abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9962803
quote:
Op woensdag 23 april 2003 16:01 schreef ondersoeker het volgende:
in een woord GEWELDIG!!

ik wacht op smart totdat sommige het systeem gaan uitproberen.
Tien jaar later krijgen we reportages te zien van een totaal losgeslagen maatschappij.

Je kun hier ook een geweldige lachfilm over maken zeg, echt hilarisch!

Lekker inhoudelijk
Ideas are far more powerful than guns. We don't allow our enemies to have guns, why should we allow them to have ideas? -J. Stalin
pi_9980719
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:59 schreef TheGreatDictator het volgende:
In een libertarische samenleving loont het niet voor een bedrijf om te vervuilen. Aangezien er niet iets bestaat als het "algemeen belang" zal ieder individu wiens vrijheid aangetast wordt hier iets tegen kunnen doen. De macht van het 1 individu zal veel groter zijn.
Wat het "algemeen belang" hier mee te maken heeft, ontgaat mij volledig. Het is gewoon zo dat als iets gebeurt dat niet op mijn terrein plaatsvindt (buiten mijn tuin) ik daar compleet geen invloed op heb. Een overheid kan de belangen van iedereen afwegen en daarna een beslissing nemen. In een libertarische samenleving word ik sowieso slachtoffer van wat anderen willen, omdat ik er helemaal geen invloed meer op heb: het vindt plaats op het gebied van anderen.
quote:
Het feit dat het algemeen belang niet bestaat beantwoord ook de andere vraag. Al zal het in de praktijk niet zover lopen.
Ik ben met je eens dat HET algemeen belang niet bestaat. Op welke vraag dit antwoord geeft, ontgaat mij echter volledig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')