abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:19:10 #51
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_12704504
Ik mis zelf een WO2 Spel waaarbij je een soldaat in de Duitse Wehrmacht naspeelt...
(met uizondering van day of defeat, maar das alleen maar multiplay)

ik bedoel.....

Voor totale beleving moeten ze het ook vanuit de kant van de Duitsers laten ervaren ipv van alleen maar via multiplayer...

Era Vulgaris
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:27:22 #52
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12704750
Misschien een beetje afgezaagd, maar ik hou er nou eenmaal van:

type spel: FPS
setting: 2e wereldoorlog
location: Europa

Nu zijn er al een aantal spellen(opkomst) die hieraan voldoen, zoals MOHAA, BF42, Call of Duty(komt eraan). Echter, die voldoen niet helemaal aan mijn eisen. Het rondrennen en wat medic packs oppakken vindt ik niet erg leuk. Ammo crates waar je onbeperkt ammo uit kan halen vindt ik ook niet echt leuk meer. Wat mij leuker lijkt is het volgende:

Een grote map(zoals BF42), maar dan zonder spawn points. Wil je winnen, dan zal je echt terrein moet veroveren. Dit houdt dus in dat er een echt front is. Indien je overhoop wordt geschoten zal je een stuk achter het front weer binnenkomen en zal je transport moeten vinden om weer bij het front te komen. Ook zal er munitie vervoerd moeten worden naar het front, zodat er gevochten kan worden. Tevens zullen medic punten vooruit geschoven worden naargelang er progressie wordt gemaakt, net zoals artellerie.

Wanneer er stevige vorderingen worden gemaakt op het gebied van grond veroveren(de front linie schuift op) zal het bevoorraaden dus ook meer tijd in beslag nemen omdat men verder met de munitie moet zeulen. Een potje wordt gewonnen wanneer de tijd op is(de geen met het meeste terrein wint), of wanneer de vijand geen grondgebied meer heeft.

De speler krijgt niet punten voor elke kill die hij/zij maakt. Team effort is belangrijk. Rambo spelen helpt NIET. Het front wordt bepaald door de posities van medic posten, artellerie posten en waar de meeste spelers uithangen(dus in je eentje dwars door de linie rennen is leuk, maar helpt niet).

Een erg leuk aspect aan BF42 is het gebruik kunnen maken van allerlei voertuigen, dit zou er dan uiteraard ook graag in zien. Alleen is een vrachtwagen dan net zo belangrijk als een tank. De vrachtwagen voert munitie aan, die de tank nodig heeft om te kunnen vechten.

Het leuke aan landje veroveren op deze manier is dat je linear maps kan spelen. Welk team wint bepaald dus wat de volgende map wordt:

A-B-C-D-E-F

Wanneer Map C de huidige map is, Team Rood speelt aan de B kant, Blauw aan de D kant en Team Rood wint dan wordt de volgende map dus Map D. Wint Team Blauw dan wordt de volgende map Map B. Dit zou dat zelfs een campain kunnen zijn. Het team wat de vijand tot aan de laatst mogelijke map pushed(A of F in dit voorbeeld) wint de campain.

Dit lijkt me dus veeeeeeeeel leuker dan de huidige FPS WWII shooters die eigenlijk nog redelijk simpel zijn qua samenhangen van allerlei maps. BF42 zit er redelijk in de buurt van alle games die ik ken, maar dan nog zou er erg veel aan moeten veranderen...

Ik ben het spel wat ik hierboven beschrijf nog nooit tegen gekomen. Als het al bestaat, please een linkje aub

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:37:22 #53
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_12705010
Dude, dan moet je DoD voor Half life downlaoden, 1 van de meest realistische WO2 schooters op dit moment.

Alleen is de gameplay nogal slecht (gewoon vlaggen veroveren zonder puntenstelsel, dus 1 potje kan heel erg lang duren als de ene partij niet alle vlaggen veroverd)

Era Vulgaris
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:39:55 #54
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_12705073
Sim-concentrationcamp
Indoor swimming, suburban living.
pi_12705412
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:39 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Sim-concentrationcamp
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 25 augustus 2003 @ 16:52:07 #56
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12705423
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:37 schreef Vassili_Z het volgende:
Dude, dan moet je DoD voor Half life downlaoden, 1 van de meest realistische WO2 schooters op dit moment.

Alleen is de gameplay nogal slecht (gewoon vlaggen veroveren zonder puntenstelsel, dus 1 potje kan heel erg lang duren als de ene partij niet alle vlaggen veroverd)


Mja, weer die stomme vlaggen. Ik wil een FRONTLINIE. Misschien dat bepaalde punten wel belangrijk zijn(een kleine stad, een brug) maar over het algemeen draaide het in de 2e wereld oorlog toch om de frontlinie. Dit wil ik graag in een spel terug zien...
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  Moderator maandag 25 augustus 2003 @ 21:05:04 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12712071
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:52 schreef beany het volgende:

[..]

Mja, weer die stomme vlaggen. Ik wil een FRONTLINIE. Misschien dat bepaalde punten wel belangrijk zijn(een kleine stad, een brug) maar over het algemeen draaide het in de 2e wereld oorlog toch om de frontlinie. Dit wil ik graag in een spel terug zien...


Delta Force LandWarrior online is wel wat je zoekt denk ik

er is daar zo'n veld (ik noem het little bagdad maar de echte naam zou ik bij god niet meer weten) waar je met 64 man rondrent.

Het spel begint dus iets buiten de stad (team rood aan de ene kant met 32 man en team blauw aan de andere kant) en zodra het gevecht begint stormt iedereen naar voren de stad in en ongeveer in het midden (of ergens anders afhangende van de tactieken) komen de twee groepen met elkaar in botsing en is het schieten geblazen tot de tijd om is

als je dood gaat dan respawn je weer net iets buiten de stad, medics enzo worden door de spelers gespeeld, wat toch wat realistischer is als jouw geopperde medic points die meeschuiven. Nu rennen ze daadwerkelijk over het slagveld om mensen te healen die bijna dood op de grond liggen (die kunnen dan niet lopen en je moet ze binnen beppaalde tijd healen anders overlijden ze), je moet die gasten dus ook daadwerkelijk beschermen anders gaan alle gewonden gewoon dood

eigenlijk zou ik die game weer is af moeten stoffen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 augustus 2003 @ 21:08:39 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12712171
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik mis zelf een WO2 Spel waaarbij je een soldaat in de Duitse Wehrmacht naspeelt...
(met uizondering van day of defeat, maar das alleen maar multiplay)

ik bedoel.....

Voor totale beleving moeten ze het ook vanuit de kant van de Duitsers laten ervaren ipv van alleen maar via multiplayer...


ja dat lijkt mij nou ook cool

en dan van een 'eervolle' soldaat zoals de fallschirmjäger
dan begin je met een soort training/tutorial dat je dat bloempje moet scoren hoog in de bergen, vervolgens in de campaign van Polen, Denemarken, Nederland, Kreta, Oostfront, D-day, ardennenoffensief naar een last stand in Berlijn (evt dat de speler in een heroisch gevecht tegen honderden verkrachtende russische soldaten om het leven komt voor added dramatisch effect).

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:10:32 #59
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12722040
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

Delta Force LandWarrior online is wel wat je zoekt denk ik

er is daar zo'n veld (ik noem het little bagdad maar de echte naam zou ik bij god niet meer weten) waar je met 64 man rondrent.

Het spel begint dus iets buiten de stad (team rood aan de ene kant met 32 man en team blauw aan de andere kant) en zodra het gevecht begint stormt iedereen naar voren de stad in en ongeveer in het midden (of ergens anders afhangende van de tactieken) komen de twee groepen met elkaar in botsing en is het schieten geblazen tot de tijd om is

als je dood gaat dan respawn je weer net iets buiten de stad, medics enzo worden door de spelers gespeeld, wat toch wat realistischer is als jouw geopperde medic points die meeschuiven. Nu rennen ze daadwerkelijk over het slagveld om mensen te healen die bijna dood op de grond liggen (die kunnen dan niet lopen en je moet ze binnen beppaalde tijd healen anders overlijden ze), je moet die gasten dus ook daadwerkelijk beschermen anders gaan alle gewonden gewoon dood

eigenlijk zou ik die game weer is af moeten stoffen


Ik heb DFLW gespeeld, en ook dat is niet wat ik zoek. Het spel zou de frontlinie moeten aangeven. Maps moeten groter zijn en er moeten veel voertuigen in zitten. En wat ik bedoel met medic posten zijn veld hospitaals, die een speler vooruit kan schruiven(truck?). Ook het bevoorraadings element mis ik in DFLW(in elk spel eigenlijk).
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:17:04 #60
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12722130
BF komt dichter in de buurt denk ik, vooral een map als Berlin is NIET speelbaar (levensverwachting van 3x nix dus)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12757848
Ik zat net het plaatselijke natuur channel te kijken en toen kwam ik op een idee:

De meeste games spelen uit de ogen van een mens. Erg origineel zou het zijn om uit de ogen van een beest bijvoorbeeld een leeuw of een tijger te spelen. Dan moet je jagen, terretorium bewaken etc.

Of mierenhoop manager oid

  Moderator woensdag 27 augustus 2003 @ 15:39:54 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12758475
of van een verslaggever oid

dat je bv in een oorlog zit en a la p0k0m0n snap foto's moet schieten van interessante scenes

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12762119
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:16 schreef wasigh het volgende:
Ik zat net het plaatselijke natuur channel te kijken en toen kwam ik op een idee:

De meeste games spelen uit de ogen van een mens. Erg origineel zou het zijn om uit de ogen van een beest bijvoorbeeld een leeuw of een tijger te spelen. Dan moet je jagen, terretorium bewaken etc.

Of mierenhoop manager oid


Dude,... sim-ant
pi_12773906
wat mij leuk lijkt is sim, die je alleen kan besturen op een manier uit messiah. Dus als persoon die bezit kan nemen van alle wezens uit je stad en daarmee iets proberen te verwezelijken.
pi_12786197
pacman
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:51:52 #66
34400 PietF
Captain Obvious
pi_12790601
een spel wat een combi is van EVE en planetside, Geen continenten maar hele planeten, eigen bases, mogelijkheid de ruimte in te gaan en te verkennen, het ontwikkelen en zelf produceren van nieuwe technologieen. Zelf, of eigenlijk met teamwork planeten bezetten, bases bouwen, ruimtestations bouwen etc. Oorlogen, vriendschappen ED maken een grote basis van het spel. Dit alles in 3D natuurlijk
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_12797651
1)
Een massale veldslag als 1 persoon meemaken. Wat voor veldslag maakt me niet uit, als het maar realistisch is. Met zwaarden of bijlen oid. Liefst online. Ook leuk zou zijn als je deel uitmaakt van een groter geheel, dat er echt een generaal (ook een online player) is die zegt waar je moet vechten. Misschien wel clan based. evt uitbreiding van je gebied door het bouwen van kastelen. Of een pact sluiten met een andere clan. Ideeen zat.
2)
Ik wil in een echte jungle fps. En niet van die halve jungles met veel huizen of beperkte mogelijkheden.
3)
En ik wil Super Cars 2 (van de Amiga) met dezelfde goede gameplay. In 3d met LAN. Of desnoods 2d als ik het maar over het netwerk kan spelen. (misschien ga ik dit nog wel eens zelf maken.)

[Dit bericht is gewijzigd door Terence_Hill op 29-08-2003 00:46]

Bud, where is Bud?
  zondag 31 augustus 2003 @ 04:27:56 #68
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_12842856
Mijn concept:

Een mix tussen diverse racegames (Colin Mcrae, MotoGP, Gran Turismo enz.), Shenmue en GTA. Met de inkomsten uit je 'normale leven' bekostig je je racecarriere

pi_12849250
Die concepten zijn wel leuk, maar dat maakt nog geen gameplay - hoe maak je met dat concept een spel, want een concept is puur en alleen de manier waarop je dingen gespeeld wilt laten worden. Je moet nog wel voor speelbare content zorgen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  zondag 31 augustus 2003 @ 18:59:16 #70
3604 MightyV
Just Breathe
pi_12853968
Sorry voor de lap tekst, dat als eerste.

Concept:
Een online (niet MMORPG, maar online als in CS/BF1942/SoF2, dus met servers per potje zegmaar) race-game-fps combo. Combinatie is al vaker genoemd maar ik zal verduidelijken zoals ik het graag zou zien:
Met 32 of 64 spelers, minder zou niet leuk zijn. 2 partijen, de Racers en de Chasers.
De Racers zijn in de minderheid, dus 12 Racer tegen 24 Chasers bij een 32 personen server en 21 Racers tegen 42 Chasers bij een 63 personen server.

Omgeving:
Een grote sprawling urban area. Omgeven door een wildernis, in de vorm van woestijn, dicht bos, berg gebied, whatever. Maar de stad, daar gaat het om. Door de hele stad heen, en in de wildernis, staan huisjes verspreid. Zegmaar 10 in de wildernis en 5 in de stad (hoewel de oppervlakte van de stad veel groter is dan die van de wildernis). Deze huisjes noem ik Garages omdat daar auto´s, motorfietsen, vrachtwagens, helikopters whatever staan. Maar ook ammo dumps, wapen arsenalen, medic centres, spawn points.
Elk team begint met een Headquarters, in feite een spawnpoint dat meteen al in hun bezit is. Andere spawnpoints zijn in principe neutraal totdat ze verovert worden (vlaggetje pakken oid).

Racers:
De Racers hebben hun spawnpoint in 1 van de Garages buiten de stad, in de wildernis. Dit is het Racer Headquarters (RHQ). Daar rusten ze zich uit met wapens en auto´s en gaan er vervolgens proberen hun missie te volbrengen. De missie: breng een item (een mysterious stalen koffertje bijvoorbeeld, zoals in de film Ronin) van het RHQ naar een drop-off point. De drop-off points worden per potje ergens, at random, in de stad neergekwakt. Omdat de drop-off points altijd random zijn, en er 10 beginplekken voor de Racers zijn, is de route van Racer beginpunt naar drop-off point in feite elk potje anders.
De Racers hebben maps waarop hun drop-off point staat en hun positie. Hiermee kunnen ze hun route bepalen, proberen Chasers te ontwijken, etc. Communicatie is belangrijk voor de Racers voor het kiezen van de route en het bij elkaar blijven van de groep. Natuurlijk kunnen ook groepjes Racers zich afsplitsen van het hoofd konvooi en als afleidingmanoevre dienen, of de zijwegen blokkeren zodat de Chasers vandaaruit geen aanval kunnen doen.

Chasers:
de Chasers moeten zorgen dat de Racers hun stalen koffertje niet op het drop-off point kunnen afleveren. Dit kunnen ze doen door frontaal in de aanval te gaan, dus meteen het Racers spawnpoint aanval (hoewel ze nooit weten welke van de 10 Garages in de wildernis het daadwerkelijk is, omdat dit per potje veranderd). Maar ze kunnen ook in de defensie: proberen het drop-off point te vinden en dan de wegen hierheen barricaderen. Ja, barricaderen. Door autos/vrachtwagens op de weg te zetten, plus allemaal zooi die er op straat te vinden is, zoals vuilcontainers, lantaarnpalen, weet ik veel wat. Of door spul mee te brengen uit de Garage, zoals spijkermatten e.d. In dit geval ontstaat er natuurlijk een cool vuurgevecht rond deze roadblocks.
Of ze kunnen gewoon met hun eigen voertuigen het Racer konvooi proberen te vinden en aan te vallen.
In alle gevallen is de communicatie belangrijk voor de Chasers. Ze moeten eerst veel verken werk verrichten om de positie van de Racers en het drop-off point te bepalen. Als deze gevonden zijn is het natuurlijk zaak om de aanval op het Racer-konvooi of de verdediging van het drop-off point zo goed mogelijk te co-ordineren.

Politie:
Een derde (player OF computer) partij, die natuurlijk niet zo blij is met al dat geknok in hun stad. De politie heeft maar 1 spawnpoint en dat is het Police Departement (dit is tevens het Police HQ). Het doel van de Politie is om zoveel mogelijk kills of arrestaties bij zowel Racers als Chasers te maken, en als die teams uitgeroeid zijn dan wint de politie (ongeacht of ze computer of player gestuurd zijn).
De Politie kan Chasers en Racers arresteren (door ze met non-lethal weapons nokkie te slaan, bijvoorbeeld) ipv ze te keren. De premie voor arrestaties is 2x zo hoog als voor een kill. De arrestant komt voor de resterende tijd van het potje in een cel in het Police Department. Natuurlijk kunnen teammates besluiten de arrestant te redden (wat naast een geld bonus dus een extra inzetbare Racer of Chaser oplevert).
Overigens kan de server-admin de politie ook uitschakelen.

De Koffer
Een mysterieuze opdrachtgever brengt aan het begin van elk potje de koffer naar het Racer team beginpunt, in een geblindeerd limousine. Op het drop-off point staat een in een regenjas gehulde, kettingrokende onderwereld figuur-NPC te wachten op zijn pakketje. Zodra iemand van de Racers hem de koffer overhandigt, heeft het Racer team het potje gewonnen.
Als de Chasers de koffer in hander krijgen en naar hun HQ brengen, hebben zij gewonnen. Zolang de Chasers de koffer nog bezig zijn naar hun HQ te brengen, kunnen de Racers echter nog steeds proberen deze in handen te krijgen (zij de rollen dus in feite omgedraaid).
Als de Politie het koffertje in handen krijgt, zegt dit nog niets. Zelfs als ze het naar hun HQ brengen (het Police Department), kunnen zowel de Racers als de Chasers nog besluiten om het koffer te gaan ´bevrijden´. Dit levert natuurlijk spannende close-quarters gevechten op.

Neutrals:
Neutrals zijn of computergestuurd, of het zijn spectators. Neutrals zijn eigenlijk enkel bedoeld als obstakels voor de strijdende partijen, bijvoorbeeld files in het spitsuur, en natuurlijk om de sfeer van een ´levende´stad op te wekken. Andere dingen die de stad ´levend´moeten maken (en de partijen moeten hinderen) zijn stoplichten, spoorwegovergangen die dicht gaan voor de trein of bruggen die juist open gaan voor passerende boten op rivieren/kanalen. Naast files zijn er verkeersongelukken en wegwerkzaamheden die als obstakels kunnen dienen.
Dode neutrals levert keiharde minpunten op voor alle strijdende partijen. De strafmaatregelen verschillen van boetes op de cash flow tot en met het ontzeggen van de toegang tot bepaalde voertuigen (maar dan moet je het wel heel bont maken). Overigens kan de server-admin deze strafmaatregelen ook uitzetten.

De Server:
De server-admin kan verschillende dingen aangeven voor de map:
Weer: bij regen is het zicht slecht, bij onweer is het afwisselende licht-donker stroboscoop effect irritant,
Seizoen: in de winter ligt er sneeuw en ijs, dus is het moeilijker rijden. In de herfst wil het nogal eens stormen, en in de zomer is de zon heel fel en als het echt warm is, kan je motor oververhit raken. Bij regen is de remweg langer en het zicht slechter, bij harde zijwinden kan je autotje van de weg geblazen worden.
Tijd van de dag:
- Rond het spitsuur, s ochtends of s avonds, is er natuurlijk veel verkeer. Rondom lunch ook en als de scholen uitgaan kan je rekenen op overstekende kids.
- rond zonsopgang of ondergang schijnt de zon irritant fel in de
- `s nachts zijn de straten uitgestorven, maar is de politie waakzamer.
- in het holst van de nacht, zeg tussen 3 en 5 uur, zijn de tankstations gesloten. Geen ge-refuel dus.
Spawning:
- last man standing. Als een van beide teams uitgeroeid is, is het natuurlijk afgelopen.
- time limit: duurt het potje langer, vooral omdat de teams zich vaak zullen moeten hergroeperen rondom bepaalde spawn-points die ze eerst moeten veroveren (spawnpoints zijn in principe neutraal, behalve degene waar elk team begint, het HQ dus)
Geld:
De Racers verdienen geld door hun opdracht zo snel mogelijk met zo min mogelijk ophef (dode neutrals, dode politiemannen, kills van eigen team, kills van vijandelijk Chaser team, het uitbreken van arrestanten). Het geld word uitgekeerd en meegenomen naar het volgende potje, waar het uitgegeven kan worden (is het een nieuw potje, dan kan de server-admin het begin geldbedrag instellen).
De Chasers krijgen geld door Racer kills en een bonus als zij het koffertje in handen krijgen en naar hun HQ brengen. Andere boni zijn te verdienen door het drop-off point zo snel mogelijk te ´securen´ en om zo min mogelijk neutrals of politiemensen overhoop te knallen, en door teammates uit het PD te bevrijden.
De politie verdient geld door Chasers en Racers te killen of arresteren en krijgen een bonus (voor in het volgende potje) als ze de koffer daadwerkelijk in handen krijgen.
Vehicles:
Lekke banden (spijkermatten), oververhitte motors, lege tank (in dat geval kan je tanken in de stad). Je kan vanuit de raampjes gunnen natuurlijk. Helikopters zijn achterlijk duur in aanschaf en bovendien zuipen deze benzine en zijn alleen beschikbaar voor de Politie en de Chasers).
Vehicles kun je kopen in de Garages met geld dat je verdient.
Vehicles die je kunt gebruiken (zowel Chasers al Racers):
- motorfietsen, voor snelle verkenning van het gebied en het vinden van vijandelijke eenheden en tactisch belangrijke punten als het Drop-Off Point, HQs en files.
- Humvees, dit voor het zwaarde schietwerk. Humvees kunnen uitgerust worden met rocketlaunchers en machineguns.
- Snelle bolides (verschillende typen), deze zul je het meest gebruiken. Snel, goede wegligging, dus je kan obstakels en vijandelijke eenheden vermijden.
- Busjes, goed voor vervoer van veel manschappen tegelijk naar belangrijke plekken.
- Vrachtwagens, goed voor het rammen en klemrijden van andere voertuigen en om roadblocks mee op te zetten.
De Politie heeft alleen Helikopters, SWAT-busjes (voor `troepenvervoer`) en natuurlijk hordes gewoon patrol cruisers.
De Chasers kunnen ook Helikopters kopen.

En voordat een developper dit leest en mijn idee pikt
Copyright 2003 by MightyV

[Dit bericht is gewijzigd door MightyV op 31-08-2003 19:12]

pi_12854040
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 18:59 schreef MightyV het volgende:
Sorry voor de lap tekst, dat als eerste.

Concept:
Een online (niet MMORPG, maar online als in CS/BF1942/SoF2, dus met servers per potje zegmaar) race-game-fps combo. Combinatie is al vaker genoemd maar ik zal verduidelijken zoals ik het graag zou zien:
Met 32 of 64 spelers, minder zou niet leuk zijn. 2 partijen, de Racers en de Chasers.
De Racers zijn in de minderheid, dus 12 Racer tegen 24 Chasers bij een 32 personen server en 21 Racers tegen 42 Chasers bij een 63 personen server.

Omgeving:
Een grote sprawling urban area. Omgeven door een wildernis, in de vorm van woestijn, dicht bos, berg gebied, whatever. Maar de stad, daar gaat het om. Door de hele stad heen, en in de wildernis, staan huisjes verspreid. Zegmaar 10 in de wildernis en 5 in de stad (hoewel de oppervlakte van de stad veel groter is dan die van de wildernis). Deze huisjes noem ik Garages omdat daar auto´s, motorfietsen, vrachtwagens, helikopters whatever staan. Maar ook ammo dumps, wapen arsenalen, medic centres, spawn points.
Elk team begint met een Headquarters, in feite een spawnpoint dat meteen al in hun bezit is. Andere spawnpoints zijn in principe neutraal totdat ze verovert worden (vlaggetje pakken oid).

Racers:
De Racers hebben hun spawnpoint in 1 van de Garages buiten de stad, in de wildernis. Dit is het Racer Headquarters (RHQ). Daar rusten ze zich uit met wapens en auto´s en gaan er vervolgens proberen hun missie te volbrengen. De missie: breng een item (een mysterious stalen koffertje bijvoorbeeld, zoals in de film Ronin) van het RHQ naar een drop-off point. De drop-off points worden per potje ergens, at random, in de stad neergekwakt. Omdat de drop-off points altijd random zijn, en er 10 beginplekken voor de Racers zijn, is de route van Racer beginpunt naar drop-off point in feite elk potje anders.
De Racers hebben maps waarop hun drop-off point staat en hun positie. Hiermee kunnen ze hun route bepalen, proberen Chasers te ontwijken, etc. Communicatie is belangrijk voor de Racers voor het kiezen van de route en het bij elkaar blijven van de groep. Natuurlijk kunnen ook groepjes Racers zich afsplitsen van het hoofd konvooi en als afleidingmanoevre dienen, of de zijwegen blokkeren zodat de Chasers vandaaruit geen aanval kunnen doen.

Chasers:
de Chasers moeten zorgen dat de Racers hun stalen koffertje niet op het drop-off point kunnen afleveren. Dit kunnen ze doen door frontaal in de aanval te gaan, dus meteen het Racers spawnpoint aanval (hoewel ze nooit weten welke van de 10 Garages in de wildernis het daadwerkelijk is, omdat dit per potje veranderd). Maar ze kunnen ook in de defensie: proberen het drop-off point te vinden en dan de wegen hierheen barricaderen. Ja, barricaderen. Door autos/vrachtwagens op de weg te zetten, plus allemaal zooi die er op straat te vinden is, zoals vuilcontainers, lantaarnpalen, weet ik veel wat. Of door spul mee te brengen uit de Garage, zoals spijkermatten e.d. In dit geval ontstaat er natuurlijk een cool vuurgevecht rond deze roadblocks.
Of ze kunnen gewoon met hun eigen voertuigen het Racer konvooi proberen te vinden en aan te vallen.
In alle gevallen is de communicatie belangrijk voor de Chasers. Ze moeten eerst veel verken werk verrichten om de positie van de Racers en het drop-off point te bepalen. Als deze gevonden zijn is het natuurlijk zaak om de aanval op het Racer-konvooi of de verdediging van het drop-off point zo goed mogelijk te co-ordineren.

Politie:
Een derde (player OF computer) partij, die natuurlijk niet zo blij is met al dat geknok in hun stad. De politie heeft maar 1 spawnpoint en dat is het Police Departement (dit is tevens het Police HQ). Het doel van de Politie is om zoveel mogelijk kills of arrestaties bij zowel Racers als Chasers te maken, en als die teams uitgeroeid zijn dan wint de politie (ongeacht of ze computer of player gestuurd zijn).
De Politie kan Chasers en Racers arresteren (door ze met non-lethal weapons nokkie te slaan, bijvoorbeeld) ipv ze te keren. De premie voor arrestaties is 2x zo hoog als voor een kill. De arrestant komt voor de resterende tijd van het potje in een cel in het Police Department. Natuurlijk kunnen teammates besluiten de arrestant te redden (wat naast een geld bonus dus een extra inzetbare Racer of Chaser oplevert).
Overigens kan de server-admin de politie ook uitschakelen.

De Koffer
Een mysterieuze opdrachtgever brengt aan het begin van elk potje de koffer naar het Racer team beginpunt, in een geblindeerd limousine. Op het drop-off point staat een in een regenjas gehulde, kettingrokende onderwereld figuur-NPC te wachten op zijn pakketje. Zodra iemand van de Racers hem de koffer overhandigt, heeft het Racer team het potje gewonnen.
Als de Chasers de koffer in hander krijgen en naar hun HQ brengen, hebben zij gewonnen. Zolang de Chasers de koffer nog bezig zijn naar hun HQ te brengen, kunnen de Racers echter nog steeds proberen deze in handen te krijgen (zij de rollen dus in feite omgedraaid).
Als de Politie het koffertje in handen krijgt, zegt dit nog niets. Zelfs als ze het naar hun HQ brengen (het Police Department), kunnen zowel de Racers als de Chasers nog besluiten om het koffer te gaan ´bevrijden´. Dit levert natuurlijk spannende close-quarters gevechten op.

Neutrals:
Neutrals zijn of computergestuurd, of het zijn spectators. Neutrals zijn eigenlijk enkel bedoeld als obstakels voor de strijdende partijen, bijvoorbeeld files in het spitsuur, en natuurlijk om de sfeer van een ´levende´stad op te wekken. Andere dingen die de stad ´levend´moeten maken (en de partijen moeten hinderen) zijn stoplichten, spoorwegovergangen die dicht gaan voor de trein of bruggen die juist open gaan voor passerende boten op rivieren/kanalen. Naast files zijn er verkeersongelukken en wegwerkzaamheden die als obstakels kunnen dienen.
Dode neutrals levert keiharde minpunten op voor alle strijdende partijen. De strafmaatregelen verschillen van boetes op de cash flow tot en met het ontzeggen van de toegang tot bepaalde voertuigen (maar dan moet je het wel heel bont maken). Overigens kan de server-admin deze strafmaatregelen ook uitzetten.

De Server:
De server-admin kan verschillende dingen aangeven voor de map:
Weer: bij regen is het zicht slecht, bij onweer is het afwisselende licht-donker stroboscoop effect irritant,
Seizoen: in de winter ligt er sneeuw en ijs, dus is het moeilijker rijden. In de herfst wil het nogal eens stormen, en in de zomer is de zon heel fel en als het echt warm is, kan je motor oververhit raken. Bij regen is de remweg langer en het zicht slechter, bij harde zijwinden kan je autotje van de weg geblazen worden.
Tijd van de dag:
- Rond het spitsuur, s ochtends of s avonds, is er natuurlijk veel verkeer. Rondom lunch ook en als de scholen uitgaan kan je rekenen op overstekende kids.
- rond zonsopgang of ondergang schijnt de zon irritant fel in de
- `s nachts zijn de straten uitgestorven, maar is de politie waakzamer.
- in het holst van de nacht, zeg tussen 3 en 5 uur, zijn de tankstations gesloten. Geen ge-refuel dus.
Spawning:
- last man standing. Als een van beide teams uitgeroeid is, is het natuurlijk afgelopen.
- time limit: duurt het potje langer, vooral omdat de teams zich vaak zullen moeten hergroeperen rondom bepaalde spawn-points die ze eerst moeten veroveren (spawnpoints zijn in principe neutraal, behalve degene waar elk team begint, het HQ dus)
Geld:
De Racers verdienen geld door hun opdracht zo snel mogelijk met zo min mogelijk ophef (dode neutrals, dode politiemannen, kills van eigen team, kills van vijandelijk Chaser team, het uitbreken van arrestanten). Het geld word uitgekeerd en meegenomen naar het volgende potje, waar het uitgegeven kan worden (is het een nieuw potje, dan kan de server-admin het begin geldbedrag instellen).
De Chasers krijgen geld door Racer kills en een bonus als zij het koffertje in handen krijgen en naar hun HQ brengen. Andere boni zijn te verdienen door het drop-off point zo snel mogelijk te ´securen´ en om zo min mogelijk neutrals of politiemensen overhoop te knallen, en door teammates uit het PD te bevrijden.
De politie verdient geld door Chasers en Racers te killen of arresteren en krijgen een bonus (voor in het volgende potje) als ze de koffer daadwerkelijk in handen krijgen.
Vehicles:
Lekke banden (spijkermatten), oververhitte motors, lege tank (in dat geval kan je tanken in de stad). Je kan vanuit de raampjes gunnen natuurlijk. Helikopters zijn achterlijk duur in aanschaf en bovendien zuipen deze benzine en zijn alleen beschikbaar voor de Politie en de Chasers).
Vehicles kun je kopen in de Garages met geld dat je verdient.
Vehicles die je kunt gebruiken (zowel Chasers al Racers):
- motorfietsen, voor snelle verkenning van het gebied en het vinden van vijandelijke eenheden en tactisch belangrijke punten als het Drop-Off Point, HQs en files.
- Humvees, dit voor het zwaarde schietwerk. Humvees kunnen uitgerust worden met rocketlaunchers en machineguns.
- Snelle bolides (verschillende typen), deze zul je het meest gebruiken. Snel, goede wegligging, dus je kan obstakels en vijandelijke eenheden vermijden.
- Busjes, goed voor vervoer van veel manschappen tegelijk naar belangrijke plekken.
- Vrachtwagens, goed voor het rammen en klemrijden van andere voertuigen en om roadblocks mee op te zetten.
De Politie heeft alleen Helikopters, SWAT-busjes (voor `troepenvervoer`) en natuurlijk hordes gewoon patrol cruisers.
De Chasers kunnen ook Helikopters kopen.


pi_12873181
Koel! Een soort capture-the-flag met een wat andere instelling, klinkt stoer.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  maandag 1 september 2003 @ 17:33:42 #73
3604 MightyV
Just Breathe
pi_12875643
Om terug te komen op mijn post 2 berichtjes terug:
Na de overweldigende reactie van Retuobak heb ik ook in een soortgelijk topic op Gamer.nl gepost. Daar werd mijn idee ook goed ontvangen en naar aanleiding van reacties aldaar heb ik het concept nog uitgebreid. Nu zit ik er over te denken om daadwerkelijk een mod (proberen) te maken, werktitel Urban Cowboys. Interesse om mij hierbij te helpen? Stuur me dan een mailtje naar UCmod@hotmail.com.
pi_12876030
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:33 schreef MightyV het volgende:
Om terug te komen op mijn post 2 berichtjes terug:
Na de overweldigende reactie van Retuobak heb ik ook in een soortgelijk topic op Gamer.nl gepost. Daar werd mijn idee ook goed ontvangen en naar aanleiding van reacties aldaar heb ik het concept nog uitgebreid. Nu zit ik er over te denken om daadwerkelijk een mod (proberen) te maken, werktitel Urban Cowboys. Interesse om mij hierbij te helpen? Stuur me dan een mailtje naar UCmod@hotmail.com.
te groot voor een mod denk ik, maar je zou kunnen proberen een bedrijf te interesseren. Mail het eens wat rond aan een paar bedrijven zoals bijv. rockstar games en vraag eens wat zij denken van de uitvoerbaarheid van het project.........
pi_12879230
Het is wel een stuk gameplay wat je in GTA zou kunnen situeren, maar ik denk niet dat het concept 'breed' genoeg is om er een vol spel van te maken, zodat je toch echt aan een mod vastzit.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')