abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:21:46 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8152706
Het vorige topic ging op slot...
quote:
Topic gaat niet echt meer over Hirsi Ali, en ik denk dat de discussie over haar uitspraken nu wel gevoerd is. Als ze weer wat nieuws te melden heeft of als er nieuwe feiten naar boven komen drijven mag er een nieuw topic geopend worden, deze sluit ik.
Dus graag alleen over Hirsi Ali discussiėren.

Inmiddels regent het dus aanklachten tegen Hirsi Ali volgens de Frontpage:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25746

quote:
Tegen VVD-politica Ayaan Hirshi Ali is een recordaantal klachten binnengekomen bij de diverse anti-discriminatiebureaus. De landelijke klachtenteller stond gisteravond op 157; ter vergelijking: op 'kut-Marokkanen' van Rob Oudkerk kwamen 20 klachten, op imam El-Moumni's 'Homoseksualiteit is een ziekte' zo'n 100. Alleen Pim Fortuyn scoorde er in zijn korte politieke carričre meer.
Frappante cijfers.

Speknek zei in een ander topic dat in een rechtstaat iedereen het recht heeft een rechtzaak aan te spannen en daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Maar deze mensen moeten zich eens af gaan vragen of ze wel in het goede land leven als ze mensen zo fanatiek monddood willen maken die kritiek ergens op uiten (en niet eens op henzelf).

dinsdag 28 januari 2003 @ 14:30:00 #2
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_8152856
Hoe je het ook wend of keert, ze is in ieder geval niet bang om te zeggen wat ze vind. Die aangiften vindt ik een kwestie van buurvrouwtje pesten. Aangifte om de aangifte. Ze heeft die uitspraken trouwens al eens eerder gedaan in een tv programma, toen leverde dat niet zo'n ophef op. Als ik dan zo'n Abu Jah Jah hoor zeggen dat zij haar mond moet houden, dan gaat bij mij het nekhaar overeind staan. Typisch geval van een onderdrukkende religie in de praktijk. Mensen die dat iet kunnen zien, willen het niet zien of zijn zelf te bang er iets over te zeggen.
Nou doe je het weer!
pi_8152896
Deze mensen moeten eens inzien dat de kritiek terecht is, en dat er alleen maar feiten worden geconstateerd...
als iedereen zo vlug op zijn pik getrapt zou zijn, zou het in het midden-oosten al lang een paddenstoelen-kwekerij zijn...
Die mensen die een zaak willen maken om dit feit zijn niet verdraagzaam, ook niet waar ze dit WEL van anderen verwachten.

Ze heeft toch niet gezegd dat moslim zijn een ziekte is ofzo?
Ze mogen best over de homo-god zeggen dat ie smerig is, maar vergelijk een homo niet met een varken, want dan ben je nog slechter (en dommer bovendien) dan mevr. AHA herself.

Maar ach ja, integreren was ook te veel gevraagd...

I am the god of hell fire... and i bring you.... FIRE!
pi_8152985
Het is gewoon hypocriet.

Als Imans, aan de hand van de koran, verkondigen dat Westerlingen lager zijn dan varkens en homosexualiteit een besmettelijke ziekte is moeten ze niet de zielige verontwaardige allochtoon gaan uithangen als er ook eens een keer kritisch naar hun achterlijke godsdienst wordt gekeken.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:37:55 #5
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_8153012
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:31 schreef GodOfHellFire het volgende:
...
Terecht of niet terecht, de uitlatingen zijn niet discriminatoir of rascistisch. Hooguit beledigend. De klachten zijn volstrekt loos.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_8153103
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:30 schreef JooB het volgende:Die aangiften vindt ik een kwestie van buurvrouwtje pesten. Aangifte om de aangifte.
Ik denk dat het wel iets meer is dan dat ...
Er wordt gedreigd met fysiek geweld en opgeroepen om massaal tekeer te gaan tegen alles en iedereen.
Telkens opnieuw hysterie alom als er iets negatiefs gezegd wordt over de islam ... fatwa's wereldwijd ... journalisten, schrijvers, schrijfsters, politici ... durf het niet om iets negatiefs te zeggen over de islam!
Dat moet stoppen... kritiek moet kunnen, want andersom kan blijkbaar ook.
pi_8153137
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:37 schreef Scipio het volgende:

[..]

Terecht of niet terecht, de uitlatingen zijn niet discriminatoir of rascistisch. Hooguit beledigend. De klachten zijn volstrekt loos.

idd, ik denk ook wel dat ze er over nagedacht heeft en overwogen of het al of niet problemen op zou kunnen leveren, de hysterie van de "getroffen" moslims buiten beschouwing gelaten.
pi_8153163
De reactie van die Amerika deskundige (hoe heet hijook al weer?) vond ik ge-wel-dig. Mensen zeur toch allemaal niet zo al die geloven zijn onzin alleen de moslims weten het nog niet... (zeer vrije vertaling van mijzelf maar het kwam er wel op neer)

Ayaan

fake a dream
pi_8153182
Wat is nou je punt in deze discussie? Laten we die quote nog eens goed bekijken:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Tegen VVD-politica Ayaan Hirshi Ali is een recordaantal klachten binnengekomen bij de diverse anti-discriminatiebureaus. De landelijke klachtenteller stond gisteravond op 157; ter vergelijking: op 'kut-Marokkanen' van Rob Oudkerk kwamen 20 klachten, op imam El-Moumni's 'Homoseksualiteit is een ziekte' zo'n 100. Alleen Pim Fortuyn scoorde er in zijn korte politieke carričre meer.
--------------------------------------------------------------------------------

Wat mij opvalt is dat er tegen Hirsi Ali bijna 8x zoveel klachten binnenkwamen als tegen Rob Oudkerk. Wat zegt dat nou? Dat een groot deel van de klagers tegen Hirsi Ali het wel eens was met Rob Oudkerk? En de vergelijking met Moumni. Meer boze moslims dan homo's? Wat is dat voor vergelijking?

Ja, je hebt in de vorige discussies je punt gemaakt voor Hirsi Ali. Ze heeft absoluut recht op meningsuiting. Ze heeft daar een grote groep mensen mee beledigd. Heeft Hirsi Ali gelijk? Hebben die mensen gelijk? Daar valt over te discussieren.
Maar om het indienen van een klacht gelijk te stellen aan het fanatiek monddood maken van iemand gaat veel te ver.

Vrijheid van meningsuiting te allen tijde, maar vrijheid op kritiek op die mening ook te allen tijde.

dinsdag 28 januari 2003 @ 14:49:57 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8153234
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:47 schreef rvand het volgende:
Maar om het indienen van een klacht gelijk te stellen aan het fanatiek monddood maken van iemand gaat veel te ver.
Hoe wil je het anders interpreteren? Denk je nou werkelijk dat al die mensen haar mening aan de wet willen toetsen?
Dat gaat er bij mij niet in.
pi_8153284
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:47 schreef rvand het volgende:
Vrijheid van meningsuiting te allen tijde, maar vrijheid op kritiek op die mening ook te allen tijde.
Kritiek op een mening uit je in een debat, maar je gaat niet iemand monddood proberen te maken dmv van doodsbedreigingen en aanklachten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:52:37 #12
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8153293
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders interpreteren? Denk je nou werkelijk dat al die mensen haar mening aan de wet willen toetsen?

Waarom dienen ze anders 157 klachten in?
pi_8153294
quote:

[..]

Tuurlijk zitten daar idioten tussen, maar je generaliseert weer. Zijn die honderd klachten tegen Moumni dan ook allemaal van malloten?
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:53:05 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_8153302
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:31 schreef GodOfHellFire het volgende:
Deze mensen moeten eens inzien dat de kritiek terecht is, en dat er alleen maar feiten worden geconstateerd...
Mohammed een perverseling noemen...mwah...feitelijk? Denk dat als een willekeurig lid van de 2e kamer Jezus een zwarte homofiel met een druiper zou noemen, hij ook wel eens de wind van voren zou kunnen krijgen van een aantal instanties.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat Hirsi Ali monddood gemaakt moet worden. Het is m.i. niets meer of minder dan een grove belediging voor gelovige moslims. Dus geen discriminatie want dat impliceert ongelijke behandeling, en daarvan is hier geen sprake imo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:55:10 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8153345
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:52 schreef Leonardo1504 het volgende:
Waarom dienen ze anders 157 klachten in?
Om haar monddood te maken.
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:52 schreef rvand het volgende:
Tuurlijk zitten daar idioten tussen, maar je generaliseert weer. Zijn die honderd klachten tegen Moumni dan ook allemaal van malloten?
Ik generaliseer helemaal niet. Ik zeg nergens dat įl die aanklachten onzin zijn, maar het volume an sich zegt in principe al genoeg over de motivatie er achter. En ja, ook bij El-Moumni zaten van die idioten die hem monddood wilden maken, maar ook niet allemaal (o.a. John Blankenstein meende ik).
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:55:52 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8153360
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:53 schreef Svyatagor het volgende:
Mohammed een perverseling noemen...mwah...feitelijk?
Je kunt het anders verifiėren in de Koran.
pi_8153371
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

[..]

Ik generaliseer helemaal niet. Ik zeg nergens dat įl die aanklachten onzin zijn, maar het volume an sich zegt in principe al genoeg over de motivatie er achter. En ja, ook bij El-Moumni zaten van die idioten die hem monddood wilden maken, maar ook niet allemaal (o.a. John Blankenstein meende ik).

Ik vind het op 800.000 moslims nog wel meevallen eigenlijk
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:57:40 #18
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8153387
quote:

[..]

Je kunt aanstoot nemen aan iemands uitspraken net zo goed als je uitspraken mag doen.(Ligt aan de lengte van je tenen.) Als mensen hier een klacht tegen indienen en het resultaat is dat er onderzocht gaat worden of het wettelijk wel allemaal door de beugel kan is toch gewoon terecht?
Klachten indienen is ook een vorm van vrijheid van meningsuiting.
Doodsbedreigingen daarentegen zijn absurd, niet acceptabel.
Oh.
Ok.
pi_8153399
quote:

[..]

Dat is jouw subjectieve mening.

[..]

quote:

Tot je mij bewijst dat er een wetenschappelijke samenhang bestaat tussen het aantal klachten en onjuiste motivatie kan ik daar niks mee.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:58:31 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8153401
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:56 schreef gelly het volgende:
Ik vind het op 800.000 moslims nog wel meevallen eigenlijk
Enkele van die aanklachten komen anders van organisaties die zeggen namens 800.000 moslims te spreken
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:58:39 #21
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8153408
quote:

[..]

Laat me niet lachen. Als je die uitspraken aan de wet wil toetsen dien je juist een aanklacht in. Hoe wil je louter en alleen met aanklachten iemand monddood maken?
quote:
[..]

Ja en mensen die vinden dat de Moslims die zich aan H-A ergeren hun mond dicht moeten houden, willen die niet diezelfde moslims monddood maken? Het is het aloude verhaal van de pot en de ketel, een hypocriet spelletje welles-nietes.
pi_8153431
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Enkele van die aanklachten komen anders van organisaties die zeggen namens 800.000 moslims te spreken

Ja, ik beweer ook namens de 4.5 miljoen redelijke nederlanders in dit land te spreken. Dat zegt toch niks.
pi_8153435
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Kritiek op een mening uit je in een debat, maar je gaat niet iemand monddood proberen te maken dmv van doodsbedreigingen en aanklachten.

Jawel hoor, aanklachten indienen zijn juist wel goed in dit soort precaire situaties. Enerzijds is het mogelijk dat de aanklacht(en) worden afgewezen, anderzijds is het mogelijk dat Hirsi erom gestraft wordt. In beide gevallen is er tenminste duidelijkheid. Met een debat zou er altijd onduidelijkheid blijven bestaan en dan schiet geen van de partijen ermee op.
pi_8153454
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

En je kent de inhoud van die klacht van betreffende organisatie ? Grappig trouwens dat als dezelfde organisatie na het incident in Venlo zegt dergelijke misdaden af te keuren men dan zegt "Ja, ze zeggen voor 800.000 moslims te spreken, maar ik geloof er niks van".
  dinsdag 28 januari 2003 @ 15:01:57 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8153471
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:57 schreef LouLou het volgende:
Je kunt aanstoot nemen aan iemands uitspraken net zo goed als je uitspraken mag doen.(Ligt aan de lengte van je tenen.) Als mensen hier een klacht tegen indienen en het resultaat is dat er onderzocht gaat worden of het wettelijk wel allemaal door de beugel kan is toch gewoon terecht?
Jahaa, daar ben ik het ook mee eens, maar geloof jij werkelijk dat er zoveel mensen zijn die werkelijk willen toetsen of die uitspraken kunnen? Ik geloof er geen snars van. Er zullen er allicht een paar bij zijn die serieus willen zien of dit soort uitspraken kunnen, maar in het licht van de reacties van moslimorganisaties en moslims van de afgelopen paar dagen durf ik een been erom te verwedden dat het gros van die aanklachten een poging is om haar monddood te maken. Zoals Abu JahJah zijn achterban opriep om aanklachten in te dienen. Dat is toch nergens voor nodig? Hij kan toch in z'n eentje een aanklacht indienen? Dan wordt het toch ook al getoetst aan de wet?
Nee, het moet zo massaal mogelijk, zoveel mogelijk druk op haar leggen om haar monddood te maken.

Hoe wil je die oproep anders interpreteren?

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 28-01-2003 15:03]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')