abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2003 @ 01:56:18 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8806798
Weet iemand meer over deze film die zich afspeelt in een brazailiaanse sloppenwijk? hij scheen schokkend te zijn, ik las een recensie in een filmblad en raakte nieuwsgierig. Kon geen ander topic erover vinden...

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 2 maart 2003 @ 01:58:08 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8806837
"The main character in CITY OF GOD is not a person, but a place. Cidade de Deus is a poor Brazilian housing project born in the 1960s that -- as organized crime and drugs gained a foothold in the area -- became one of the most dangerous places in Rio de Janeiro by the beginning of the '80s. For its impoverished residents, laws are made not by the government, but by the teenage drug barons and gang leaders who rule using fear and the very real threat of death.

In CITY OF GOD, two boys growing up in this violent neighborhood take different paths: one becomes a photographer, the other a drug dealer. The narrator, Rocket, a poor black kid too frail and scared to become an outlaw but also too smart to be content with an underpaid job, discovers he can see reality with a different eye: the eye of an artist. Eventually he becomes a professional photographer, which is his redemption. Then there is Lil Dice, a kid the same age who already dreams of being Rio de Janeiro's most dangerous criminal. Before long, he will be.

Through Rocket's perspective of life, we understand the humanity of a world apparently condemned to endless violence.

Directed by Fernando Meirelles and based on Paulo Lins' shattering novel Cidade de Deus, CITY OF GOD traces dozens of intertwined stories of love, humor and struggle that reveal the real people inside Rio de Janeiro's drug riddled neighborhoods, or favelas. An extremely powerful interpretation of Lins' book, with tremendous visceral impact and modern significance, the film counts almost exclusively on the acting abilities of youngsters coming from the favelas around Rio. "

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8806856
quote:
Op zondag 2 maart 2003 01:56 schreef SEMTEX het volgende:
Weet iemand meer over deze film die zich afspeelt in een brazailiaanse sloppenwijk? hij scheen schokkend te zijn, ik las een recensie in een filmblad en raakte nieuwsgierig. Kon geen ander topic erover vinden...

IMDB geeft wel meer info...
http://us.imdb.com/Title?0317248
123
  zondag 2 maart 2003 @ 02:03:00 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8806939
Heeft iemand hem ook al gezien?
pi_8807053
Ik heb hem gisteren gezien. Hij heet niet City of God maar Citade de Deus (waarom zou je de titel van een Braziliaanse film waarin Spaans wordt gesproken ineens in het engels vertalen?!). Erg prima film, worden wel wat kinderen in doodgeschoten maar in de context van de film is dat niet zo heel erg schokkend eigenlijk. Leuk, spannend, grappig en het is blijkbaar echt gebeurd. En brazilianen zijn nou eenmaal supermooie mensen:) Zeker gaan kijken, zou ik zeggen. De film is trouwens genoemd naar de stad waar het zich afspeelt - geen religieuze praktijken dus.
  zondag 2 maart 2003 @ 02:13:51 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8807168
quote:
Op zondag 2 maart 2003 02:08 schreef zmooc het volgende:
Ik heb hem gisteren gezien. Hij heet niet City of God maar Citade de Deus (waarom zou je de titel van een Braziliaanse film waarin Spaans wordt gesproken ineens in het engels vertalen?!). Erg prima film, worden wel wat kinderen in doodgeschoten maar in de context van de film is dat niet zo heel erg schokkend eigenlijk. Leuk, spannend, grappig en het is blijkbaar echt gebeurd. En brazilianen zijn nou eenmaal supermooie mensen:) Zeker gaan kijken, zou ik zeggen. De film is trouwens genoemd naar de stad waar het zich afspeelt - geen religieuze praktijken dus.
Cool, bedankt voor je recensie! Ik denk dat ik hem maar 's in de Videotheek ga huren ooit... Mijn vriendje vindt dit vast weer niks
  zondag 2 maart 2003 @ 02:20:10 #7
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_8807289
in het boekkie van het filmhuis staat het volgende...

City of God
Brazilliaans gangster epos

een wanhopige kakelende kip probeert aan de slacht te ontkomen en wordt achtervolgd door pistolentrekkende kinderen.
hiermee begint het verhaal waarin fotograaf Rockett ons meeneemt naar de krottenwijken waar hij opgroeide.
Dertig jaar later heeft zijn jeugd vriendje Li'l het geschopt tot Godfather en gewetenloze moordenaar.
Realistische en indrukwekkende film over geweld, liefde en vrindschap in de beruchte achterbuurten van Rio, verteld met veel vaart en een vleugje glamour.

Brazillie 2002, lengte 130 minuten, regie Fernando Meirellesen Katia Lund, Met Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino da Horda

Mwaah vind ik wel goed klinken ik denk dat ik em zelf wel ga kijken als hij in het filmhuis draait.
Maar hij komt pas in april dus ik moet er nog effe op wachten.
Eerst van de week maar eens naar Avalon.
Die draait nu al.
is volgens mij ook super.

A closed mind is a good thing to lose.
  zondag 2 maart 2003 @ 02:42:15 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8807590
Ik heb hem gisteren gezien in de Cinecenter en was aangenaam verrast. Hoewel het verhaal (jaja, ik weet het, gebaseerd op ware gebeurtenissen) nogal eens over de top gaat en het geweld, zeker in de hiervoor besproken 'kindervoetschietscene', iets te grafisch is naar mijn smaak, viel er heel wat te genieten. Vooral filmisch zat het heel mooi in elkaar en de montage was grandioos. De 'kipscene' is er dan ook zeker eentje om te onthouden. Ook werd er erg goed geacteerd en waren de locaties waar werd gefilmd erg 'mooi'.
Zeker een aanrader voor degenen die film niet alleen als ontspanning zien.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 2 maart 2003 @ 02:48:32 #9
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8807686
Uit Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 08:18 schreef Gorro het volgende:
Cidade de Deus

Wat een geweldig goede film was dat zeg. Het gaat over de ghetto van Rio de Janeiro waar we de ontwikkeling van het criminele circuit volgen over een periode van ongeveer 20 jaar. Er zit vrij veel grove actie in. De film is heel kewl ge-edit en sommige scenes zijn egt erg krachtig en maken een diepe indruk. Tot nu toe de beste film van dit jaar en ik verwacht niet dat veel films er dit jaar voorbij gaan.

Een dikke 10-

Om mezelf maar eens te quoten
  zondag 8 juni 2003 @ 19:02:08 #10
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10969015
Lijkt me een goeie film!
  zondag 8 juni 2003 @ 19:03:14 #11
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_10969038
quote:
Op zondag 2 maart 2003 02:03 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben em nu aan het downloaden

City.Of.God.2003.DVDRip.XviD.AC3-HLS

Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
  zondag 8 juni 2003 @ 21:48:20 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10973327
Heb hem in de bios gezien, een van de beste films die ik ooit heb mogen bekijken

maar OMG wat een geweld zeg kleine kids met oude revolvers en uzi's

ik wacht op de DVD

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:57:58 #13
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_11174539
Ik heb em zojuist gezien. Geweldige film Deze schiet gelijk mijn all time top 10 binnen! Erg veel geweld en schietpartijen maar die passen precies in het verhaal. Het is ook nog eens gebaseerd op ware gebeurtenissen. Dan valt het hier in Helmond crime city nog best mee!
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  dinsdag 17 juni 2003 @ 18:53:58 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11175696
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:57 schreef inspiral het volgende:
Ik heb em zojuist gezien. Geweldige film Deze schiet gelijk mijn all time top 10 binnen! Erg veel geweld en schietpartijen maar die passen precies in het verhaal. Het is ook nog eens gebaseerd op ware gebeurtenissen. Dan valt het hier in Helmond crime city nog best mee!
hey! ook uit helmond
Heb je hem gehuurd, gekeken in een filmhuis of gekazaad?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 19:29:08 #15
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_11176420
Ik verwacht niet dat er hier videoboeren zijn die deze film verhuren. En het filmhuis hier heeft nou ook niet de beste programmeur
Ik heb hem van een ftp gedownload, doe niet zelf aan p-to-p dingen.
Ik heb em zelfs gebrand, wat ik niet vaak doe met films. Maar deze ga ik zeker nog wel een keertje (of vaker) kijken.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  zondag 22 juni 2003 @ 11:13:52 #16
619 pierce
We hebben een P.....
pi_11286683
quote:
Op zondag 2 maart 2003 02:03 schreef SEMTEX het volgende:

goeie film, zeker de moeite waard om te gaan kijken!
  zondag 22 juni 2003 @ 13:35:59 #17
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_11288921
Geweldige film, inderdaad.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_11612625
Erg mooie film, heb hem dit weekend gezien...

Er zitten zeker een aantal hele "mooie" scenes in (de scene waarni hij iemand moet neerschieten bvb.), maar ik vind dat het algemene verhaal toch net iets beter had gekunt... maar zeker de moeite waard. .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 7 juli 2003 @ 20:49:23 #19
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_11627442
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:03 schreef sweek het volgende:
Erg mooie film, heb hem dit weekend gezien...

Er zitten zeker een aantal hele "mooie" scenes in (de scene waarni hij iemand moet neerschieten bvb.), maar ik vind dat het algemene verhaal toch net iets beter had gekunt... maar zeker de moeite waard. .

Die scene waar dat jochie gedwongen werd om een ander kind neer te knallen was inderdaad een geweldige scene.
Wbt het verhaal. Ik heb vorige week op een of andere Duitse zender een docu gezien nav deze film. Daarin kwamen mensen aan het woord die in die sloppenwijk woonden ten tijde van dit verhaal. En zij vertelden dat het toch akelig dicht in de buurt kwam van de werkelijkheid. Per week worden er meer als 100 drugsgerelateerde gangmoorden gepleegd. 100 p/w! Al je zag hoe die politieteams daar de wijk binnengaan, als ze het al doen, dan weet genoeg. Dan zien onze arrestatieteams eruit als een stelletje pacifisten Dus een erg gedramatiseerd verhaal is het niet, gewoon een verfilming van een van de hardere gangs. Ik blijf het hoe dan ook een zeer indrukwekkende film vinden.
  zondag 20 juli 2003 @ 16:59:56 #20
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11893396
Ik heb deze film laatst ook gezien, en hij maakte echt een grote indruk op me. Een keihard realistisch verhaal over bende's in de braziliaanse sloppenwijken, echt een van de betere films die ik ooit gezien heb, en daarom verplichte kost voor iedere zichzelf respecterende filmliefhebber! Koop hem, download hem, steel hem desnoods...als je hem maar te zien krijgt
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 31 juli 2003 @ 16:11:41 #21
8502 BAZZA
pi_12143196
Ik kan de DVD nergens vinden
iemand enig idee?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 31 juli 2003 @ 16:13:19 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12143241
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 16:11 schreef BAZZA het volgende:
Ik kan de DVD nergens vinden
iemand enig idee?
Cinematheek
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 31 juli 2003 @ 16:14:38 #23
8502 BAZZA
pi_12143290
Ik wil hem kopen
pi_12144367
Deze film gaat zeer binnenkort weer een paar keer draaien in Lantaren-Venster (Rotterdam). Dan ga ik 'm maar even bekijken.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_12149340
wat doe je als je een divx hebt zonder ondertiteling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')