gaan doen en met een iets hogere snelheid ben ik dus opzoek achter een koersfiets.

Het is de bedoeling van elke avond een 30-60 km ongeveer te gaan rijden.

Mijn budget ligt tussen de 500 en 750 euro ongeveer.

De fietsen die ik nu voor ogen had zijn de Decathlon R serie 7.2 en 7.3. Resp een 550 en 699 euro.
    Wat denken jullie daarvan?

Indien je andere modellen kent mag je die ook gerust opnoemen zodat ik kan gaan vergelijken

Bedankt,

pi_11492103
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2003 11:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat het alweer een tijd geleden is dat ik er ben geweest.

Maar bovenin het dorp is er een afslag naar rechts, en daar finishen de renners meestal.

Van een bord kan ik me eigenlijk niks herinneren.

Misschien weet Bartoli er meer van.

Uh ja er staat wel ergens een bord Alpe D'Huez 1780 meter maar kan me niet precies meer herinneren waar wel wordt aangegeven door het aftellen van de haarspeldbochten wanneer je de laatste bocht heb en wanneer je boven bent. Boven is idd een bocht naar rechts waar ze de laatste rechte lijn hebben wat nog licht hellend is.
    pi_11492116
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 18:35 schreef wp160366 het volgende:
    Hallo allemaal,
    Ik fiets graag en deed dat tot voor kort altijd met een MTB. Omdat ik nu langere afstanden wil gaan doen en met een iets hogere snelheid ben ik dus opzoek achter een koersfiets.

Het is de bedoeling van elke avond een 30-60 km ongeveer te gaan rijden.

Mijn budget ligt tussen de 500 en 750 euro ongeveer.

De fietsen die ik nu voor ogen had zijn de Decathlon R serie 7.2 en 7.3. Resp een 550 en 699 euro.
    Wat denken jullie daarvan?

Indien je andere modellen kent mag je die ook gerust opnoemen zodat ik kan gaan vergelijken

Bedankt,

tsja rond die 1000 euro heb je wel racefiets maar geen fatsoenlijke lijkt me.
    andere merken:

* Pinarello
    * MBK
    * Colnago
    * Orbea
    * De Rosa
    * Giant TCR
    * Trek
    * Decathlon
    * Eddy Merkx
    * Ciocc
    * Time

Noem ze maar op maar voor goede fietsen zou ik toch kijken bij Gaint, Trek, Pinarello, Ciocc

woensdag 2 juli 2003 @ 16:34:21 #62
    33800 FHR
    Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
    pi_11513803
    quote:
    Weet iemand waar ik een wielrenbroek (met zeem) kan kopen , met zakken, dus meer van type short? En GEEN Agu, want die "zemen" in de broek zijn helemaal niks (te dik en niet goed genaaid)
    Craft (oa te koop bij bike-fun) heeft ook ondergoed met een zeem erin, dan kan je er een relaxte korte broek overheen aan trekken.
    Fietsen is gezond, eet meer fiets
    pi_11514235
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 16:34 schreef FHR het volgende:

[..]

Craft (oa te koop bij bike-fun) heeft ook ondergoed met een zeem erin, dan kan je er een relaxte korte broek overheen aan trekken.

Antilope in Hilversum heeft ze ook.
    Ik heb er eentje van Nike, kost wel ¤90.-
    Zorg dat de zeem goed past, niet te groot ivm schuren in je kruis.
    Heb ik ondervonden in Frankrijk, het was zo heet dat de zeem altijd nat was van het zweet. Als je zeem te breed is gaat ie schuren in je kruis.
    Krijg je na een week blaren naast je geslachtsdelen
      zaterdag 5 juli 2003 @ 00:05:10 #64
    50072 Zebigboss
    Peace = Power
    pi_11572886
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 16:48 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Antilope in Hilversum heeft ze ook.
    Ik heb er eentje van Nike, kost wel ¤90.-
    Zorg dat de zeem goed past, niet te groot ivm schuren in je kruis.
    Heb ik ondervonden in Frankrijk, het was zo heet dat de zeem altijd nat was van het zweet. Als je zeem te breed is gaat ie schuren in je kruis.
    Krijg je na een week blaren naast je geslachtsdelen

en als je dat hebt ben je het haasje... wat je ook daartegen kunt doen is gewoon voor een tocht ff een lik "uierzalf" of een andere abnormaal vette troep een flinke lik ertussen geven.. dan heb je geen enkel probleem..

btw ik rij geen race fiets maar meer trekking-moutainbike.. rijdt dodelijk lekker op die 26" velgen

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
    pi_11615128
    Wat denken jullie van volgende fiets?
    http://www.granvillebikes.be/specs.php?id=77&lang=nl

Iemand eventueel nog ideeën voor goeie pedalen,

Thx

woensdag 9 juli 2003 @ 23:47:22 #66
    50072 Zebigboss
    Peace = Power
    pi_11675219
    LAMA.. maar wel leuk fietsje
    :: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
    pi_11697524
    Ik heb mijn vakantie voor volgend jaar al geplanned
    http://www.col-d-extreme.nl/

September van dit jaar zat al vol, jammer...

pi_11723838
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 00:03 schreef WorstKaas het volgende:
    Ik heb mijn vakantie voor volgend jaar al geplanned
    http://www.col-d-extreme.nl/
    Leuk man!
    pi_11742712
    vraagje;
    ik heb een hybride fiets met gelzadel, paar jaar oud. Anders die je op een race-fiets ziet, aangezien je op een hybride rechter-op zit. +/- 2 keer in de week fiets ik zo'n 20 km naar werk, dus 40 km op een dag in twee gedeeltes. Goed te doen, maarrrr... het voelt toch wel erg 'houterig' en 'tintelig' aan daar beneden zeg maar. Op zich geen probleem want het is in no-time over, maar nu wil ik eigenlijk ook wel eens flink lange afstanden maken. Heeft het zin om een broekje aan te schaffen met een zeem erin? Of maakt dat niets uit in mijn geval?
    pi_11748320
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 14:00 schreef fokje het volgende:
    vraagje;
    ik heb een hybride fiets met gelzadel, paar jaar oud. Anders die je op een race-fiets ziet, aangezien je op een hybride rechter-op zit. +/- 2 keer in de week fiets ik zo'n 20 km naar werk, dus 40 km op een dag in twee gedeeltes. Goed te doen, maarrrr... het voelt toch wel erg 'houterig' en 'tintelig' aan daar beneden zeg maar. Op zich geen probleem want het is in no-time over, maar nu wil ik eigenlijk ook wel eens flink lange afstanden maken. Heeft het zin om een broekje aan te schaffen met een zeem erin? Of maakt dat niets uit in mijn geval?
    Broek met zeem zit gewoon lekkerder.
    Gelzadels vind ik niks, ik prefereer hardere zadels.
    pi_11807646
    Over 2 weken ga ik Leiden-Breda doen. Afgelopen zondag HoekvHolland-DenHelder gedaan (oeff....nog steeds moe). Ik heb een racehybride van JanJanssen....
      woensdag 16 juli 2003 @ 13:30:15 #72
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_11807705
    Sindskort woon ik in Ommen en heb afgelopen zondag voor het eerst
    recreatief gefietst! Best mooi hoor, door die bossen.

Gisterenavond weer een end gefietst. Wel ontspannen.
    Ook de terrasjes waar we 'toevallig' langskwamen

pi_11807897
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 13:30 schreef cosmick het volgende:
    Sindskort woon ik in Ommen en heb afgelopen zondag voor het eerst
    recreatief gefietst! Best mooi hoor, door die bossen.

Gisterenavond weer een end gefietst. Wel ontspannen.
    Ook de terrasjes waar we 'toevallig' langskwamen

Daar kan je idd heerlijk fietsen, we gingen daar vroeger altijd naar het bos toen ik een jaar of 3 was. De hele route langs de IJsel is trouwens ook aan te raden. Vooral in het voorjaar
    Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
    PSV, de logische kampioen
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_12069820
    Kent iemand het merk "Snel"? Ik zit er over te denken het "Allegro" type aan te schaffen. Ik wil fietsen gaan oppakken, en dit wekelijks 2
    keer te gaan doen. Maar dan wel met een goede fiets, liefst
    niet tweedehands. Het complete budget wat ik er voor over heb
    is €600. De fiets is op www.sneltweewielers.nl te bekijken.
    Heeft iemand tips of zo, of kan zeggen of dit een goede aankoop is
    in mijn situatie?

Bij voorbaat dank!

ps: foto --> http://www.sneltweewielers.nl/producten/fietsen/modellen/snel_allegro.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door ibrahimovic op 28-07-2003 16:17]

fashizzle homebizzle!
    pi_12072266
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 16:03 schreef ibrahimovic het volgende:
    Kent iemand het merk "Snel"? Ik zit er over te denken het "Allegro" type aan te schaffen. Ik wil fietsen gaan oppakken, en dit wekelijks 2
    keer te gaan doen. Maar dan wel met een goede fiets, liefst
    niet tweedehands. Het complete budget wat ik er voor over heb
    is €600. De fiets is op www.sneltweewielers.nl te bekijken.
    Heeft iemand tips of zo, of kan zeggen of dit een goede aankoop is
    in mijn situatie?

Bij voorbaat dank!

ps: foto --> http://www.sneltweewielers.nl/producten/fietsen/modellen/snel_allegro.jpg

Mooie fiets maar kende het merk niet zou hem zeker aanschaffen. Ik ga ook weer meer fietsen zo'n tochtjes nu ik gestopt ben met koersen dit is me nieuwe fiets.

www.wop2008.nl/Picture_0487.JPG

ga morgen op vakantie dus heb hem nog niet verkleind dus dan maar ff op deze manier.

Shimano Ultegra afgemonteerd, 9 speed, Vittoria bandjes, Alles Alluminium, arbon voor- en achtervork.

zondag 10 augustus 2003 @ 16:03:52 #76
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_12337098
    Iemand uit de omgeving helmond zin om vrijdag 160 km te fietse ?:P
    OJAAJOH?
      FOK!Fotograaf zaterdag 27 maart 2004 @ 13:57:41 #77
    73911 ultra_ivo
    pi_18001662
    Mitt sloot twee andere topics met verwijzing naar dit topic, dus ik schop het maar eens omhoog.
    De toerversie van de Ronde van Vlaanderen werd al genoemd, wat rijden anderen nog aan het begin van het seizoen?
    Ik heb twee weken terug een 200km brevet in Béthune gereden, morgen weer een 200km brevet in Orchies, en de zondag van de Ronde weer een 200km brevet in Essars (allen in Frankrijk). Wat staat bij de anderen in planning tot pasen?

Ivo
      zaterdag 27 maart 2004 @ 16:10:27 #78
    2764 Trainspotter
    pi_18003453
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2004 13:57 schreef ultra_ivo het volgende:
    Wat staat bij de anderen in planning tot pasen?
    200 km, pfff, dat red ik nog niet hoor. Dit jaar maak ik eigenlijk pas voor het eerst lange tochten, maar meer als training voor het mtb-en. Vandaag op en neer naar Haarlem gereden, ongeveer 120 km. Ik deed er vier uur over en heb nu wel aardig zere benen.

Tot de Pasen wil nog wel een aantal van zulke tochten gaan rijden, maar niet in georganiseerd verband ofzo. Tweede Paasdag wil ik dan m'n eerste mountainbikewedstrijd rijden. Eens kijken waar ik sta.
    pi_18006797
    Zoals al gezegd, ikke dus Ronde van Vlaanderen (257 km) en Amstel Gold Race (150 km).
    Later dit jaar nog de cylo's: Trois Ballons (Vogezen, 205 km), l'Ours en l'Ariegiose (beiden Pyreneën).
    Dat is wat ik concreet gepland heb.
    Waarschijnlijk in augustus ook nog de Driedaagse van Charleroi, een driedaagse cyclo. Was vorig jaar een erg leuke ervaring .
    pi_18007097
    Ik zou graag de tourversie AGR (150km) rijden, maar nog niemand kunnen vinden
    Nog liefhebbers misschien???
      FOK!Fotograaf maandag 29 maart 2004 @ 00:32:04 #81
    73911 ultra_ivo
    pi_18032515
    Net terug uit Orchies. VOor een debuterende vereniging was de belangstelling groot, een veertigtal rijders, in meerderheid Parijs-Brest veteranen. De route ging richting Hirson, een groot rondje rondom Valenciennes dus. Ondanks dat het een redelijk dicht bevolkt gebied is, wist organisator Christian Théron een mooie route te ontwerpen.
    De eerste 20km gingen in een gezapig tempo, in volledig peloton. Een tijdje nadat ik Freddy Maertens (nee, niet de echte) naar voren zag rijden vloog het tempo omhoog. Ik bleef een eindje voor het breukpunt in het peloton hangen, bleef dus bij de snelle groep. Maar na zo'n 50km begon ik aan het elastiek te hangen, brak vlak voor km 60. De 10km van afgelopen dinsdag (16.07.23) zat nog teveel in m'n benen, ik kon niet forceren bergop. Totaan de eerste controle (81km) brak gereden. Ik was net bij de controle toen de 2e groep aankwam. Met hen doorgereden. In de laatste 50km viel die groep weer uit elkaar. Nu kon ik me wel voorin handhaven. De lokale rijders wisten een mooiere route voor het laatste stuk. Wel 5km om en een valpartij in een donkere tunnel.
    Al met al een mooie dag. Ik rij beter dan vorig jaar, in totaal 214km in precies 10 uur (inclusief pauze's), dat belooft wat voor de verdere rest van het seizoen.
    Volgende week nog een 200, dan een paar weken wat korter werk (inclusief Klimmen-Banneux-Klimmen). In mei volgen dan 2 300km brevetten, en een 400km. Juni en juli zijn de maanden voor het echte werk. De 1000km van Osterdorf en een de Ronde van het Ladogameer (800km).

Ivo
    pi_18056905
    Klimmen-Banneux-Klimmen is een mooie toertocht. Mooi uitgezet parkoers en niet te druk.
      FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2004 @ 17:39:20 #83
    73911 ultra_ivo
    pi_18066466
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 09:18 schreef Wombcat het volgende:
    Klimmen-Banneux-Klimmen is een mooie toertocht. Mooi uitgezet parkoers en niet te druk.
    Wie gaat nog meer Klimmen-Banneux-Klimmen rijden?

Ivo
      woensdag 7 april 2004 @ 09:12:59 #84
    2764 Trainspotter
    pi_18239787
    Gisteren voor de gein eens meegetraind met de klasbakken van een wielerclub hier in de buurt. In het begin werd er vrij rustig gereden (ongeveer 32 km/u) maar later ging het gas er behoorlijk op en werd er soms hele stukken tegen 50 km/u gereden. Op een gegeven moment werd het een halve wedstrijd, maar voordat ik dat eens doorhad was ik al aardig kapot van elke keer de gaatjes dichtrijden, terwijl anderen geen zak deden. Ik kon het allemaal wel bijhouden, maar had na afloop best zere benen.

Het was in ieder geval wel wat anders dan met een stel ongetrainde vrienden door het bos crossen op de mountainbike, .
    pi_18544250
    Afgelopen zaterdag de AGR gereden (150 km), wat me op de Keutenberg vooral opviel was dat eigenlijk de meesten niet fietsend naar boven konden komen. Nou istie wel steil natuurlijk, maar netjes geasfalteerd, dus met het geschikte verzet mag het toch eigenlijk geen probleem zijn als je een beetje getraind hebt, dacht ik zo.
      FOK!Fotograaf maandag 19 april 2004 @ 22:02:06 #86
    73911 ultra_ivo
    pi_18547821
    Bij de AGR viel me al vaker op dat mensen zo schrikken van de aanblik van de Keutenberg dat ze van schrik in de remmen knijpen en stilstaan.
    Ik reed 'm niet, ik heb de AGR al te vaak gereden is niet meer zo leuk voor me.

Ivo
    pi_18548911
    Hihi. Remmen bergop. Da's niet zo slim van die mensen.

Op de Eyserbosweg stonden er al diverse te voet, toen dacht ik al: "als je hier al moet lopen, wat moet je dan op de Keutenberg?", maar ik had niet verwacht dat er zoveel af moesten stappen. Toen ik er langs kwam (maar we waren ook vrij laat vertrokken, misschien scheelt dat), waren er echt maar een handvol die naar boven fietsten.

Ik snap dan echt niet wat je daar doet. Ik dacht nog wel "ha, dat zijn vast veel mensen die liever gaan lopen dan een triple kopen (en vervolgens inderdaad daad bij woord voegen".

(Voor de goede orde, zoals ik al 'ns in andere topics heb gezegd heb ik inderdaad een triple, maar in Limburg heb ik die niet echt per se nodig, hoewel ik 'm wel gebruik, want met 42x23 de Keutenberg oprijden is niet echt lekker. Heb 'm wel 'ns op de 39X21 gedaan, en dat was wel heel erg harken, maar ja, ik had toen niet kleiner bij me).
    pi_18549062
    Volgende tocht wordt overigens de Fietschallenge. Hopelijk sta ik dit jaar iets meer vooraan dan vorig jaar. Toen stond ik helemaal achteraan (nou ja, bijna helemaal, ik had misschien wel 100 man achter me, van de 1800(?)), wat niet echt bevordelijk was voor m'n klassering. Daardoor ook net geen goud gehaald (was geloof ik een minuut of 6 te langzaam daarvoor) en de hele dag bezig geweest met groepjes in te halen.
      FOK!Fotograaf maandag 19 april 2004 @ 22:50:06 #89
    73911 ultra_ivo
    pi_18549277
    Voor mij komend weekend Klimmen-Banneux-Klimmen. De weken daarna hangt af van m'n roostervrije dagen. Ik hoop op 1 mei de 300km BRM in Heverlee te rijden, anders wordt het de Grenslandklassieker uit Geleen. Voor 16 mei de 300km in Tournai, en afhankelijk van m'n werktijden op de vrijdag, op hemelvaartsdag de 200 of 300km BRM in Oostende.

Ivo
    pi_18551003
    Ik heb ook de AGR gereden, echter de 100km net als afgelopen 2 keer. We hadden ook oude kerels erbij waaronder mijn pa die met zijn triple de Keutenberg niet op kwam... Nou had hij nauwelijks getrained (2 keer op de fiets gezeten) en is hij in de zestig maar 't viel hem ook vies tegen.
    Ik kon het als recreatieve fietser op mijn oude fietsje met 42x24 nog net doen (volgend jaar ook maar iets meer trainen). Ik zag meer mensen met triples die moesten lopen...

Dit jaar zat de Keutenberg voor het eerst in de 100km, zat hij andere jaren ook al in het 150km parcours, of was dit voor alle afstanden de eerste keer dat hij in de toerversie is opgenomen?
    Volgend jaar hoop ik dat ik de rest zo ver krijg om de 150km te fietsen.
      FOK!Fotograaf zaterdag 24 april 2004 @ 20:56:55 #91
    73911 ultra_ivo
    pi_18659273
    Even een herinnering, morgen Klimmen-Banneux-Klimmen.
    Ik vertrek in Maastricht om 7 uur, start rond 8 uur in Klimmen, nog meer liefhebbers?

Ivo
      zaterdag 1 mei 2004 @ 09:37:02 #92
    2764 Trainspotter
    pi_18806118
    Omdat ik toch in de buurt ben dat weekend, doe ik op 20 mei mee aan de Steven Rooks Classic. meer mensen die deze rit gaan doen?

Gisteren overigens het Kopje van Bloemendaal aan m'n palmares toegevoegd. .
      FOK!Fotograaf zaterdag 1 mei 2004 @ 15:03:12 #93
    73911 ultra_ivo
    pi_18810568
    20 mei rij ik een 200km BRM in Oostende.
    Rijdt er iemand de Grenslandklassieker morgen?

Ivo
    pi_19500433
    Over anderhalve week vertrek ik naar Frankrijk, daar fiets ik 10 juni een (cyclosportief) klimcriterium van 70 km, 12 juni de Trois Ballons (205 km). Dan door naar de Mont Ventoux om die 'ns op te fietsen, en vervolgens met Enroute-fietsreizen door de Pyreneën, waar er nog twee cyclo's op het menu staan: L'Ours (130 km) en L'Ariegieose (170 km).
    pi_19580054
    Weet iemand hoe het zit met fietsconditie versus loop/klim-conditie? Je gebruikt voor beide andere spiergroepen neem ik aan, maar het zijn allebei duursporten. Kan het dan toch dat je fietsconditie stukken beter is dan je loopconditie en waar ligt dat dan aan?
      woensdag 2 juni 2004 @ 09:41:37 #96
    2764 Trainspotter
    pi_19581105
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 07:47 schreef femmeChantal het volgende:
    Weet iemand hoe het zit met fietsconditie versus loop/klim-conditie? Kan het dan toch dat je fietsconditie stukken beter is dan je loopconditie en waar ligt dat dan aan?
    Dat kan en dat ligt aan:
    quote:
    Je gebruikt voor beide andere spiergroepen.
    Bij duursporten train je voornamelijk het cardiovasculair uithoudingsvermogen. Dit is de toestand van het hart en het bloedvatensysteem en de mogelijkheid die dit systeem heeft om bloed en zuurstof te leveren aan de spieren.

Bij al deze sporten train je weliswaar je hart, waardoor de algehele conditie zal verbeteren, maar ook specifieke spiergroepen. Door de lange duur en veel herhalingen bij een lage belasting creëer je nieuwe bloedvaatjes in het belaste spierweefsel. Daardoor kan er meer bloed en zuurstof getransporteerd worden en kunnen meer voedingsstoffen worden opgeslagen in de spieren. Je krijgt dus meer energie en kunt prestaties langer volhouden met minder vermoeidheid.
    pi_19592652
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 09:41 schreef Trainspotter het volgende:
    <knip>
    Oké, duidelijk. Bedankt voor je antwoord!
    pi_36395478
    quote:
    nope

(tevens TVP, niet opslot gooien a.u.b.)
    "Power is the ultimate aphrodisiac."
      FOK!Fotograaf maandag 27 maart 2006 @ 10:26:40 #99
    73911 ultra_ivo
    pi_36397777
    Aan heb begin van het seizoen mag zo'n schopje best

Gisteren m'n seizoen geopend met de 200km in Orchies. Volgende week weer een 200km brevet, dan in Essars (m'n vaste programma). Gisteren was het wel een lekke bandenfestijn. Ik had al uit voorzorg een fiets met bredere banden meegenomen (32mm) en verse banden erom gelegd. Rij ik nog 2x lek. Pascal van de Union Audax Tournai maakte het nog bonter, hij reed 3x lek. Resultaat 11uur totaaltijd met maar 8u30 fietstijd over de 200.
      donderdag 13 april 2006 @ 21:56:04 #100
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_36936379
    Omdat het mooi weer word dacht ik ook van; "He ik kan wel een mooi stukje fietsen" maarja, mijn fiets is degelijk en prima voor op stap maar een leuk tochtje op maken, vriendelijk bedankt.
    Dus ik was een beetje aan het kijken op marktplaats enzo naar wat van die "Hybride" fietsen... dan begrijpen jullie wel dat het oog ook wat wil en ik niet op zo'n oud opa model wil fietsen die je wel eens ziet... je kent ze wel, 65+ stelletjes met dezelfde fietsen, dezelfde trainingspakken, dezelfde alles is bij die lui hetzelfde... Neen dacht ik, ik moet mijzelf onderscheiden van die lui, ik moet een iets sportievere nemen
    Dus ik was een beetje aan het marktplaatsen en dit en dat want ja... het moet, omdat het eerst maar eens proberen is, niet te duur worden voor een arme kerel zoals ik.
    Mijn eigenlijke vraag is... waar moet ik bij de koop op letten? En wat voor maat moet iemand zoals ik (met een kleine 1.85m) hebben.
    Bedankt voor het lezen van deze post en alvast bedankt voor als iemand antwoord geeft, vriendelijke groeten van mij
    Bernie en ik zijn tof.
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:12:34 #101
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_36944908
    Ik dacht dus aan zoiets als dit helaas is deze niet geschikt voor iemand met mijn lengte.
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 17 april 2006 @ 00:08:57 #102
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_37021346
    Heeft er iemand misschien nog een goede site met daarop fietsroutes binnen Nederland?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_37021582
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 00:08 schreef Martijn_77 het volgende:
    Heeft er iemand misschien nog een goede site met daarop fietsroutes binnen Nederland?
    http://www.fietsplatform.nl
    pi_37257494
    Sorry Victor Peters, maar dit is niet de bedoeling. Spam wordt niet toegestaan hier.

[ Bericht 97% gewijzigd door pfaf op 24-04-2006 22:33:10 ]
    V.J.Peters
    Student TU/e Industrial Design
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')