Een oproep aan alle reiki-beoefenaars die mee willen doen.
Ik heb het e-mail adres/ volledige naam hier weggehaalt(om misbruik te verkomen), wil je meer info om je in te schrijven om met de circel mee te doen dan kan je mij een mailtje sturen op webmistress@erodome.nl, zeg er wel even bij dat het om de reiki-circel gaat.
Heb je verder nog vragen ik beantwoord ze graag hier.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ketting van Reiki cirkels
Beste Reiki beoefenaar,
Hierbij nodig ik u van harte uit om gezamenlijk de grootste ketting van
Reiki cirkels te maken die tot dusver ooit gevormd is.
Het is de bedoeling dat op 21 juni 2003 om 12.00uur lokale tijd de Reiki
ketting in gang wordt gezet en 15-30 minuten in stand wordt gehouden.
Door het nu al (begonnen op 29 januari 2003) sturen van deze uitnodiging
ontstaat de mogelijkheid dit bericht te verspreiden naar alle Reiki
beoefenaars in uw familie / vrienden en/of kennissenkring, nationaal of
internationaal, zodat op 21 juni zo veel mogelijk Reiki beoefenaars
meedoen.
Ik vraag u vriendelijk om, als u mee wilt doen, een e-mail te sturen
naar:
.................... , zodat ik weet hoeveel mensen uit welke
landen meedoen en dus waar de ketting van Reiki cirkels begint en
eindigt.
De deelnemers zijn uiteraard van harte uitgenodigd om personen of
situaties
in de Reiki cirkel te zetten die het hard nodig hebben.
Ik houd u op de hoogte van de voortgang!
In licht en liefde,
J V
Reiki master, Nederland
ever
performed so far.
It is the intention to start the Reiki chain on the 21st of June 2003 at
12.00hrs. local time and to maintain it for 15-30 minutes.
By sending this invitation this early (starting the 29th of January 2003)
it enables you to spread this message to all Reiki practitioners in among
your family friends and/or relatives, nationally or internationally, so
that on the 21st of June as many Reiki practitioners join the chain of
Reiki circles.
If you want to join the chain of Reiki circles I kindly ask you to send
an
e-mail to ......................., so that I know how many
people
from which countries will participate and thus where the chain of Reiki
circles will start and finish.
Of course all participants are warm heartedly invited to place people or
situations that need it most into the Reiki circle.
I will keep you informed on the progress!
In light and love,
J V
Reiki master, The Netherlands
Maar ja wel een leuk idee dat wel. Maar dit soort oproepen behoren te worden gesteund door de desbetreffende moderator en anders vallen ze onder spam. omdat het meer een mededeling/oproep is van een user om ergens aan mee te doen.
Maar toch een leuk initiatief .
Ik heb een reiki boekje binnen en gaat het een deze weken eens rustig lezen
quote:Reiki
Op donderdag 30 januari 2003 12:05 schreef NgInE het volgende:
zou je misschien uit kunnen leggen wat reiki en reikicircels zijn?
Hier staat vast wel wat info over reiki.
http://reiki.pagina.nl/
http://www.reikicentrum.nl/
http://www.reiki-lotus.com/
http://www.reiki.nl/
Reiki.
Waar komt die naam vandaan ? oorsprong ?
Is het een naam van iemand ? of afgeleid van een naam van iemand ?
quote:Mikao Usui gaf de Japanse naam aan universele levensenergie. Niet om iets nieuws te creëren, maar om uitdrukking te geven aan de vorm waarin hij deze universele levensenergie aan de wereld wilde presenteren. Ook hij kende de andere aloude en cultuurbepaalde omschrijvingen van deze energie: zoals bv. Ki, Chi, Prana, Kundalini, Yin/Yang, Life Force. De toepassing van universele energie van Mikao Usui vind je terug in de vorm the Usui System of Reiki Healing, een heelmethode die je kunt herkennen door de vormen waarin het wordt toegepast: handoplegging, afstandsbehandelingen met gebruikmaking van symbolen, inwijdingen in de verschillende graden (1e, 2e en de Master graad).
Op donderdag 30 januari 2003 12:20 schreef M.ALTA het volgende:
ff tussendoor:Reiki.
Waar komt die naam vandaan ? oorsprong ?
Is het een naam van iemand ? of afgeleid van een naam van iemand ?
quote:Lord dreamer heeft al wat goede site's gegeven waar uitgelegd word waar reiki is(reiki-lotus.com is erg goed, reikicentrum is oa een forum waar je ook heel veel op kan vinden).
Op donderdag 30 januari 2003 12:05 schreef NgInE het volgende:
zou je misschien uit kunnen leggen wat reiki en reikicircels zijn?
Reiki is een healingsvorm/levenspad, dmv van een initiatie worden je kanalen weer geopend en kan je reiki doorgeven.
Reiki zelf is dus een energie.
Reiki kan je op 2 manieren doorgeven, dmv "handoplegging" en op afstand dmv symbolen die bij reiki horen(vanaf de 2de graad reiki).
Wat doet reiki....
Reiki helpt het lichaam, het stimuleerd het zelfgenezend vermogen van het lichaam.
Het helpt blokkade's op te ruimen, maakt energiebanen schoon, verminderd en/of haalt pijnklachten weg en helpt het lichaam om van ziekte's en kwalen te genezen(zowel lichamelijk als geestelijk).
Je kan het gebruiken voor jezelf(heel erg belangerijk!!) en voor andere.
Het werkt voor alles wat leeft, mensen, dieren, planten, ook kan je situatie's(bv je hebt een examen, of de oorlog in irak, of de hongersnood in afrika, noem maar op) reiki geven.
Ook kan je er bv edelstenen mee ontladen/opladen, ruimte's mee zuiveren, je kan het gebruiken om contact te leggen met entiteiten enz. enz. enz.
In de zuivere vorm word het alleen gebruikt voor genezing en als levenspad, maar er zijn veel meer mogenlijkheden.
Goed dat was reiki in een notedop.
Wat is een reiki-circel........
Bij een reiki-circel geven zo veel mogelijk mensen op hetzelfde moment reiki aan dezelfde dingen, dit kunnen mensen, dieren, planten en zelfs situatie's zijn.
Iedereen die aan zo'n circel meedoet krijgt een lijst van wat er behaldeld moet worden op een bepaalde tijd.
De namen e.d. die op de lijst staan neem je over, je maakt er zelf een lijstje van en die geef je reiki.
Heb je graad 2 of hoger dan gebruik je de symbolen erbij om een brug te leggen.
Je stemt met z'n allen op hetzelfde af en op elkaar, dat geeft een enorme bundel van energie, die vele malen sterker is dan wanneer je het alleen doet.
Het is erg bijzonder om in zo'n circel deel te nemen, de enrgie die je voelt is echt heel bijzonder.
Er zijn verschillende circels in nederland(en in het buitenland) die zo eens in de week met z'n allen op hetzelfde moment reiki geven.
Het bijzondere aan deze circel is dat het een wereldwijde circel is en dus enorm groot(heel erg veel mensen) is.
Het zal een enorme energie worden die over de wereld heen gaat.
groetjes,
erodome
p.s.
Sorry ik was me er niet van bewust dat dit onder spam valt.
Ik beloof verbetering en zal de volgende keer me braaf gedragen
quote:Wat je zegt is niet helemaal juist.
Op donderdag 30 januari 2003 12:28 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Mikao Usui gaf de Japanse naam aan universele levensenergie. Niet om iets nieuws te creëren, maar om uitdrukking te geven aan de vorm waarin hij deze universele levensenergie aan de wereld wilde presenteren. Ook hij kende de andere aloude en cultuurbepaalde omschrijvingen van deze energie: zoals bv. Ki, Chi, Prana, Kundalini, Yin/Yang, Life Force. De toepassing van universele energie van Mikao Usui vind je terug in de vorm the Usui System of Reiki Healing, een heelmethode die je kunt herkennen door de vormen waarin het wordt toegepast: handoplegging, afstandsbehandelingen met gebruikmaking van symbolen, inwijdingen in de verschillende graden (1e, 2e en de Master graad).
er zijn 7 Ki-vormen in het lichaam van verschillende kwaliteiten die op elkaar vertrouwen.
dat zijn:
1:Kekki
2:Shioki
3:Mizuki
4:Kuki
5:Denki
6:Jiki
7:Reiki
Ik leg ze met liefde uit, maar alleen als er interrese is(nou ja uitleggen....overtypen ).
voor nu zal ik alleen reiki eruit lichten...
De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle ondergeorende vormen van levensenergie in zijn totaliteit organiseert, word Reiki genoemd.
Dit woord kan vertaald worden als "zielskracht" of "spirituele kracht".
Het is deze vorm van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benaderd.
Ze stemt de 3 archetypische delen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alle drie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakteristieken.
*Reiki verbind, maar verplicht niet
*Reiki stimuleerd, maar windt niet op
*Reiki scheid, maar zondert niet af
*Reiki kalmeert, maar verstart niet
*Reiki stuurt onze andacht nar het leven en de liefde in het hart
*Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
*Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.
Dit zijn volgens mij de essentiele effecten van de universele levensenergie in haar pure vorm.
De weg erheen moet echter wel afgelegd worden.
Wanner reiki de gelegenheid krijgt, zorgt ze er eerst voor, dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen, moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder,spiritueler en meer individueel.
Deze daad van wilskracht kan en mag reiki niet overnemen.
De vrije wil is een godsgeschenk.
Daarmee om leren gaan is een heilige plicht-net als het in z'n totaliteit te leren gebruiken op een zinvolle wijze.
Hogere, meer uniforme vormen van levensenergie dan reiki kunnen zich in de matriele wereld van afscheiding niet rechtstreeks manifisteren.
Met dank aan Walter Lubeck........
quote:in ieder geval weer wat puzzelstukjes erbij.
Op donderdag 30 januari 2003 19:57 schreef erodome het volgende:[..]
Wat je zegt is niet helemaal juist.
De enrgieen die je verder genoemd hebben zijn andere energieen als reiki, er bestaan vele energie-vormen...
Zo is de kundalini een lichaams-eigen energie die langs je ruggegraat loopt naar boven toe.
deze word uitgebeeld als een slang, en de kundalini-energie word ook wel vuurenergie genoemd, die oa vrij komt bij sex(als je het juist doet......).
Prana is ook een energiebaan in het lichaam.
Yin Yang is het evenwicht, is iets te lang om kort uit te kunnen leggen.er zijn 7 Ki-vormen in het lichaam van verschillende kwaliteiten die op elkaar vertrouwen.
dat zijn:
1:Kekki
2:Shioki
3:Mizuki
4:Kuki
5:Denki
6:Jiki
7:ReikiIk leg ze met liefde uit, maar alleen als er interrese is(nou ja uitleggen....overtypen
).
voor nu zal ik alleen reiki eruit lichten...De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle ondergeorende vormen van levensenergie in zijn totaliteit organiseert, word Reiki genoemd.
Dit woord kan vertaald worden als "zielskracht" of "spirituele kracht".
Het is deze vorm van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benaderd.
Ze stemt de 3 archetypische delen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alle drie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakteristieken.
*Reiki verbind, maar verplicht niet
*Reiki stimuleerd, maar windt niet op
*Reiki scheid, maar zondert niet af
*Reiki kalmeert, maar verstart niet
*Reiki stuurt onze andacht nar het leven en de liefde in het hart
*Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
*Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.Dit zijn volgens mij de essentiele effecten van de universele levensenergie in haar pure vorm.
