abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9466533
Oneens met een slotje? Problemen met een post ? Klachten of vragen over WFT? Post het hier
pi_9466864
SiteThief, om je feedback vraag te bwantwoorden:
WFT is een forum met serieuze onderwerpen en discussies. Om ieder forum zijn eigen onzin en spelletjes-hoekje te geven werkt niet, vandaar dus jouw topic dat geen eigen inhoudelijk onderwerp had anders dan woordspelletjes, gesloten werd.
Zoiets is meer op zijn plaats in K&L of in Onzin.
Iteejer locuta, causa finita
  zondag 30 maart 2003 @ 17:30:47 #3
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9466971
quote:
Op zondag 30 maart 2003 17:25 schreef iteejer het volgende:
SiteThief, om je feedback vraag te bwantwoorden:
WFT is een forum met serieuze onderwerpen en discussies. Om ieder forum zijn eigen onzin en spelletjes-hoekje te geven werkt niet, vandaar dus jouw topic dat geen eigen inhoudelijk onderwerp had anders dan woordspelletjes, gesloten werd.
Zoiets is meer op zijn plaats in K&L of in Onzin.
Iteejer locuta, causa finita
Zet het dan pls in K&L
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_9466991
quote:
Op zondag 30 maart 2003 17:30 schreef Sitethief het volgende:
Zet het dan pls in K&L
Ok
pi_9467085
waar is mijn post gebleven?

-antwoord iteejer: in het hiernamaals, waar alle overleden posts zich bevinden. en dit was wél een goed onderwerp voor dit topic -

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 30-03-2003 17:43]

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/298595/1/25]Stem hier op de grootste kutuser!![/url]
pi_9481563
Om de theologie-discussie even voort te zetten, iteejer, eik. voel ik er ook wel wat voor om theologie in C&H te zetten. Lijkt mij meteen niet zo affreus voor de gelovigen onder ons en is goed verdedigbaar, denk ik. Religie als een deel van ons cultuurgoed.
I´m back.
pi_9481653
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
Om de theologie-discussie even voort te zetten, iteejer, eik. voel ik er ook wel wat voor om theologie in C&H te zetten. Lijkt mij meteen niet zo affreus voor de gelovigen onder ons en is goed verdedigbaar, denk ik. Religie als een deel van ons cultuurgoed.
Is een mogelijkheid. We kunnen natuurlijk ook deze eenheid bewaren, en degenen die er een zootje van maken gaan 'aanpakken'.
Ik bewaar het toch nog even tot nader order
pi_9481753
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:52 schreef iteejer het volgende:

[..]

Is een mogelijkheid. We kunnen natuurlijk ook deze eenheid bewaren, en degenen die er een zootje van maken gaan 'aanpakken'.
Ik bewaar het toch nog even tot nader order

Okee. Alleen is het dan wel zo dat je dus de uitruil T tegen H kunt maken... H en F vloeken nl. niet met elkaar. Kun je ook topics openen over de H van F of wetenschapsH... PS: kun je dus veel makkelijker ook wat theoretischere verhandelingen over wetenschap centraliseren... Nu komt dit aan bod in TRU, C&H en WFT.
I´m back.
pi_9481987
Verder kun je een centraal speculatief topic openen, misschien. Voor allerlei filosofisch geneuzel.
I´m back.
pi_9482288
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee. Alleen is het dan wel zo dat je dus de uitruil T tegen H kunt maken... H en F vloeken nl. niet met elkaar. Kun je ook topics openen over de H van F of wetenschapsH... PS: kun je dus veel makkelijker ook wat theoretischere verhandelingen over wetenschap centraliseren... Nu komt dit aan bod in TRU, C&H en WFT.

Die 3 fora hebben uiteindelijk hetzelfde substraat: 'de wereld waarin wij leven'; maar dan belicht vanuit eigen invalshoeken.
Ik hoop dat als we de wildgroei van theologie een beetje gaan inperken, (wat toch ook zou moeten als dat naar een ander forum gaat, alleen is het dan andermans probleem) er weinig redenen meer zijn tot verdere wijzigingen.
We komen er op terug!
  maandag 31 maart 2003 @ 18:44:03 #11
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9489143
Is het niet tijd voor een forum Theologie?
dan ben je van de discussie af...
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9489410
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:44 schreef ds_polleke het volgende:
Samen met cultuur is toch niet zo gek...?
I´m back.
pi_9496247
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:44 schreef ds_polleke het volgende:
Je zou een seminarie en een zondagschool kunnen stichten op het Eiland.. (dan beloof ik dat ik mijn plannen om het Eiland af te zinken niet zal doorzetten:P)
Maar, ff serieus, een religieus forum komt met de toenemende polarisatie christendom-islam steeds dichterbij. Maar voorlopig is er nog te weinig draagvlak voor. De meeste topics in WFT zijn duplicaten van minstens 1ander topic; netto blijft er weinig over.
  maandag 31 maart 2003 @ 23:02:07 #14
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9497236
Ik vind het zo goed gaan.

