Hier alvast het adres van de officiële website:
www.wieisdemol.nl/
Een groep mensen (onbekenden van elkaar, ik dacht een stuk of 10), vertrekken naar het buitenland. Vorige keer was dat Australië, deze keer Schotland. Elke dag moeten ze een aantal opdrachten zien te volbrengen waarmee ze de pot kunnen spekken. De uiteindelijke winnaar wint de pot (logisch ).
Tussen de groep mensen bevindt zich echter 1 persoon die op (subtiele) wijze probeert om de opdrachten te laten mislukken (de mol!). De meeste opdrachten zijn echter vrij lastig, zodat degene die misschien verantwoordelijk lijkt te zijn voor het mislukken ervan, niet per sé de mol hoeft te zijn.
Elke 2 dagen moeten de overgebleven deelnemers een vragenlijst beantwoorden over de identiteit van de mol. Bv. Is de mol een vrouw?, Is de mol ouder dan 30? enz enz. Degene die er daarbij het meeste naast zit moet onmiddellijk vertrekken.
Ik weet niet wat ik er verder nog over moet vertellen, behalve dat de twee series die ik tot nu toe gezien heb, ontzettend spannend waren (ik heb de 2e serie op België ook gezien). Ik kan iedereen alleen maar aanraden om te gaan kijken!
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 29-12-2000 00:38]
Ik heb alleen de Nederlandse versie gezien en vond het een ontzettend leuk programma (en dat zegt wat) zat er finaal naast wat betreft de uiteindelijke winnares, jij ook?
Over een nieuwe serie had ik nog niets vernomen dus bedankt voor de tip en ik kom hier tegen die tijd zeker ff langs om over het programma te beppen.
quote:Ja, maar de uitkomst van de Belgische versie die ik gezien heb was voor mij nog verrassender. Jammer dat je die niet gezien hebt. Hebben een aantal Fokkers hier ook nog gezellig over gebabbeld.
Op 29 december 2000 02:17 schreef Tante Bep het volgende:
zat er finaal naast wat betreft de uiteindelijke winnares, jij ook?
Leuk dat je er ook zal zijn, Tante Bep! Wie volgt?
quote:Hier ook hoor! Ik was er echt van overtuigd dat het Niki was
Op 29 december 2000 22:13 schreef David het volgende:
Ja, hier in België was iedereen er rotsvast van overtuigd dat het Hugo niet was... De brave vaderlijke oude man. Was hij het wel uiteraard
quote:Ja ik twijfelden nog tussen Marianne en Niki. Uiteindelijk was het Hugo, en Niki dacht zelfs dat het Marianne was! Marianne was dus over de hele Mol de enige die doorhad dat Hugo de mol was. Hij had het voortreffelijk gedaan!
Op 29 december 2000 22:58 schreef Jane het volgende:
Hier ook hoor! Ik was er echt van overtuigd dat het Niki was.
edit:typo
[Dit bericht is gewijzigd door David op 31-12-2000 14:33]
Heb vorig jaar de Nederlandse versie in eerste instantie gevolgd omdat ik toen nog niet zo gek lang terug was uit Australie. Maar ook ik raakte steeds meer gefascineerd door dit programma!
De Belgische serie vond ik trouwens nog leuker! De presentatie vond ik wat aangenamer dan die van Angela Groothuizen.
Dit jaar ga ik mijn ouders vragen om alles maar te tapen, ben namelijk na de eerste 2 afleveringen op vakantie!
quote:Prettige vakantie!
Op 01 januari 2001 22:20 schreef Liejannuh het volgende:Dit jaar ga ik mijn ouders vragen om alles maar te tapen, ben namelijk na de eerste 2 afleveringen op vakantie!
Leuk dat jij en Tinkerbell er ook zullen zijn.
Laten we gewoon lekker dit topic vollullen over deze reeks van 'De Mol'. Rond de 250 posts sluit ik deze dan en maak ik deel 2 aan.
Veel kijk en discussieerplezier...
V.
quote:Dank je wel V.
Op 02 januari 2001 00:05 schreef Verbal het volgende:
Veel kijk en discussieerplezier...V.
quote:Nog een keer dan maar
Op 03 januari 2001 20:43 schreef Jane het volgende:
Sorry, maar ik gooi hem toch effe omhoog. Voordat we hem vrijdag kwijt zijn...
uitleg: Cor is oud, vorig jaar was in Belgie een oude man de mol. In de eerste Belgische editie was een vrouw van midden dertig de mol en laat dat nou precies hetzelfde profiel zijn van de eerste Nederlandse mol van vorig jaar?
Het zou zo maar kunnen!
[Dit bericht is gewijzigd door Elbutre op 05-01-2001 09:25]
Ik wilde al beginnen met fake pics, maar kan nog nergens op klikken
Plaats zo nog de lijst met naam, leeftijd, en beroep van de kandidaten, weten we een beetje wie wie is.
mannen
Ward: 26, groepsleider kindergroep
Cor: 61, gepensioneerd algemeen logistiek manager
Dan: 32, salesmanager
Nico: 32, informaticus (dr. in de informatica)
Bjorn: 26, student economie
quote:Ja, dat vroeg ik me nu ook af!
Op 05 januari 2001 22:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Op wie had Gerda nou gestemd ook alweer?
Zowiezo maakt het niet uit welke naam ze dan gezegd heeft, het ging erom wie de meeste fouten heeft uiteindelijk. Diegene moet vertrekken.
Wel leuk dat het weer begonnen is, k vond het echt een leuke aflevering
En wie De Mol is: ik gok Dan. Geen idee waarom. Haha, lekker construtief weer!
Dan.......Nazife
Cor........Dan
Ward.....Dan
Yvonne....Doortje
Sigrid......Bjorn
Nazife.....Dan
Bjorn.....Yvonne
Goed voorspelling dus, tja, moeilijk na 1 aflevering, ze hebben allemaal wel iets wat verdacht zou kunnen zijn.
Maar vooruit, ik hou het voorlopig even op Nazife in de 1e plaats vanwege die zgn. hartkloppingen en in de 2e plaats het feit dat ze zich aanmeldde voor de rekenopdracht en daar vrijwel niets aan toe wist te voegen.
Het is trouwens best handig om het programma op te nemen, in het beginfilmpje zag je een paar beelden van opdrachten die nog uitgevoerd moeten gaan worden, daaruit kan je opmaken dat zij dus weer een ronde verder zijn gekomen en weet je ook wie op wie heeft gestemd.
Buiten dat kan ik me van vorig jaar nog herinneren dat ze er, achteraf gezien een truckje/geintje in de leader hadden verwerkt, ik weet het niet meer zo precies maar het had geloof ik iets met de volgorde te maken stond er na afloop op de website te lezen destijds.
Is het niet handig als MOL om je bij de eerste opdracht gedeisd te houden?
quote:Ja precies, daarom kan het net zo goed Yvonne zijn. Neemt goed initiatief, creert een groepsgevoel, is positief, helpt iedereen. Best een slimme aanpak, als zij De Mol blijkt te zijn. Nazif vind ik er te dik boven op liggen. En Dan, tsja, dat is gewoon een gevoel. Eventueel Bjorn, dat zou ook nog kunnen.
Op 05 januari 2001 22:55 schreef Kimmie het volgende:
Is het niet handig als MOL om je bij de eerste opdracht gedeisd te houden?
Haha, vorig jaar zat ik er echt iedere keer weer naast, degene die ik als Mol verdacht, ging er steeds uit. Zal dit jaar niet veel beter zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 05-01-2001 23:16]
Ik zou niet kunnen zeggen waarom, maar zij typte toch heel 'per ongeluk' het verkeerde geboortejaar in, ze vroeg eerst naar The Scotish Bank, toen naar the British Bank om vervolgens bij The Bank of Scotland uit te komen. Ook kon je het jaar 1973 kiezen als geboortejaar van de mol. Sigrid is 27 jaar...
Oh ja, volgens mij doet ze ook iets met communicatietechnieken toch?
quote:Het was Nazife die de fout maakte om naar de British bank te vragen. Maar goed een verspreking is zo (onbewust) gemaakt.
Op 05 januari 2001 23:22 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ik weet niet waarom, maar mijn eerste ingeving is toch Sigrid.Ik zou niet kunnen zeggen waarom, maar zij typte toch heel 'per ongeluk' het verkeerde geboortejaar in, ze vroeg eerst naar The Scotish Bank, toen naar the British Bank om vervolgens bij The Bank of Scotland uit te komen. Ook kon je het jaar 1973 kiezen als geboortejaar van de mol. Sigrid is 27 jaar...
Oh ja, volgens mij doet ze ook iets met communicatietechnieken toch?
Het ligt er gewoon te dik bovenop. De mol is, denk ik, iets subtieler.
Ik heb trouwens alleen maar de laatste 10 minuten gezien. De rest is opgenomen, dus ik zal de geboortejaren even plaatsen als ik de video heb gezien!
Kan je het beeld stilzetten tijdens de executie, er kwam een vraag over de geboortejaar vand e mol, ik heb alleen 1973 gezien, die andere 2 niet, kunnen we er weer een paar elimineren.
En wie zou de mol kunnen zijn?
Nico en Ward, 2 jonge gezonde gozers, die liever gaan raadselen dan hiken, ookal wisten dat dan niet tevoren?
Nazife die d's hele beautycase en schaapjas perse mee moest, naar de verkeerde bank vraagt, en zich opwerpt als rekenwonder?
Doortje die een muziekje in de auto belangrijker vind als navigeren?
Bjorn die snel boven wilde zijn, zodat die andere 2 weinig tijd voor raadseltjes hadden?
Ik weet 't niet. Weet de mol trouwens wat er komen gaat qua spelverloop?
Kunnen wat mij betreft, na eerste oppervlakkige uitzending nog 8 anderen ook zijn, dus winnen doe ik altijd..
Zijn wel heel veel vragen realiseer ik me nu.
Ze doet het mi. nog veel te goed. Eerst het vertrouwen van de groep winnen. Je sterk maken voor de groep door je kwaliteiten aan te bieden. Daarna wordt je vanzelf de alfa binnen de groep. Een betere plaats kun je als mol niet veroorloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |