abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9931245
Even wat feedback, iteejer. Zie je nu al dat ik aan het citeren ben uit de bijbel...? Waar gaat dat heen, joh...?
I´m back.
pi_10004338
iteejer of Schorpioen even een vraag: zou een topic Witt: afgeleide vragen, discussie en een topic Witt: biografie/filosofische achtergrond niet op zijn plaats zijn?
I´m back.
pi_10005459
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
iteejer of Schorpioen even een vraag: zou een topic Witt: afgeleide vragen, discussie en een topic Witt: biografie/filosofische achtergrond niet op zijn plaats zijn?
Ik zie wel wat jullie van plan zijn, jullie willen van het WFT forum het WITT forum maken. Nog even en ik haal M.ALTA erbij! Die maakt snel korte metten van dit soort samenzweringen!
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_10009714
Kunnen we niet een #Wittgenstein openen?
I´m back.
pi_10010768
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:05 schreef Ryan3 het volgende:
Kunnen we niet een #Wittgenstein openen?
Dan wordt de discussie misschien wel erg diffuus.
Wittgenstein
pi_10010820
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:46 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dan wordt de discussie misschien wel erg diffuus.

Het discussieert echter wat beter.
I´m back.
  zaterdag 26 april 2003 @ 10:27:57 #57
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_10024215
mag het topic de tein geboden dicht..

voegt niets toe... (leuke gedragregels voor een chinese huiskerk maar wat moet ik daarmee) er is geen discusse alleen met modder gooien..

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  zaterdag 26 april 2003 @ 11:09:59 #58
49296 ds_polleke
pi_10024538
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:27 schreef ds_polleke het volgende:
mag het topic de tein geboden dicht..

voegt niets toe... (leuke gedragregels voor een chinese huiskerk maar wat moet ik daarmee) er is geen discusse alleen met modder gooien..

ik maak het wel wat makkelijker...

Seks en geloof, deel 3.
= dubbeltoppic (overduidelijk :-)

De Tein Geboden
= dood (schopje naar ....... ja naar wat... dus slotje?)

en het scheten verhaal spant de kroon

Een vraag voor schetenwappers...

slotje

zaterdag 26 april 2003 @ 11:41:16 #59
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10024851
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:09 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

Seks en geloof, deel 3., De Tein Geboden, Een vraag voor schetenwappers...

De door pol aangehaalde topics illustreren mijn conclusie dat de subtitle van dit forum "Spui hier al je wazige gedachten : )" een verkeerd signaal afgeeft. Het zou beter zijn om de subtitle geheel weg te laten, of te vervangen door een literaire vlag die de lading van dit forum wel dekt.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zaterdag 26 april 2003 @ 11:44:39 #60
49296 ds_polleke
pi_10024887
idd.

er is op #wft al eens een andere ondertitel geopperd.. ik dacht dat 'ie doorgevoerd zou worden....
hij was geniaal (ik had 'm dan ook verzonnen)

ik wil alleen een wat beter lagne termijn geheugen.. ik ben hem weer kwijt

het was iets als...
"discusieer op niveau over wat de wereld draaien laat.."
het mooie daaraan was dat zowel w f als t daar wat mee kunnen :-)

pi_10024944
Het zou sowieso aardig zijn als er wat verzameltopics kwamen voor de T-topics, nu verdrinkt het forum in de T (mooie woordspeling)

Niet dat ik tegen ben op T, maar de W en F (vooral de W) mogen ook wel aan bod komen.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  zaterdag 26 april 2003 @ 11:52:43 #62
49296 ds_polleke
pi_10025008
komt dat niet voort uit het feit dat de w en de f topics niet gestart worden.. dus dan schop je de actiefste er maar uit..... lekker is dat

DEZE DISCUSSIE IS AL UITGEFLAMED (een keer of 10)

pi_10025143
Alsof ik zin heb om iets W's te posten als het toch naar de achtergrond zakt en niemand het meer leest of reageert. In SES kun je tenminste nog eens aardige discussie krijgen.
De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  zaterdag 26 april 2003 @ 12:04:30 #64
21607 the.moderator
pi_10025210
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:48 schreef Heron_Ymus het volgende:
Het zou sowieso aardig zijn als er wat verzameltopics kwamen voor de T-topics, nu verdrinkt het forum in de T (mooie woordspeling)

Niet dat ik tegen ben op T, maar de W en F (vooral de W) mogen ook wel aan bod komen.

In feite gaan de meeste Theologie discussies niet over Theologie, maar over Theistische Teleologie.

Theistic (Dualistic) Teleology

Monotheistic Creationism, which holds the existence of an external deity who has designed the world, represents Dualistic Teleology. In Christian theology, teleology represents a basic argument for the existence of God, in that the order and efficiency of the natural world seem not to be accidental. If the world design is intelligent, an ultimate Designer must exist. This is the so-called argument by design that was used by theologians right up until Darwin's day. The teleological argument for the existence of God holds that order in the world could not be accidental and that since there is design there must be a designer. e.g. if you see a watch lying in the sand you assume someone built it (in a factory, say) because it is inconceivable that such a complex structure could arise by chance. Similarily it is argued that complex things like living beings could not have possibly arisen through chance.

Teleologists, like Vitalists, oppose mechanistic interpretations of the universe that rely solely on organic development or natural causation. Darwin's theories of evolution, which hold that species develop by natural selection, was devestating to teleolgy, because it showed that complex structures like living organisms could arise through "chance". Teleological arguments for Design were revived however during the upsurge of creationist sentiment in the early 1980s onwards.

Alle tot heden geplaatste Theologische topics laten zich samenvatten in één Theistische Teleologie topic!

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zaterdag 26 april 2003 @ 12:07:36 #65
49296 ds_polleke
pi_10025267
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:52 schreef ds_polleke het volgende:
komt dat niet voort uit het feit dat de w en de f topics niet gestart worden.. dus dan schop je de actiefste er maar uit..... lekker is dat

DEZE DISCUSSIE IS AL UITGEFLAMED (een keer of 10)

aaaaaaargh
  zaterdag 26 april 2003 @ 12:14:14 #66
21607 the.moderator
pi_10025367
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:44 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

ik wil alleen een wat beter lange termijn geheugen. ik ben hem weer kwijt.

Dan moet je je langetermijngeheugen ook maar niet zoekmaken.
pi_10041853
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:41 schreef the.moderator het volgende:

[..]

De door pol aangehaalde topics illustreren mijn conclusie dat de subtitle van dit forum "Spui hier al je wazige gedachten : )" een verkeerd signaal afgeeft. Het zou beter zijn om de subtitle geheel weg te laten, of te vervangen door een literaire vlag die de lading van dit forum wel dekt.

Helemaal mee eens. Dit vond ik ook al een niet dekkende tekst. Verder mag er van mij idd ook wel wat meer W in het WFT. Het is nu een beetje het WfT forum.
  maandag 28 april 2003 @ 12:58:41 #68
21607 the.moderator
pi_10066124
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:44 schreef ds_polleke het volgende:

Is het niet tijd voor een forum Theologie?...

Goed idee, waar wachten we nog op?...
pi_10071017
Zeg, kan er niet een sticky draadje komen (tijdelijk), waarin alle links naar de bestudering van wittgenstein in staan? Dit omdat er meerdere draden tegelijk lopen, terwijl deze steeds meer versnipperd in de onderwerpenlijst staan.
pi_10071229
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:47 schreef veekeend het volgende:
Zeg, kan er niet een sticky draadje komen (tijdelijk), waarin alle links naar de bestudering van wittgenstein in staan? Dit omdat er meerdere draden tegelijk lopen, terwijl deze steeds meer versnipperd in de onderwerpenlijst staan.
Jaaa, nog meer Wittgenstein, daar lopen al geen 5 topiques van in het WFT forum. Laten we het het WFTW forum noemen. Dan is een sticky helemaal op zijn plaats!

Ik ga ook maar eens iets met Wittgenstein doen. Het schijnt nogal interessant te zijn

pi_10071276
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:54 schreef Mobious het volgende:

[..]

Jaaa, nog meer Wittgenstein, daar lopen al geen 5 topiques van in het WFT forum. Laten we het het WFTW forum noemen. Dan is een sticky helemaal op zijn plaats!

Ik ga ook maar eens iets met Wittgenstein doen. Het schijnt nogal interessant te zijn

Het gaat niet om nóg meer wittgenstein, maar meer om een centrale plaats met de links naar de diverse discussies over wittgenstein.
pi_10073379
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:47 schreef veekeend het volgende:
Goed idee! Hij staat er.
Unox, the worst operating system.
  maandag 28 april 2003 @ 17:33:13 #73
21607 the.moderator
pi_10073739
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:40 schreef Schorpioen het volgende:
Waarom schop je dit topic omhoog, the.moderator?

Deze gaat meteen dicht want onzin en oud.

Er zijn veel nog niet gesloten oude {onzin} topics op WFT. Het goede gebruik zou moeten zijn, om voordat een nieuw topic geopend wordt, eerst een search te doen naar reeds geopende topics met het bedoelde onderwerp. Dit voortkomt topic recycling, waarbij dezelfde {retorische} vraag over en over weer gesteld wordt. Het is mij ook niet geheel duidelijk wat sommige topics in WFT te zoeken hebben en hadden?

Zoals reeds eerder door mij aangegeven zijn geloofsbeleving en Theologie twee verschillende zaken. Een topic als bijvoorbeeld Seks en geloof deel 3 zou ik dus eerder in Relaties & Psychologie verwachten.

Is het eventueel niet mogelijk om een vrijwillig maximum binnen dit forum in te stellen van door dezelfde gebruiker gestarte actieve topics?

pi_10074081
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:33 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Er zijn veel nog niet gesloten oude {onzin} topics op WFT. Het goede gebruik zou moeten zijn, om voordat een nieuw topic geopend wordt, eerst een search te doen naar reeds geopende topics met het bedoelde onderwerp. Dit voortkomt topic recycling, waarbij dezelfde {retorische} vraag over en over weer gesteld wordt. Het is mij ook niet geheel duidelijk wat sommige topics in WFT te zoeken hebben en hadden?

Er zijn idd nog een aantal onzintopics hier, maar die zijn al lang weggezakt. Dit heeft oa te maken met het feit dat de moderatie een tijdje op een wat lager pitje heeft gestaan. Maar het heeft imo weinig zin om deze allemaal omhoog te kicken alleen om er een slotje op te zetten. Weggezakte topics zijn ook weg, waarom oude koeien uit de sloot halen?

Wat betreft de search gebruiken voordat je een nieuw topic opent, ben ik helemaal met je eens. Maar dat was niet relevant voor de topics die jij omhooggekickt had.

quote:
Zoals reeds eerder door mij aangegeven zijn geloofsbeleving en Theologie twee verschillende zaken. Een topic als bijvoorbeeld Seks en geloof deel 3 zou ik dus eerder in Relaties & Psychologie verwachten.
Dat topic is oorspronkelijk in het seksualiteitforum begonnen, maar daar liep het niet omdat het publiek daar compleet anders is. Voor R&P geldt denk ik ongeveer hetzelfde. Bovendien de scheiding tussen theologie en persoonlijke geloofsbeleving is vaak heel erg vaag, en in dit geval gaat het toch ook vooral over wat de bijbel over seks zegt. Meer theologie dus imho, al geef ik toe dat de grens soms moeilijk is.
Unox, the worst operating system.
  maandag 28 april 2003 @ 18:14:50 #75
21607 the.moderator
pi_10074738
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:33 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Is het eventueel niet mogelijk om een vrijwillig maximum binnen dit forum in te stellen van door dezelfde gebruiker gestarte actieve topics?

Deze vraag is niet bedoeld om de creativiteit van sommige topicstarters - in het bedenken van steeds weer nieuwe onderwerpen - te temperen.

In tegendeel juist, maar ik kan mij niet voorstellen dat een topicstarter, die bijna gelijktijdig op meerdere fora een topic start, in voldoende mate aan zijn eigen discussieonderwerp deel kan nemen. Om de kwaliteit van de topics in het oog te houden zou een vrijwillig maximum van in een bepaald tijdvak gestarte topics kunnen worden vastgesteld. Het lijkt mij fysiek bijvoorbeeld niet mogelijk voor een topicstarter om voldoende aandacht aan meer dan 10 gelijktijdig door hem of haar gestarte of lopende topics te geven?

Het zou tevens tot de zorg van een topicstarter dienen te behoren om een topic lopende te houden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')