quote:Wil jij als trotse inwoner van Nederland dan in het vervolg ook graag je mond houden over Bush? Je hebt je handjes al vol aan Bos. Dank u.
Op dinsdag 25 maart 2003 17:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Jij moet je er niet mee bemoeien
. Jij bent een 'proud resident of the US' dus maak je maar druk om de politiek daar. heb je je handen vol aan, denk ik zo.
quote:Balkende en maxim hebben toegegeven al vorens het debat met bos afspraken (achterkamertjes politiek) bedreven te hebben. Nou mag jij mij eens gaan vertellen waarom ze hun eigen naam door de modder slepen om bos vervolgens valselijk te beschuldigen?
Op dinsdag 25 maart 2003 17:17 schreef rvand het volgende:[..]
Wacht even: Balkenende en Verhagen van het CDA weten beter dan Bos zelf wat hij gezegd heeft. Tuurlijk, dan heb je gelijk.
Trouwens , ik hoorde net van Bos dat Zalm heeft erkend tegen de oorlog in Irak te zijn. Heeft Zalm zelf gezegd... zei Bos.
quote:Sinds wanneer heeft Nederland veel invloed op de wereld?
Op dinsdag 25 maart 2003 17:46 schreef Alan_Partridge het volgende:
Wil jij als trotse inwoner van Nederland dan in het vervolg ook graag je mond houden over Bush? Je hebt je handjes al vol aan Bos. Dank u.
quote:Nou, ff 2 typische voorbeelden ter illustratie. Ik heb nog veel moeite met Bos zijn standpunt maar de bovenste reactie vind ik een goede poging tot overtuiging.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Bos blijft heus wel. De achterban zal hem niet laten vallen. De JS is altijd Roomser dan de Paus geweest.Het Gastenboek op www.wouterbos.nl is overwegend positief.
quote:
Wouter Bos heeft gelijk geplaatst door: nico 25-03-2003De meeste PvdA'ers zijn tegen een oorlog zonder de VN. Daar bleef Wouter Bos al in december op hameren. Hij heeft dus zijn standpunt niet veranderd.
Toen de oorlog -helaas- begonnen was, keurde Wouter de oorlog ook af, omdat het een oorlog is zonder VN-mandaat. Het CDA steunde de oorlog 'politiek' maar niet 'militair, tot woede van de VVD en de LPF. Dat was een knieval van het CDA richting ons toe.
Als ik aan jullie vraag: steun je Bush/Blair of Saddam Hussein? Door te zeggen dat je 'neutraal' bent is pas zielig, omdat iedereen natuurlijk weet dat Saddam een schurk is. Ik heb dus zelfs liever dat Bos Bush steunt dan dat hij Saddam steunt.
Na de oorlog moet de PvdA dan zorgen voor de wederopbouw en de democratisering van Irak.We moeten accepteren dat de oorlog een feit is. Je kunt niet zeggen dat Bos toen de oorlog nog niet begonnen was (spoedbebat afgelopen dinsdag) geen verzet bood tegen een oorlog tegen Irak zonder de VN. Van steun was toen geen sprake. Maar de werkelijkheid leert ons dat de oorlog niet meer kan worden tegengehouden. Verzetten tegen de oorlog is natuurlijk goed, maar zal het verloop van de oorlog toch niet beinvloeden.
1441 is een'FEITELIJKE basis' voor de oorlog tegen Irak. Het was wel een oorlog niet gesteund door de andere leden van de VN. Daarom vindt Bos ook dat de oorlog 'op een verkeerd moment' is gevallen. Duidelijk toch?
Dat het CDA de VS niet militair stuent is al heel wat. Daar mogen wij tevreden over zijn. Soms is het twijfelachtig of politieke steun ook kan, maar het maakt verder niet uit. We leven tenslotte in het land der compromissen en met deze compromis mag ik tevreden zijn.
Denk in je achterhoofd: heb ik liever een rechts kabinet en een standpunt dat toch niets kan veranderen of een deze compromis (gericht op de toekomst)en een prachtig links kabinet, het kabinet van de toekomst?
Bos wil helemaal niet per se regeren maar het is ongeloofwaardig als je 19 zetels hebt gewonnen en in de oppositiebanken wilt. Verantwoordelijkheid dragen, dat is wat Bos doet! Hij doet het allemaal voor de PvdA'ers. Geloof me, na de formatie gaat hij het land weer in. Bos moet de kans krijgen om de PvdA te vernieuwen.
Daarom: blijf aub Wouter Bos steunen. Vooral nu (ik heb zo'n raar gevoel...) de media willen dat jullie je vertrouwen in Bos opzeggen. Vandaag hebben ze het nog over 'eensgezindheid' maar overmorgen zal de Telegraaf zeker melden dat de PvdA-aanhang terugloopt en dat Woutertje niks kan. En dan NOVA met de peilingen....Vermijd dat en steun Bos, de enige echte politicus op dit moment! Een sterke PvdA betekent ook een sterk en sociale samenleving!!!
--------------------------------------------------------------------------------
De volgende keer Groenlinks! geplaatst door: Klara 25-03-2003Ik moet zeggen dat elke partij haar kiezers trouw blijft behalve de PvdA. Laten we eens ff kijken naar het CDA. In welk opzicht heeft ze niet gedaan wat ze haar kiezers heeft beloofd. Ze steunt de oorlog, de Ziekenfondspremies blijven verdubbelt, er gaat bezuinigt worden op het Hoger Onderwijs, etc, etc. De PvdA in tegendeel, schreeuwt in de campagne dat ze niet wil bezuinigen op het onderwijs, maar stemt in met een academicusbelasting. Stemt in met een oorlog, draait de kosten wat betreft de Ziekenfonds niet terug. Met andere woorden; de klap die de PvdA 15 mei heeft gehad was verdient! Ze blijft het volk besodemieteren..
Ik ben diep teleurgesteld in je Wouter, en ook in de PvdA. De volgende keer weet ik het zeker; GROENLINKS!Bron: Wouter Bos Gastenboek
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Platform bekritiseert steun Bos aan oorlog 25-03-2003
Het Platform tegen de 'Nieuwe Oorlog' is verontwaardigd dat PvdA-leider Wouter Bos zich toch heeft uitgesproken voor een oorlog tegen Irak. Door de steun van Bos kunnen de formatiebesprekingen met het CDA, die door de oorlog vertraging opliepen, worden voortgezet.
Volgens het platform, de organisator van de twee demonstraties tegen de oorlog in Amsterdam, is er geen maatschappelijk draagvlak voor de positie van het CDA en de PvdA. De organisatie heeft daarom met 'verbijstering' kennis genomen van de omzwaai van de PvdA-voorman. Bos heeft zich sinds de campagne voor de verkiezingen op 22 januari verzet tegen een mogelijke oorlog in Irak.
Het platform vreest dat de aanval tegen Irak slechts het begin is van een reeks oorlogen. "Door de aanval op Irak te helpen legitimeren, is de basis gelegd voor steun aan verdere Amerikaanse avonturen."
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=6576
------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:Niks ervan, niet de bewijslast omkeren. Jij zou met een betrouwbare feitelijke bron komen over wat Bos wel of niet gezegd heeft.
Op dinsdag 25 maart 2003 17:56 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Balkende en maxim hebben toegegeven al vorens het debat met bos afspraken (achterkamertjes politiek) bedreven te hebben. Nou mag jij mij eens gaan vertellen waarom ze hun eigen naam door de modder slepen om bos vervolgens valselijk te beschuldigen?
(Bewijs dan ook maar eens dat Zalm niet gezegd heeft dat hij eigenlijk tegen de oorlog en voor Irak is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |