abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2003 @ 17:33:41 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8650737
quote:
'Geruïneerd door Oranje'

Het hele familiekapitaal van Edwin de Roy van Zuydewijn ging verloren door machinaties van het koninklijk huis, zegt oud-lid van de Raad van State Slagter.

,,Tientallen miljoenen euro's. Jazeker, zo hoog zal de claim tegen de Staat worden. Edwin de Roy van Zuydewijn verloor alleen al zijn hele familiekapitaal van 4,5 miljoen euro door de zakelijke boycot die achter de schermen is gevoerd. En dan heb ik het nog niet over de immense immateriële schade''.

Oud-hoogleraar, voormalig plaatsvervangend Kroonlid van de Sociaal Economische Raad, voormalig lid van de Raad van State in buitengewone dienst en advocaat bij Simmons en Simmons Trenité, prof. mr. W .J. Slagter, treedt dezer dagen op als onofficiële zegsman van prinses Margarita de Bourbon de Parme en Edwin de Roy van Zuydewijn. Zelf praat het echtpaar niet met de pers. Ze hebben een exclusief contract gesloten met HP/De Tijd. Het weekblad publiceert een serie over 'machinaties van het hof' onder de titel 'Oranjebitter'.

In de artikelen beschuldigt het echtpaar leden van het koninklijke huis, onder wie koningin Beatrix, van onoorbare praktijken in pogingen om hun huwelijk te voorkomen. Daarbij zou het paar vanaf medio 2000 zijn getreiterd, zijn afgeluisterd, zou hun post zijn geopend en zou ook het bedrijf Fincentives BV van de bruidegom achter de schermen zijn tegengewerkt. Sindsdien is het paar gebrouilleerd met het merendeel van de koninklijke familie.

Volgens Slagter is het niet de vraag óf er een claim komt, maar wanneer. De claim zal volgens hem gericht zijn tegen de Staat en niet de koningin of andere leden van leden van het koninklijk huis. Dat houdt, volgens Slagter, verband met de ministeriële verantwoordelijkheid voor het doen en laten van het koninklijk huis. Advocaat mr. A. Verhoeven, die twee weken geleden door het echtpaar is benaderd, hoopt volgende week te weten of hij het getuigenverhoor kan gaan voorbereiden. Zeker 35 getuigen zullen gehoord worden bij de rechter-commissaris om de ,,campagne'' tegen De Roy van Zuydewijn bloot te leggen, zegt Slagter. Zelf is hij sinds 1999, als voorzitter van de raad van toezicht, verbonden aan het bedrijf Fincentives van De Roy van Zuydewijn. Slagter spreekt over een ,,bizar verhaal'' en ,,complete boycot''. Als hij het zelf niet van zo dicht zou hebben meegemaakt zou hij het moeilijk kunnen geloven, zegt hij.

,,Eigenlijk gaat het om twee dingen'', aldus Slagter. ,,Edwin wil voelt zich door alle valse geruchten die in omloop zijn gebracht in zijn eer aangetast en wil eerherstel. Daarnaast wil hij de schade die hij geleden heeft door de boycot van zijn bedrijf vergoed hebben.'' De Roy van Zuydewijn was dertien maanden, van 2001 tot 2002, directeur/aandeelhouder van het adviesbedrijf. Juni vorig jaar verkocht hij het, volgens Slagter, omdat zijn persoon een beletsel bleek te vormen voor de continuïteit.

In HP/De Tijd wordt onder meer gezegd dat de vader van prinses Margarita, Carlos Hugo de Bourbon de Parme, over gegevens uit het dossier van Edwin bij de sociale dienst van Amsterdam kon beschikken. Daaruit zou hij geconcludeerd hebben dat Edwin ,,een homoseksuele relatie'' zou hebben gehad en ,,mogelijk was besmet met het HIV-virus''.

Edwin zegt enige tijd een uitkering ontvangen te hebben en toen een vriend, die aan Aids leed, geholpen te hebben. Op basis van een notitie daarover in het dossier moesten de verkeerde conclusies getrokken zijn. In een brief aan het stel, die de verslaggever van het weekblad kon inzien, refereert Carlos Hugo inderdaad aan het dossier. Volgens het stel kreeg Carlos Hugo het dossier ,,op onwettige wijze'' in handen.

Een woordvoerder van de sociale dienst in Amsterdam zei gisteren desgevraagd dat de dienst geen dossier heeft van Edwin de Roy van Zuydewijn. De woordvoerder: ,,Deze meneer heeft nooit een bijstandsuitkering ontvangen van ons. Dus er is geen dossier en dat is er ook nooit geweest.''

Yvonne Baune, in 2000 en 2001 algemeen directeur van de sociale dienst, zegt daarentegen ,,niet te kunnen uitsluiten'' dat nu geen informatie wordt gevonden over iemand die in de jaren negentig een uitkering kreeg. Baune: ,,De administratie was absoluut niet op orde, dus daar kan ik mijn hand niet voor in het vuur steken.'' Dat derden inzage konden hebben in een dossier van de dienst, kan Baune zich daarentegen ook ,,niet zo goed voorstellen.'' Baune: ,,Tenzij natuurlijk iemand van binnenuit heeft meegewerkt, maar dat hou ik niet voor mogelijk. Als de binnenlandse veiligheidsdienst interesse toont voor een dossier, dan zijn daar procedures voor. Dat zou dan intern toch bekend moeten zijn.''

In HP/De Tijd wordt gemeld dat Carlos Hugo en leden van het koninklijk huis openlijk twijfelden aan de integriteit van Edwin de Roy van Zuydewijn. Zo zou hij helemaal niet zijn gepromoveerd in Oxford. Nicky Old, Head of Press van de University of Oxford, heeft het nagezocht. ,,Hij is hier inderdaad gepromoveerd, in 1997. Wilt u ook de titel van zijn proefschrift? The arms transfer policy of the Federal Republic of Germany towards the Middle East.''

Tot nu toe heeft in politiek Den Haag alleen de SP gereageerd op de beschuldigingen van het echtpaar, in de vorm van schriftelijke vragen over het mogelijk lekken van gegevens uit het dossier van de sociale dienst. Andere partijen reageren afhoudend: zij beschouwen de zaak als een familievete zonder politieke implicaties.

Wat hier nu van te denken? Ik kan me voorstellen dat Beatrix en cohorten wel een vinger in de pap hebben, maar dit riekt toch meer naar ordinaire roddel?

Het blijft een wazige (doch imo wel leuke) soap om te volgen.

bron

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8650787
it's all about da money
pi_8651042
Zie klaagbaak: Kots hier op het koningshuis
pi_8651174
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:33 schreef robh het volgende:

[..]

Het blijft een wazige (doch imo wel leuke) soap om te volgen.

*schop naar RLS

nieuwswaarde?

zaterdag 22 februari 2003 @ 18:00:02 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8651226
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:57 schreef realist_ik het volgende:

*schop naar RLS

Ik twijfelde nog...
quote:
nieuwswaarde?

Voor niet-Belgen wel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8651246
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:00 schreef robh het volgende:

[..]

Ik twijfelde nog...
[..]

Voor niet-Belgen wel.

discriminatie alom ...
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2003 @ 00:03:48 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8658826
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:57 schreef realist_ik het volgende:

[..]

*schop naar RLS

nieuwswaarde?

EENS!!

Weg met die oranjerommel.

pi_8660826
Ik heb het toevallig net gelezen, en kan echt alleen maar tot de conclusie komen dat dit een hele rare actie is van twee mensen die niet sporen.

Zo werd iets wat WA waarschijnlijk als grapje heeft gezegd 'Voltaire is een dorpje in Frankrijk' (wat overigens ook nog klopt) als bewijs van WA's domheid opgevoerd. Alsof WA niet zou weten dat Voltaire ook de beroemde Franse filosoof was. Nou denk ik niet dat WA de nieuwe Einstein is, maar hij zou hersendood door zijn geschiedenisstudie moeten zijn geloodst als hij niet had opgepikt dat er ook een persoon Voltaire was.

En met dit soort rare opmerkingen staat het hele interview vol.

pi_8673736
Gewoon opsluiten op een gesloten afdeling die twee. Ze hebben geen oprechte bedoelingen en ze liegen alles aan elkaar vast.
It's in the air tonight
pi_8675370
En dan gaan al onze niet van oorsprong nederlandse fok!kers hier natuurlijk lopen kotsen op ONS koningshuis.

BTW, 1 persoon klaagt het koningshuis aan en ze moeten direct allemaal proberen
Vies spelletje.

