Stel via ThePreacher een vraag, en het Orakel zal antwoorden.
Met behulp van eeuwenoude orakelmethodes zoals o.a. de I Tjing, het Chinese Boek der Veranderingen, en tarotkaarten, zal er geprobeerd worden antwoord te geven op gestelde vragen.
Maar denk goed na over je vraag, want een slechte vraag geeft een slecht en onbetrouwbaar antwoord. Hoe beter de vraag, hoe beter meestal het antwoord, en hoe meer je eraan hebt.
Alleen jij zelf kan weten hoe het antwoord te interpreteren. Het Orakel is slechts een doorgeefluik. Het antwoord lijkt vaak vaag en moeilijk te begrijpen, maar als je diep en eerlijk in jezelf kijkt, speelt met de taal, kan de diepere wijsheid zich aan je openbaren. Soms gebeurt dit later pas, soms meteen.
Hoewel het antwoord je misschien niet altijd zal bevallen, liegt het Orakel niet. Het antwoord van het Orakel zal net zo serieus zijn als de mate waarin jij het Orakel serieus neemt. Spot met het Orakel, en ontvang een bespottelijk antwoord. Vertrouw het Orakel, en ontvang een betrouwbaar antwoord. Het Orakel is slechts een spiegel.
Het Orakel voorspelt niet zozeer de toekomst, maar legt meer het heden bloot, en toont de manier waarop de situatie zich zou kunnen ontwikkelen. Het gebruikt metaforische taal en beelden, om dingen te tonen die zijn, dingen die verborgen liggen, dingen die waren, en dingen die kunnen zijn. Het is een mogelijkheid, geen keurslijf. Je hebt allles zelf in de hand.
Voor de vragen aan het Orakel zijn er 4 regels:
Regel 1: Vraag niet direct of indirect naar het Orakel, want het Orakel is niemand. Je zal geen, of geen zinvol antwoord krijgen.
Regel 2: Vraag niet naar dingen of situaties waar jij zelf geen directe betrokkenheid in hebt/kan hebben. Je zal geen zinvol antwoord krijgen.
Regel 3: Stel geen vragen waar alleen ja of nee op geantwoord kan worden. Het orakel kan en zal geen beslissingen voor je nemen, maar kan hoogstens zeggen hoe de situatie ervoor ligt.
Regel 4: Wees serieus! Dit is een serieus topic, niet serieuze vragen worden niet beantwoord, baggerreacties worden NIET op prijs gesteld! Voor dat soort dingen ga je maar hier naartoe.
Enkele willekeurige voorbeelden van goede vragen:
Hoe zal mijn eerste dag in mijn nieuwe baan verlopen?
Wat pleit ervoor om het huis te verkopen?
Hoe denkt de omgeving over mij?
Hoe pak ik dit of dat probleem het beste aan?
Enz enz.
Stel uw vragen!
Om het experiment een eerlijke kans te geven ( en mijzelf een beetje inzicht in jouw/ je manier van werken te verschaffen.. stukje nieuwsgierigheid.. zowel uit sociaal als egoïstisch oogpunt dus ) hier dan mijn vraag :
In welk opzicht zal de komst van de baby mijn gezinnetje veranderen ?
groetjes Mirage
quote:Wat een vreemde vraag Mirage, hoe kan een orakel daar nou zinnig op antwoorden? Het enige wat ik hier uit afleid is een grote behoefte de mening van een ander over iets heel prive's te horen.
Op zaterdag 1 maart 2003 20:30 schreef Mirage het volgende:
Je geeft hierboven verschillende divinatie methoden aan, welke wordt er nou gebruikt ?Om het experiment een eerlijke kans te geven ( en mijzelf een beetje inzicht in jouw/ je manier van werken te verschaffen.. stukje nieuwsgierigheid.. stukje voor mezelf dus
) hier dan mijn vraag :
In welk opzicht zal de komst van de baby mijn gezinnetje veranderen ?groetjes Mirage
quote:fatima.. ikzelf weet het antwoord beter dan wie dan ook.
Op zaterdag 1 maart 2003 20:39 schreef fatima het volgende:[..]
Wat een vreemde vraag Mirage, hoe kan een orakel daar nou zinnig op antwoorden? Het enige wat ik hier uit afleid is een grote behoefte de mening van een ander over iets heel prive's te horen.
Wat kan jou het skelen als de beep maar gezond is enzo, en natuurlijk verandert de boel , ieder moment verandert de boel, gewoon rustigjes afwachten en je niet zo etaleren helpt al een hoop. Je gaat je toch niet te grabbel gooien aan een of andere idioot die orakelt?
Het vragen aan een orakel zou eigenlik overbodig moeten zijn, en wijst op een lancune in het eigenste vertrouwen.
edit: ook ben ik van mening dat het niet het ORAKEL zou zijn dat eventueel antwoord..
het orakel kán een medium zijn... het zegt zelf niets.
Jouw stem is ook een medium, maar zegt zelf niets.
Je stopt er iets in.. en er komt iets uit...
" door naar jezelf te luisteren ga je jezelf zien "
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 01-03-2003 20:42]
quote:die bestaat niet...
Op zaterdag 1 maart 2003 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Het Orakel moet wel gruwelijk lang denken
quote:Ik ben geen orakel maar ik voorspel dat er een grote druk wordt gelegd op het huishoudbudget in verband met het strontproducerend vermogen van de baby.
[b]Op zaterdag 1 maart 2003 20:30 schreef Mirage het volgende:[/b
]In welk opzicht zal de komst van de baby mijn gezinnetje veranderen ?
En tevens zal je wat slechter slapen de eerste paar maanden !
quote:Tot nu toe (in het vorige topic dat gesloten is) heb ik alleen de I Tjing gebruikt. Maar afhankelijk van de vraag en waar ik zin in heb kan ik ook de Tarot kaarten gebruiken.
Op zaterdag 1 maart 2003 20:30 schreef Mirage het volgende:
Je geeft hierboven verschillende divinatie methoden aan, welke wordt er nou gebruikt ?
quote:Water boven Hout.
Om het experiment een eerlijke kans te geven ( en mijzelf een beetje inzicht in jouw/ je manier van werken te verschaffen.. stukje nieuwsgierigheid.. zowel uit sociaal als egoïstisch oogpunt dus) hier dan mijn vraag :
In welk opzicht zal de komst van de baby mijn gezinnetje veranderen ?
De bron wordt betegeld en opgeknapt
Maar er is nog geen grote aanvoer van water.
Er is geen blaam.
Het is gunstig om praktische voorbereidingen te nemen voor de toekomst,
anders ontstaat een grote overschrijding: de nokbalk zakt door.
En slowchat ook, Fatima..
quote:Kun je ook aangeven welke antwoorden door kaarten en welke door I Tjing tot stand kwamen?
Op zaterdag 1 maart 2003 21:14 schreef ThePreacher het volgende:
Tot nu toe (in het vorige topic dat gesloten is) heb ik alleen de I Tjing gebruikt. Maar afhankelijk van de vraag en waar ik zin in heb kan ik ook de Tarot kaarten gebruiken.
En zou je een aanzet tot interpretatie kunnen geven?
quote:Dank je wel !
Op zaterdag 1 maart 2003 21:14 schreef ThePreacher het volgende:[..]
Tot nu toe (in het vorige topic dat gesloten is) heb ik alleen de I Tjing gebruikt. Maar afhankelijk van de vraag en waar ik zin in heb kan ik ook de Tarot kaarten gebruiken.
[..]Water boven Hout.
Een beeld van de Bron
Een dorp kan worden verplaatst,
maar niet de bron.
Je verliest noch wint.
Komen en gaan, putten, putten,
Bijna uit de bron,
breekt de emmer - tegenspoed.De bron wordt betegeld en opgeknapt
Maar er is nog geen grote aanvoer van water.
Er is geen blaam.Het is gunstig om praktische voorbereidingen te nemen voor de toekomst,
anders ontstaat een grote overschrijding: de nokbalk zakt door.
Een tip waarmee je misschien jezel fook verder kan ontwikkelen..:
Misschien is het handig om naast de werkelijke tekst ook een soort interpretatie te geven.
Dát is namelijk waarom mensen een orakel bij iemand ánders raadplegen.
Een kaart trekken kan iedereen, gevoel voor interpretatie is de key om er ook werkelijk iets aan te hebben...
edit: ik val geloof ik in de herhaling ( Iteejers post )
quote:Jammer Iteetje. Moet dit echt? Ben jij soms het Orakel?
Op zaterdag 1 maart 2003 21:16 schreef iteejer het volgende:
Dit is een serieus bedoeld topic, waarin topicstarter daadwerkelijk middels kaarten etc een adequaat antwoord zal trachten te geven.
Zie het als een serieus experiment.
Gegeit zal dus gewoon worden verwijderd!En slowchat ook, Fatima..
Waarom ben ik vergeetachtig als ik verliefd ben?
Anders kun je er weinig mee denk ik...
quote:Het is gewoon vrije interpretatie hoor en een dosis mensenkennis.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:34 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik heb al enige ervaring met I Tjing, en ik vind dit wel een leuk expiriment, maar om de betekenis van het antwoord goed te kunnen begrijpen zul je toch eigenlijk wel het boek (een beetje) moeten kennen.Anders kun je er weinig mee denk ik...
quote:Je kent het boek?
Op zaterdag 1 maart 2003 21:36 schreef fatima het volgende:Het is gewoon vrije interpretatie hoor en een dosis mensenkennis.
Als je als leek, zo het antwoord krijgt voorgeschoteld kun je er geen soep van maken waarschijnlijk hoor, of ga je het antwoord verkeerd interpeteren...
quote:er is geen enige juiste interpretatie...
Op zaterdag 1 maart 2003 21:40 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Je kent het boek?
Als je als leek, zo het antwoord krijgt voorgeschoteld kun je er geen soep van maken waarschijnlijk hoor, of ga je het antwoord verkeerd interpeteren...
Dáár zit hem juist de benodigde vaardigheid...
edit: mijn ervaring is dat ik het ontzettend goed doe als ik vanuit mijn gevoel werk.
quote:Nee het is inderdaad niet een zwart/wit antwoord, en daarom zeg ik ook dat het wel leuk is om het antwoord op een vraag hier te posten maar als iemand die er geen kaas van heeft gegeten dat leest snapt ie er waarschijnlijk geen bal van...
Op zaterdag 1 maart 2003 21:43 schreef Mirage het volgende:er is geen enige juiste interpretatie...
Dáár zit hem juist de benodigde vaardigheid...
edit: mijn ervaring is dat ik het ontzettend goed doe als ik vanuit mijn gevoel werk.
quote:Verkeerd interpreteren bestaat niet. Het boek ken ik ja en je kan er alle kanten mee op, dat is juist de grap.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:40 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Je kent het boek?
quote:Je wilt me volgens mij niet snappen.... dus laat maar
Op zaterdag 1 maart 2003 21:51 schreef fatima het volgende:Verkeerd interpreteren bestaat niet. Het boek ken ik ja en je kan er alle kanten mee op, dat is juist de grap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |