abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2003 @ 17:01:07 #101
18083 Kiddow
Evil Belg
pi_9183732
quote:
Hahaha. We krijgen zoveel olie als we vragen, de Belgen en Fransen idem.
Wacht, ik druk me verkeerd uit.
Ik bedoel dus dat de bv. Amerikanen en Nederlanders oliebedrijven hebben die maar al te graag hun olie uit Irak zouden halen, maar dat nu van de Irakezen niet mogen ofzo. Dat zou alleen maar bevorderlijk zijn voor de economie. Bij de Fransen is het dan weer andersom. Hun oliebedrijf krijgt al olie uit Irak, en wilt bijgevolg geen oorlog omdat ze dan olie kwijt zijn.

De Belgen hebben geen oliebedrijven en zijn dus de enige met een neutrale mening.

Everyone is A Rookie at Some Point.
  maandag 17 maart 2003 @ 17:07:44 #102
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9183920
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:01 schreef Kiddow het volgende:
De Belgen hebben geen oliebedrijven en zijn dus de enige met een neutrale mening.
Nee, want ook als je geen olie-industrie hebt zal de economie beïnvloed worden door de oorlog tegen Irak.

Bovendien staan er wel raffinaderijen in de Antwerpse haven... dus hoezo neutraal?

maandag 17 maart 2003 @ 17:13:05 #103
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9184042
quote:
Op maandag 17 maart 2003 15:35 schreef Frederic het volgende:
Elk land heeft z'n donkere kantjes.... dus waar hebben we het eigenlijk over?
Ja precies, v.d G en al die criminelen waarvan een groot deel alochtoon zijn.

Gelukkig zitten die bastaard kinderen achter slot en grendel.

[edit: geen namen van verdachten aub]

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 17-03-2003 17:44]

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  maandag 17 maart 2003 @ 17:17:57 #104
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9184152
Zeg toxi, je mag de namen van verdachten niet volledig schrijven op Fok!. Haal het eens weg.
  maandag 17 maart 2003 @ 17:36:52 #105
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_9184599
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:13 schreef toxi het volgende:

[..]

Ja precies, Volkert van der G. en al die criminelen waarvan een groot deel alochtoon zijn.

Gelukkig zitten die bastaard kinderen achter slot en grendel.

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_9184631
Perfect, kunnen we fijn Rotterdam meer gaan gebruiken ... tjatjing voor de nederlanders
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  Moderator maandag 17 maart 2003 @ 17:44:31 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9184805
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:37 schreef GWD het volgende:
Perfect, kunnen we fijn Rotterdam meer gaan gebruiken ... tjatjing voor de nederlanders
w0000t
let's rock
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9184898
. Mocht Belgie in de toekomst nog een keer aangevallen worden door b.v. Duitsland, hoeft Amerika ze lekker ook niet meer te helpen dus. .
  maandag 17 maart 2003 @ 17:49:46 #109
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9184929
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:48 schreef LoekB het volgende:
. Mocht Belgie in de toekomst nog een keer aangevallen worden door b.v. Duitsland, hoeft Amerika ze lekker ook niet meer te helpen dus. .
Inderdaad, hoe durven ze het niet eens te zijn met Amerika! De doodstraf voor de verantwoordelijke politici!
pi_9184990
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:49 schreef Farzin het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe durven ze het niet eens te zijn met Amerika! De doodstraf voor de verantwoordelijke politici!

Zeg ik dat? Naar wie rennen ze straks als eerst als Saddam z'n bommen op Belgie loslaat? Juist, Amerika. Maar zelf Amerika steunen, nee hoor, dat is te gevaarlijk....
  maandag 17 maart 2003 @ 17:57:42 #111
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_9185150
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:51 schreef LoekB het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Naar wie rennen ze straks als eerst als Saddam z'n bommen op Belgie loslaat? Juist, Amerika. Maar zelf Amerika steunen, nee hoor, dat is te gevaarlijk....

Hoe gaat Saddam zijn bommen (als hij die heeft) op Belgie krijgen?

Waarom zou Duitsland Belgie (of een ander EU land) binnenvallen?

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_9185241
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:57 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Hoe gaat Saddam zijn bommen (als hij die heeft) op Belgie krijgen?

Waarom zou Duitsland Belgie (of een ander EU land) binnenvallen?

Dat lijkt me idd ook heel sterk, maar ik noem maar ff een voorbeeldje. Ik vind het typisch Europa dat ze, zodra ze Amerika nodig hebben, Amerika's kont kussen, maar zodra Amerika zelf een keer om steun vraagt, iedereen zegt : 'nee, mij te gevaarlijk'.
  maandag 17 maart 2003 @ 18:01:43 #113
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9185254
quote:
Zeg ik dat?
Je zegt dat Amerika haar NAVO-bondgenoot niet moet helpen, omdat ze het een keer niet met ze eens zijn, en een aanval zonder resolutie niet steunen.
quote:
Naar wie rennen ze straks als eerst als Saddam z'n bommen op Belgie loslaat?
1. Saddam zal zijn bommen niet loslaten op landen die tegen de oorlog zijn
2. Hij heeft geen vliegtuigen die zo ver kunnen komen, en ook geen raketten.
quote:
Juist, Amerika. Maar zelf Amerika steunen, nee hoor, dat is te gevaarlijk....
Tsja, dat heb je in een democratie, hè? Een beetje erg als je niet tegen andermans mening kunt...
  maandag 17 maart 2003 @ 18:02:28 #114
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9185271
Dan gaan ze toch via Europoort, geeft niet... verdienen wij weer meer, want de US zal Belgie niet echt aardig meer vinden..
[KNE]-Mod
pi_9185351
quote:

[..]

De VS is dan verplicht Belgie te helpen aangezien een aanval op een Navo land wordt gezien als een aanval tegen ieder land in de NAVO. Belgie laat alleen symbolisch zien tegen de aanval te zijn, meer niet.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9185371
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:01 schreef Farzin het volgende:

[..]

Je zegt dat Amerika haar NAVO-bondgenoot niet moet helpen, omdat ze het een keer niet met ze eens zijn, en een aanval zonder resolutie niet steunen.

Denk wel dat het duidelijk is dat Saddam weg moet. Als het niet is om de rest van de wereld te beschermen, is het wel om (net als met Afghanistan) de Irakezen te bevrijden van Saddam.
quote:
1. Saddam zal zijn bommen niet loslaten op landen die tegen de oorlog zijn
Saddam zal z'n bommen desnoods loslaten op alles wat westers is.
quote:
2. Hij heeft geen vliegtuigen die zo ver kunnen komen, en ook geen raketten.
Dat weet ik niet, maar wel terroristen-vriendjes in de hele wereld
quote:
Tsja, dat heb je in een democratie, hè? Een beetje erg als je niet tegen andermans mening kunt...
Zie m'n 1e antwoord hierboven over Saddam.
  maandag 17 maart 2003 @ 18:11:44 #117
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9185442
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:06 schreef LoekB het volgende:
Denk wel dat het duidelijk is dat Saddam weg moet.
Inderdaad, maar dat betekent niet dat je zomaar als een kip zonder kop met bommen moet gaan smijten.
quote:
Als het niet is om de rest van de wereld te beschermen,
Dat doen de wapeninspecteurs al. En als Irak massavernietigingswapens heeft, zal het land deze alleen inzetten in het geval dat het wordt aangevallen. Nu dus.
quote:
is het wel om (net als met Afghanistan) de Irakezen te bevrijden van Saddam.
Ja, leuk. Je vergeet alleen dat zowel Saddam Hoessein als Bin Laden in de jaren tachtig steun kregen van Amerika. Wie zegt dat ze niet weer een dictator gaan installeren?
quote:
Saddam zal z'n bommen desnoods loslaten op alles wat westers is.
Bron?
quote:
Dat weet ik niet, maar wel terroristen-vriendjes in de hele wereld
Welke terroristenvriendjes?
Of praat je Bush gewoon na?
  maandag 17 maart 2003 @ 18:17:35 #118
50156 Thorage
Binnenland word Buitenland!
pi_9185542
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:11 schreef Farzin het volgende:

[..]
[quote]
Inderdaad, maar dat betekent niet dat je zomaar als een kip zonder kop met bommen moet gaan smijten.

Dat doen ze ook niet, als je het nieuws bekijkt.
quote:
Dat doen de wapeninspecteurs al. En als Irak massavernietigingswapens heeft, zal het land deze alleen inzetten in het geval dat het wordt aangevallen. Nu dus.
Dat wat die VN Wapeninspecteurs doen noem ik uitstellen op executie.
[..]

[..]

quote:
Bron?
Als je de toespraken van Saddam ziet dan heb je al genoeg info
quote:
terroristenvriendjes?
Hoi ik ben Farzin de Anti-Amerikaan en wanneer het kan ook Anti-Rechts..
  maandag 17 maart 2003 @ 18:21:31 #119
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9185608
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:17 schreef Thorage het volgende:
Wel degelijk. Bush heeft gezegd dat Saddam Hoessein binnen 72 uur moet opstappen, òf er komt oorlog.
quote:
Tsja, en ik noem dat ontwapening.
quote:
Over welke toespraak van Saddam Hoessein heb je het?
quote:
Zucht...
pi_9185717
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:11 schreef Farzin het volgende:
Dat vind ik ook, maar een diplomatieke oplossing gaat toch niet lukken.
quote:
Ja, leuk. Je vergeet alleen dat zowel Saddam Hoessein als Bin Laden in de jaren tachtig steun kregen van Amerika. Wie zegt dat ze niet weer een dictator gaan installeren?
Denk dat ze daar wel mee oppassen nu.
quote:
Bron?
Neej joh, Saddam is heel pro-westers en zal ze dan ook nooit wat doen. .
quote:
Welke terroristenvriendjes?
Ik praat Saddam himself na, die al gedreigt heeft in heel de wereld aanslagen te zullen plegen als Amerika hen wat aandoet.
pi_9185789
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:17 schreef Thorage het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]
[..]

[..]

Jij hebt het door. .
  maandag 17 maart 2003 @ 18:37:20 #122
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9185873
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:27 schreef LoekB het volgende:
Dat vind ik ook, maar een diplomatieke oplossing gaat toch niet lukken.
Er waren nog meer dan genoeg kansen voor de inspecteurs, en toch gaat Amerika aanvallen. Koste wat kost.
quote:
Denk dat ze daar wel mee oppassen nu.
Ja, dat denk je. Dat dachten ze in de jaren zeventig ook. Opeens zie je het... Amerika is niet menslievend.
quote:
Neej joh, Saddam is heel pro-westers en zal ze dan ook nooit wat doen. .
Saddam Hoessein is niet pro-westers, maar dat betekent niet automatisch dat hij aanslagen gaat plegen op alle westerse doelen.
  Moderator maandag 17 maart 2003 @ 18:42:17 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9185961
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:01 schreef LoekB het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook heel sterk, maar ik noem maar ff een voorbeeldje. Ik vind het typisch Europa dat ze, zodra ze Amerika nodig hebben, Amerika's kont kussen, maar zodra Amerika zelf een keer om steun vraagt, iedereen zegt : 'nee, mij te gevaarlijk'.

dat is natuurlijk onzin, hoevaak hebben de amerikanen de afgelopen 50 jaar gehoord dat het 'te gevaarlijk is'???
juist nog nooit
niet 52 jaar geleden inzake korea
niet 2 jaar geleden inzake afghanistan

en alles wat daar tussen inzit, dat Amerika mee heeft gedaan in de Tweede wereldoorlog betekend niet dat we altijd en eeuwig ja meneer, nee meneer tegen ze moeten zeggen.

Als Nederland zich in 1942 niet dood had gevochten in (het verdoemde) Indië dan was Australië hoogstwaarschijnlijk gevallen. Betekend dit dat Australië ons eeuwige dank is verschuldigd?

bovendien belgië heeft net als frankrijk en rusland recht op een eigen mening.
ze zouden dat alleen wel wat concreter moeten doen, niet dreigen met eventueel de haven dichtgooien, maar gooi die haven dan ook daadwerkelijk dicht, dan zou ik respect hebben voor de Belgische regering.

maar voorlopig lopen ze (net als de Nederlandse regering) gewoon met de rest van de wereld achter de feiten aan.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 maart 2003 @ 18:44:26 #124
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9186002
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:42 schreef sp3c het volgende:
dat is natuurlijk onzin, hoevaak hebben de amerikanen de afgelopen 50 jaar gehoord dat het 'te gevaarlijk is'???
juist nog nooit
niet 52 jaar geleden inzake korea
niet 2 jaar geleden inzake afghanistan

en alles wat daar tussen inzit, dat Amerika mee heeft gedaan in de Tweede wereldoorlog betekend niet dat we altijd en eeuwig ja meneer, nee meneer tegen ze moeten zeggen.

Als Nederland zich in 1942 niet dood had gevochten in (het verdoemde) Indië dan was Australië hoogstwaarschijnlijk gevallen. Betekend dit dat Australië ons eeuwige dank is verschuldigd?

bovendien belgië heeft net als frankrijk en rusland recht op een eigen mening.
ze zouden dat alleen wel wat concreter moeten doen, niet dreigen met eventueel de haven dichtgooien, maar gooi die haven dan ook daadwerkelijk dicht, dan zou ik respect hebben voor de Belgische regering.

maar voorlopig lopen ze (net als de Nederlandse regering) gewoon met de rest van de wereld achter de feiten aan.

Ik ben het (grotendeels) met je eens.
  maandag 17 maart 2003 @ 19:13:11 #125
18083 Kiddow
Evil Belg
pi_9186643
quote:
Naar wie rennen ze straks als eerst als Saddam z'n bommen op Belgie loslaat
Nou, dat zie ik niet zo snel gebeuren... België is momenteel enorm populair in het midden oosten.
quote:
Hier ben ik het helemaal eens met wat sp3c zegt. Je moet niet altijd de geschiedenis er bij gaan halen, dat haalt niets uit. Bovendien gaat het niet om om te gevaarlijk ofzo, maar gewoon om het feit dat er misschien wel meer dan één miljoen mensen zullen sterven in Irak.
Everyone is A Rookie at Some Point.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')