abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8169358
Het gebeurd mij de laatste tijd te veel..
Net voordat ik in slaap val of het moment dat ik ga slapen, lijkt ik in een keer naar beneden te vallen. (het is alsof je voor overvalt) en ook dwars door je kussen heen gaat.
Soms denk ik dan dat ik bijv. op een soort van hoog gebouw sta en spring.. Ik krijg dan ook zon 0.5 seconden dat gevoel in mijn buik wat je bij de python ook krijgt..
Is dit al een keer verklaard?? Graag reacties van mensen die hetzelfde hebben....
Droom je eigenlijk of ben je nog bij je bewust zijn??
pi_8169381
wel es gehad ja...

... en als ik de grond raak, wordt ik wakker.

- eBMeister Funkleton -
pi_8169385
ik heb t ook wel es, volgens mij is het dat je je bewust wordt van het feit dat je op dat moment in slaap valt.
pi_8169391
Dat heb ik ook wel eens.
Net voordat je slaapt, schrik je wakker.
Dan leek het alsof je viel.

Vind het wel een lekker gevoel.

Sommige mensen zeggen dat als je dan valt, je terug wordt gehaald.
Je zou dan op reis gaan in je droom, maar als het niet veilig is, kwade geesten enzo, dat je beschermengel je dan weer terug haalt.

Verder weet ik het ook niet.

woensdag 29 januari 2003 @ 10:32:06 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8169395
Volgens mij is het dat je sensorische systeem zich een fractie voor je in slaap valt al uitschakelt, waardoor je niet meer registreert dat je ergens op ligt en dus het gevoel krijgt dat je valt.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:33:29 #6
24730 burger
Jan met de pet
pi_8169413
Hier is al een topic over:

Vallen in je slaap

Ik heb het trouwens ook wel eens.
Je schrikt je soms echt helemaal wezenloos.

Alles komt goed. ...............toch?
pi_8169437
Ik ken het , dood eng vind ik het.
Niet het idee dat je valt, je weet dat het verbeelding is, maar het feit dat het zó realistisch lijkt.
Ben benieuwd wat het precies is en waardoor het komt.
Iemand met technische uitleg?
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:35:55 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8169447
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:35 schreef flaxe het volgende:
Iemand met technische uitleg?
Twee posts boven de jouwe.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8169455
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:32 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij is het dat je sensorische systeem zich een fractie voor je in slaap valt al uitschakelt, waardoor je niet meer registreert dat je ergens op ligt en dus het gevoel krijgt dat je valt.

V.

Thx 4 je responds.. Dit lijkt me inderdaad vrij logisch klinken.. en dat verhaal boven je is wel interessant, met dat het niet veilig is en dat een bescherm engel je terug haalt.. Grappig.. dat meerdere mensen deze ervaring hebben..
Begon al vaag te denken, dat ik in een eventueel vorig leven zelfmoord zou hebben gepleegd en van een flat was gesprongen.. Ghehehehe...
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:41:56 #10
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_8169513
Yep yep dit heb ik ook...en dan vooral als ik zeg maar erg moe ben en in slaap dut...maarja is best wel geinig want ik kom dan zo hard terug heheh me benen zijn nog aan het samentrekken om voortebereiden op de val

maar is wel een lekker gevoel...

pi_8169553
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:41 schreef aakab het volgende:
Yep yep dit heb ik ook...en dan vooral als ik zeg maar erg moe ben en in slaap dut...maarja is best wel geinig want ik kom dan zo hard terug heheh me benen zijn nog aan het samentrekken om voortebereiden op de val

maar is wel een lekker gevoel...

hahaha wat grappig!! dat heb ik exact hetzelfde!! _0_
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:51:17 #12
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_8169638
quote:
Je zou dan op reis gaan in je droom, maar als het niet veilig is, kwade geesten enzo, dat je beschermengel je dan weer terug haalt.
OF:
quote:
nou carlo, ik denk dat ik deur 2 kies
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_8169643
Yooh,
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat je sowieso bijna al je zintuigen "uitschakelt", aangezien daar ook je evenwichtsorgaan (veel mensen vergeten die) toe behoort, kan het daardoor lijken dat er geen beneden meer is. Net als wanneer je droomt, dan kan je gewoon staan en lopen, maar dus ook vliegen.... echt lol als je slaapt en droomt, ik zou het zo de hele dag doen
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:55:43 #14
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_8169717
Het is toch zo dat je, als je na heel veel oefenen, kunt zorgen dat je niet wakkerschrikt, maar gewoon doorvalt, dat je dan een out of body experience ofzo kan krijgen. Dat je dan uit je lichaam kan treden? Ik weet er verder ook weinig vanaf, maar ik dacht het weleens gelezen te hebben. En mij lukt dat nooit. Maar dat vallen... Ja. En dan ineens met een schok wakker worden. Heel vreemd
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_8169764
Volgens mij val je dan gewoon bewusteloos
Maar dat is misschien beter dan een halve meter naar beneden vallen
als je wakker wordt
pi_8169801
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:55 schreef WasQ het volgende:
Het is toch zo dat je, als je na heel veel oefenen, kunt zorgen dat je niet wakkerschrikt, maar gewoon doorvalt, dat je dan een out of body experience ofzo kan krijgen. Dat je dan uit je lichaam kan treden? Ik weet er verder ook weinig vanaf, maar ik dacht het weleens gelezen te hebben. En mij lukt dat nooit. Maar dat vallen... Ja. En dan ineens met een schok wakker worden. Heel vreemd
Out of body experience wil dat zeggen wat er staat? dus je treed uit je lichaam en kan jezelf dan dus ook zien liggen!!?? Zodra ik dat door heb geloof ik zeker niet meer in de dood!! Als in dood zijn, dat je geest er ook niet meer is..
pi_8214426
Heb ik ook wel eens ja,apart is dat.
Nu al een hele tijd niet ofzow maar misschien vergeet je het gewoon meteen vaak.
Wel geinig though, je valt echt bijna in slaap en opeens ben je weer helemaal wakker.
leven als een koning
pi_8217674
tja ik heb het ook gehad, maar het erge is dat op het moment dat ik val weet ik dat ik wakker ga worden en dat schrik ik me idd helemaal de pleuris
pi_8218220
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:31 schreef Cici het volgende:
Vergeet dat maar snel, dat is echt onzin, van de 1000 verlaringen die je kunt verzinnen, is dit toch wel de minst aannemelijke
pi_8218259
Het is je hart dat héél even stilstaat, dit is normaal
maar ik weet niet of het nog normaal is als het je zoveel overkomt
  zaterdag 1 februari 2003 @ 12:23:04 #21
45715 ff_jori
weetje dat wel zeker
pi_8218794
volgens deskundige is het zo dat je geest een beetje boven je lichaam zweeft en dattie weer te snel in je lichaam ''valt''..
klinkt ongeloofwaardig,, maarja...
Kunnen eenden niezen?
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:05:33 #22
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8219715
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 11:27 schreef Chiwakka het volgende:
Is dat echt het hart? Het lijkt me namelijk niet gezond, hoor. Volgens mij is het gewoon iets met je zintuigen.

Trouwens, je hart staat elke hartslag eventjes stil. .

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8221351
Dat vallen in dromen is volgens mij inderdaad het weer terug komen in je lichaam.
Je astrale lichaam beweegt zich vrij door het heelal wanneer je aan het dromen bent.
De droomwereld moet je ook niet onderschatten.
Er kunnen zich inderdaad vreemde wezens schuil houden in deze wereld.
Zelf ben ik wel eens aangevallen in een droom.
Een droomwezen kwam bedreigend op mij over.
Op dat moment kwam ik tot het besef dat ik aan het dromen was.
Mijn normale waak bewustzijn was toen opeens aanwezing in de droom.
Dat wezen ( een vrouw met een blauwe schub-achtige huid) vroeg toen aan mij "is het maar een droom?" waarna ze mij hard op mijn borst sloeg.
Deze klap voelde ik in mijn fysieke lichaam.
Toen besloot ik om maar heel snel wakker te worden.

Een andere ervaring die ik had vlak voordat ik in slaap viel was het gevoel dat iemand mij uit mijn lichaam trok.
Op een gegeven moment zat ik tegen het plafond aan.
Toen werd ik vrij angstig en klapte ik weer terug in mijn lichaam.
Het was beter geweest om op onderzoek uit te gaan, maar ja, de angst was sterker.

pi_8223917
Dit is het begin van OBE (out of body experience) een verwant van Astrale Projectie.

Als je wilt dat het ophoudt moet je, als je gaat slapen rustig ademhalen, inademen door je neus en krachtig uitademen door je mond, niet blazen maar gewoon de lucht met kracht laten ontsnappen. meestal na een keer of tien en dat is als je het goed doet ong. 3 minuten verder. . Dan ontspan je je spieren en wordt je hartslag rustiger waardoor je onderbewuste bewuster wordt van het feit dat je wilt gaan slapen ipv. ontsnappen uit je lichaam. Hierdoor krijg je controle over het slapen gaan. Er gaat wat tijd in zitten, meestal zon week of twee voordat het begint te werken.

Wat wel leuk is. Laat jezelf een keer gaan als je het onder controle hebt, Je komt altijd terug in je lichaam en je gaat niet dood ofzo als het gebeurt. En het is bevrijdend, je kan werkelijk naar elke plek op de wereld gaan, omdat er in die dimensie van bewustzijn andere wetten gelden.

Het is zeker een aanrader om het te doen en er kan niets gebeuren.

Ik ben gelukkig met alles wat ik heb in me leven behalve die xbox die ik nog niet heb.
pi_8225693
Op welk onderzoek baseer je dat?
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 11:27 schreef Chiwakka het volgende:
leven als een koning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')