Dit is de meeste serieuze rubriek qua (geaccpeteerde) inhoud.

Vooral in deze rubriek moet denk ik gewaakt worden voor geflame en onzin discussies.

Over theologie; lijkt mij zeker in WFT thuishoren.

Een opmerkelijk punt hier vind ik dat mensen die een exacte studie volgen denken zomaar altijd gelijk te hebben. Het gevoel van tussen hemel&aarde is dan ijskoud bij hen verdwenen, helaas.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9534656
Mensen de grote opname nadert: LEES DIT

Daar kan het slotje wel weer af.

1. De enkele 'flames' betreffen misschien 5 posts in het hele 10-pagina-topic, die kun je als niet-luie mod makkelijk even weg-editten

2. Een onderwerp als 'opname' en 'eindtijd' horen wel degelijk in WFT, Theologie. Topic hoeft dus niet naar Truth.

('t Ging hooguit steeds meer offtopic... maar dat was niet de genoemde reden voor 't slotje... en daar kun je als mod ook in bijsturen, imo.)

pi_9534715
quote:
Op maandag 31 maart 2003 23:02 schreef M.ALTA het volgende:
Een opmerkelijk punt hier vind ik dat mensen die een exacte studie volgen denken zomaar altijd gelijk te hebben. Het gevoel van tussen hemel&aarde is dan ijskoud bij hen verdwenen, helaas.
Punt gaat niet altijd op hoor M.ALTA.
pi_9534927
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen de grote opname nadert: LEES DIT

Daar kan het slotje wel weer af.

1. De enkele 'flames' betreffen misschien 5 posts in het hele 10-pagina-topic, die kun je als niet-luie mod makkelijk even weg-editten

2. Een onderwerp als 'opname' en 'eindtijd' horen wel degelijk in WFT, Theologie. Topic hoeft dus niet naar Truth.

('t Ging hooguit steeds meer offtopic... maar dat was niet de genoemde reden voor 't slotje... en daar kun je als mod ook in bijsturen, imo.)

Voor jouw standpunt is best wat te zeggen. En idd kan je als mod bijsturen. Er zal snel een tweede mod bijkomen hier; gezien de intentie om de kwaliteit op dit forum te verhogen zal dat een welkome aanvulling zijn.
Voorstel: probeer dit topic te openen in Truth. Kijk het daar een paar dagen aan; ik ben benieuwd hoe dat daar zal worden opgenomen.
Hoewel de demarcatielijn tussen Truth en WFT vaag is, willen we toch proberen om ieder zijn eigen accent te geven.
Het in zijn aard besloten specualtieve karakter van deze post maakt hem meer geschikt voor de Truth. Probeer het daar eens. Een interessant experiment!
pi_9535175
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:45 schreef iteejer het volgende:

Voor jouw standpunt is best wat te zeggen. En idd kan je als mod bijsturen. Er zal snel een tweede mod bijkomen hier; gezien de intentie om de kwaliteit op dit forum te verhogen zal dat een welkome aanvulling zijn.

En tot die tijd kun je m.i. best vertrouwen op de volwassenheid van WFT-posters om niet te snel te happen op flames. En dat is in betreffend topic ook niet teveel gebeurd.
quote:
Voorstel: probeer dit topic te openen in Truth. Kijk het daar een paar dagen aan; ik ben benieuwd hoe dat daar zal worden opgenomen.
Gezien het onderwerp heeft het niets met Truth te maken. Het is een algemeen gangbare opvatting in de Christelijke kerken dat er iets is als een 'Eindtijd' en ook een 'Opname' van de gemeente. Het is daarom 'geloofsleer', dus Theologie, daarom valt het heel duidelijk onder de T van WFT. Heeft niets met Truth te maken, 'even aankijken hoe het daar loopt' vind ik een rare gedachte.
quote:
Hoewel de demarcatielijn tussen Truth en WFT vaag is, willen we toch proberen om ieder zijn eigen accent te geven.
Kan zijn. Maar dit specifieke onderwerp is een onderdeel van de christelijke theologie. Sim-pel.
quote:
Het in zijn aard besloten specualtieve karakter van deze post maakt hem meer geschikt voor de Truth. Probeer het daar eens.
Weinig speculatiefs aan. Het ging over bijbelse profetieën (ook theologie toch?), interpretatie van bepaalde bijbelteksten, kijken of die toepasbaar zijn op de hedendaagse situatie.
quote:
Een interessant experiment!
Een verkeerde inschatting van een mod die een topic naar een verkeerd forum schopt. .
  woensdag 2 april 2003 @ 14:13:32 #19
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_9535729
In dit topic is een slotje gezet wegens de volgende reden:
quote:
Verzand in geflame etc. Dus slotje.
Sinds wanneer heeft 1 persoon de macht om een heel topic om zeep te helpen? En dan bedoel ik niet het modje, maar die ene persoon die flamede?
Humans dont deserve to live...
pi_9535760
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:13 schreef L3IPO het volgende:
In dit topic is een slotje gezet wegens de volgende reden:
[..]

Sinds wanneer heeft 1 persoon de macht om een heel topic om zeep te helpen? En dan bedoel ik niet het modje, maar die ene persoon die flamede?

Lees ook effe enkele posts terug
('t Staat nu onterecht in Truth overigens...)
  woensdag 2 april 2003 @ 14:18:00 #21
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_9535829
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Lees ook effe enkele posts terug
('t Staat nu onterecht in Truth overigens...)

Sorry, was beetje laat, had al topic geopend in feedback Ik zou het trouwens ook op prijs stellen als ie weer open kon waar ie was, we deden toch niks verkeerds? Ging juist hartstikke goed in het topic
Humans dont deserve to live...
pi_9536036
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
Een verkeerde inschatting van een mod die een topic naar een verkeerd forum schopt. .
Het overgrote deel van de reacties zijn inhoudelijk ver onder maat, dat zul je toch zelf ook toe moeten geven.
Antwoorden van jou in de trant van 'je zal er op de harde manier achter moeten komen' geven ook meer de indruk van de ander te willen bekeren tot de eigen ideeen dan een open filosofische of theologsiche discussie.
Hetgeen ook de 'kleur' van de reacties verklaart.
Waar het geloofsovertuigingen an sich betreft ben je wellicht beter uit op Cultuur en Historie.
Waar het mystieke zaken betreft is de Truth aangewezen.
Religieus-filosofische kwesties kunnen op WFT een plek vinden.
Een meer definitieve positie van 'het theologische' alhier zal na de nodige discussies en brainstormen later bepaald worden.

Zoals jij het bracht is dit meer een geloofsovertuiging of mystieke overtuiging. Iig weinig filosofisch. Klinkt wellicht muggezifterig, en dit is inderdaad een moeilijker geval.
Zodat hier het gebrek aan kwaliteit dan de doorslag geeft: slotje dus.

pi_9536274
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:25 schreef iteejer het volgende:

Het overgrote deel van de reacties zijn inhoudelijk ver onder maat, dat zul je toch zelf ook toe moeten geven.
Antwoorden van jou in de trant van 'je zal er op de harde manier achter moeten komen' geven ook meer de indruk van de ander te willen bekeren tot de eigen ideeen dan een open filosofische of theologsiche discussie.
Hetgeen ook de 'kleur' van de reacties verklaart.
Waar het geloofsovertuigingen an sich betreft ben je wellicht beter uit op Cultuur en Historie.
Waar het mystieke zaken betreft is de Truth aangewezen.
Religieus-filosofische kwesties kunnen op WFT een plek vinden.
Een meer definitieve positie van 'het theologische' alhier zal na de nodige discussies en brainstormen later bepaald worden.

Zoals jij het bracht is dit meer een geloofsovertuiging of mystieke overtuiging. Iig weinig filosofisch. Klinkt wellicht muggezifterig, en dit is inderdaad een moeilijker geval.
Zodat hier het gebrek aan kwaliteit dan de doorslag geeft: slotje dus.

Het niveau was niet bedroevend laag. Na een korte 'dip' over discussietechnieken kwam de interessante discussie vanzelf weer op gang. Waarschijnlijk heb je net de verkeerde 5 posts gelezen. Overigens hoeven WFT-posts geen wetenschappelijk filosofisch elitair niveau te hebben, en mag ook het FOK-plebs erin posten, mits geen geflame en ontopic. Dezelfde regels als elders.

Ikzelf heb overigens nérgens iets gepost als 'je moet er maar op de harde manier achter komen', ik heb geen idee hoe je daarbij komt.

Geloofsovertuigingen horen in C&H?! . Dat is nieuw, en volgens mij klopt dat niet.
Mystiek of paranormaal is dit onderwerp niet, tenzij je de bijbel an sich mystiek wilt noemen. Haal dan de T maar weg uit WFT en schop alles naar Truth omdat het over het 'ontastbare' gaat.

M'goed, ik krijg nu nog meer de indruk dat je als mod per definitie je slotje zult blijven goedpraten. Laat maar dus.

En voor de duidelijkheid (volgens mij heb je het topic niet gelezen): ik ben niét de topic-opener.

pi_9536288
Er lopen toch ook al 2 topics over de bijbelse profetien en de dag des oordeels. Die overlappen elkaar ook al voor een groot deel.

Wat gebeurt er met je op de Jongste Dag...?
dag des oordeels op handen ?

Daar gaat het beter en worden ook meer zinnige dingen gezegd dan in het net gesloten topic. Dat topic voegde echt weinig tot niks toe.

Unox, the worst operating system.
pi_9536514
quote:
Op zondag 30 maart 2003 17:11 schreef iteejer het volgende:
Oneens met een slotje? Problemen met een post ? Klachten of vragen over WFT? Post het hier
Feedback: Hoe nu verder/beter/mooier. Ik denk dat je hier best wel wat ideëen en suggesties kunt opdoen, .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')