De weg erheen moet echter wel afgelegd worden.
Wanner reiki de gelegenheid krijgt, zorgt ze er eerst voor, dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen, moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder,spiritueler en meer individueel.
Deze daad van wilskracht kan en mag reiki niet overnemen.
De vrije wil is een godsgeschenk.
Daarmee om leren gaan is een heilige plicht-net als het in z'n totaliteit te leren gebruiken op een zinvolle wijze.Hogere, meer uniforme vormen van levensenergie dan reiki kunnen zich in de matriele wereld van afscheiding niet rechtstreeks manifisteren.
Met dank aan Walter Lubeck........
Kundalini: is dat niet een verzameling van de 7 energie-soorten? die omhoog draaien ?
Die 7 energieen: via 7 chakra's ?
Overeenkomst tussen Reiki energie en Mesmers Magnetisme ?
Reiki: New Age ?
Toch wel interessant: Prana nr. 1 Bhuddi nr. 2 Manas nr. 3 Kama nr. 4
etc etc.
Staat wat info over kundalini op en nog wat andere interessante dingen!
Reiki gaat van uit een "hemelse energie" door jouw lichaam meestal via jouw handen naar de gene die behandeld moet worden. Ut kan ook zonder lichamelijk kontact... en dat gaan ze dus toepassen bij die Reiki circel.
En euh Reiki is niet echt New Age... tis euh "ontdekt" begin van de vorige eeuw door Usui-sensei. Das toch wel voor dat hele new age gebeuren?
Ow jah, ik ben ook van mening dat Reiki en magnetisme uiteindelijk op het zelfde neer komen... maar daar zal Erodome wel tegen in gaan, denk ik.
quote:Bedankt voor je info; idd helemooie site.
Op donderdag 30 januari 2003 20:46 schreef neliz123 het volgende:
http://home.wanadoo.nl/mechelina/start.htmStaat wat info over kundalini op en nog wat andere interessante dingen!
Reiki gaat van uit een "hemelse energie" door jouw lichaam meestal via jouw handen naar de gene die behandeld moet worden. Ut kan ook zonder lichamelijk kontact... en dat gaan ze dus toepassen bij die Reiki circel.
En euh Reiki is niet echt New Age... tis euh "ontdekt" begin van de vorige eeuw door Usui-sensei. Das toch wel voor dat hele new age gebeuren?
Ow jah, ik ben ook van mening dat Reiki en magnetisme uiteindelijk op het zelfde neer komen... maar daar zal Erodome wel tegen in gaan, denk ik.
Bij magnetisme gebruikt de beoefenaar zijn lichaam als natuurlijk instrument, er wordt meer de nadruk gelegd op de eigen energieen van de beoefenaar. Kan heel effectief zijn, maar een bekend nadeel is dat het voorkomt dat de behandelaar negatieve energieen die die opheft opneemt.
Bij Reiki is het lichaam van de behandelaar meer een kan die zich vult met energie. Alles wat overstroomd wordt doorgegeven, daarom is het (imo) zachter, je geeft de persoon energie die die dan zelf kan gebruiken ipv krachtig een blokkade wegnemen. Reiki "vult" een blokkade, magnetisme haalt het weg. Zo krijg je met een reiki behandeling energie om mee aan de slag te gaan, je moet zelf je "problemen" uitwerken...
Maar de 2 technieken hebben idd veel raakvlakken, alhoewel de hele achtergrond erg verschilt.
Vergelijk het met oosterse acupunctuur en westerse laserbehandelingen. Ze gaan allebei uit van meridianen, maar de één brandt blokkades weg en de ander prikt ze door zodat ze gaan stromen ;-)
Of bijv ; deze post is "ingestraald" (doe ik met al mijn posts ) maar je kan een post niet "magnetiseren"
quote:Hoe doe je dat? Met Reiki II symbolen ofzo? En wat is het effect daarvan?
Op donderdag 30 januari 2003 21:35 schreef The_Shining het volgende:Of bijv ; deze post is "ingestraald" (doe ik met al mijn posts
) maar je kan een post niet "magnetiseren"
quote:Reiki en magnetisme zijn 2 verschillende dingen...........(zoals verwacht ga ik ertegenin
Op donderdag 30 januari 2003 20:46 schreef neliz123 het volgende:
http://home.wanadoo.nl/mechelina/start.htmStaat wat info over kundalini op en nog wat andere interessante dingen!
Als ik reiki geeft gebruik is NIETS van mijzelf, ik ben een doorgeefkanaal voor de reiki-energie.
Deze energie komt binnen via mijn kruin en zonnevlecht en gaat uit via mijn handen en adem(niet helemaal waar, je kan met je hele lichaam reiki geven als je wil, leuke toepassing reiki-knuffels......, maar de normale gang van zaken is de handen, de handchakra's zijn dan ook uitermate geschikt voor dit doel).
Er bestaan vele energie vormen, reiki en magnetisme op 1 lijn zetten is net zo onjuist als magie en reiki op 1 lijn zetten(dit zal zo goed als niemand doen).
De enige overeenkomst met magnetiseren is dat je handoplegging gebruikt.
Ik heb met allebei ervaring, het voelt totaal anders aan, het is echt andere energie.
Wil je het ook weten dan zal je moeten ervaren.
Reiki is geen new-age iets.........
Ook behoort reiki niet toe aan dr. Usui...........
Dr. Usui is alleen de her-ontdekker geweest en heeft er een healing-vorm omheen "gebouwt"
Reiki is al zo oud als de wereld zelf, het is een energie waar ieder gebruik van kan maken.
Ongeacht achtergrond, geloof, verleden enz......
Er zijn op dit moment ik geloof een stuk of 50 verschillende reiki-vormen.
De 2 bekendste zijn Usui reiki(alhoewel dat hier in europa NIET bestaat, wij kunnen het beter Takata reiki noemen......Zij is degene die reiki naar de westerse wereld heeft gebracht, en wat zij heeft doorgegeven is anders dan wat dr. Usui doorgaf weten we nu.........) en Tera-Mai reiki van kathleen miller......
Maar in de basis is reiki reiki, de energie blijft hetzelfde......
Magnetisme is ook een vorm van energie doorgeven.
Ook een vorm van helen die ik ben tegen gekomen is door middel van stroom met behulp van acupunctuur. Waar bij dus ook weer energie wordt doorgegeven.
Maar ja, tis alleen maar mijn mening
Ow, waar wilde die circel dan hun energie op gaan richten? Mensen in Irak?
ikzelf volg TeraMai, waarin reiki ook de basis vormt. Reiki wordt gezien als de "Aarde" energie, de belangrijkste omdat deze het dichtst bij ons staat. Reiki is warm en vullend (batterijtje dat wordt opgeladen).
en die cirkel, Irak zal vast op het lijstje staan. Maar dat lijstje is alleen een leidraad, de energie die vrij komt stroomt toch wel naar de plaatsen waar het hoort/nodig is. Overal op de wereld zijn brandhaarden... Tsjetsjenie, Afrika, Pakistan om maar een paar te noemen.
en Templ4r, het is niet moeilijk om energie aan je post te geven hoor Bewust stilstaan bij elk
l e t t e r t j e wat je tikt
en beseffen dat dit stukje tekst van jou komt, en ergens in bits en bytes op een servertje wordt opgeslagen. Meeste mensen doen het trouwens al automatisch
quote:Tuurlijk is het allemaal energie doorgeven, maar de ene energie is e andere niet..........
Op donderdag 30 januari 2003 22:38 schreef neliz123 het volgende:
Ik ben toch van mening dat alle vormen van helen wetenschappelijk onder de noemer vallen van energie doorgeven...Magnetisme is ook een vorm van energie doorgeven.
Ook een vorm van helen die ik ben tegen gekomen is door middel van stroom met behulp van acupunctuur. Waar bij dus ook weer energie wordt doorgegeven.
Maar ja, tis alleen maar mijn mening
Ow, waar wilde die circel dan hun energie op gaan richten? Mensen in Irak?
Waar gaat de circel zich op richten.........
Algemeen genomen de aarde en alles wat erop rondhobbelt, personen die ziek zijn of mensen die andere klachten hebben, bepaalde situaltie's e.d..
Je bent zelf vij om mensen(dieren, situatie's) aan te dragen die in de circel meegenomen worden.
quote:Geen idee, heb nog nooit met zo'n grote circel gewerkt......
Op vrijdag 31 januari 2003 16:00 schreef Schorpioen het volgende:
Hoe groot is de invloed van zo'n cirkel? Ga ik er, als totale reiki leek, ook iets van merken?
Het moet op energetisch nivo flink wat energie opleveren die over de hele wereld heen gaat, dus hopenlijk word ieder er iets positiever van.
Maar het grootste effect heeft het op de namen die op de lijst staan, die mensen krijgen de volle mep van energie om hun oren.
Daarom word er ook heel duidelijk een tijd afgesproken, je wil niet lekker 200 aan het rijden zijn als je dat om je oren krijgt.......
quote:Zo te lezen ben je er goed in thuis.
Op vrijdag 31 januari 2003 17:59 schreef erodome het volgende:[..]
Geen idee, heb nog nooit met zo'n grote circel gewerkt......
Het moet op energetisch nivo flink wat energie opleveren die over de hele wereld heen gaat, dus hopenlijk word ieder er iets positiever van.
Maar het grootste effect heeft het op de namen die op de lijst staan, die mensen krijgen de volle mep van energie om hun oren.
Daarom word er ook heel duidelijk een tijd afgesproken, je wil niet lekker 200 aan het rijden zijn als je dat om je oren krijgt.......
Ik ben een beetje nog on-georganiseerd:
Spiritisme, Magie, Reiki, Mesmer, Hypnose.
Alles wat je weet mag je mij best vertellen.
quote:Het mag ook wel dat ik er een beetje thuis in ben aangezien ik ermee werk
Op vrijdag 31 januari 2003 18:03 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Zo te lezen ben je er goed in thuis.
Ik ben een beetje nog on-georganiseerd:
Spiritisme, Magie, Reiki, Mesmer, Hypnose.
Alles wat je weet mag je mij best vertellen.
Maar mijn kennis is nog maar heel beperkt, er is nog zoveel op dit gebied wat ik niet weet, maarja tegen de tijd dat ik dood ga hoop ik toch wel een heel groot deel behandeld te hebben
Vraag wat je wilt weten en ik zal mijn best doen het te beantwoorden, je mag de vragen zo gek maken als je zelf wil, als ik de kennis heb(of weet waar ik het moet halen) antwoord ik.
quote:Laat ik bescheiden beginnen:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef erodome het volgende:[..]
Het mag ook wel dat ik er een beetje thuis in ben aangezien ik ermee werk
Zou toch een groffe schande zijn om reiki-master te zijn en dan niet een klein beetje weten waar je het over hebt...Maar mijn kennis is nog maar heel beperkt, er is nog zoveel op dit gebied wat ik niet weet, maarja tegen de tijd dat ik dood ga hoop ik toch wel een heel groot deel behandeld te hebben
Vraag wat je wilt weten en ik zal mijn best doen het te beantwoorden, je mag de vragen zo gek maken als je zelf wil, als ik de kennis heb(of weet waar ik het moet halen) antwoord ik.
Is het mogelijk je astrale lichaam bewust te verplaatsen naar zeg 2 meter afstand van je eigen lichaam, hoe bijvoorbeeld ?
Open anders een nieuw topic als je echt geinteresseerd bent in andere dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |