abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:16:02 #1
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8640629
DEN HAAG - De ambassadeurs van Saoedi-Arabië, Pakistan, Maleisië en Soedan hebben bij VVD-leider Gerrit Zalm hun beklag gedaan over Ayaan Hirsi Ali. Het ooit zelf islamitische VVD-Kamerlid is volgens hen over de schreef gegaan met haar uitspraken over de profeet Mohammed.

Hirsi Ali zei onlangs in Trouw dat Mohammed 'gemeten naar westerse maatstaven een perverse man' en 'een tiran' is. In de ogen van de ambassadeurs had ze dit als 'publiek functionaris' niet zo mogen zeggen. Volgens een woordvoerder van Zalm vertegenwoordigden de vier 'een grotere groep' islamitische landen.

In het onderhoud met Zalm, dat circa drie kwartier duurde, nam Zalm het op voor zijn fractiegenote. In zijn dagboek op het internet, www.zalmlog.nl, schrijft hij dat haar uitspraken in Trouw betrekking hebben 'op de persoonlijke zielenroerselen van Ayaan'.

Zalm hield de diplomaten voor dat Hirsi Ali 'geen politieke verklaring' heeft afgelegd. 'De VVD vindt dat geloof (en ongeloof) een persoonlijke zaak is en zal als partij nooit standpunten innemen met betrekkking tot religieuze kwesties. We willen graag dat mensen met uiteenlopende levensovertuigingen zich verenigen op een liberaal programma. Als een VVD-lid iets te berde brengt op het gebied van godsdienst, kan dat vanuit de partij dus nooit worden gesteund of afgekeurd.'

Zalm wist niet dat de ambassadeurs hem over Hirsi Ali wilden spreken. Ze hadden aangekondigd 'een gezamenlijke verklaring' te willen overhandigen namens een twintigtal islamitische landen. De VVD-fractievoorzitter verwachtte dat die verklaring betrekking zou hebben op de dreigende oorlog tegen Irak.

Volgens Zalm zijn de ambassadeurs na het onderhoud met hem nog langs andere fracties in de Tweede Kamer gegaan. Woordvoerders van onder meer LPF, CDA en GroenLinks konden vandaag niet bevestigen dat dit het geval is geweest.

Hirsi Ali was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Zegslieden bij de ambassades in kwestie bevestigen het bezoek aan Zalm, maar wilden er niets over zeggen zonder overleg met de ambassadeurs.

Het vraaggesprek in Trouw wekte eerder de woede van moslimorganisaties in Nederland. Tal van columnisten en commentatoren in dag- en weekbladen namen het op voor Hirsi Ali, die tot aan haar overstap naar de VVD werkzaam was bij de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA.

Bron: Het Parool

LMAO! Hebben die moslims hier toch effe dat interview vertaald en doorgezonden naar de subsidieverstrekkers in het Verre Oosten. Niet te geloven, hebben die lui geen dringender zaken te bespreken dan de kolonie Nederland?

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8640650
Ayaan weet ook internationaal moslims op de kast te krijgen. We hebben echt onze eigen Rushdie nu.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:19:27 #3
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8640679
Laten ze die Fatwa dan ook maar gelijk uitroepen.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8640718
Och waarom niet... ze schijnen ons toch al genoeg te haten
Free people own guns! Slaves do not!
pi_8640750
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:19 schreef OK_DAN het volgende:
Laten ze die Fatwa dan ook maar gelijk uitroepen.
Is wel riskant voor haar inderdaad. Want ze is als afvallige moslim wel schuldig aan een halsmisdaad.
pi_8640873
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Is wel riskant voor haar inderdaad. Want ze is als afvallige moslim wel schuldig aan een halsmisdaad.

Hier in Nederland leven we gelukkig niet naar de maatstaven van de moslim cultuur (nog niet)
pi_8640908
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:33 schreef Vampier het volgende:

[..]

Hier in Nederland leven we gelukkig niet naar de maatstaven van de moslim cultuur (nog niet)

'Hier in Nederland'?

Anyway, nee, gelukkig leven we niet volgens hun maatstaven, maar deze lui (de Saudis) hebben hun mannetjes overal. Zoals die fijne jongens die op 9 september 2001 de dag begonnen met ene vliegtuigkaping.

vrijdag 21 februari 2003 @ 23:36:45 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_8640920
En nog altijd proberen haar de mond te snoeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8641022
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

'Hier in Nederland'?

jongens die op 9 september 2001 de dag begonnen met ene vliegtuigkaping.

11
  zaterdag 22 februari 2003 @ 06:16:47 #10
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8644186
Ik vraag me af of Zalm op zijn beurt ook z'n beklag heeft gedaan over de mensenrechten in de betreffende landen.

"Maar nu even iets heel anders..."

zaterdag 22 februari 2003 @ 09:45:47 #11
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8644532
Schopje naar Politiek.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8646047
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:16 schreef OK_DAN het volgende:In de ogen van de ambassadeurs had ze dit als 'publiek functionaris' niet zo mogen zeggen. Volgens een woordvoerder van Zalm vertegenwoordigden de vier 'een grotere groep' [twintig]islamitische landen.
Dit is dus werkelijk te bizar voor woorden. Een gekozen politica presenteert in een Nederlandse krant haar visie op de rol van Mohammed in islamitische culturen. En dan denken deze heren te kunnen komen vertellen dat dat in Nederland niet zo mag? Nou, ze steken dat interview maar in hun reet.

Ik hoop dat Zalm wat diplomatischer is en hun respectievelijke regeringen een brief stuurt en hen er op wijst dat deze ambassadeurs mogelijk te weinig kennis van zaken hebben van de Nederlandse maatschappij om hun werk goed te doen.

pi_8646232
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

11

Wat probeer je nou te bewijzen? Dat je niet alleen niet kunt schrijven maar ook niet lezen?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 15:00:16 #14
30236 Pingguest
At your service!
pi_8648130
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 12:19 schreef rroloff het volgende:

[..]

Dit is dus werkelijk te bizar voor woorden. Een gekozen politica presenteert in een Nederlandse krant haar visie op de rol van Mohammed in islamitische culturen. En dan denken deze heren te kunnen komen vertellen dat dat in Nederland niet zo mag? Nou, ze steken dat interview maar in hun reet.

Ach ja, typisch islamitisch. Ze willen hun mening en cultuur en geloof hier opdringen.
pi_8648163
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 06:16 schreef OK_DAN het volgende:
Ik vraag me af of Zalm op zijn beurt ook z'n beklag heeft gedaan over de mensenrechten in de betreffende landen.

"Maar nu even iets heel anders..."

doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_8653294
Politiek en geloof moeten gescheiden blijven... dat dit nu ondermijnt wordt kan alleen betekenen dat .................. ach laat ook maar
pi_8704863
Commentaar Theo van Gogh:
quote:
Dat de islam een griezelige godsdienst is die er uiteindelijk op uit is om onze vrijheden en gelijkberechtiging van man en vrouw af te nemen, werd me nog 'ns goed ingepeperd toen ik het enige moedige Kamerlid tegen kwam.
Vrijdagavond kwam ik Ayaan Hirsi Ali tegen bij Theodor Holman.
Ze gloeide van trots en ik feliciteerde haar van harte.
Hans Teeuwen las stemmig voor uit de Koran - vooral de straffen tegen joden, flikkers en overspelige vrouwen - en op de voorpagina van het Parool prijkte het bericht van Zalm's website dat de ambassadeur van Saoudi-Arabië en nog drie moslimlanden belet was komen vragen bij Zalm (VVD) om Hirsi Ali het zwijgen op te leggen. Zij mag de Profeet geen 'perverse tiran' noemen.
Ik stelde me voor hoe de muzelmannen in het achterlijke deel van het Midden Oosten zouden opkijken wanneer namens de Nederlandse regering bezwaar zou worden aangetekend tegen deze of gene opmerking van een sjeik. Nog altijd mag er in Saoudi-Arabië geen christelijke kerk - laat staan een synagoge - gebouwd worden.
Zalm blinkt in dit soort principiële zaken altijd uit door onnozele antwoorden en bakte er ook deze keer niets van. Een nep-liberaal.
Zou er een VVD-hotemetoot te vinden zijn die weet wat de scheiding van kerk & staat behelst? En één die in staat is om de terroristen van Allah's ware geloof uit te leggen dat men in een beschaafd land alle vrijheid heeft om Mohammed (terecht) 'een perverse tiran' te noemen?
Waarom wordt zo'n ambassadeur niet gewoon uitgewezen wegens belediging van de Nederlandse tradities en zijn fundamenteel ondemocratische gezindheid?
Dat Hirsi Ali inmiddels nog steeds bewaakt door het leven moet, is een grof onrecht. Eerst nemen ze je' schaamlippen af en vervolgens je' bewegingsvrijheid.., daarna komen ras-NSB'ers als Frénk van der Linden - die hun hele leven niets van wie ook te duchten hebben gehad wegens d'r lui onbeduidende opvattingen voor de radio vertellen dat Ayaan 'te ver' is gegaan. Als Hirsi Ali binnenkort wordt neergeschoten zal de teneur van de krokodillentranen zijn: "Ze heeft 't zelf uitgelokt".
Op die dag ga ik emigreren.
Waarheen?
Naar Amerika natuurlijk.

Bron.

dinsdag 25 februari 2003 @ 11:55:35 #18
3542 Gia
User under construction
pi_8705521
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 11:15 schreef rroloff het volgende:
Commentaar Theo van Gogh:
[..]

Hoe waar.

dinsdag 25 februari 2003 @ 12:04:07 #19
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_8705657
achja, ik vind dat iemand in een publieke functie zulke dingen niet mag zeggen. een politicus is om het hele volk te dienen, dan mag je niet zomaar zeggen dat een profeet van een groot deel van de bevolking een tiran is etc. Ik vind het niet meer dan logisch dat die moslims zich beledigd voelen.

Shinead O'Connor kreeg ook een hele hoop kritiek over zich heen toen ze een foto van de paus verscheurde tijdens een optreden. Iedereen was verontwaardigd leek het. Bij en volgende optreden werd ze zo hard uitgejoeld dat ze niet kon zingen.

Toch raar, als een imam zou zeggen dat Jezus een pedofiel was zou iedereen gelijk schelden (vooral die Christenunie en SGP gasten), maar nu het andersom is moeten de moslims ineens niet zo aanstellen.

Beetje krom niet?

"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
pi_8705917
quote:
Waarom wordt zo'n ambassadeur niet gewoon uitgewezen wegens belediging van de Nederlandse tradities en zijn fundamenteel ondemocratische gezindheid?
Heel misschien omdat zo'n uitwijzing juist zelf een beleding van de Nederlandse democratische tradities zou zijn, Theo?

Ayaan zei iets waar veel mensen het niet eens waren: prima!
Ik vond haar uitspraken niet genuanceerd of bevorderlijk voor de integratie, maar ze had gewoon het recht die uitspraken te doen.
Door simpelweg te stellen dat mensen die haar bekritiseren ons land uitgeflikkerd moeten worden - niet omdat ze de wet overtreden, maar omdat de uitspraken je niet zinnen - geef je indirect aan zelf dichter bij de verfoeide fundamentalisten te zitten dan je zelf zou willen....

En om te stellen dat een ambassadeur "gewoon" kan worden uitgewezen......

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 25 februari 2003 @ 13:34:06 #21
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8707587
quote:
Toch raar, als een imam zou zeggen dat Jezus een pedofiel was zou iedereen gelijk schelden (vooral die Christenunie en SGP gasten), maar nu het andersom is moeten de moslims ineens niet zo aanstellen.
Als iemand zou zeggen dat Jezus een pedofiel was had ik, geheel in de stijl van kameraad Farzin, om een bronvermelding gevraagd.

Mevrouw Ali heeft keurig haar standpunten uiteengezet en onderbouwd. Daar konden weining moslims iets zinnigs tegenin brengen dus werd er weer ouderwets gedreigd.

En zoals Theo al zegt, die lui uit het Midden-Oosten moeten heel rap die balk uit hun ogen halen voor ze hun beklag doen over Nederlandse politici die hun democratisch recht op vrijheid van meningsuiting aanspreken. Maar ze zullen van dat recht weinig verstand hebben, behalve dan als ze zich er zelf op willen beroepen.

Het is te gek voor woorden dat moslims (en eigenlijk gelovigen in het algemeen) zichzelf in zo'n idiote uitzonderingspositie plaatsen. Het is nog walgelijker dat de Nederlandse Staat ze wat dit betreft maar wat graag de hand boven het heilige hoofd houdt en ze maar laat begaan.

Compleet doorgeslagen.

pi_8708322
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 13:34 schreef OK_DAN het volgende:

[..]

Als iemand zou zeggen dat Jezus een pedofiel was had ik, geheel in de stijl van kameraad Farzin, om een bronvermelding gevraagd.

Ik had geheel in de stjil van de huidige tolerantie (of onverschilligheid) ook dan mijn schouders opgehaald en de uitspraak voor rekening van haar verkondiger gelaten.
quote:
Mevrouw Ali heeft keurig haar standpunten uiteengezet en onderbouwd. Daar konden weining moslims iets zinnigs tegenin brengen dus werd er weer ouderwets gedreigd.
Waarschijnlijk had niet elke Moslim zin om zich met de zoveelste smaadactie te vermoeien zoals ook niet elke Christen zich daartoe geroepen voelt. Overigens maak je mij niet wijs dat elke Moslim achter de bedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali staat. Het zou immers maar een trieste machteloze inconsistente JHWH, g'd of Allah betreffen als hij de moordadige inspanningen van zijn volgelingen nodig had gehad om zijn volmaakte liefde verspreid te krijgen als het goede nieuws voor iedereen.
quote:
En zoals Theo al zegt, die lui uit het Midden-Oosten moeten heel rap die balk uit hun ogen halen voor ze hun beklag doen over Nederlandse politici die hun democratisch recht op vrijheid van meningsuiting aanspreken. Maar ze zullen van dat recht weinig verstand hebben, behalve dan als ze zich er zelf op willen beroepen.
Ze dit en ze dat.... sommige aanklachten wegens discriminatie zijn gewoon terecht andere zijn inderdaad overdreven. Een beetje nuancering helpt vast om samen te kunnen leven in een multi-etnische samenleving.
quote:
Het is te gek voor woorden dat moslims (en eigenlijk gelovigen in het algemeen) zichzelf in zo'n idiote uitzonderingspositie plaatsen. Het is nog walgelijker dat de Nederlandse Staat ze wat dit betreft maar wat graag de hand boven het heilige hoofd houdt en ze maar laat begaan.

Compleet doorgeslagen.

Zolang echter de 'progressieve' gelovige zijn eigen werkelijkheidsbeeld gedekt door vrouwe justitia aan iedere inwonende kan opleggen en de 'progressieve' gemeente het zelfs voor elkaar kreeg een wat vastgeroeste oude man met een beperkte maatschappijvisie veroordeeld te krijgen voor de aan hem toegeschreven uitspraak vol=vol vind ik veel te zeggen voor beperkte soeverreiniteit in eigen kring.
salva cum reverentia
pi_8708860
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:01 schreef hoppe het volgende:

Zolang echter de 'progressieve' gelovige zijn eigen werkelijkheidsbeeld gedekt door vrouwe justitia aan iedere inwonende kan opleggen en de 'progressieve' gemeente het zelfs voor elkaar kreeg een wat vastgeroeste oude man met een beperkte maatschappijvisie veroordeeld te krijgen.

Links heeft toch echt nog nooit een meerderheid gehad.
Dragen we niet gewoon gezamelijk verantwoordelijkheid voor de huidige wetten? Of is de vastgeroeste oude man geheel zonder wettelijke grond door rechtbank, gerechtshof en Hoge Raad veroordeeld?

Gelukkig bestaan er geen enkele CDA- of VVD-rechters.....

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:20:15 #24
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8710870
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Links heeft toch echt nog nooit een meerderheid gehad.
Dragen we niet gewoon gezamelijk verantwoordelijkheid voor de huidige wetten? Of is de vastgeroeste oude man geheel zonder wettelijke grond door rechtbank, gerechtshof en Hoge Raad veroordeeld?

Gelukkig bestaan er geen enkele CDA- of VVD-rechters.....

Alle rechters, tot en met de Hoge Raad toe, zitten in het linkse complot, net zoals de gehele media en alleen 'verlichte zielen' als Theo van Gogh en Pamela Hemelrijk zien en vertellen de waarheid.

De verantwoordelijkheid ligt uiteraard alleen bij Links (ook wel de 'Linkse Kerk' genoemd) en niet bij partijen zoals de VVD die 20 jaar onafgebroken meegeregeerd hebben en al helemaal niet bij ons zelf.

Zo ziet nu het wereldbeeld er uit van sommigen, lijkt mij een triest bestaan.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:30:02 #25
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8711039
quote:
Op die dag ga ik emigreren.
Waarheen?
Naar Amerika natuurlijk.
Jammer dat het nodig is Theo, maar tja Europa
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')