† In Memoriam † maandag 24 februari 2003 @ 07:37:57 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8678682
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:24 schreef Summertime het volgende:
Gewoon opsluiten op een gesloten afdeling die twee. Ze hebben geen oprechte bedoelingen en ze liegen alles aan elkaar vast.
Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten en als Mw Beatrix schaamteloos gebruik maakt van haar *macht* om familieleden uitvoerig te screenen dan snap ik best dat je dat als *slachtoffer* niet zo kan waarderen achteraf.

Alleen om nu je zakelijke falen af te schuiven op de *macht* van de Oranjes is een beetje triest.

Overigens het openen van privépost door derden zou ik ook niet op prijs stellen en als je dat via de normale weg niet kan ophelderen dan is de media daarvoor een uitermate geschikte weg.

Deze week deel III van de HPstory .

pi_8899556
Waar rook is is vuur; anderzijds zal het wel allemaal om geld gaan, ik heb vaag het idee dat Margarita zich wel erg voor Edwins karretje laat spannen.
Ik vind het gek dat er nog zo weinig is geschreven over die De Roy van Zuydewijn. Wat/waar heeft hij gestudeerd/ voor werk gedaan voor hij met Margarita trouwde? waar woonde hij? Hoe kennen ze elkaar? Hoe komt hij aan 4,5 miljoen familiekapitaal, terwijl hij toch klant bij de Sociale Dienst is geweest en hoe is dat geld erdoorheen gejaagd? Een poosje zoeken op Internet levert haast niets op. Taak voor de journalistiek?
Emmy
pi_8900504
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:27 schreef emmy het volgende:
Waar rook is is vuur; anderzijds zal het wel allemaal om geld gaan, ik heb vaag het idee dat Margarita zich wel erg voor Edwins karretje laat spannen.
Ik vind het gek dat er nog zo weinig is geschreven over die De Roy van Zuydewijn. Wat/waar heeft hij gestudeerd/ voor werk gedaan voor hij met Margarita trouwde? waar woonde hij? Hoe kennen ze elkaar? Hoe komt hij aan 4,5 miljoen familiekapitaal, terwijl hij toch klant bij de Sociale Dienst is geweest en hoe is dat geld erdoorheen gejaagd? Een poosje zoeken op Internet levert haast niets op. Taak voor de journalistiek?
Emmy
Elsevier van vorige week.
pi_8901546
Oud-minister Klaas de Vries van Binnenlandse Zaken heeft in een brief van mei vorig jaar gelogen over het screenen van De Roy van Zuydewijn, de man van prinses Margarita. Dat beweerde P. Nicolaï, de advocaat van het echtpaar woensdagavond in NOVA.

Premier Balkenende had woensdag verklaard dat de voormalige Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) en de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) een onderzoek hebben verricht naar de antecedenten van Edwin de Roy van Zuydewijn, voor die in het huwelijk trad met prinses Margarita. Dat zou volgens de premier een normale gang van zaken zijn.

Nicolaï las voor uit een brief, gericht aan Margarita en haar echtgenoot, waarin de toenmalige minister juist ontkent dat de BVD (nu AIVD) zich heeft beziggehouden met het natrekken van de antecedenten van De Roy van Zuydewijn in verband met diens voorgenomen huwelijk met Margarita. "De BVD is niet bevoegd hiervoor bijzondere middelen in te zetten", citeerde de advocaat uit de brief.

Het echtpaar had zowel bij Binnenlandse Zaken als bij het ministerie van Justitie om opheldering gevraagd over de gang van zaken. Volgens Nicolaï antwoordde ook Justitie aan het echtpaar dat er geen veiligheidsonderzoeken zijn verricht. Het ministerie van Binnenlandse Zaken komt donderdag met een reactie op de beweringen van de advocaat.

Nicolaï zette in NOVA vraagtekens bij de legitimiteit van het antecedentenonderzoek. Volgens hem biedt de wet op de veiligheidsdiensten van 2002 geen mogelijkheden om onderzoek te doen bij een toekomstig particulier lid van het koninklijk huis als er geen ernstige vermoedens tegen die persoon bestaan.(telegraaf.nl)

Dan had Beatrix dus toch gelijk; de leugen regeert niet alleen in de politiek, maar ook bij de Oranjes...

pi_8901623
Ik wil die van zuydewijnvanbelleParma eens aanschouwen op de tv, Margarita is duidelijk maar wie is die mysterieuze hardnekkige echtgenoot?
pi_8907644
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 00:57 schreef ilona-scuderia het volgende:

Nicolaï zette in NOVA vraagtekens bij de legitimiteit van het antecedentenonderzoek. Volgens hem biedt de wet op de veiligheidsdiensten van 2002 geen mogelijkheden om onderzoek te doen bij een toekomstig particulier lid van het koninklijk huis als er geen ernstige vermoedens tegen die persoon bestaan.(telegraaf.nl)

Erg relevant ja, de wet van 2002 erbij halen om de rechtmatigheid van een onderzoek in het jaar 2000 ter discussie te stellen.
  donderdag 6 maart 2003 @ 13:01:13 #17
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8908165
De nieuwste van Theo van Gogh wilde ik u niet onthouden. Een juweeltje.

Majesteit voelt de ratten knagen

Willem Oltmans meldt dat Juliana niet meer bezocht wordt door haar familie en dat daarover toenemende opstandigheid ontstaat onder het personeel dat de prinses moet verzorgen in de op last van Bernhard gesloten vleugel.
Vier december jl. hebben de werknemers van de Koningin geld bijeengelegd om in Baarn een Sinterklaas te huren teneinde Beatrix' moeder te verrassen met warme chocola en pepernoten. Naar verluidt had Juliana een kostelijke avond. Het lot van de prinses - die eens per week in een geblindeerde bus wordt rondgereden - is niet benijdenswaardig; wat tijdens de Greet Hofmans-affaire niet lukte - haar namens haar liefhebbende man op te sluiten in de Wassenaarse Ursula-kliniek - lukt nu wel op Soestdijk. Gelukkig is Juliana 'vergeetachtig' en zal ze niet iedere spijl van haar gevangenis zien. Maar ze vraagt zich wel hardop af waar de kleinkinderen toch blijven? Ze is een beklagenswaardige en het wrede negeren van haar aanwezigheid een grof schandaal.
Majesteit mag 't in haar Kersttoespraken graag hebben over het Licht en de warmte die medemenselijkheid ons allen schenkt en 't is dan ook ontroerend om te zien hoe de familie van Oranje zulks in praktijk brengt en aldus heel de natie tot voorbeeld strekt.
Jeroen Pauw ondervraagt koel en goed bij NOVA - laat ons hopen dat Mevrouw Polak op zijn avonden inschakelt om de kunst af te kijken - en het festijn van blunders en leugens dat namens hogerhand aan den volke komt, wordt met de dag hilarischer.
De arme Balkenende had niet begrepen dat Margarita hem 4 Maart op TV waarschuwde haar serieus te nemen. Zoals 't een kwispelende onderkruiper betaamt, sloeg onze premier namens Majesteit een hoge toon aan en dreigde het jonge paar met juridische vervolging. Dat is niet verstandig, want als je de toch al getergde Edwin verder op de kast wil krijgen, moet je 't vooral zo doen.
Ook Eef Brouwers, Majesteit's babbelende gloeilamp die als directeur van de RVD ook al naar de rechter wil, overspeelt z'n hand en dit alles vanwege een gekrenkt ego en het naderende einde ener carrière. Brouwers wist meteen dat 't hier een schroef betrof, want Brouwers kent iedere schroef in het gebouw. Dus mocht NOVA 's middags niet direct langs komen om in de verhoorruimte te filmen waar Margarita en haar man hun onderhoud hadden en een microfoon zagen; zou Eef de schroef er 's avonds zelf in hebben gedraaid?
Ik ben heel benieuwd met welk *** Brouwers het vaderlandse journaille dit keer het bos in zal sturen. Vooral de lakeien van de Volkskrant zullen meneer's grote duim weer begerig likken.
Dossiers worden ter hand gesteld aan Spaanse staatsburgers, belastingaanslagen geopend, geld verdwijnt wederrechtelijk van Margarita's rekening en Maartje van Weegen wordt door dezelfde RVD voorgelogen met zoiets terloops als 'financiële problemen', om De Roy van Zuydewijn failliet te laten gaan.
Zou Maartje voor de rechter ook zwijgen over haar 'bron'? En zou ze zich al opgelicht voelen in dezen misbruikt te zijn door Majesteit zelve? En waarom heeft niemand opgemerkt dat ze in NOVA onze Rijks Voorlichtings Dienst als het hoogste gezag in dit land omschreef? Toen de geslepen Peter Nicolaï, raadsman van het jonge paartje, haar voor de camera vertelde 'U bent niet zo maar iemand!', bloosde ze en sprak: "Dank U!" Maartje is een schat, maar ook - zo valt te vrezen - een willige prooi. Ik ontsteek een kaarsje dat haar journalistieke mores onbesproken zal blijven en ook zij niet ten onder gaat in de stoet van binnenkort onthoofde onderdanigen.
En dan is er natuurlijk Klaas de Vries (PVDA).
De schrijftafelmoordenaar van Fortuyn kan zich ook deze keer niets herinneren; een brief bijvoorbeeld van zijn hoogste ambtenaar waarin de jongelui verzekerd wordt dat de BVD geen onderzoek naar Edwin heeft ingesteld.
't Is een wonder dat een zo vergeetachtige bewindsman uit het vorige kabinet nog rondloopt op het Binnenhof, tegengesproken door de premier die nu klip en klaar stelt dat de BVD onder De Vries' bewind wél een onderzoek instelde naar de toekomstige echtgenoot.
De Vries maakt van liegen een hobby en zal Majesteit waar mogelijk te hulp schieten. Ondertussen peinst Margarita verder over haar ammunitie om 'Trix' te beschadigen. Zal ze bijvoorbeeld vertellen dat Majesteit's homofobie gebaseerd is op de woede van de vorstin over de verhouding die prins Claus had met een man? En zal Laurens Jan Brinkhorst dankzij Margarita weer opduiken als Majesteit's gulle minnaar?
Glimlachend zitten wij op de eerste rij.
En - zonder flauw te willen doen - mag geconstateerd worden; liegen, machtsmisbruik, de secretaris van het Kabinet der Koningin overhalen om Margarita's vader een op illegale wijze verkregen dossier in te laten zien... Niets menselijks is onze Oranjes vreemd. Non-valeurs die - onweersproken door ruggengraatloze politici - zich boven de Wet wanen en het Koninkrijk zien als hun eigen speeltuin.
Uit betrouwbare bron gewordt mij tevens dat Margarita, die bijna overal als een labiele patiënt is afgeschilderd, in het echte leven een warme vrouw blijkt met gevoel voor humor. Haar woede, zo bekwaam verhevigd door Balkenende, zal Majesteit uiteindelijk dwingen vervroegd af te treden, want de beerput die voorlopig open is zal lastig weer te sluiten zijn en brengt de monarchie steeds meer schade toe. Ik op mijn beurt reken in al mijn nederigheid op de de arrogantie die Margarita als een echte Oranje nu eenmaal in de genen zit en door d' aderen vloeit; zij is één onder haar gelijken en 't is een kapitale inschattingsfout te denken dat dit prinsesje wel in zal binden.
Gelijk heeft ze.
Likkebaardend ziet Bos (PVDA) toe hoe Balkenende behoefte krijgt aan politieke steun, om het einde van een tot voor kort glanzende carrière te voorkomen. Daarvoor zal tijdens de formatie een prijs worden betaald aan de PVDA.
Bos liet al fijntjes merken dat - mocht één en ander waar blijken - zulks 'niet zonder gevolgen' kan blijven. Gereformeerden begrijpen elkaar.
In zijn paniek tijdens het voorlezen van het kromme Nederlands dat de landsadvocaat in de verklaring bij de persconferentie namens hem had opgeschreven, oreerde Balkenende wat over 'de veiligheid van de Staat'. 't Is jammer dat de premier 't nooit had over de geschonden burgerrechten van het jonge paar, dat niet eens op de hoogte was gesteld van het gesnuffel naar Edwin's doopceel.
De overige Oranjes lappen de wet aan hun laars, met karakteristieke arrogantie en in de overtuiging dat de wereld hen van nature aan de voeten ligt. Maar hoe De Telegraaf onder aanvoering van de schuimbekkende Lunshof - verleden jaar een lintje gehad - ook te hoop loopt, De Roy van Zuydewijn ontpopt zich steeds meer als een onderschatte tegenstander. In liefde verenigd pikken de tortelduifjes naar de hand naar wier streling zij tot voor kort zo innig verlangden; Majesteit heeft de blunder van haar leven geslagen.
Laat ons applaudisseren voor zoveel onbenul.

Theo van Gogh

[url]http://www.degezonderoker.nl/indexc.html

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
  Moderator donderdag 6 maart 2003 @ 13:10:45 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8908397
ik mag theo van gogh niet
dat is het discussiepunt right?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 maart 2003 @ 13:28:15 #19
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8908933
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 13:10 schreef sp3c het volgende:
ik mag theo van gogh niet
dat is het discussiepunt right?
Probeer dan tenminste zijn fantastisch gevoel voor de Nederlandse taal te waarderen, wil je.
  Moderator donderdag 6 maart 2003 @ 13:29:30 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8908972
ok dat doettie idd leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 maart 2003 @ 13:40:01 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8909308
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 13:01 schreef limp_brain het volgende:
De nieuwste van Theo van Gogh wilde ik u niet onthouden. Een juweeltje.

Majesteit voelt de ratten knagen

Willem Oltmans meldt dat Juliana niet meer bezocht wordt door haar familie en dat daarover toenemende opstandigheid ontstaat onder het personeel dat de prinses moet verzorgen in de op last van Bernhard gesloten vleugel.
Vier december jl. hebben de werknemers van de Koningin geld bijeengelegd om in Baarn een Sinterklaas te huren teneinde Beatrix' moeder te verrassen met warme chocola en pepernoten. Naar verluidt had Juliana een kostelijke avond. Het lot van de prinses - die eens per week in een geblindeerde bus wordt rondgereden - is niet benijdenswaardig; wat tijdens de Greet Hofmans-affaire niet lukte - haar namens haar liefhebbende man op te sluiten in de Wassenaarse Ursula-kliniek - lukt nu wel op Soestdijk. Gelukkig is Juliana 'vergeetachtig' en zal ze niet iedere spijl van haar gevangenis zien. Maar ze vraagt zich wel hardop af waar de kleinkinderen toch blijven? Ze is een beklagenswaardige en het wrede negeren van haar aanwezigheid een grof schandaal.
Majesteit mag 't in haar Kersttoespraken graag hebben over het Licht en de warmte die medemenselijkheid ons allen schenkt en 't is dan ook ontroerend om te zien hoe de familie van Oranje zulks in praktijk brengt en aldus heel de natie tot voorbeeld strekt.
Jeroen Pauw ondervraagt koel en goed bij NOVA - laat ons hopen dat Mevrouw Polak op zijn avonden inschakelt om de kunst af te kijken - en het festijn van blunders en leugens dat namens hogerhand aan den volke komt, wordt met de dag hilarischer.
De arme Balkenende had niet begrepen dat Margarita hem 4 Maart op TV waarschuwde haar serieus te nemen. Zoals 't een kwispelende onderkruiper betaamt, sloeg onze premier namens Majesteit een hoge toon aan en dreigde het jonge paar met juridische vervolging. Dat is niet verstandig, want als je de toch al getergde Edwin verder op de kast wil krijgen, moet je 't vooral zo doen.
Ook Eef Brouwers, Majesteit's babbelende gloeilamp die als directeur van de RVD ook al naar de rechter wil, overspeelt z'n hand en dit alles vanwege een gekrenkt ego en het naderende einde ener carrière. Brouwers wist meteen dat 't hier een schroef betrof, want Brouwers kent iedere schroef in het gebouw. Dus mocht NOVA 's middags niet direct langs komen om in de verhoorruimte te filmen waar Margarita en haar man hun onderhoud hadden en een microfoon zagen; zou Eef de schroef er 's avonds zelf in hebben gedraaid?
Ik ben heel benieuwd met welk *** Brouwers het vaderlandse journaille dit keer het bos in zal sturen. Vooral de lakeien van de Volkskrant zullen meneer's grote duim weer begerig likken.
Dossiers worden ter hand gesteld aan Spaanse staatsburgers, belastingaanslagen geopend, geld verdwijnt wederrechtelijk van Margarita's rekening en Maartje van Weegen wordt door dezelfde RVD voorgelogen met zoiets terloops als 'financiële problemen', om De Roy van Zuydewijn failliet te laten gaan.
Zou Maartje voor de rechter ook zwijgen over haar 'bron'? En zou ze zich al opgelicht voelen in dezen misbruikt te zijn door Majesteit zelve? En waarom heeft niemand opgemerkt dat ze in NOVA onze Rijks Voorlichtings Dienst als het hoogste gezag in dit land omschreef? Toen de geslepen Peter Nicolaï, raadsman van het jonge paartje, haar voor de camera vertelde 'U bent niet zo maar iemand!', bloosde ze en sprak: "Dank U!" Maartje is een schat, maar ook - zo valt te vrezen - een willige prooi. Ik ontsteek een kaarsje dat haar journalistieke mores onbesproken zal blijven en ook zij niet ten onder gaat in de stoet van binnenkort onthoofde onderdanigen.
En dan is er natuurlijk Klaas de Vries (PVDA).
De schrijftafelmoordenaar van Fortuyn kan zich ook deze keer niets herinneren; een brief bijvoorbeeld van zijn hoogste ambtenaar waarin de jongelui verzekerd wordt dat de BVD geen onderzoek naar Edwin heeft ingesteld.
't Is een wonder dat een zo vergeetachtige bewindsman uit het vorige kabinet nog rondloopt op het Binnenhof, tegengesproken door de premier die nu klip en klaar stelt dat de BVD onder De Vries' bewind wél een onderzoek instelde naar de toekomstige echtgenoot.
De Vries maakt van liegen een hobby en zal Majesteit waar mogelijk te hulp schieten. Ondertussen peinst Margarita verder over haar ammunitie om 'Trix' te beschadigen. Zal ze bijvoorbeeld vertellen dat Majesteit's homofobie gebaseerd is op de woede van de vorstin over de verhouding die prins Claus had met een man? En zal Laurens Jan Brinkhorst dankzij Margarita weer opduiken als Majesteit's gulle minnaar?
Glimlachend zitten wij op de eerste rij.
En - zonder flauw te willen doen - mag geconstateerd worden; liegen, machtsmisbruik, de secretaris van het Kabinet der Koningin overhalen om Margarita's vader een op illegale wijze verkregen dossier in te laten zien... Niets menselijks is onze Oranjes vreemd. Non-valeurs die - onweersproken door ruggengraatloze politici - zich boven de Wet wanen en het Koninkrijk zien als hun eigen speeltuin.
Uit betrouwbare bron gewordt mij tevens dat Margarita, die bijna overal als een labiele patiënt is afgeschilderd, in het echte leven een warme vrouw blijkt met gevoel voor humor. Haar woede, zo bekwaam verhevigd door Balkenende, zal Majesteit uiteindelijk dwingen vervroegd af te treden, want de beerput die voorlopig open is zal lastig weer te sluiten zijn en brengt de monarchie steeds meer schade toe. Ik op mijn beurt reken in al mijn nederigheid op de de arrogantie die Margarita als een echte Oranje nu eenmaal in de genen zit en door d' aderen vloeit; zij is één onder haar gelijken en 't is een kapitale inschattingsfout te denken dat dit prinsesje wel in zal binden.
Gelijk heeft ze.
Likkebaardend ziet Bos (PVDA) toe hoe Balkenende behoefte krijgt aan politieke steun, om het einde van een tot voor kort glanzende carrière te voorkomen. Daarvoor zal tijdens de formatie een prijs worden betaald aan de PVDA.
Bos liet al fijntjes merken dat - mocht één en ander waar blijken - zulks 'niet zonder gevolgen' kan blijven. Gereformeerden begrijpen elkaar.
In zijn paniek tijdens het voorlezen van het kromme Nederlands dat de landsadvocaat in de verklaring bij de persconferentie namens hem had opgeschreven, oreerde Balkenende wat over 'de veiligheid van de Staat'. 't Is jammer dat de premier 't nooit had over de geschonden burgerrechten van het jonge paar, dat niet eens op de hoogte was gesteld van het gesnuffel naar Edwin's doopceel.
De overige Oranjes lappen de wet aan hun laars, met karakteristieke arrogantie en in de overtuiging dat de wereld hen van nature aan de voeten ligt. Maar hoe De Telegraaf onder aanvoering van de schuimbekkende Lunshof - verleden jaar een lintje gehad - ook te hoop loopt, De Roy van Zuydewijn ontpopt zich steeds meer als een onderschatte tegenstander. In liefde verenigd pikken de tortelduifjes naar de hand naar wier streling zij tot voor kort zo innig verlangden; Majesteit heeft de blunder van haar leven geslagen.
Laat ons applaudisseren voor zoveel onbenul.

Theo van Gogh

[url="http://www.degezonderoker.nl/indexc.html"]http://www.degezonderoker.nl/indexc.html

geweldig stuk

Ik had ook nog niets:

quote:
[quote]Met die erkenning is een van de klachten van het paar onverwacht snel bevestigd. Ze zaten met de vraag hoe Margarita's vader op de hoogte kon zijn van informatie die alleen afkomstig kon zijn uit een dossier van de Amsterdamse sociale dienst uit 1995. Reikt de arm van het koninklijk huis zo ver? Dat bracht het paar tot beschuldigingen van machtsmisbruik en misbruik van positie.

Balkenende heeft het antwoord nu gegeven. Het hele antecedentenonderzoek, inclusief het dossier van de sociale dienst, is naar het paleis gestuurd. Daar mag de koningin ermee doen wat ze wil, vindt de premier.

In HP/De Tijd van gisteren zegt Margarita (nog onwetend van Balkenende's verklaring) dat een onderzoek naar De Roy's antecedenten 'vanzelfsprekend' is. Maar ze had er kennelijk geen rekening mee gehouden dat die antecedenten op de borreltafel van het paleis terecht zouden komen. Daar kan een mens inderdaad paranoïde van worden.

(trouw.nl)
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:13:17 #22
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8912103
Wat ik het meest vreemd vind is dat iemand met een groot familie kapitaal bij de sociale dienst terecht komt voor een uitkering.
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:32:34 #23
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_8912619
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:13 schreef marky het volgende:
Wat ik het meest vreemd vind is dat iemand met een groot familie kapitaal bij de sociale dienst terecht komt voor een uitkering.
Jaaaaah, eindelijk iemand die dat ook dacht.
Wij dachten dat hier na het eerste artikel in HP meteen al, "wat doet iemand met zoveel poen bij de soos. Zal ie wel niet zoveel poen hebben (gehad) als iedereen roept."
Alhoewel, in Amsterdam schijnt de soos niet zo denderend te functioneren....
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:19:03 #24
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8913887
Teletekst

DEN HAAG De ministers van Binnenlandse
Zaken en Justitie,Remkes en Donner,
hebben in een brief hun spijt betuigd
aan prinses Margarita en haar man,Edwin
de Roy van Zuydewijn.

Volgens de bewindslieden is het paar
ten onrechte niet op de hoogte gebracht
van het onderzoek van de BVD en de
Dienst Koninklijke en Diplomatieke
Beveiliging naar het verleden van De
Roy van Zuydewijn.

Gisteren gaf premier Balkenende toe dat
zo'n onderzoek wel degelijk verricht
was.De advocaat van het paar had op tv
een brief van Binnenlandse Zaken laten
zien,waarin het onderzoek werd ontkend.
Commentaar: Zie hier, op de meest kruiperige wijze bieden de vazallen van Hare Majesteit hun verontschuldigingen aan. En dat alles vanwege de woede van het ontketende prinsesje die vermoedelijk zal leiden tot het aftreden van Beatrix. De beerput is immers nog maar net geopend.

Arme Majesteit, ze wordt omringd door ruggengraatloze politici.

donderdag 6 maart 2003 @ 16:44:18 #25
3542 Gia
User under construction
pi_8914641
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:32 schreef stuifzand het volgende:

[..]

Jaaaaah, eindelijk iemand die dat ook dacht.
Wij dachten dat hier na het eerste artikel in HP meteen al, "wat doet iemand met zoveel poen bij de soos. Zal ie wel niet zoveel poen hebben (gehad) als iedereen roept."
Alhoewel, in Amsterdam schijnt de soos niet zo denderend te functioneren....

Hij beweert dat kapitaal te zijn kwijtgeraakt door een zakelijke boycot door leden van de koninklijke familie.

Ja vast!

Kan gewoon geen zaken doen, maar gelukkig heeft zijn vrouwtje nog een rijk peettantetje die pas weduwe is geworden en nu niet veel sores aan haar kop wil.
Dus door nu te gaan zeuren loop je de grootste kans om meteen wat geld te krijgen. Als je maar opdondert, daarna.

Helaas trapt haar Tante Trix er niet in en maakt het paar zich elke dag belachelijker, door beschuldigingen te uiten die ze niet kunnen bewijzen. Dit is dus smaad en daar kun je voor veroordeeld worden.

Als ik hun was, hield ik maar heel snel mijn mond, om niet in de bak te belanden wegens majesteitsschennis. Want op een bepaald moment is ook bij haar tante Trix de maat vol.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')