quote:Dat hoort wel zo he?
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Steken jullie je hand uit ?
quote:ik steek nooit mijn hand uit
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Steken jullie je hand uit ?
quote:Jij ook al
Op maandag 14 april 2003 23:41 schreef CAZZO het volgende:[..]
ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg
En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land ![]()
Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.
quote:Lijkt me idd wel leuk ja
Op maandag 14 april 2003 23:50 schreef Aernout het volgende:
Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours) Amstel Goldrace toerversie 150km En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.
quote:A.s. zondag ga ik waarschijnlijk de 'Test Valley Ride' doen (100km). Het wordt perfect weer, dus....
Op maandag 14 april 2003 23:53 schreef Bartoli het volgende:[..]
Lijkt me idd wel leuk ja
London-Brighton is een massa evenement met 27.000 fietsers over 90km op 15 juni.
quote:Ik elke zaterdag een kilometertje of 20.
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef CAZZO het volgende:
Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
volgens mij haal je dat wel met een dubbel blad. ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad. was ook zat te doen. ik heb geen amateur-conditie maar ik ben toch nog wel redelijk met de rest meegekomen.
quote:lekker chillen met een bubbel blad?
Op maandag 21 april 2003 17:15 schreef B4ron het volgende:
ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad.
[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 21-04-2003 18:56]
quote:Ik heb dus de LBL mietjuhs variant gedaan (van 125km) met 52-39 voor en max 25 achter. Dat was te doen, ik kwam overal fietsend boven.
Op maandag 21 april 2003 17:03 schreef Mr.KleZe het volgende:
Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
Ik heb wel 2 weken geleden een andere cassette gemonteerd met max 27 tandjes (tevens het maximum dat kan met een Ultegra groep). Die 2 extra tandjes scheelt een slok op een borrel als het heel stijl wordt, dus ik ben blij dat ik het gedaan hebt.
Misschien voor jou ook een idee? Cassette vervangen (de laatste 3 tandwielen) is zo gebeurd en kost weinig.
quote:Het beste is om de hele cassette + ketting te vervangen, dan zit je altijd goed (voorbladen slijten bijna niet, ketting en cassette slijten op elkaar in).
Op maandag 21 april 2003 19:35 schreef Mr.KleZe het volgende:
ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen
quote:Ik weet niet wat voor groep je hebt. Bestaat er een 35 ???
Op maandag 21 april 2003 19:44 schreef Mr.KleZe het volgende:
kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.KleZe op 21-04-2003 21:01]
quote:Amstel Gold Race toerversie in augustus denk ik
Op maandag 21 april 2003 21:52 schreef Mr.KleZe het volgende:
Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
quote:Ik met 39 - 25
Op dinsdag 22 april 2003 14:47 schreef Koos_26 het volgende:
Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:47 schreef Bartoli het volgende:
ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
quote:danku danku de limburgse heuvels rij ik natuurlijk niet op met de 28'er achter en sommige rij ik niet eens met de 39'er voor op.
Op dinsdag 22 april 2003 22:50 schreef Aernout het volgende:[..]
en ik heb ook 3x diekirch-valkenswaard gereden voor het eerst op mijn 14e.
Licht fietsje is ook wel fijn bergop...ik heb bijvoorbeeld een giant TCR afgemonteerd met Dura-ace en Mavic ksyrium wielen...
hier een voorbeeldje
quote:Ik heb nu een concorde met shimano 600 (ultegra) groep erop, is 11 kilo, scheelt weer
Op zaterdag 26 april 2003 19:32 schreef WJ het volgende:
Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat[edit typo]
9033182~13-30/eigen: CASSETTE HG70 7-SP HG70 7-speed Cassette (diverse uitvoeringen)
Want ik krijg die cassette er maar niet af. BvD !!!
Heb gister met een collega racefietser zitten babbelen. Op zijn aanraden ben ik mijn fiets opnieuw aan het afstellen.
Zo stond mijn zadel een tikje te hoog en zat onder mijn linker schoen de look clip niet meer op zijn plaats (uh vandaar dus de last in van knie...)
Ik kan dus heel weinig vinden over hoe hoog het stuur nu eigenlijk moet staan. Bij de meeste fiets fabriekanten staat het stuur stevast bijna op het laagste punt op de foto.
Op dit moment ben ik vooral bezich met langere ritten rijden. Snelheid trainen doe ik nog niet echt. Tja en er moet eigenlijk ook nog wat gewicht bij de wielrenner zelf verdwijnen...
Ik ga morgen met school een "fietssurvival ondernemen", dwz bijna 400 km fietsen in 4 dagen, heel leuk met goede vrienden enzo .
Daarvoor heb ik een mountainbike (ja, ik weet dat die niet optimaal zijn voor lange afstanden op de weg) met een mountainbikezadel + fietsbroek met zeemleer in het kruis.
Aangezien de eerste etappe al 106 km is ben ik bang last te krijgen van spierpijn aangezien ik bijna nooit lange afstanden fiets (heb als oefening 75 km gefietst, en dat stelde echt geen ene moer voor ), maar nu ben ik bang spierpijn te krijgen, en dat is vervelend als je de dag erna weer moet fietsen!
Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap ![]()
Alvast bedankt
quote:http://www.mountainbike.nl/ned/p_tr_wu.htm
Op dinsdag 27 mei 2003 20:58 schreef Solomon het volgende:
ff een copy/paste uit een gesloten draadjeZijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
Liefst met tekeningetjes zodat ik het snapAlvast bedankt
Ongelooflijk, maar ook ik wil wat aan sport gaan doen. In ieder geval, bewegen enzo. Nu had ik het vreselijke idee opgevat om te gaan fietsen. Ik heb een (goede) ATB die ik wil gaan misbruiken om lekker mee op de weg te gaan fietsen. En ja, ik weet dat je dan eigenlijk een gewone of race-fiets moet hebben, maar laat me nou even.
. Dus: fietspaden werk enzo.
Mijn vraag is, hoe bouw je zoiets op? Ik heb 0,0 conditie op dit moment, maar wil dat graag gaan verbeteren. Tips? Hoeveel km doe je in het begin?
quote:Stormloop
Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Jarno het volgende:
Niet allemaal tegelijk.
Als je geen beste conditie hebt zou ik zeker in het begin geen al te grote afstanden afleggen, begin maar eens met een kilometertje of 25 of 30 om te wennen
M'n tong lag na 15km al op 't asfalt. Maar dan heb ik ook aardig doorgetrapt, en ben ik veeeeels te hard van start gegaan. Morgenavond wil ik weer een tochtje maken, van 20km. Eens kijken hoe het dan gaat.
Ik ging net keihard een heuvel af op een smal Engels landweggetje. Ik weet niet waar ik doorheen ben gereden maar er zat een scheur van 1cm midden in het loopvlak
.
Dat wordt dus een nieuwe band kopen
.
Gelukkig zat ik nog maar 8km van het eindpunt. Verder was het trouwens een prachtige tocht
quote:Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft.
Op zondag 8 juni 2003 19:02 schreef Aernout het volgende:
En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
quote:En pomp ze keihard op.
Op donderdag 12 juni 2003 07:56 schreef Jarno het volgende:[..]
Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft.
.
quote:Echt?
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef WorstKaas het volgende:[..]
En pomp ze keihard op.
Ik doe in mijn semi slick ATB banden iets van 6 bar.
Dat wordt pompen!
.
quote:Nou het begin is dus wanneer je in Bourg 'd Oisans (het dorpje aan de voet van de col) de afslag neemt naar L'Alpe d'Huez, de weg loopt vrijwel meteen omhoog. Dat kan eigenlijk niet missen.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:16 schreef Trainspotter het volgende:
Goed, ik ga dus de week nadat de tourkaravaan is langsgeweest de Alpe d'Huez beklimmen. Nu wil ik natuurlijk ook even m'n tijd opnemen. Ik weet alleen niet waar start en finish liggen. Zijn daar onofficiële plaatsen voor aangewezen?
Het hoogste punt is een brede, vlakke boulevard aan de rand van het dorp met allemaal winkeltjes. Dat is dus waar de finish altijd ligt in de Tour. Ik neem aan dat je wilt finishen waar de renners ook finishen?
Anyway, je moet maar eens goed opletten tijdens de etappe, dan zie je waar de col begint en waar in het dorp de renners finishen
quote:Ok, dank. Ik wil denk ik finishen op de col (als is daar natuurlijk niet echt sprake van). Een collega zegt dat als het goed is een bord staat met 'Alpe d'Huez 1780m'. Hebben we het dan over hetzelfde punt? Van televisie herrinner ik me dacht ik ook dat er bovenop nog een stukje naar beneden wordt gereden waarna nog een klimmetje volgt. Of hebben we het gewoon over hetzelfde punt
Op vrijdag 13 juni 2003 11:25 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nou het begin is dus wanneer je in Bourg 'd Oisans (het dorpje aan de voet van de col) de afslag neemt naar L'Alpe d'Huez, de weg loopt vrijwel meteen omhoog. Dat kan eigenlijk niet missen.
Het hoogste punt is een brede, vlakke boulevard aan de rand van het dorp met allemaal winkeltjes. Dat is dus waar de finish altijd ligt in de Tour. Ik neem aan dat je wilt finishen waar de renners ook finishen?
quote:Ik moet eerlijk toegeven dat het alweer een tijd geleden is dat ik er ben geweest.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:46 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ok, dank. Ik wil denk ik finishen op de col (als is daar natuurlijk niet echt sprake van). Een collega zegt dat als het goed is een bord staat met 'Alpe d'Huez 1780m'. Hebben we het dan over hetzelfde punt? Van televisie herrinner ik me dacht ik ook dat er bovenop nog een stukje naar beneden wordt gereden waarna nog een klimmetje volgt. Of hebben we het gewoon over hetzelfde punt
Maar bovenin het dorp is er een afslag naar rechts, en daar finishen de renners meestal.
Van een bord kan ik me eigenlijk niks herinneren.
Misschien weet Bartoli er meer van.
Trouwens nog tips voor mooie rondritten? Standplaats is Guillestre (bij Risoul). Twee cols op een dag moet wel lukken (tamelijk onvermijdelijk met een rondrit uiteraard,
). We zijn per MTB, dus ook gravelcols behoren tot de mogelijkheden.
quote:Nu schieten me weer enkele details te binnen.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:07 schreef Trainspotter het volgende:
Ok, dan wacht ik nog even rustig af,.
Trouwens nog tips voor mooie rondritten? Standplaats is Guillestre (bij Risoul). Twee cols op een dag moet wel lukken (tamelijk onvermijdelijk met een rondrit uiteraard,
). We zijn per MTB, dus ook gravelcols behoren tot de mogelijkheden.
Op ongeveer een kilometer voor het begin van het dorp, als de weg nog steil omhoog loopt, is er een afslag naar rechts, maar als je de 'echte' route wilt afleggen, moet je die niet nemen, maar gewoon rechtdoor het dorp in.
Dan rij je door het dorp naar boven, en vlak voor een verkeerstunnel is dacht ik die afslag naar de finishboulevard.
Het is de bedoeling van elke avond een 30-60 km ongeveer te gaan rijden.
Mijn budget ligt tussen de 500 en 750 euro ongeveer.
De fietsen die ik nu voor ogen had zijn de Decathlon R serie 7.2 en 7.3. Resp een 550 en 699 euro.
Wat denken jullie daarvan?
Indien je andere modellen kent mag je die ook gerust opnoemen zodat ik kan gaan vergelijken
Bedankt,
quote:Uh ja er staat wel ergens een bord Alpe D'Huez 1780 meter maar kan me niet precies meer herinneren waar wel wordt aangegeven door het aftellen van de haarspeldbochten wanneer je de laatste bocht heb en wanneer je boven bent. Boven is idd een bocht naar rechts waar ze de laatste rechte lijn hebben wat nog licht hellend is.
Op vrijdag 13 juni 2003 11:51 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat het alweer een tijd geleden is dat ik er ben geweest.
Maar bovenin het dorp is er een afslag naar rechts, en daar finishen de renners meestal.
Van een bord kan ik me eigenlijk niks herinneren.
Misschien weet Bartoli er meer van.
quote:tsja rond die 1000 euro heb je wel racefiets maar geen fatsoenlijke lijkt me.
Op dinsdag 1 juli 2003 18:35 schreef wp160366 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik fiets graag en deed dat tot voor kort altijd met een MTB. Omdat ik nu langere afstanden wil gaan doen en met een iets hogere snelheid ben ik dus opzoek achter een koersfiets.Het is de bedoeling van elke avond een 30-60 km ongeveer te gaan rijden.
Mijn budget ligt tussen de 500 en 750 euro ongeveer.
De fietsen die ik nu voor ogen had zijn de Decathlon R serie 7.2 en 7.3. Resp een 550 en 699 euro.
Wat denken jullie daarvan?Indien je andere modellen kent mag je die ook gerust opnoemen zodat ik kan gaan vergelijken
Bedankt,
* Pinarello
* MBK
* Colnago
* Orbea
* De Rosa
* Giant TCR
* Trek
* Decathlon
* Eddy Merkx
* Ciocc
* Time
Noem ze maar op maar voor goede fietsen zou ik toch kijken bij Gaint, Trek, Pinarello, Ciocc
quote:Craft (oa te koop bij bike-fun) heeft ook ondergoed met een zeem erin, dan kan je er een relaxte korte broek overheen aan trekken.
Weet iemand waar ik een wielrenbroek (met zeem) kan kopen , met zakken, dus meer van type short? En GEEN Agu, want die "zemen" in de broek zijn helemaal niks (te dik en niet goed genaaid)
quote:Antilope in Hilversum heeft ze ook.
Op woensdag 2 juli 2003 16:34 schreef FHR het volgende:[..]
Craft (oa te koop bij bike-fun) heeft ook ondergoed met een zeem erin, dan kan je er een relaxte korte broek overheen aan trekken.
quote:en als je dat hebt ben je het haasje... wat je ook daartegen kunt doen is gewoon voor een tocht ff een lik "uierzalf" of een andere abnormaal vette troep een flinke lik ertussen geven.. dan heb je geen enkel probleem..
Op woensdag 2 juli 2003 16:48 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Antilope in Hilversum heeft ze ook.
Ik heb er eentje van Nike, kost wel ¤90.-
Zorg dat de zeem goed past, niet te groot ivm schuren in je kruis.
Heb ik ondervonden in Frankrijk, het was zo heet dat de zeem altijd nat was van het zweet. Als je zeem te breed is gaat ie schuren in je kruis.
Krijg je na een week blaren naast je geslachtsdelen
btw ik rij geen race fiets maar meer trekking-moutainbike.. rijdt dodelijk lekker op die 26" velgen
Iemand eventueel nog ideeën voor goeie pedalen,
Thx
September van dit jaar zat al vol, jammer...
quote:Leuk man!
Op vrijdag 11 juli 2003 00:03 schreef WorstKaas het volgende:
Ik heb mijn vakantie voor volgend jaar al geplanned
http://www.col-d-extreme.nl/
quote:Broek met zeem zit gewoon lekkerder.
Op zondag 13 juli 2003 14:00 schreef fokje het volgende:
vraagje;
ik heb een hybride fiets met gelzadel, paar jaar oud. Anders die je op een race-fiets ziet, aangezien je op een hybride rechter-op zit. +/- 2 keer in de week fiets ik zo'n 20 km naar werk, dus 40 km op een dag in twee gedeeltes. Goed te doen, maarrrr... het voelt toch wel erg 'houterig' en 'tintelig' aan daar beneden zeg maar.Op zich geen probleem want het is in no-time over, maar nu wil ik eigenlijk ook wel eens flink lange afstanden maken. Heeft het zin om een broekje aan te schaffen met een zeem erin? Of maakt dat niets uit in mijn geval?
Gisterenavond weer een end gefietst. Wel ontspannen.
Ook de terrasjes waar we 'toevallig' langskwamen
quote:Daar kan je idd heerlijk fietsen, we gingen daar vroeger altijd naar het bos toen ik een jaar of 3 was. De hele route langs de IJsel is trouwens ook aan te raden. Vooral in het voorjaar
Op woensdag 16 juli 2003 13:30 schreef cosmick het volgende:
Sindskort woon ik in Ommen en heb afgelopen zondag voor het eerst
recreatief gefietst! Best mooi hoor, door die bossen.Gisterenavond weer een end gefietst. Wel ontspannen.
Ook de terrasjes waar we 'toevallig' langskwamen
Bij voorbaat dank!
ps: foto --> http://www.sneltweewielers.nl/producten/fietsen/modellen/snel_allegro.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door ibrahimovic op 28-07-2003 16:17]
quote:Mooie fiets maar kende het merk niet zou hem zeker aanschaffen. Ik ga ook weer meer fietsen zo'n tochtjes nu ik gestopt ben met koersen dit is me nieuwe fiets.
Op maandag 28 juli 2003 16:03 schreef ibrahimovic het volgende:
Kent iemand het merk "Snel"? Ik zit er over te denken het "Allegro" type aan te schaffen. Ik wil fietsen gaan oppakken, en dit wekelijks 2
keer te gaan doen. Maar dan wel met een goede fiets, liefst
niet tweedehands. Het complete budget wat ik er voor over heb
is 600. De fiets is op www.sneltweewielers.nl te bekijken.
Heeft iemand tips of zo, of kan zeggen of dit een goede aankoop is
in mijn situatie?Bij voorbaat dank!
ps: foto --> http://www.sneltweewielers.nl/producten/fietsen/modellen/snel_allegro.jpg
www.wop2008.nl/Picture_0487.JPG
ga morgen op vakantie dus heb hem nog niet verkleind dus dan maar ff op deze manier.
Shimano Ultegra afgemonteerd, 9 speed, Vittoria bandjes, Alles Alluminium, arbon voor- en achtervork.
200 km, pfff, dat red ik nog niet hoor. Dit jaar maak ik eigenlijk pas voor het eerst lange tochten, maar meer als training voor het mtb-en. Vandaag op en neer naar Haarlem gereden, ongeveer 120 km. Ik deed er vier uur over en heb nu wel aardig zere benen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat staat bij de anderen in planning tot pasen?
Wie gaat nog meer Klimmen-Banneux-Klimmen rijden?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:18 schreef Wombcat het volgende:
Klimmen-Banneux-Klimmen is een mooie toertocht. Mooi uitgezet parkoers en niet te druk.
Dat kan en dat ligt aan:quote:Op woensdag 2 juni 2004 07:47 schreef femmeChantal het volgende:
Weet iemand hoe het zit met fietsconditie versus loop/klim-conditie? Kan het dan toch dat je fietsconditie stukken beter is dan je loopconditie en waar ligt dat dan aan?
Bij duursporten train je voornamelijk het cardiovasculair uithoudingsvermogen. Dit is de toestand van het hart en het bloedvatensysteem en de mogelijkheid die dit systeem heeft om bloed en zuurstof te leveren aan de spieren.quote:Je gebruikt voor beide andere spiergroepen.
Oké, duidelijk. Bedankt voor je antwoord!quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:41 schreef Trainspotter het volgende:
<knip>
nopequote:Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
http://www.fietsplatform.nlquote:Op maandag 17 april 2006 00:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft er iemand misschien nog een goede site met daarop fietsroutes binnen Nederland?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |