abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8006962
Als ik 's avonds zit te eten dan komen bij mij soms toch allemaal vragen op. Hoe kom je erop om zoiets te gaan eten. neem nou aardappelen. Mensen ontdekten de aardappel, en trokken hem uit de grond, ok kan ik me voorstellen. Maar wat doen ze, ze eten niet de sappige groene bovenkant NEEEE ze gaan de zanderige vieze onderkant pakken, schillen en koken die en gaan die opeten.

Of melk, nog zoiets. Iemand loopt langs een wij, ziet een koe staan en denk vervolgens, laat ik eens aan die uiers gaan trekken om te kijken of er toevallig iets eetbaars uitkomt :S

of walnoten weer zoiets. Je ziet een boom met een PIT!!! eraan, dan probeer je die pit te eten, dat lukt niet, dan smijt je hem maar kapot en probeer je wat binnenin die pit zit dan nog maar even???

Of bijv. van die combinaties, bijv. groentesoep. men nemen een pan water pleurt daar elke groente in gooit er zout bij en dan maar koken. Ow wacht misschien ook nog balletjes gehakt... HOE KOM JE EROP!!!

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_8007000
Beetje te veel geblowed?

ps: wij = wei etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Logician op 20-01-2003 15:31]

pi_8007007
Vroeger toen er nog geen supermarkten waren, of in geval van armoede, gingen mensen zelf heel creatief te werk!!
  maandag 20 januari 2003 @ 15:31:12 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8007009
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:28 schreef GWD het volgende:
Of bijv. van die combinaties, bijv. groentesoep. men nemen een pan water pleurt daar elke groente in gooit er zout bij en dan maar koken. Ow wacht misschien ook nog balletjes gehakt... HOE KOM JE EROP!!!
Ik denk dat ik jouw groentesoep niet zo snel zou eten

[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 20-01-2003 15:31]

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 20 januari 2003 @ 15:31:14 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8007012
quote:
HOE KOM JE EROP!!!
.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8007015
Hoe kom je erbij om een koe te gaan melken? What are you thinking?!?
pi_8007016
Vroeger toen er nog geen supermarkten waren, of in geval van armoede, gingen mensen zelf heel creatief te werk!! Je komt wel met ideeën wanneer je omvalt van de honger.
pi_8007023
neej, melk dan?!
  maandag 20 januari 2003 @ 15:31:58 #9
197 Iggy
serial killer
pi_8007031
Euh... uit een kookboek?
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
  maandag 20 januari 2003 @ 15:32:43 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_8007046
quote:
of walnoten weer zoiets. Je ziet een boom met een PIT!!! eraan, dan probeer je die pit te eten, dat lukt niet, dan smijt je hem maar kapot en probeer je wat binnenin die pit zit dan nog maar even???
Misschien dat iemand een eekhoorn of zo het binnenste zag eten en dat na ging doen?
pi_8007071
quote:
Mensen ontdekten de aardappel, en trokken hem uit de grond, ok kan ik me voorstellen. Maar wat doen ze, ze eten niet de sappige groene bovenkant NEEEE ze gaan de zanderige vieze onderkant pakken, schillen en koken die en gaan die opeten.
Heel verstandig, anders kan je een paar nachtjes in het ziekenhuis doorbrengen, wegens nachtschade vergiftiging!!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  maandag 20 januari 2003 @ 15:34:17 #12
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_8007072
Men heeft vast wel eens geprobeerd de groene bovenkant te eten, maar toen iemand er ziek van werd of dood aan ging zijn ze daar maar mee gestopt. Toen hebben ze het bolletje maar geprobeerd, die was wel lekker, de schil was niet zo dus die haalden ze er later maar vanaf..

Iemand zag een kalf melk drinken bij zijn moeder en diegene had verschrikkelijke dorst en is zelf ook maar een beetje melk gaan drinken

just my 2 cents

Dat van die aardappels zou wel kunnen kloppen denk ik

maandag 20 januari 2003 @ 15:37:45 #13
44771 Sick666
En dan nu het weer...
pi_8007141
Ooit geprobeerd de plant van de aardappel te eten...ik hoop het niet voor je want die is hardstikke giftig...

En koeienmelk...ook vrouwen geven melk en die wordt ook gedronken...en nu geven koeien veel melk...meer dan vrouwen en dat ook veel langer...

Alles komt neer op: overleven

Metontour 2003, here we go...!!!
  maandag 20 januari 2003 @ 15:37:46 #14
31801 EaL
Yep, it's me
pi_8007143
quote:
Of melk, nog zoiets. Iemand loopt langs een wij, ziet een koe staan en denk vervolgens, laat ik eens aan die uiers gaan trekken om te kijken of er toevallig iets eetbaars uitkomt :S
Geen borstvoeding gehad, jongen?
The mystery of life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced!
Las hiervoor: Het transgalactisch liftershandboek deel 2 van Douglas Adams
Leest nu: De Butlerse Jihad van Brian Herbert en Kevin J. Anderson.
pi_8007180
*schenkt een dubbele whisky in*

asjeblief, dat zal je goed doen

Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
  maandag 20 januari 2003 @ 15:41:26 #16
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8007224
Ik vind GWD z'n gedachtegang helemaal zo gek niet. Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe bepaalde soorten eten ooit zijn ontdekt, zeker als het helemaal niet voor de hand ligt.

Van sommige dingen kan ik me nog wel voorstellen dat die bij toeval ontdekt worden. Alcohol bijvoorbeeld. Veel plantaardige producten worden vanzelf alcohol als de vochtigheid en de temperatuur een beetje meewerken. Het zou dus best kunnen dat een oermens langskwam, er een beetje van proefde, en dacht:
Een beetje nauwkeurig kijken naar de omstandigheden, en diezelfde oermens zou vervolgens in principe zelf alcohol kunnen maken.

Maar neem nu eens brood.
Je plukt een hele hoop zaadjes van een bepaalde plant. Die ga je tussen twee grote stenen tot poeier malen. Daar gooi je water bij en je kneedt het wat. De aldus onstane massa leg je een tijdje in een oven en je hebt brood.
Tja, als je 't eenmaal weet is het simpel. Maar zoiets ontdek je toch niet toevallig? Maar wie heeft het dan verzonnen?

Of koffie. Je moet bepaalde zaden (die van zichzelf heel vies smaken en waar je dus normaal gesproken niet mee gaat experimenteren) heel lang drogen, malen en heet water bij gooien. Daar kom je toch niet bij toeval achter?

Ik snap er niks van.

maandag 20 januari 2003 @ 15:41:45 #17
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8007230
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:34 schreef Noca het volgende:
Men heeft vast wel eens geprobeerd de groene bovenkant te eten, maar toen iemand er ziek van werd of dood aan ging zijn ze daar maar mee gestopt. Toen hebben ze het bolletje maar geprobeerd, die was wel lekker, de schil was niet zo dus die haalden ze er later maar vanaf..
Precies en ze wilden toen de planten verbranden, toen bleken die bollen toch eetbaar
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 20 januari 2003 @ 15:42:36 #18
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_8007252
Ik vind het vager hoe mensen er op zijn gekomen dat ze dieren konden eten...
Het zal dan wel aan het instinkt liggen, maar dan nog...
Hoe kom je er bij om een dier aan stukken te rijgen en de stukken vlees die ze er vanaf haalden dus zodanig te verwarmen dat het wel eetbaar is...

Ik bedoel maar...WIE DENKT DAAR NU BIJ NA??

Zo van: jah we hebben vlees, tis alleen niet te freten(dus na verwarmen wel ) dus maar ff op het vuur flikkeren, dan zal het wel lekker zijn

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 20 januari 2003 @ 15:45:09 #19
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_8007309
Even over die aardappelen:
In Amerika was een graaf die een paar planten over liet schepen naar Europa en deelde mede aan een vriend (waarschijnlijk een engelse graaf) dat het heel lekker was.
Een select gezelschap van adel heeft toen de plant gegeten en is daar doodsziek van geworden, ze wisten immers niet dat ze die knollen moesten eten.
Toen is er een relletje ontstaan tussen Europa en Amerika en die graaf snapte maar niet wat ze bedoelde.
Kwam hij er dus achter dat hij had was vergeten te zeggen dat ze de knollen moesten eten, hij was er dus zelf ook op een pijnlijke manier achtergekomen dat die plant giftig was!
Het liep uiteindelijk af met een sisser, de aardappel was in de hogere regionen immens populair en naarmate het steeds goedkoper werd werd het goed, koolhydraatrijk voedsel voor het klootjesvolk.

Hoe die graaf in Amerika eraan is gekomen weet ik niet, maar dit verhaaltje geldt voor Europa

Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 15:45:10 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8007311
quote:
Als ik 's avonds zit te eten dan komen bij mij soms toch allemaal vragen op. Hoe kom je erop om zoiets te gaan eten. neem nou aardappelen. Mensen ontdekten de aardappel, en trokken hem uit de grond, ok kan ik me voorstellen. Maar wat doen ze, ze eten niet de sappige groene bovenkant NEEEE ze gaan de zanderige vieze onderkant pakken, schillen en koken die en gaan die opeten.
Hm, 1 ding is zeker, eten en gebruik maken van je zintuigen waaronder JE NEUS hebben onze voorouders niet gedaan.
Aardappels,bloemkool ect ect stinken.
pi_8007347
Je zou es een weekje op survival moeten gaan, dan leer je praktisch alles eten, verwende snotaap
Eigen brokjes eerst.
pi_8007853
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:34 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Heel verstandig, anders kan je een paar nachtjes in het ziekenhuis doorbrengen, wegens nachtschade vergiftiging!!!

Dat wou ik dus ook zeggen. In theorie kun je dr zelfs hardstikke dood van gaan.
  maandag 20 januari 2003 @ 18:56:46 #23
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_8010951
Of eigenlijk nog vager: vaak zie/lees je over stammen in bijv. het regenwoud, die echt van alle planten weten of ze giftig zijn, geneeskrachtig zijn of wat dan ook. Hoe komen ze erachter dat juist dat ene blaadje van die ene boom ervoor zorgt dat je geen pijn meer in je mieter hebt... ?

Iemand moet toch ooit bij een knallende koppijn al die dingen uitgeprobeerd hebben...

Nothing is real and nothing to get hung about
  maandag 20 januari 2003 @ 19:02:11 #24
45038 Aambei
zit gevoelig.
pi_8011059
quote:

jij bent echt een beest in het openen van stomme topics he? elke gedachte schrijf je hier op general chat.

echt ongelooflijk!

Sperti helpt, altijd!
  maandag 20 januari 2003 @ 20:26:05 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_8012952
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm, 1 ding is zeker, eten en gebruik maken van je zintuigen waaronder JE NEUS hebben onze voorouders niet gedaan.
Aardappels,bloemkool ect ect stinken.

je vergeet de spruitjes en witte kool...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')