abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9161182
Ik zat te denken is ontwikkelingshulp aan de Palestijnen geen weggegooid geld want binnen de kortste keren is het toch weer weg door toedoen van de Israeliers.
pi_9161227
Zolang beiden de wapens blijven gebruiken mogen ze wat mij betreft arsenicum toegestuurd krijgen... 't Blijft aan de gang dat gedoe.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zondag 16 maart 2003 @ 19:03:03 #3
45540 julesnijs
Ditismijnauto.nl
pi_9161263
Ik zou zeggen, zorg maar eerst dat in Nederland de mensen allemaal een fatsoenlijk leven hebben voordat er allemaal geld wordt gestuurd naar het buitenland.
Ditismijnauto.nl :: 206 :: CRX :: Del Sol :: Skyline
  zondag 16 maart 2003 @ 19:06:23 #4
50209 KULU
nee okee...
pi_9161331
een regering zou t zelf moeten regelen
ku.KULU.ku
pi_9161363
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:03 schreef julesnijs het volgende:
Ik zou zeggen, zorg maar eerst dat in Nederland de mensen allemaal een fatsoenlijk leven hebben voordat er allemaal geld wordt gestuurd naar het buitenland.
ik zie hier in NL nog geen mensen die 10 kilometer voor water moeten lopen, die slalommen door mijnenvelden....

Ok er zijn in NL genoeg mensen die het niet makkelijk hebben, maar we moeten andere landen zeker niet vergeten.
Oorlogvoerende natuurlijk WÉL...

pi_9161453
quote:
Lol, we zijn een van de rijkste landen van de wereld. Waar ben jij geweest? Als je wil werken, kan je heel veel geld verdienen.
  zondag 16 maart 2003 @ 19:13:25 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9161489
quote:
Zeur niet - Elke nederlander heeft het beter dan 75% van de wereldbevolking...

Wist je dat het verboden is technologie te exporteren naar 3e wereldlanden?

Wist je dat er in india een voedseloverschot is, dat ze alle werkende kinderen eten kunnen geven (waardoor je 90% van alle kinderarbeid in een keer uitroeit) maar dat dit tegengehouden wordt door het IMF (concurentie vervalsing)?

Wist je dat niet het 3e wereldland, maar wij in het westen bepalen wat de grondstoffen die zij exporteren betaalt moet worden.

Wist je dat je vanuit Afrika met geen mogelijkheid een lap vlees kunt exporteren naar europa?

Ja - 'ontwikkelingssamenwerking' is vrij overbodig - naar elk willekeurig ontwikkelingsland- wanneer wij hier in het westen niet eens stoppen met het uitbuiten van die landen.

Siamo Tutti Antifascisti!
  zondag 16 maart 2003 @ 19:18:52 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9161594
Ow wacht - technologie mag wel

als het maar afgedankte wapens zijn

zondag 16 maart 2003 @ 19:19:40 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161608
-reactie verwijderd die weinig met een inhoudelijke discussie te maken heeft-

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 16-03-2003 19:20]

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_9161667
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:13 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Wist je dat het verboden is technologie te exporteren naar 3e wereldlanden?

Nee dat wist ik niet Vertel eens?
Home is where my guitar is
  zondag 16 maart 2003 @ 19:24:05 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161704
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:19 schreef dr.dunno het volgende:
-reactie verwijderd die weinig met een inhoudelijke discussie te maken heeft-
Kozzmic
quote:
Ja - 'ontwikkelingssamenwerking' is vrij overbodig - naar elk willekeurig ontwikkelingsland- wanneer wij hier in het westen niet eens stoppen met het uitbuiten van die landen.
is totaal ongefundeerd en wordt gestaafd aan loze beweringen, zonder objectieve bronnen die het ondersteunen; mijn reactie sloeg daarop en is niet über-beledigend ofzo, gelieve deze dus weer te herstellen.
  zondag 16 maart 2003 @ 19:25:30 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9161743
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:22 schreef r0bert het volgende:

[..]

Ik zag laatst een afrikaanse dame op tv - die wilde dat de export en import regelingen van de EU en andere handelsblokken ophielden met het benadelen van Afrika. Ze beschuldigde ons er onder meer van Afrika dom te houden door restricties op de export van technologie naar afrika.
  zondag 16 maart 2003 @ 19:25:53 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161755
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:22 schreef r0bert het volgende:

[..]

is ook onzin; het ex-bedrijf van mijn vader verhuist as we speak naar india om daar verder te gaan met R&D en fabricage en is 's werelds op 1 na grootste connectorfabrikant ter wereld.
pi_9161800
Aangezien we ontwikkellings-geld in afrika blijven steken en er toch geen steek veranderd denk ik inderdaad dat het weggegooid geld is.
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 16 maart 2003 @ 19:28:11 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161810
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:25 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ik zag laatst een afrikaanse dame op tv - die wilde dat de export en import regelingen van de EU en andere handelsblokken ophielden met het benadelen van Afrika. Ze beschuldigde ons er onder meer van Afrika dom te houden door restricties op de export van technologie naar afrika.

wijs ben je niet, anders had je wel kunnen raden dat loze beschuldigingen geen grond zijn voor een veeg uit de pan richting het westen, omdat zij technologie achter zouden houden ofzo

sommigen (!) van deze landen zijn zo druk bezig met mekaar de pan in hakken en onderlinge ruzies uit te vechten, dat hun leiders zich de schatkist soldaat kunnen maken en idd het buitenland geen brood ziet in zo'n land te investeren; taiwan en china daarentegen zijn uitstekende voorbeelden van landen waar wél technologie heen wordt geëxporteerd, als ze het al niet zelf maken!

totale stierenpoep dus

zondag 16 maart 2003 @ 19:29:25 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161836
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:27 schreef Vampier het volgende:
Aangezien we ontwikkellings-geld in afrika blijven steken en er toch geen steek veranderd denk ik inderdaad dat het weggegooid geld is.
je moet er ook geen geld in cash-vorm in steken; beter om zelf fabrieken te bouwen en andere voorzieningen, alsmede voedsel te sturen maar op termijn zelfstandig te maken dmv irrigatietechnieken enz., om zo te zorgen dat het geld gebruikt wordt waarvoor het nodig is en niet voor de verrijking voor een paar van die apen en oorlogen.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 16-03-2003 19:29]

zondag 16 maart 2003 @ 19:29:42 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9161847
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:25 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

is ook onzin; het ex-bedrijf van mijn vader verhuist as we speak naar india om daar verder te gaan met R&D en fabricage en is 's werelds op 1 na grootste connectorfabrikant ter wereld.

Afrika...

Ook gezien op tv. Een dame die koeien wilde exporteren naar Nederland, er was zelfs een markt (restaurant waar ze wel een afrikaanse biefstuk wilden serveren).

Ze kreeg de koeien/het vlees het land niet in door voorgenoemde restricties.

pi_9161859
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:25 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ik geloof best dat er restricties op zitten op export, maar dat je concludeert dat het exporteren van techniek naar derde wereldlanden verboden is, op basis van bovenstaande bron denk ik dat je wat snel conclusies trekt?

Overigens ben ik niet tegen ontwikkelingshulp, maar wel als die hulp alleen uit geld bestaat. Je kunt ze beter leren hoe ze landbouw moeten bedrijven, dan er gewoon een paar miljoen tegen aan te gooien, ik denk dat ze daar veel meer aan hebben.

Home is where my guitar is
  zondag 16 maart 2003 @ 19:31:48 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161897
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:29 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Afrika...

Ook gezien op tv. Een dame die koeien wilde exporteren naar Nederland, er was zelfs een markt (restaurant waar ze wel een afrikaanse biefstuk wilden serveren).

Ze kreeg de koeien/het vlees het land niet in door voorgenoemde restricties.

beperkingen op export en import van technologie?

nee... ze kreeg het niet in omdat er in Nederland strenge regels gelden voor import van vlees e.d., moet allemaal steeksproefgewijs getest worden etc. en dat kost gewoon veel geld, los van dat Nederland zelfvoorzienend is in dit opzicht (boeien, afrikaanse koe?).

je kan er de donder op zeggen dat het gewoon wel kon, maar dat ze gewoon voor een duppie op de eerste rang wilde zitten en flink geld wilde verdienen... tja, sorry

pi_9161905
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:24 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Kozzmic
[..]

is totaal ongefundeerd en wordt gestaafd aan loze beweringen, zonder objectieve bronnen die het ondersteunen; mijn reactie sloeg daarop en is niet über-beledigend ofzo, gelieve deze dus weer te herstellen.

De opmerking over GroenLinks-aanhangers was volslagen offtopic, en bepaalde wereldburgers 'bosbavianen' noemen draagt ook niet echt bij aan een goede discussie. Er wordt dus niets teruggezet. Verder klagen kun je in [centraal] Moderating methods in Politiek, en niet in deze discussie.
  zondag 16 maart 2003 @ 19:34:55 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9161966
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De opmerking over GroenLinks-aanhangers was volslagen offtopic, en bepaalde wereldburgers 'bosbavianen' noemen draagt ook niet echt bij aan een goede discussie. Er wordt dus niets teruggezet. Verder klagen kun je in [centraal] Moderating methods in Politiek, en niet in deze discussie.

mijn opmerking van net ging ook niet over bosbavianen (doelend op steeds maar oorlog-voerende stammen die complete landen ten gronde richten) maar over wijsneus's kortzichtigheid; wees dan zo consequent om ook bij andere users 'commentaar dat niet bijdraagt aan een goede discussie' te verwijderen, dat kom ik ook genoeg (= teveel) tegen

en nu weer on-topic:

zondag 16 maart 2003 @ 19:48:38 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9162249
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

beperkingen op export en import van technologie?

nee... ze kreeg het niet in omdat er in Nederland strenge regels gelden voor import van vlees e.d., moet allemaal steeksproefgewijs getest worden etc. en dat kost gewoon veel geld, los van dat Nederland zelfvoorzienend is in dit opzicht (boeien, afrikaanse koe?).

je kan er de donder op zeggen dat het gewoon wel kon, maar dat ze gewoon voor een duppie op de eerste rang wilde zitten en flink geld wilde verdienen... tja, sorry

Mijn stellingen zijn inderdaad lastig te onderbouwen - laten we zeggen dat ik vooral hier en daar wat oppik dat mij somber stemt. Verschillende politieke partijen hebben echter wel dingen in hun programma staan die mijn beweringen staven. De EU landbouwsubsidies zijn een voorbeeld.

Ik vind het uiterst naief om te denken dat Het Rijke Westen de 3e wereld niet uitbuit, dat hebben we al gedaan sinds het koloniale tijdperk.

Nog een leuk voorbeeldje dan? De produktiekosten van een Nike schoen is 3 Eurocent. Waar worden deze schoenen geproduceerd? juist- in een lage lonen land.

Wat betaal jij voor diezelfde schoen?

pi_9162303
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:48 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Mijn stellingen zijn inderdaad lastig te onderbouwen - laten we zeggen dat ik vooral hier en daar wat oppik dat mij somber stemt. Verschillende politieke partijen hebben echter wel dingen in hun programma staan die mijn beweringen staven. De EU landbouwsubsidies zijn een voorbeeld.

Ik vind het uiterst naief om te denken dat Het Rijke Westen de 3e wereld niet uitbuit, dat hebben we al gedaan sinds het koloniale tijdperk.

Nog een leuk voorbeeldje dan? De produktiekosten van een Nike schoen is 3 Eurocent. Waar worden deze schoenen geproduceerd? juist- in een lage lonen land.

Euhm rond de 100 euro??

maarja je hebt wel gelijk had ook die docu gezien van die afrikaanse vrouw maarja wat doe je er tegen??

zondag 16 maart 2003 @ 19:53:52 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9162363
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:48 schreef wijsneus de volgende onzin:

1. goeie grap; misschien alleen in kosten om twee schoenen en een paar veters in een doos te leggen, maar overdrijven is ook een kunst: die mensen kosten 2 dollar per uur per persoon, je vergeet ook nog eens de materiaalkosten (leder in veel gevallen!), productietijd en afschrijving op dure fabricage-machines, alsmede onderhoud en toezicht van gekwalificeerde technici en kwaliteitscontrole na productie en natuurlijk steekpenningen voor de lokale overheidsambtenaren en subsidie aan de lokale overheid; droom lekker verder
wie zegt jou dat Nike openbaart hoeveel haar productiekosten van 1 schoen zijn? Alsof Coca Cola ineens haar recept wereldkundig gaat maken

2. niet, draag die dingen niet, maar los daarvan zitten er ook nog marges tussen van tussenhandelaren, transportkosten (enig idee hoeveel verschepen kost per m3? ), enz.

waar is je realiteitszin, wijsneus?

ik ga eten; have fun kids

pi_9162419
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

1. goeie grap; misschien alleen in kosten om twee schoenen en een paar veters in een doos te leggen, maar overdrijven is ook een kunst: die mensen kosten 2 dollar per uur per persoon, je vergeet ook nog eens de materiaalkosten (leder in veel gevallen!), productietijd en afschrijving op dure fabricage-machines, alsmede onderhoud en toezicht van gekwalificeerde technici en kwaliteitscontrole na productie; droom lekker verder
[sub]wie zegt jou dat Nike openbaart hoeveel haar productiekosten van 1 schoen zijn?

Euhm alles bij elkaar is rond de 20 euro per paar was op tv ??

100-20=80 euro????

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')