abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8067497
15 februari is er een demonstratie in Amsterdam tegen de Nederlandse deelname aan de oorlog in Irak. Gezien redelijke verrotte tweede-kamer verdeling, zal het wel zover komen... Wie komt er ook demonstreren? En als je niet komt, WAAROM DAN NIET ?!?

Bedenk dat door de boycot al miljoenen kinderen zijn gestorven wegens gebrek aan medicijnen en dergelijke uit de westerse landen, waarom doen wij mee aan de Amerikaanse machtslust en aggressiviteit?? Is een aanval op Irak de oplossing voor de onschuldigen??

Laat het niet achterwege, verzet heeft zin !!

Keep the stupid sentence please
pi_8067561
Ik kom niet, het is te ver weg :p
pi_8067598
Ik kom niet omdat Saddam Hoessein een dictator is die zijn eigen volk terroriseert en er niet voor schuwt om andere volken te bestoken met raketten en wat voor wapens dan ook.

Die man moet gestopt worden.

Het liefst dmv een spion die hem vermoord maar dan nog krijg je niet de complete regering daar omver. Hoe tragisch een oorlog ook is het is het enige middel dat nog hulp kan bieden volgens mij

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 23-01-2003 14:55]

pi_8067602
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 14:52 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ik kom niet, het is te ver weg :p
yep
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_8067608
Ik kom niet omdat ik denk dat dit weinig invloed heeft op het gedachten goed van de nederlandse politiek.

Maar ik ben wel tegen een oorlog tegen irak, maar ik denk dat wij als nederland weinig invloed op amerika uit kunnen oefenen. Ze gaan die oorlog toch wel voeren, of ik dat nu wil of niet.

pi_8067620
Er is toch nog helemaal niet beslist of we meedoen?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8067648
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 14:49 schreef VivaLaRevolution het volgende:
En als je niet komt, WAAROM DAN NIET ?!?
Omdat ik zo'n typische apathische zak ben die het allemaal niet echt kan schelen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 23 januari 2003 @ 14:57:04 #8
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_8067650
Ik kom niet omdat als oorlog de enige manier is om Saddam weg te krijgen het zo maar moet.

Trouwens het verhaal van de miljoenen kinderen lijkt me ook wat overdreven aangezien de populatie van irak ongeveer 22.400.000 mensen bedraagd.

bron: http://populations.com/country.asp?ID=78

Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
  donderdag 23 januari 2003 @ 14:57:49 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8067661
quote:
Is een aanval op Irak de oplossing voor de onschuldigen??
De 100.000en die vergast en vermoord zijn door Saddam zelf vergeet je zeker even?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  FOK!fotograaf donderdag 23 januari 2003 @ 14:57:52 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8067662
Ik kom niet, het is wel weer tijd voor een nieuwe oorlog. Ik word een beetje ziek van al die herhalingen van die documentaires op discovery
pi_8067676
erikh, helemaal met je eens

alleen jammer dat amerika dat geen reet uitmaakt, zij pakken hem puur om economische redenen, en niet om humanitaire redenen

Life is too short not to have fun
  donderdag 23 januari 2003 @ 14:58:40 #12
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_8067680
SPAM

SLOTJE

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:00:25 #13
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_8067707
quote:
Bedenk dat door de boycot al miljoenen kinderen zijn gestorven wegens gebrek aan medicijnen en dergelijke uit de westerse landen
Het land moet zelf ook in princiepe genoeg voedsel en medicijnen hebben om zelfstandig te kunnen zorgen dat er niet zoveel doden vallen. Alleen Sadam heeft liever dat dat niet bij de mensen komt omdat dat dan zogenaamd door het westen komt. Dit is dus niet waar. En miljoenen kinderen ... dat valt ook wel mee ... zoveel mensen wonen er ook weer niet dat er miljoenen kinderen kunnen overlijden ...
Het is jammer dat ze tijdens de golfoorlog niet doorgegaan zijn ... ik vind dat ze nu een keer moeten doorzetten en niet half werk moeten doen. Natuurlijk moeten ze wel de iraakse bevolking proberen te beschermen. En als de oorlog afgelopen is proberen het land weer wat op te knappen en een democratie te laten worden (wat veel tijd zal kosten).

Maar wat ik wou zeggen ... ik kom dus niet!

KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:00:35 #14
38980 DonnieDarko
Don't try to fix me
pi_8067712
Ik kom niet...ik zal het proberen uit te leggen

Ik ben opzich tegen oorlog, dus ook die in irak.
maar we zijn aangesloten bij de vn en
als de vn gaat meehelpen is het niet verantwoord
om nee te zeggen.
Stel dat er oorlog komt in Nederland...wie komt ons dan helpen?

In de 2e wereldoorlog zijn ook amerikaanse levens gesneuveld toen ze in Nederland vochten tegen de Duitsers....Amerika heeft toen ook jonge mannen opgeofferd voor onze vrijheid...misschien is dit wel een tijdje geleden en hebben wij ( de jongere generatie) geen flauw benul hoe verschrikkelijk die oorlog is geweest...wil dat nog niet zeggen dat we dit zomaar moeten vergeten. Amerika heeft ons toen geholpen...misschien dat Amerika in de toekomst ons ook weer helpt...maar als wij nu nee zeggen tegen Amerika...dat zeggen ze waarschijnlijk ook nee tegen ons....

Het is maar een redenatie...maar ik vond 'm voor mijzelf wel duidelijk....
voor wat, hoort wat toch?

DD

I'm not broken
pi_8067716
quote:
Bedenk dat door de boycot al miljoenen kinderen zijn gestorven wegens gebrek aan medicijnen en dergelijke uit de westerse landen
Bij mijn weten is er een oil-for-food programma opgezet waarmee Irak beperkt olie mag verkopen om voedsel en medicijnen te kunnen kopen. Dat Saddam die centjes liever ergens anders aan uitgeeft is niet de schuld van de Westerse landen.

Wat moeten we anders doen? Hem belonen voor het onderdrukken en vermoorden van zijn eigen volk en het bedreigen van zijn buren? Ow wacht, we sturen Femke Halsema wel langs om hem onder druk te houden.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:01:02 #16
40893 Vuilnisbak
Beetje vreemd, maar wel lekker
pi_8067719
Ik kom ook niet, omdat:
1) ik geef er allemaal maar weinig om;
2) als de VS willen, doen ze het toch: ik sta er achter;
3) Saddam stout is;
3) het de ver-van-m'n-bed-sjo is (klinkt aso, maar ik ben tenminste eerlijk)
Scott me up, Beamy...
pi_8067722
Ik kom niet, beetje koud om te demonstreren en het is te ver..
The Only Reality Is A Fake Reality
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:01:26 #18
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8067726
quote:
Bedenk dat Saddam Hoessein deze mensen express laat dood gaan zodat de publieke opinie tegen het Westen is. Irak krijgt genoeg medicijnen en voedsel.
quote:
waarom doen wij mee aan de Amerikaanse machtslust en aggressiviteit?? Is een aanval op Irak de oplossing voor de onschuldigen??
Dat zullen we maar moeten vragen aan de onschuldigen die onder de tirannie van Saddam Hoessein leven.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:01:42 #19
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_8067728
Ik vraag me af hoeveel mensen actievoeren tegen een aanval op Irak uit anti-amerikanisme. Soms lopen onze belangen (het verwijderen van een gevaarlijke dictator, zowel voor buurlanden als voor delen van de eigen bevolking) parallel met die van de VS, naar mijn bescheiden mening. Ik ben er natuurlijk niet blij mee dat het Iraakse volk ongetwijfeld weer het meeste te lijden zal hebben, maar ik denk dat de tijd om Saddam definitief te verwijderen toch is gekomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 23-01-2003 15:04]

donderdag 23 januari 2003 @ 15:03:30 #20
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8067756
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 15:01 schreef Meister het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen actievoeren tegen een aanval op Irak uit anti-amerikanisme. Soms lopen onze belangen (het verwijderen van een gevaarlijke dictator, zowel voor buurlanden als voor delen van de eigen bevolking) parallel met de van de VS, naar mijn bescheiden mening. Ik ben er natuurlijk niet blij mee dat het Iraakse volk ongetwijfeld weer het meeste te lijden zal hebben, maar ik denk dat de tijd om Saddam definitied te verwijderen toch is gekomen.
De meeste mensen die tegen een oorlog zijn, zijn dit omdat de oorlog wordt gevoerd door de V.S. De V.S zijn 'the root of all that's evil' en daar zal tegen gevochten worden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:03:49 #21
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8067762
Ik doe niet nooit mee omdat er door allerlei lieden allerlei zaken bij worden gesleept die los staan van de discussie. Daamee wens ik niet geassocieerd te worden.

De eerste posting is daar een goed voorbeeld van: de demonstratie tegen de oorlog gaat opeens ook over het embargo.

Dan heb ik het nog geen eens over de:
- feitenkennis van de gemiddelde goedwillende gelegenheids demonstrant (het handelsembargo laat juist medicijnen en voedsel voor de bevolking toe)
- de geweldadigheid van de gemiddelde beroepsdemonstrant (op 15 februari gaat weer heel wat winkels worden geplunderd).

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:04:19 #22
39738 Tha_Don
Version 1.00.24
pi_8067770
Kan het Iraakse volk nog meer lijden dan? Ze hebben nu al nauwelijks eten en slecht onderwijs. Misschien dat een nieuwe, democratische regering daar wat vooruitgang in kan brengen.

Verder vind ik het goed dat al die landen in de regio zien dat het eens afgelopen moet zijn met dictators en kortzichtige islamieten. Ik ga dus niet demonstreren!

Ken je word? Dan ben je nu ook een internet-nerd!
  donderdag 23 januari 2003 @ 15:06:28 #23
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_8067805
quote:
Is een aanval op Irak de oplossing voor de onschuldigen??
JA

Het iraakse volk wordt geleid door een man die schijt heeft aan zijn eigen mensen en aan de internationale gemeenschap. Hij helpt stelselmatig zijn eigen volk om zeep en doet zelfs proeven met chemische wapens op zijn eigen volk.

Het feit dat er duizenden mensen sterven door een gebrek en medicijnen ligt wederom aan 1 man. Saddam staat de normale betrekkingen tussen het westen en irak in de weg. Zonder saddam, geen handelsboycot.

Meneer Saddam is een bewezen agressor [ongestraft gebleven voor het binnenvallen van koeweit en daardoor verantwoordelijk voor duizenden doden.]

Die man moet gewoon weg uit irak. Dat zal al die 'onschuldige' mensen een beter leven garanderen.

Oorlog is op een gegeven moment de laatste manier om dit voor elkaar te krijgen. Dat er door oorlog mensen doodgaan, dat is gewoon de realiteit. Waar gehakt wordt.............

Maar wat heb jij liever

Een vrij volk, een kans op een menswaardig bestaan, handelsbetrekkingen met het westen en GEEN oorlog meer

of

Leven onder een dictator, die stelselmatig het eigen volk uitmoord, leven terwijl je weet dat elk moment de bommen je huis kunnen platleggen. Slechte voorzieningen, geen handel met andere landen waardoor het land stelselmatig achterblijft op zo ongeveer alle gebieden.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_8067832
Ik kom ook niet.

Aangezien er geen oorlog in Irak is om tegen te demonstreren. Of heb ik wat gemist?

Radio, zoals radio bedoeld is
pi_8067900
Is er een reiskostenvergoeding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')