quote:En dat bepalen zij?
De voorzitter van de Raad van Moskeeën in Nederland, A. Karagül, vraagt zich af of Hirsi Ali nog wel Kamerlid kan worden. Dit naar aanleiding van haar uitspraken over de profeet Mohammed. In de Tweede Kamer heeft zij volgens hem een functie als vertegenwoordiger van de bevolking. Wie vertegenwoordigt zij dan, zo vraagt hij zich af.Voorzitter Karagül vindt haar uitspraken in dagblad Trouw zeer onvolwassen en meent dat moslims haar niet serieus moeten nemen. Bovendien vindt hij het jammer dat de krant zo veel aandacht aan Hirsi Ali besteed. Karagül die ook psychiater is, zou haar graag naar zijn collega's verwijzen.
De voorzitter van de Nederlandse moskeeënraad zegt dat de moslimgemeenschap binnenkort overleg zal hebben over het aankomende VVD-Kamerlid om een gezamenlijk standpunt in te nemen.
We kunnen hier weer verder overigens, die andere zit vol!
quote:Nee, dat doet Zalm ofzo wel.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:02 schreef Gia het volgende:
En dat bepalen zij?
quote:Nee, ze vragen het zich af.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:02 schreef Gia het volgende:[..]
En dat bepalen zij?
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 18:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze vertegenwoordigt iig heel veel fokkers.
quote:Hij stelt een terechte vraag naar mijn mening, moet iemand die zo onvolwassen uithaalt naar 2 grote bevolkingsgroepen in Nederland plus de persoonlijke aanval op Balkenende wel volksvertegenwoordiger worden?
Op zaterdag 25 januari 2003 18:02 schreef Gia het volgende:En dat bepalen zij?
We kunnen hier weer verder overigens, die andere zit vol!
Zijn advies van psychiatrische hulp lijkt mij een goede. Ben benieuwd wat de VVD gaat doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tia_Tijger op 25-01-2003 18:09]
quote:*meldt*
Op zaterdag 25 januari 2003 18:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze vertegenwoordigt iig heel veel fokkers.
misschien is het door de menstruatie periode hoor, waarin vrouwen compleet ontoerekeningsvatbaar worden en ze met iedereen ruzie zoeken..
maar dan nog
quote:Misschien dat jullie groepskorting kunnen krijgen ?
Op zaterdag 25 januari 2003 18:09 sprak Fonkmeistah
moet echt naar een psychiater
quote:Sorry, maar dat is een vreselijk domme opmerking.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:09 schreef Fonkmeistah het volgende:misschien is het door de menstruatie periode hoor, waarin vrouwen compleet ontoerekeningsvatbaar worden en ze met iedereen ruzie zoeken..
maar dan nog
quote:Mee eens dus dat Hirsi Ali er naar toe moet?
Op zaterdag 25 januari 2003 18:11 schreef battlesickloner het volgende:Misschien dat jullie groepskorting kunnen krijgen ?
quote:eens
Op zaterdag 25 januari 2003 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Oh van mij mag ze kamerlid worden hoor, er zitten er wel meer in het parlement waar ik niet zo'n hoge pet van op heb. Doorgaans wordt iemand niet meteen gedumpt vanwege een paar ontactische uitspraken.
Ze heeft helemaal gelijk met haar uitspraken !
quote:Wij?
Op zaterdag 25 januari 2003 18:06 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ach, Mili Gurus/Moslims nemen Hirsi Ali niet serieus en wij nemen die Mili Gurus/Moslims niet serieus, niks aan de hand toch?
Ik neem zowel Hirsi Ali als MG niet serieus.
quote:Onderbouw jij die uitspraken dan eens genuanceerd. Wedden dat je dat niet kunt.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:14 schreef MissRotterdam het volgende:Ze heeft helemaal gelijk met haar uitspraken !
Dit is wat ze heeft gezegt...
Moslims in Nederland gaan ingewikkelde discussies uit de weg en kunnen zich moeilijk verplaatsen in de positie van een ander. De discussie over homoseksualiteit is daar een triest voorbeeld van. Homoseksualiteit is overigens lang niet het enige onderwerp dat op weinig tolerantie en vrijheid kan rekenen binnen culturen met een islamitisch referentiekader. Een zwaar taboe rust op het praten over anticonceptie, abortus en seksueel geweld in het gezin. De moslimgemeenschap zwijgt massaal wanneer zij met het bestaan van deze zaken wordt geconfronteerd. En dat terwijl hulpverleningsinstanties veelvuldig bezoek krijgen van moslimgelovigen. Abortusklinieken behandelen regelmatig islamitische meisjes. In het geheim, zonder dat familie of vrienden worden ingelicht, want een meisje moet immers maagd blijven voor het huwelijk. Ook in 'Blijf van mijn lijf huizen' verblijven veel islamitische vrouwen. Een vrouw gehoorzaamt haar man, doet ze dat niet dan mag hij haar slaan. Vaak krijgen deze vrouwen geen hulp van familie of vrienden. Over seksueel geweld binnen het gezin, tegen kinderen of tegen de echtgenote, wordt niet gesproken. Door te zwijgen wordt het leed in stand gehouden.
Need I say more ??? Inderdaad een achter(lijke) gestelde cultuur...
quote:Ik vind niet dat ze daarop afgerekend moet worden.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:14 schreef MissRotterdam het volgende:
jammer dat mensen die zeggen waar het opstaat daar meteen op afgerekend wordenZe heeft helemaal gelijk met haar uitspraken !
Ze zegt toch niet dat Mohammed een perverse tiran is!
Ze zegt dat ze vindt dat volgens de westerse maatstaven, Mohammed een perverse tiran is.
En daarmee zegt ze niks verkeerds.
Het is puur haar mening.
Dat Moslims alles als een belediging opvatten is niet haar schuld. Die snappen gewoon de Nederlandse taal niet zo goed, denk ik, anders zouden ze niet zo overdreven reageren.
Ze verstaan maar 3 woordjes: Mohammed, pervers, tiran.
En trekken daar hun conclusies uit. Gewoon dom.
quote:Ben je het ook eens met de aanval op de christenen in Nederland en op Balkenende?
Op zaterdag 25 januari 2003 18:18 schreef MissRotterdam het volgende:
wedden.. wat een treurige gedrag... ik kan mijn standpunten echt wel onderbouwen hoor...Dit is wat ze heeft gezegt...
Moslims in Nederland gaan ingewikkelde discussies uit de weg en kunnen zich moeilijk verplaatsen in de positie van een ander. De discussie over homoseksualiteit is daar een triest voorbeeld van. Homoseksualiteit is overigens lang niet het enige onderwerp dat op weinig tolerantie en vrijheid kan rekenen binnen culturen met een islamitisch referentiekader. Een zwaar taboe rust op het praten over anticonceptie, abortus en seksueel geweld in het gezin. De moslimgemeenschap zwijgt massaal wanneer zij met het bestaan van deze zaken wordt geconfronteerd. En dat terwijl hulpverleningsinstanties veelvuldig bezoek krijgen van moslimgelovigen. Abortusklinieken behandelen regelmatig islamitische meisjes. In het geheim, zonder dat familie of vrienden worden ingelicht, want een meisje moet immers maagd blijven voor het huwelijk. Ook in 'Blijf van mijn lijf huizen' verblijven veel islamitische vrouwen. Een vrouw gehoorzaamt haar man, doet ze dat niet dan mag hij haar slaan. Vaak krijgen deze vrouwen geen hulp van familie of vrienden. Over seksueel geweld binnen het gezin, tegen kinderen of tegen de echtgenote, wordt niet gesproken. Door te zwijgen wordt het leed in stand gehouden.
Need I say more ??? Inderdaad een achter(lijke) gestelde cultuur...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |