abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9157112
De volgende stelling: Ter voorkoming van de segregatie in het lager en middelbaar onderwijs moeten scholen verplicht worden tenminste 35 procent allochtonen op te nemen.
Yep, GOOD2GO!!!
  zondag 16 maart 2003 @ 15:40:38 #2
39017 Herion
The truth is @ fok
pi_9157125
Nee:
- Vermindering kwaliteit
- Niet overal haalbaar
- 35% is te veel
- Er moet dan zeker ook een max zijn. Dwz, twee kanten op.

[Dit bericht is gewijzigd door Herion op 16-03-2003 16:21]

zondag 16 maart 2003 @ 15:41:09 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9157131
Voor, als dat ook gelijk het maximum-aantal is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 16 maart 2003 @ 15:41:38 #4
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9157136
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:41 schreef X-Ray het volgende:
pi_9157159
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:41 schreef X-Ray het volgende:
pi_9157281
nope, heel nobele gedachte, maar dit gaat niet werken. buiten de randstad zijn er genoeg gebieden waar nog niet 1 promille van de bevolking allochtoon is.
pi_9157369
Ik heb zitten denken wat daar tegen is. Toch niet irrelevant zou ik zeggen. Een argument is het verminderen van de kwaliteit. Een oplosbaar iets zou ik zeggen, kost geld maar tenslotte willen we dat alle kinderen straks goed opgeleid zijn (neem ik aan) en dit probleem had je anders op een zwarte school gehad.
Een positief effect is dat daarmee de kinderen gemend worden, er naar ik hoop minder kliekvorming plaatsvind en Nederlands beter wordt geleerd. Als je serieus een integratieproces wilt voeren is het iets om serieus over na te denken lijkt me.
  zondag 16 maart 2003 @ 15:54:10 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_9157407
Ik denk dat het niet haalbaar is.

Zelf vind ik het een goed idee, als dat idd, zoals XRay zegt, de max is.

Praktijk leert dat nederlandse ouders, ens gaan kijken op een school, en als hun natte-vinger calculatie oplevert dat er te veel allochtonen zitten, dan kiezen ze een all-white school.

Hebben we al kunnen lezen hoor, dus don't shoot the messenger.

zondag 16 maart 2003 @ 15:59:21 #9
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_9157549
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:39 schreef JaY-D-KaY het volgende:
De volgende stelling: Ter voorkoming van de segregatie in het lager en middelbaar onderwijs moeten scholen verplicht worden tenminste 35 procent allochtonen op te nemen.
Dus we gaan volksverhuizingen krijgen ofzo?
Tsja .....
pi_9157564
De meeste scholen in de Randstad halen dat allang.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 16 maart 2003 @ 16:01:20 #11
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_9157605
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:39 schreef JaY-D-KaY het volgende:
maarre dan zijn er dus een hele hoop niet allochtonen die niet meer naar school mogen...

edit: procentje of 8-10 lijkt me al voldoende (moet dan ook het maximum zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 16-03-2003 16:01]

Live from the USA
  zondag 16 maart 2003 @ 16:01:22 #12
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9157609
Ik voel niets voor minimum-eisen ofzo, dat is ten eerste niet te realiseren en ten tweede krijg je dan positieve discriminatie van allochtonen omdat de scholen anders hun quota niet halen.

Een maximumpercentage is wel degelijk te handhaven (op de lange termijn) en lijkt me goed om de segregatie in het onderwijs te voorkomen.

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_9157627
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:59 schreef Meneer_Aart het volgende:
In rustige steden nog niet hoor.. .
pi_9157843
Dit gaat niet lukken!!!!!!
Ik heb in Rotterdam op een middelbare school in het centrum gezeten, waar maar liefs 95% allochtoon was. En dat was 4 jaar geleden, toen ik eraf ging, dus het is nu vast wel 99% geworden. Hoe wil je nou zo'n school 'wit' krijgen? Die 'blanke' ouders sturen hun kinderen echt niet naar zo'n 'zwarte' school.
Ach ja, van goed gemixte scholen overal in het land kunnen we alleen maar dromen, echt gebeuren zal echt niet
pi_9157890
-edit- reactie verwijderd door moderator

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 16-03-2003 16:19]

zondag 16 maart 2003 @ 16:18:15 #16
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_9158051
Waarom?? er is toch ook niet 1/3 van de bevolking allochtoon of wel dan??

Waardeloze klote stelling

En hoe voelt u zich nu?
  zondag 16 maart 2003 @ 16:19:11 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9158077
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:59 schreef Meneer_Aart het volgende:
Sterker nog, bij de meeste is het andersom....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_9158123
Misschien moeten de kinderen van witte PvdA en GroenLinks leden en -stemmers als eerste naar zwarte scholen gestuurd worden om ze witter te maken.
pi_9158675
quote:
Op zondag 16 maart 2003 16:19 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Sterker nog, bij de meeste is het andersom....

Stimmt. Overigens las ik laatst een onderzoek in de krant waaruit bleek dat het reuze meeviel met de ongelijke verdeling van allochtone kinderen tussen openbare en christelijke scholen. Ook op christelijke scholen in de Randstad is de verhouding 50-50 of meer allochtonen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_9159134
quote:
Op zondag 16 maart 2003 16:42 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Stimmt. Overigens las ik laatst een onderzoek in de krant waaruit bleek dat het reuze meeviel met de ongelijke verdeling van allochtone kinderen tussen openbare en christelijke scholen. Ook op christelijke scholen in de Randstad is de verhouding 50-50 of meer allochtonen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1047276391541.html

Verplichten lijkt mij ook overbodig en schijnt ook niet te werken.

doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
  zondag 16 maart 2003 @ 17:07:31 #21
3542 Gia
User under construction
pi_9159199
Eigenlijk zou de regel moeten zijn dat er op een school maximaal 35% allochtoon mag zijn en er geen minimum gehanteerd mag worden. De rest moet autochtoon zijn.

In de praktijk houdt dat in dat een school die 8 klassen heeft voor 30 kinderen per klas, niet meer dan 10 of 11 allochtone kinderen aan mag nemen per klas. Melden zich geen autochtone kinderen aan, best, krijgen deze kinderen veel aandacht en komt het ook goed.
De andere allochtone kinderen moeten naar de andere scholen in de wijk, 15 tot 20 minuten lopen is niet te ver voor een kind.

Aan de andere kant houdt dat dan automatisch in dat een school ook niet meer dan 65% autochtone kinderen aan mag nemen, dus niet meer dan 20 per klas. Ze moeten namelijk die plaatsen vrij houden voor allochtone kinderen.

pi_9159505
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:07 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk zou de regel moeten zijn dat er op een school maximaal 35% allochtoon mag zijn en er geen minimum gehanteerd mag worden. De rest moet autochtoon zijn.

In de praktijk houdt dat in dat een school die 8 klassen heeft voor 30 kinderen per klas, niet meer dan 10 of 11 allochtone kinderen aan mag nemen per klas. Melden zich geen autochtone kinderen aan, best, krijgen deze kinderen veel aandacht en komt het ook goed.
De andere allochtone kinderen moeten naar de andere scholen in de wijk, 15 tot 20 minuten lopen is niet te ver voor een kind.

Aan de andere kant houdt dat dan automatisch in dat een school ook niet meer dan 65% autochtone kinderen aan mag nemen, dus niet meer dan 20 per klas. Ze moeten namelijk die plaatsen vrij houden voor allochtone kinderen.

Klinkt aardig. Maar is lang niet overal haalbaar. Want hoe wil je dat gaan doen in dorpen waar maar 1 school is? (Of eventueel 2, een openbare en een christelijke) Als daar 0 allochtone en 25 autochtone kinderen zich melden, wil je er dan 5 doorsturen naar het volgende dorp? Of naar een christelijke school, terwijl ze voor een openbare hebben gekozen (of andersom)?

En daarbij vraag ik me ook af of iedereen wel 2 scholen binnen 20 minuten lopen heeft (en of je kinderen tegenwoordig wel 20 minuten naar school kunt laten lopen, zeker als er een of meerdere drukke wegen overgestoken moeten worden).

zondag 16 maart 2003 @ 17:25:32 #23
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9159548
Ik denk inderdaad dat een maximum meer zoden aan de dijk zet dan een minimum. Alleen is het politiek niet te verkopen omdat je dan net doet of een school met veel allochtonen minder presteert. Dus we houden het liever correct dan dat we het probleem met achterstanden en taalproblemen en dergelijke oplossen.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zondag 16 maart 2003 @ 17:46:03 #24
3542 Gia
User under construction
pi_9159946
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:23 schreef Light het volgende:

[..]

Klinkt aardig. Maar is lang niet overal haalbaar. Want hoe wil je dat gaan doen in dorpen waar maar 1 school is? (Of eventueel 2, een openbare en een christelijke) Als daar 0 allochtone en 25 autochtone kinderen zich melden, wil je er dan 5 doorsturen naar het volgende dorp? Of naar een christelijke school, terwijl ze voor een openbare hebben gekozen (of andersom)?

Uitzonderingen zijn er altijd. Deze scholen dienen dit dan aan te tonen en dispensatie aan te vragen.
Daarbij mogen ze in eerste instantie maar 20 kinderen per klas aannemen en 5 tot 7 op een reservelijst plaatsen. Als in mei/juni er nog geen allochtonen zich op deze school hebben aangemeld, dan mogen deze 5 na de vakantie toch komen.
Vervelend voor de ouders, hoewel in de praktijk zal blijken dat dit geen probleem zal zijn.
De school zal wel deze regel in het regelement moeten hebben, voor het geval zich allochtonen in het dorp gaan vestigen.
quote:
En daarbij vraag ik me ook af of iedereen wel 2 scholen binnen 20 minuten lopen heeft (en of je kinderen tegenwoordig wel 20 minuten naar school kunt laten lopen, zeker als er een of meerdere drukke wegen overgestoken moeten worden).
Van waar wij wonen zijn er 5 scholen binnen loopafstand.
De meeste ouders laten hun kinderen toch niet voor groep 6 of 7 alleen naar school gaan. En dan kunnen ze ook een drukke weg wel oversteken. Zo niet, dan moeten die ouders ze maar wegbrengen en ophalen.
  zondag 16 maart 2003 @ 21:20:25 #25
46960 StefanP
polemicist
pi_9164435
quote:
Op zondag 16 maart 2003 16:18 schreef evil_cupido het volgende:
Waarom?? er is toch ook niet 1/3 van de bevolking allochtoon of wel dan??

Waardeloze klote stelling

Zal niet zo lang meer duren voor het zover is hoor...

ontopic: mijn kinderen gaan dus echt wel naar een blanke school he, al moet ik er elke ochtend een uur voor rijden om ze te brengen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')