quote:Maak dat DennisMoore maar eens wijs
Op woensdag 2 april 2003 12:23 schreef Abbadon het volgende:[..]
gelovigen gebruiken hun verstand wel, maar meestal niet in verband met wat ze geloven...
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 02-04-2003 12:24]
quote:Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat geloven niet alleen inhoudt: het met feiten proberen te onderbouwen wat in de Bijbel staat. Lang niet alle dingen (neem nu de schepping) zijn met (menselijke) feiten te onderbouwen. Ik geeft toe dat daar een 'zwakte' zit, maar als alles menselijk gezien te bewijzen valt, is er geen sprake meer van geloof. Voor mij is geloof ook zeker een gevoelskwestie. Ik heb een aantal dingen meegemaakt waarin ik God's leiding heb ervaren. Het zijn voor mij de ultieme feiten voor het bestaan van God. Met deze feiten kan ik jou niet overtuigen, juist omdat dit persoonlijke ervaringen zijn. Hierop is het grootste deel van het geloof gestoelt. Christenen wordt vaak verweten dat zij dingen die niet te verklaren/bewijzen zijn van tafel vegen, met de opmerking 'dat moet je geloven', om zo hun eigen twijfels te onderdrukken. Zeer begrijpelijk vanuit het oogpunt van de 'ongelovige', maar ik als christen neem daar zeker wel genoegen mee. Ik weet ook zeker dat jij de aanwezigheid van God kunt voelen, als je er voor open staat. Ik weet het, het klinkt vaag, maar het is echt zo. Op dit punt gaan veel discussies vaak mank, maar ja......we gaan gewoon door
Op woensdag 2 april 2003 12:10 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ach ja, maar ik vind het wel vreemd. Stel dat God almachtig is enzo, en de bijbel waar is, dan heeft hij vroeger ontzettend veel wonderen verricht die tegen alles in gaan (over je adam en eva, adam gemaakt uit het niets, een rib eruit gehaald en daar een vrouw van maken? jaja
) Waarom zie je daar niets meer van terug? Het enige wat Christen IMO hebben is een oud boek van 2000+ jaar oud. Hoe lang zal het duren voordat zij inzien dat het nooit weer zal gebeurden (als het al waar is). Stel dat er 10.000 jaar niets gebeurt is, zullen er dan nog zoveel Christelijken zijn? Is net als je een afspraak maakt en iemand komt niet opdagen, dan wacht je nog een tijdje omdat je ervan overtuigd ben dat hij zal komen, maar op een gegeven moment ben je het wachten zat en ga je alleen maar. Daarom zie je dat veel Christelijke wetenschappers wel willen geloven, maar gewoon weten dat veel in de bijbel staat niet klopt, en dat vatten ze dan symbolisch op.
ps. ik ga nu wel richting school: ff tentamen maken! Maarre tot vanmiddag ofzo!
quote:Je moet nooit zomaar ergens achter aan lopen, allicht. Wanneer geloof het aannemen van iets is zonder bewijs, kan dat niet samen gaan met rede. Wel kunnen er dingen in de Bijbel staan die heel redelijk zijn, maar de Bijbel is niet 'Het Geloof'.
Op woensdag 2 april 2003 12:22 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Mwoah, waarom niet?
Hangt maar net van je definities en randvoorwaarden af.Wanneer je bijvoorbeeld de Bijbel zou zien als een grotendeels symbolisch boek, dan wordt het al een stuk minder lastig te combineren. En aan de andere kant is het ook verstandig om niet zomaar achter alle 'natuurwetenschap' aan te hobbelen, want ook onder evolutionisten bijv. zitten veel charlatans.
quote:Dat vind ik idd erg vaag, en absoluut ongeloofwaardig. Dat je God zou kunnen voelen of ervaren, brrr. Doet me meteen denken aan pedofiele priester (sorry dat ik het zo zeg, bedoel het niet flamend). Ik denk dat Christenen nogal snel zeggen van, dat MOET wel van God zijn, dat ze ineens blij worden ofzo terwijl ze verdrietig zijn. Dan ervaren ze God meteen, terwijl het ook simpelweg iets in de hormonen zou kunnen zijn.
Op woensdag 2 april 2003 12:24 schreef LLCoolR het volgende:[..]
Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat geloven niet alleen inhoudt: het met feiten proberen te onderbouwen wat in de Bijbel staat. Lang niet alle dingen (neem nu de schepping) zijn met (menselijke) feiten te onderbouwen. Ik geeft toe dat daar een 'zwakte' zit, maar als alles menselijk gezien te bewijzen valt, is er geen sprake meer van geloof. Voor mij is geloof ook zeker een gevoelskwestie. Ik heb een aantal dingen meegemaakt waarin ik God's leiding heb ervaren. Het zijn voor mij de ultieme feiten voor het bestaan van God. Met deze feiten kan ik jou niet overtuigen, juist omdat dit persoonlijke ervaringen zijn. Hierop is het grootste deel van het geloof gestoelt. Christenen wordt vaak verweten dat zij dingen die niet te verklaren/bewijzen zijn van tafel vegen, met de opmerking 'dat moet je geloven', om zo hun eigen twijfels te onderdrukken. Zeer begrijpelijk vanuit het oogpunt van de 'ongelovige', maar ik als christen neem daar zeker wel genoegen mee. Ik weet ook zeker dat jij de aanwezigheid van God kunt voelen, als je er voor open staat. Ik weet het, het klinkt vaag, maar het is echt zo. Op dit punt gaan veel discussies vaak mank, maar ja......we gaan gewoon door
ps. ik ga nu wel richting school: ff tentamen maken! Maarre tot vanmiddag ofzo!
quote:idd.....het feit dat iemand gelooft zorgt ervoor dat die persoon de dingen die hem overkomen vanuit dat geloof zal interpreteren, en dus steeds in zijn geloof bevestigd zal worden....geloof versterkt op die manier zichzelf.
Op woensdag 2 april 2003 12:27 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat vind ik idd erg vaag, en absoluut ongeloofwaardig. Dat je God zou kunnen voelen of ervaren, brrr. Doet me meteen denken aan pedofiele priester (sorry dat ik het zo zeg, bedoel het niet flamend). Ik denk dat Christenen nogal snel zeggen van, dat MOET wel van God zijn, dat ze ineens blij worden ofzo terwijl ze verdrietig zijn. Dan ervaren ze God meteen, terwijl het ook simpelweg iets in de hormonen zou kunnen zijn.
Maar veel suc6 met je tentamen, ik ga maar ff douchen denk ik, ik vries kapot.
quote:Ik wil er wel een wedje om maken? 1000 Euro dat het niet gebeurd?
Op dinsdag 1 april 2003 23:40 schreef RedVisioN het volgende:
Ik schrijf dit stuk omdat ik er vrijwel zeker van ben dat het einde van de tijd die in de bijbel van de Christenen beschreven staat aan het naderen is. Amerika heeft op dit moment nog een grote macht, maar wat al aangegeven is volgens de bijbel: Er zal grote oneenigheid in de wereld komen, en de wereldleider Amerika zal zijn macht verliezen. (ik kan nu ff niet de bijbelteksten er zo bij op noemen waar dat te lezen is, Amerika staat er sowieso niet letterlijk genoemd, maar wel nauwkeurig beschreven)
Ik kijk naar de tekenen van de tijd, en ik zie dat het niet lang meer duurt, voordat Christus terugkeert en alle Christenen meeneemt.
Schrik niet als dit is gebeurt, pak de bijbel en begin het nieuwe testament te lezen, geloof niet in wetenschappelijke verklaringen voor de verdwijningen, maar geloof nou eindelijk eens een keer de Christenen, die dwazen waren in jullie ogen. Het klinkt jullie allemaal te ongelovig in de oren, maar denk eens nuchter naar, kijk eens om je heen. Wie anders kan deze wanorde gebracht hebben? Het moet een God geweest zijn, jullie weten het wel. Maar doe ook je best om het te geloven, wees niet bang voor de waarheid. De voorspellingen komen nu snel achter elkaar uit, bedenk dat het moment eerder kan komen, dan dat je verwacht.
Iedereen zal dit wel een raar verhaal vinden, maar je zult weten dat het de waarheid is, hoe hard het ook is. Sta dus niet raar te kijken wanneer er miljoenen mensen zomaar verdwijnen, jullie weten dan wat er gebeurt is.Mensen, dit is een serieus topic, graag geen flauwe reacties, en geen slotjes admin/mods.
ps: Jij bent met stip de domste persoon die ik ooit op dit forum ben tegen gekomen...
quote:op mij na natuurlijk he
Op woensdag 2 april 2003 12:49 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Ik wil er wel een wedje om maken? 1000 Euro dat het niet gebeurd?
ps: Jij bent met stip de domste persoon die ik ooit op dit forum ben tegen gekomen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |