About 1,500 Palestinians chanted, "No good morning , no good night ... America, all Arabs should fight." Some waved pictures of Saddam and burned American and British flags.
Throughout nearly 30 months of battles, Iraq has paid more than $35 million to the families of Palestinians killed in the conflict, including relatives of bombers and Palestinian civilians.
Via a tiny pro-Iraq faction in the West Bank and Gaza, Saddam on Thursday doled out $10,000 checks to the families of 21 Palestinians, including a member of the Hamas, an Islamic militant group that has killed hundreds of Israelis in suicide bombings and other attacks and is on the U.S. State Department's list of terrorist groups.
One of the leaders of the pro-Iraqi group told the families - and a crowd of hundreds of onlookers gathered in a main square of Khan Yunis, a town on Gaza's border with Egypt - that Saddam would continue to support them.
"Even in this crucial time, President Saddam has not forgotten his people in Palestine and he insists on making payments to the families of the martyrs," said Ibrahim Zaanen, of the Arab Liberation Front.
"President Saddam and the Iraqi people will be steadfast in the face of aggression and God is greater than the aggressor. Iraq will defeat the invaders," he said, speaking from a small stage.
Several men from the group popped off shots into the air from submachine guns each time Saddam's name was mentioned. Families receiving the money held pictures of Saddam and Iraqi flags.
Fourteen of the families were related to slain civilians, including youths who hurled rocks at Israeli soldiers and four cousins killed by soldiers as they tried to cross a fence into Israel in search of work.
The other seven were gunmen, including a Hamas militant who battled with an undercover unit of Israeli soldiers who came to arrest him.
The payments have made Iraq popular among many Palestinians who feel they have been abandoned by other Arab countries in their conflict with Israel. Most Palestinians oppose the U.S. offensive against Baghdad as unjustified, though many also consider Saddam to be a cruel dictator.
Abedl Aziz Shaheen, a Palestinian Cabinet minister who went to the rally on his own accord and not representing the Palestinian Authority, said the U.S.-led strike a "war is against all the Arabs and Muslims. It shows the real face of Bush."
Bron: Associated Press
Dit zijn de X-Files niet, gozer.
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 21-03-2003 00:44]
quote:Gelul. Het is geen geheim dat Saddam Palestijns terrorisme steunt.
Op vrijdag 21 maart 2003 00:32 schreef Chairwalker het volgende:
En de propaganda machine draait wederom op vole toeren.
WAT EEN PIN!!!!
quote:Waar, hoewel indirect.
Op vrijdag 21 maart 2003 00:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Gelul. Het is geen geheim dat Saddam Palestijns terrorisme steunt.
Dat lijkt opeens veel te gebeuren de laatste tijd.....
Ook de al-Aqsa Martyrs Brigade niet:
http://alaqsamartyrsbrigade.newstrove.com/
Salon.com News | Palestinian families get Saddam money
Published in Salon.com - Indexed on Mar 17, 2003
Saddam Hussein geeft geld aan de familie van elke gelukte zelfmoordaanslag. Dit bedrag was eerst 10.000 dollar, maar steeg vorig jaar naar eerst 15.000 en toen naar 25.000 dollar. Ook krijg je er een certificaat met de handtekening van Saddam erbij.
http://www.intellnet.org/news/2002/08/28/11234-1.html
http://www.smh.com.au/articles/2002/03/25/1017004766310.html
En hier speciaal een link met een rode achtergrond:
http://www.chinadaily.com.cn/star/2001/0118/cn13-2.html
(Shanghai Star. 2001-01-18)
And when Palestinians are killed by Israeli soldiers, their grieving families place ads in newspapers thanking Saddam for the $10,000 he grants to those the "martyrs" have left behind.
Iraq also grants $1,000 to each wounded Palestinian. More than 360 people, mainly Palestinians, have been killed in the uprising that erupted in September.
---
Dus misschien doe je er goed aan eerst eens wat achtergrond-onderzoek te doen eer je vanalles loopt rond te roepen.
Maar dit lijkt mij nu wel bekend onder tussen.
Mij hoor je niet zeggen dat dit expliciet door de "regering" naar buiten gebracht is.
Of dat Saddam een aardige kerel is.
Propoganda hoeft niet bedacht te zijn, het gaat mij erom dat "het nieuws" de laaste tijd zijn subjectieve kant laat zien.
quote:Het is dan ook geen nieuws. Een tijd geleden is er overigens wel aandacht aan besteed.
Op vrijdag 21 maart 2003 01:12 schreef GunsBlazing het volgende:
Subjectief? Als ik nog één demonstrant of anti-oorlog goeroe op de televisie zie verschijnen gijzel ik de NOS, verdorie. Over de link tussen Saddam en Palestijnse terroristen heb ik de laatste tijd nog maar errug weinig media in Nederland horen praten.
quote:Is idd vrij oud nieuws, hoewel dat het misschien wel wat meer aandacht zou mogen krijgen.
Op vrijdag 21 maart 2003 01:12 schreef GunsBlazing het volgende:
Subjectief? Als ik nog één demonstrant of anti-oorlog goeroe op de televisie zie verschijnen gijzel ik de NOS, verdorie. Over de link tussen Saddam en Palestijnse terroristen heb ik de laatste tijd nog maar errug weinig media in Nederland horen praten.
En heb je dan ook het nieuws over Aboe Nidal gemist ? Nog een mooi staaltje.
quote:Ik vind de NOS zo dubbel soms ... tegen iemand die voor oorlog is proberen ze linksom, iemand die tegen oorlog is proberen ze ooit rechtsom te vloeren. Erg zwak soms.
Op vrijdag 21 maart 2003 01:17 schreef Znz het volgende:
Toen de oorlog bijna voor 100% zeker in zicht kwam schakelde de linkse zender, NOS ook om en veel anti-Saddam film materiaal uit te zenden.
Ik ben niet tegen de oorlog, ook niet voor, ik wil alleen dat mensen de kans moeten krijgen hun eigen mening op te bouwen.
*ontopic*
Dit is een van Saddam's vele 'truukjes' om mensen achter zich te krijgen.
Ik kan mij herrineren dat hij nog voor de eerste golfoorlog Moslims achter zich probeerde te krijgen, door te beweren dat hij een fanatiek* moslim was.
Dit was/is hij alleen niet, na bepaalde "bloopers" gaf hij het dan ook zo'n beetje op.
in een interview zei hij bijvoorbeeld dat hij plannen had om de koran te herschrijven in bloed.
Dit was een grove belediging voor de 'echte' moslims, omdat bloed volgens islamieten onrein is.
(je mag ook geen bloed op je lichaam hebben bij het bidden, ook geen wapens)
Het lijkt me duidelijk dat Saddam nu probeert het gezicht van de "war on the west" te worden voor vele ontevredenen in het midden-oosten.
quote:Dat heet marktwerking. Is de publieke opinie tegen een oorlog, dan spring je daarop in. Begint de oorlog, dan laat je dat zien.
Op vrijdag 21 maart 2003 01:19 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ik vind de NOS zo dubbel soms ... tegen iemand die voor oorlog is proberen ze linksom, iemand die tegen oorlog is proberen ze ooit rechtsom te vloeren. Erg zwak soms.
quote:Hmm, weet je wat die Arabische tekst in de Iraakse vlag betekent ?
Op vrijdag 21 maart 2003 01:21 schreef Chairwalker het volgende:
Ik kan mij herrineren dat hij nog voor de eerste golfoorlog Moslims achter zich probeerde te krijgen, door te beweren dat hij een fanatiek* moslim was.
Dit was/is hij alleen niet, na bepaalde "bloopers" gaf hij het dan ook zo'n beetje op.
Bovendien heeft hij ook "campagne Imam" opgestart, een soort back to moslim basics, compleet met onthoofdingen van vrouwen in het openbaar.
Propaganda hoor ik al van ver roepen, ware het niet dat er ook mensen in Irak zelf bevestigden dat dit is gebeurd, en die mensen hebben helemaal geen toegang tot andere bronnen.
Alleen nu is het een hot-topic om dingen over Saddam te lezen. Dat was het vroeger niet, en aangezien dat vele media-stations (CNN, NOS) en kranten (NY Times, LA Times, Volkskrant) anti-Israel zijn was steun voor Palestijnse zelfmoordacties niet iets negatiefs voor hun om daar over bericht te geven.
Zoals je ziet gaat de steun van Saddam aan de Palestijnen enkele jaren terug.
Saddam steunt ook Palestijnse terreurgroepen al jarenlang met trainingskampen en ook hebben diverse groepen hun office in Baghdad, zoals de Palestine Liberation Front en Abu Nidal. Nidal zelf 'pleegde onlangs nog zelfmoord' in Baghdad.
quote:vrijheidsstrijd bedoel je.....
Op vrijdag 21 maart 2003 00:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Gelul. Het is geen geheim dat Saddam Palestijns terrorisme steunt.
quote:nee?
Op vrijdag 21 maart 2003 01:25 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Hmm, weet je wat die Arabische tekst in de Iraakse vlag betekent ?
anyways die idioot zou zijn geld moeten gebruiken om zijn volk wat eten te geven of desnoods het volk in zimbabwe of een of ander ander hongerlijdend derde wereldland (zijn eigen volk kan hem klaarblijkelijk toch geen fuck schelen anders had hij wel van die 48 uur gebruik gemaakt).
quote:nee terrorisme
Op vrijdag 21 maart 2003 15:30 schreef Nyrem het volgende:[..]
vrijheidsstrijd bedoel je.....
je weet wel (zelfmoord)aanslagen op bussen vol burgers en discotheken enzo
De Iraakse president Saddam Hussein heeft elke Irakees die een vijandelijke soldaat doodt een beloning van 25 miljoen dinar (13.000 euro) beloofd. De beloning wordt echter verdubbeld als de vijandelijke soldaat gevangen wordt genomen, zo meldt het Iraakse staatspersbureau INA.
Andere beloningen:
- 100 miljoen dinar (52.000 euro) voor het neerhalen van een vijandelijk vliegtuig.
- 50 miljoen dinar (26.000 euro) voor het neerhalen van een helikopter.
- 10 miljoen dinar (5.200 euro) voor het onderscheppen van een raket.
Een Irakees die een gevechtsvliegtuig neerhaalt, krijgt 50 miljoen dinar (26.000 euro) als de piloot nog leeft en de helft van dat bedrag als de piloot is overleden.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
Je kunt zien dat Saddam veel heeft geleerd van z'n amerikaanse (ex)vrienden; hij werkt zelfs met amerikaanse beloningsysteem (targets halen dan een premie).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |