abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7895742
ik wil op Ayaan stemmen maar niet op de VVD. Wat nu?
pi_7895795
Toch gewoon Ayaan stemmen.

Ze trekt zich toch weinig aan van de VVD. Ayaan doet haar eigen ding.

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_7895808
-edit- opmerking verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-01-2003 19:29]

Thunder announces that the storm is coming
pi_7895887
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:21 schreef BugsySiegel het volgende:
Toch gewoon Ayaan stemmen.

Ze trekt zich toch weinig aan van de VVD. Ayaan doet haar eigen ding.

Het is de eerste keer dat ik stem, ja vroeger stemde ik PSP, ik heb gewoon geen enkele fidusie in de politiek alleen in Ayaan.

Zalm kan ik niet uitstaan alhoewel Wouter Bos nog erger is. Sjezus wat een verkrampte lieden allemaal.

dinsdag 14 januari 2003 @ 18:29:47 #5
17061 mvt
blame Canada
pi_7895947
Voor de VVD is ze niet meer dan een excuus allochtoon, dus als je op haar wilt stemmen, gewoon doen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_7895975
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:29 schreef mvt het volgende:
Voor de VVD is ze niet meer dan een excuus allochtoon, dus als je op haar wilt stemmen, gewoon doen.
Jij snapt het! VVD trekt zich weinig van haar aan, zij trekt zich op haar beurt niets van de VVD aan.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_7896176
Ik hoop dat iedereen op Ayaan gaat stemmen. Wat een wereldwijf, niks niet arrogant, die turkse snol was arrogant met haar reddersfantasieen, Ayaan zegt waar het op staat en is een rasechte visionair, subtiel en intelligent en bovenal een kritische geest. We kunnen nog heel veel van haar leren.
pi_7896228
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:42 schreef fatima het volgende:
Ik hoop dat iedereen op Ayaan gaat stemmen. Wat een wereldwijf, niks niet arrogant, die turkse snol was arrogant met haar reddersfantasieen, Ayaan zegt waar het op staat en is een rasechte visionair, subtiel en intelligent en bovenal een kritische geest. We kunnen nog heel veel van haar leren.
Of ze is gewoon een goede manipulator.
pi_7896449
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:44 schreef beeer het volgende:

[..]

Of ze is gewoon een goede manipulator.

Dat valt me tegen van je Beeer, wie moet beschermd worden voor haar leven?
pi_7896579
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:57 schreef fatima het volgende:

[..]

Dat valt me tegen van je Beeer, wie moet beschermd worden voor haar leven?

Ik opper maar dat je je nooit moet laten misleiden door de vaak schijnbare oprechtheid of lieve glimlach van een politicus. Dat is al vaak genoeg fout gegaan. Ik heb zelf eerlijk gezegd die vrouw nog geen een keer gehoord of gezien, maar het is raadzaam om altijd kritisch te blijven naar een politicus toe.
Dus hierbij vraag ik mij af of zij wel zegt waar het op staat en een rasechte visionair, subtiel en intelligent is en bovenal een kritische geest heeft.

ps: je mag me beer noemen.

pi_7896581
quote:
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_7896777
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:04 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik opper maar dat je je nooit moet laten misleiden door de vaak schijnbare oprechtheid of lieve glimlach van een politicus. Dat is al vaak genoeg fout gegaan. Ik heb zelf eerlijk gezegd die vrouw nog geen een keer gehoord of gezien, maar het is raadzaam om altijd kritisch te blijven naar een politicus toe.
Dus hierbij vraag ik mij af of zij wel zegt waar het op staat en een rasechte visionair, subtiel en intelligent is en bovenal een kritische geest heeft.

ps: je mag me beer noemen.

Okay Beerie, jammer dat je haar gisteren niet hebt zien optreden, het was adembenemend.
Die Wittebol en Graftak wisten er geen wol van te breien maar dat deed Hirshi zelf wel, de vonken spatten ervan af, zo orgineel, zo lief en gemeen ook tegelijkertijd, die Turkse middeleeuwse religieaanhangster snapte er niets van, en maar door papegaaien, .
Please luister eens naar mw. Ayaan. Met onbevangen oren.
pi_7896809
Gewoon PvdA stemmen, Faat, daar was Hirsi Ali voor dat ze het in d'r kop kreeg ook lid van... Gewoon stug doen en denken aan Hirsi Ali... (Ik vond 'r gisteren bij NOVA overigens niet echt heel erg sterk overkomen... Was 50-50 met Albayrak)
I´m back.
pi_7896867
quote:
Het gaat er om dat je een "macher" bent, niet dat je een visionair bent... Ik vraag me af of de VVD, met hun record en dat maakte Albayrak goed duidelijk, haar in staat stelt een "macher" te zijn...
I´m back.
pi_7896876
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
Gewoon PvdA stemmen, Faat, daar was Hirsi Ali voor dat ze het in d'r kop kreeg ook lid van... Gewoon stug doen en denken aan Hirsi Ali... (Ik vond 'r gisteren bij NOVA overigens niet echt heel erg sterk overkomen... Was 50-50 met Albayrak)
Dat zie je toch echt verkeerd, het was 90-10 naar mijn gevoel.
pi_7896998
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:19 schreef fatima het volgende:

[..]

Dat zie jij dan toch verkeerd. Albayrak kwam op sommige punten niet goed over, maar haar idealisme is authentiek. Bovendien liet ze duidelijk haar record zien, hetgeen door Hirsi Ali zonder enige echte reden onderuit geschoffeld werd. Hirsi Ali moet eerst laten zien wat ze kan, voordat ze Albayrak onderuit schoffelt... Dat zij zegt dat ze nu al meer bereikt heeft als Albayrak is nonsense. Ze heeft misschien, heel misschien wat bereikt in de VVD, maar dat betekent nog niet dat ze iets bereikt heeft voor al die allochtone dames. Bovendien de VVD gaat alleen voor repressie...
I´m back.
pi_7897006
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:19 schreef fatima het volgende:

[..]

Was het ook , Faat...

Zeker na dat filmpje over de hoofddoek, deed bepaald afbreuk aan de roze wolk van Albayrak.

"Ik ben de baas"

pi_7897089
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Was het ook , Faat...

Zeker na dat filmpje over de hoofddoek, deed bepaald afbreuk aan de roze wolk van Albayrak.

"Ik ben de baas"

Flauw en bovendien niet waar. het geeft aan dat veranderingen in die hoek slechts zeer geleidelijk kunnen worden voltrokken en niet via de cold turkey van Hirsi Ali... Wie anders propageert is niet in touch with reality of bij voorbaat gewoon uit op conflicten, waarvan niemand de afloop kan voorspellen... Niet iedereen is een Hirsi Ali. Ook heb ik geen moeite met mensen die Islamiet blijven, zoals Albayrak, en zich moeiteloos kunnen aanpassen met of zonder hoofddoekje aan de Westerse mores... Daarbij Hirsi Ali komt bij mij niet over als een warme, gevoelige, intelligente vrouw...
I´m back.
pi_7897163
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zie jij dan toch verkeerd. Albayrak kwam op sommige punten niet goed over, maar haar idealisme is authentiek. Bovendien liet ze duidelijk haar record zien, hetgeen door Hirsi Ali zonder enige echte reden onderuit geschoffeld werd. Hirsi Ali moet eerst laten zien wat ze kan, voordat ze Albayrak onderuit schoffelt... Dat zij zegt dat ze nu al meer bereikt heeft als Albayrak is nonsense. Ze heeft misschien, heel misschien wat bereikt in de VVD, maar dat betekent nog niet dat ze iets bereikt heeft voor al die allochtone dames. Bovendien de VVD gaat alleen voor repressie...

De VVD zit er maar mee. Hirsi heeft allang laten zien wat ze kan nl haar opgedrongen geloof aan de kant te schuiven en te kiezen voor een vrije mind, hoe moedig kan je zijn? Ik vind Albayrak ook een schatje maar niet voor de politiek, haar achtergronden zijn te sterk vereenzelvigd met geloof, vanuit daar zie je de de krampachtige bewegingen naar een geest die denkt bevrijdt te zijn...

We hebben Hirsi nodig op het platform van onhafhankelijke geesten die niet vertroebelend werken, je weet hoe moeilijk het aquarium van de slakken afkomt!

pi_7897336
De man zei dus dat HIJ de baas was , dat bij moslims de man altijd e baas is en dat zijn vrouw van HEM een hoofddoek op MOET.

De vrouwen konden slechts antwoorden op de vraag waarom ze de hoofddoek dragen : MOET.

Kinderen die zeggen dat ze zich een beetje Nederlands voelen, hoewel hier geboren en getogen.

Een vrouw die zegt in Turkije begraven te willen worden , net zoals haar kinderen tzt en hun kinderen en daar de kinderen weer van..een Turk blijft een Turk al woon je al drie vier vijf generaties hier.

Albyyrak is een sympathieke vrouw, maar schiet mij teveel in de verdediging zonder duidelijke argumenten, begrijpelikjk, ze denkt aan haar moeder en voelt voor haar.

De hoofdddoek is , hoe je het wendt of keert, vrijwillig gedragen of niet, meestal niet dus, een symbool van onderdrukking.

Het wordt gedragen omdat MANNEN vinden dat een vrouw hun bezit is en dat ze haar "juwelen" niet aan andere mannen mag tonen.

Het feit dat dit zo in de cultuur gebakken zit (want in de Koran staat het namelijk helemaal niet zo onbetwistbaar vast dat het verplicht zou zijn) is de oorzaak dat vrouwen het niet als een straf meer zien, pure gewenning... zoals het ook jarenlang, eeuwenlang "normaal"was dat vrouwen hier geen stemrecht hadden.

De hoofddoek geeft de vrouw juist "de vrijheid" zich daar te kunnen bewegen, waar zij anders niet zou MOGEN komen zonder die hoofddoek...

Zie je de kromheid van dat statement, waarmee fervente verdedigers en verdedigsters van de hoofddoek schermen.

Iedereen is vrij te dragen wat zij wil dragen, maar het blijft een feit dat de kledingeisen en dus de bewegingsvrijheid nu net weer voor menige islamitische vrouw beperkt is.

En vreemd ook, schandalig eigenlijk dat alleen de vrouw de familie eer kan schaden en dat de man alleen die zelfde eer kan redeen door de vrouw te straffen, door haar kort te houden of erger.

Ayaan

pi_7897355
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:34 schreef fatima het volgende:

[..]

De VVD zit er maar mee. Hirsi heeft allang l;aten zien wat ze kan nl haar opgedrongen geloof aan de kant te schuiven en te kiezen voor een vrije mind, hoe moedig kan je zijn? Ik vind Albayrak ook een schatje maar niet voor de politiek, haar achtergronden zijn te sterk vereenzelvigd met geloof, vanuit daar zie de de krampachtige bewegingen naar een geest die denkt bevrijdt te zijn...

We hebben Hirsi nodig op het platform van onhafhankelijke geesten die niet vertroebelend werken, je weet hoe moeilijk het aquarium van de slakken afkomt!

Heel simpel, Faat, niet iedereen kan die cold turkey-methode van Hirsi Ali aan. Dat zie je met christenen ook. Hoeveel generaties christen af zijn de meeste atheïsten en agnosten, denk je? Hoogstens 2 generaties. Hoewel zelfs dat vaak nog niet eens. Albayrak is nog jong en zal steeds meer Islamiet worden zoals veel veel Katholieken tegenwoordig nog Katholiek zijn. Voor de rest kan ik goed leven met de doorsnede vreedzame Islamiet, hoor. En die onderdrukken niet allemaal hun vrouwen... (Vaak is het ook een kwestie van ontwikkeling, onderwijs dus...)

Daarbij de gelijkwaardigheid van man en vrouw is zelfs in Nederland nog maar pakweg 1 generatie oud hoor. Ga anders eens met m'n moeder praten (68 jaar). M.a.w. alleen geleidelijkheid kan ons redden...

Voor de rest, nogmaals, ik wil zien of Hirsi Ali in de VVD de ruimte krijgt om een "macher" te zijn en dit, nogmaals, is nodig in de politiek... Dit houdt in dat je strategisch bezig bent en er rekening mee moet houden dat je nooit het onderste uit de kan krijgt...

I´m back.
pi_7897549
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:43 schreef milagro het volgende:
De man zei dus dat HIJ de baas was , dat bij moslims de man altijd e baas is en dat zijn vrouw van HEM een hoofddoek op MOET.
Een vrij onontwikkelde man. Dat denken onontwikkelde Nederlandse mannen ook, dat ze de baas zijn. Is m.a.w. niet representatief.
quote:
De vrouwen konden slechts antwoorden op de vraag waarom ze de hoofddoek dragen : MOET.
Ook weer vrij onontwikkelde vrouwen. belangrijk is dus dat onderwijs nummer 1 moet zijn. En dat een seperate verblijfsvergunning voor de vrouw mogelijk moet zijn. Waar de VVD dus tegen is.
quote:
Kinderen die zeggen dat ze zich een beetje Nederlands voelen, hoewel hier geboren en getogen.

Een vrouw die zegt in Turkije begraven te willen worden , net zoals haar kinderen tzt en hun kinderen en daar de kinderen weer van..een Turk blijft een Turk al woon je al drie vier vijf generaties hier.

En als die vrouw dat zegt dan is dat de waarheid. Jij denkt dat die vrouw ook kan voorspellen wat haar nazaten doen over 5 generaties?
quote:
Albyyrak is een sympathieke vrouw, maar schiet mij teveel in de verdediging zonder duidelijke argumenten, begrijpelikjk, ze denkt aan haar moeder en voelt voor haar.
Soms kwam ze zwak over, dat klopt. Maar wel menselijk.
quote:
De hoofdddoek is , hoe je het wendt of keert, vrijwillig gedragen of niet, meestal niet dus, een symbool van onderdrukking.
Vind ik ook, door mijn culturele achtergrond, alleen is het teveel gevraagd, in alle ernst, dat die vrouwen nu maar snel hun hoofddoekje afdoen. Daarmee verander je ook niet meteen de ongelijkwaardigheid van de vrouw. Dat is dus symptoom bestrijding, opdat jij je beter voelt...
quote:
Het wordt gedragen omdat MANNEN vinden dat een vrouw hun bezit is en dat ze haar "juwelen" niet aan andere mannen mag tonen.

Het feit dat dit zo in de cultuur gebakken zit (want in de Koran staat het namelijk helemaal niet zo onbetwistbaar vast dat het verplicht zou zijn) is de oorzaak dat vrouwen het niet als een straf meer zien, pure gewenning... zoals het ook jarenlang, eeuwenlang "normaal"was dat vrouwen hier geen stemrecht hadden.

De hoofddoek geeft de vrouw juist "de vrijheid" zich daar te kunnen bewegen, waar zij anders niet zou MOGEN komen zonder die hoofddoek...

Zie je de kromheid van dat statement, waarmee fervente verdedigers en verdedigsters van de hoofddoek schermen.

Iedereen is vrij te dragen wat zij wil dragen, maar het blijft een feit dat de kledingeisen en dus de bewegingsvrijheid nu net weer voor menige islamitische vrouw beperkt is.

En vreemd ook, schandalig eigenlijk dat alleen de vrouw de familie eer kan schaden en dat de man alleen die zelfde eer kan redeen door de vrouw te straffen, door haar kort te houden of erger.

Ayaan

Allemaal waar, maar nogmaals, dit kun je niet via de cold turkey-methode veranderen...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 14-01-2003 19:56]

I´m back.
pi_7897608
Als dr iemand uitgezet moet worden is het mevrouw Ayaan wel. Op een of t andere manier staat ze me erg tegen. Ik vind haar eng
Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
pi_7897833
het is wel even wennen, hoor.. zo'n.. zwarte.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 20:35:26 #25
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_7898410
Ayaan is alles behalve oprecht maar staat in de spotlights uit eigen belang. Op die manier kunnen haar boeken verkopen.

Wacht maar af.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')