quote:Was een voorstander.
Op donderdag 11 september 2003 09:43 schreef dennisdotcom het volgende:
Zal wel niet doorgaan nu die Zweedse minister is overleden... (!)
Heb toch wel zo'n vermoeden dat het er iets mee te maken heeft.
quote:
De partijen in het Zweedse
parlement hebben besloten dat het
referendum over de invoering van de
euro zondag doorgaat.De campagnes waren
gisteravond direct nadat minister Lindh
was neergestoken al stopgezet.
Premier Persson zei in de Riksdag dat
het belangrijk is dat het democratisch
proces niet door een gewelddaad wordt
onderbroken.Hoewel de campagne niet
wordt hervat,zal het televisieslotdebat
wel doorgaan.
Lindh was een fervent voorstander van
de euro.Volgens de laatste peilingen
wilde 47 procent van de Zweden tegen
stemmen en slechts 35 procent voor.
quote:Maar het wordt lastig voor de voorstanders.
Op donderdag 11 september 2003 13:01 schreef zjroentje het volgende:
Het referendum gaat dus door.
[..]
quote:Absoluut. De peilingen zijn niet gunstig.
Op donderdag 11 september 2003 13:37 schreef freako het volgende:[..]
Maar het wordt lastig voor de voorstanders.
het enige wat je hoort over haar is dat ze en voorstander van de euro was...
en dus dadelijk het wouterbps/ pim fortuyn effect ook op het referendum zal gelden..... ipv een normale stemming
voor het volk daar achter komt,zitten ze net als de andere landen diep in de shit
quote:Voor zoiets zijn de Zweden veel te nuchter denk ik.
Op donderdag 11 september 2003 13:46 schreef S-Cript het volgende:
ik sta niet verstomd als blijkt dat ze vermoord is door een voorstander van de Euro.....het enige wat je hoort over haar is dat ze en voorstander van de euro was...
en dus dadelijk het wouterbps/ pim fortuyn effect ook op het referendum zal gelden..... ipv een normale stemmingvoor het volk daar achter komt,zitten ze net als de andere landen diep in de shit
quote:Dat het dus een complot van de Zweedse regering is ofzo? Lijkt me wel erg morbide.
Op donderdag 11 september 2003 13:46 schreef S-Cript het volgende:
ik sta niet verstomd als blijkt dat ze vermoord is door een voorstander van de Euro.....
quote:
'Dakloze verslaafde mogelijk moordenaar Anna Lindh'STOCKHOLM - De Zweedse politie is op zoek naar een 32-jarige dakloze man die mogelijk verantwoordelijk is voor de moord op minister van Buitenlandse Zaken Anna Lindh. Dit meldden verscheidene Zweedse media vrijdag. Het gaat om een drugsverslaafde, die volgens de krant Aftonbladet altijd een of meer messen bij zich draagt.
Volgens de krant was de man enkele uren voor de aanslag op Lindh woensdag betrokken bij een vechtpartij in een opvanghuis voor daklozen. Het dagblad Expressen meldde vrijdag dat er vingerafdrukken van de vermoedelijke dader zijn gevonden op de leuning van een roltrap in het warenhuis NK waar Lindh werd aangevallen.
Een woordvoerder van de politie wilde geen commentaar geven op de berichten. Maar donderdag lieten agenten al weten op zoek te zijn naar een stevig gebouwde Zweedse man van ongeveer 1 meter 80 lang.
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=203350&c=21
quote:Kan ook hier denk ik: Zweedse minister Lindh overleden na aanslag [UPD]
Op vrijdag 12 september 2003 11:34 schreef Linkpagina het volgende:[..]
quote:Een moord kan wel grote gevolgen hebben. Waarom lijkt het jou onwaarschijnlijk?
Op vrijdag 12 september 2003 11:37 schreef freako het volgende:
Ik zag vandaag overigens op teletekst (van RTL4 meen ik) dat het aantal voorstanders naar 50% was gegaan. Lijkt me zelf wat onwaarschijnlijk eigenlijk.
quote:Omdat het voor de moord 35% was. Beetje hele grote omslag, zeker omdat het niet eens bewezen is dat ze vermoord is vanwege haar euro-standpunt, en omdat de euro een nogal belangrijk onderwerp is. Ik kan nu trouwens die bewuste teletekstpagina niet meer terugvinden, zowel bij de NOS, RTL4 of de VRT.
Op vrijdag 12 september 2003 11:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een moord kan wel grote gevolgen hebben. Waarom lijkt het jou onwaarschijnlijk?
quote:Maar de aandacht is wel op het euro-standpunt gevestigd. Dat heeft dus aandacht, en is het onbelangrijk of het daadwerkelijk zo is.
Op vrijdag 12 september 2003 11:42 schreef freako het volgende:[..]
Omdat het voor de moord 35% was. Beetje hele grote omslag, zeker omdat het niet eens bewezen is dat ze vermoord is vanwege haar euro-standpunt, en omdat de euro een nogal belangrijk onderwerp is.
quote:Ik zal ook ff zoeken.
Ik kan nu trouwens die bewuste teletekstpagina niet meer terugvinden, zowel bij de NOS, RTL4 of de VRT.
quote:Er waren volgens mij andere peilingen waarbij voor- en tegenstanders ongeveer gelijk lagen. En gisteren zag ik ook ergens een peiling staan waarbij het aantal voorstanders op 61 procent lag.
Op vrijdag 12 september 2003 11:42 schreef freako het volgende:[..]
Omdat het voor de moord 35% was. Beetje hele grote omslag, zeker omdat het niet eens bewezen is dat ze vermoord is vanwege haar euro-standpunt, en omdat de euro een nogal belangrijk onderwerp is. Ik kan nu trouwens die bewuste teletekstpagina niet meer terugvinden, zowel bij de NOS, RTL4 of de VRT.
Het is dus maar net welke peilingen je met elkaar vergelijkt. Zijn ze van hetzelfde bureau, in welke periode is er gepeild, wordt er ook de groep 'weet niet' getoond?
quote:Werkelijk geen flauw idee. Die 35% komt de post van zjroentje hierboven vandaan. Die 50% van teletekst dus.
Op vrijdag 12 september 2003 11:48 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is dus maar net welke peilingen je met elkaar vergelijkt. Zijn ze van hetzelfde bureau, in welke periode is er gepeild, wordt er ook de groep 'weet niet' getoond?
quote:
Zweden lijkt euro af te wijzenSTOCKHOLM Zweden lijkt 'nee' te hebben gezegd tegen de euro. Dat blijkt uit een exit-poll onder 7.000 kiezers vlak na sluiting van de stemlokalen om 20.00 uur. Van hen had 51,8% tegen invoering van de euro gestemd en 46,8% voor. Zo'n 2% stemde blanco. De opkomst was hoog.
De moord op minister Lindh, die zich sterk maakte voor de euro, heeft sommige aarzelende Zweden wel aangezet tot een vķķrstem uit sympathie, maar dat leidde niet tot een meerderheid.
Drie jaar geleden wezen ook de Denen de euro af. Groot-Brittannië, het derde EU-land zonder euro, schuift het besluit over een referendum voor zich uit.
bron: Teletekst
Toon eens wat saamhorigheid in de EU, stelletje lafaards.
Ach, er is toch geen ontkomen aan, binnen 20 jaar is zowat de gehele EU op de euro overgestapt.
Edit:
Maar het is een raadgevend referendum, dus...
quote:
Vice-minister van Financiën, Gunnar Lund, waarschuwde voor de Zweedse televisie niet te snel conclusies te trekken op basis van de prognose. ?We hebben in het verleden gezien dat dergelijke peilingen gekke uitkomsten tonen
quote:Hebben ze daar ook Israelische stemcomputers dan?
Op zondag 14 september 2003 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:Vice-minister van Financiën, Gunnar Lund, waarschuwde voor de Zweedse televisie niet te snel conclusies te trekken op basis van de prognose.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |