maarja, dat spotje waar jij het over hebt is idd enigsinds discriminerend
[Dit bericht is gewijzigd door Joachim op 12-01-2003 15:04]
Want stel dat door veel reclame spotjes uit te zenden de kiezer wordt beïnvloed op hun uiteindelijke keuze, dan is het zo dat je op een gegeven moment naar een systeem gaat waar de partij met het meeste geld (en dus de meeste zendtijd) de meeste stemmen zou kunnen halen.
Gewoon verbieden en weer ieder partij evenveel zendtijd of evenveel budget 'geven' voor de campagne.
quote:Vind ik niet. Zeg je dat ook als de persoon wordt lastig gevallen door een Nederlander?
Op zondag 12 januari 2003 15:04 schreef Joachim het volgende:
maarja, dat spotje waar jij het over hebt is idd enigsinds discriminerend
heb lef stem lpf erop
[Dit bericht is gewijzigd door danino op 12-01-2003 15:06]
quote:Het is een nederlander.. alleen een allochtoon
Op zondag 12 januari 2003 15:05 schreef Glacius het volgende:[..]
Vind ik niet. Zeg je dat ook als de persoon wordt lastig gevallen door een Nederlander?
quote:Ja precies, het is puur toeval dat juist de LPF voor dit spotje Nederanders gebruikte met een niet blanke huidskleur.
Jij maakt ervan dat het een buitenlander is,
Tja, die jongen kon gewoon het best acteeren en daarom is er voor deze specifieke jongen gekozen door de LPF. Huidskleur heeft er nieeeets me te maken. Puur toeval
[Dit bericht is gewijzigd door Dlocks op 12-01-2003 15:08]
quote:Jongen, het is toch nogal logisch hoe de LPF dit wil over laten komen, nu er zoveel word gesproken over integratie en veiligheid, die link leggen is voor mij denk ik dan niet zo moeilijk als voor anderen, ik ken de LPF zo langzamerhand wel.
Vind ik niet. Zeg je dat ook als de persoon wordt lastig gevallen door een Nederlander?
maar goed het is een bagger filmpje, true true
quote:Oh, dus als ik het zo moet zien dan zou een iedere allochtoon ineens als Nederlander gezien moeten worden, dat zouden die allochtonen volgens mij zelf niet eens fijn vinden. Een allochtoon is nou eenmaal een buitenlander die in Nederland woont, ook al hebben ze de Nederlandse nationaliteit, als je het ze zult vragen zullen ze zeggen dat ze zich geen Nederlanders voelen, wat volgens mij ook gewoon haast niet kan ivm cultuur e.d. (Ik bedoel hier uiteraard niet alle groepen mee, maar wel vele).
Op zondag 12 januari 2003 15:04 schreef Eibertje het volgende:
Jij (=Mr cool) maakt ervan dat het een buitenlander is, misschien zou jij allochtonen eens als nederlanders moeten zien.. En dan inzien dat de persoon in het spotje wordt lastiggevallen door een nederlander.. en niet een buitenlander. (tenzij het een toerist was uiteraard)
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 12-01-2003 15:15]
Ben het verder met Glacius eens. Niks discriminerend! Als het een blonde vrouw zou zijn geweest bestond deze thread niet, en zou dat volgens jullie ook discriminatie zijn...
quote:Zeg ik hier iets over discriminatie?
Op zondag 12 januari 2003 15:10 schreef RAiDEN het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken zeg.Ben het verder met Glacius eens. Niks discriminerend! Als het een blonde vrouw zou zijn geweest bestond deze thread niet, en zou dat volgens jullie ook discriminatie zijn...
quote:Dus jij denkt dat het puur toeval is dat juist de LPF voor deze opzet heeft gekozen?
Op zondag 12 januari 2003 15:10 schreef RAiDEN het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken zeg.Ben het verder met Glacius eens. Niks discriminerend! Als het een blonde vrouw zou zijn geweest bestond deze thread niet, en zou dat volgens jullie ook discriminatie zijn...
Maar ja, we weten allemaal al langer dan vandaag dat de LPF het 'demoniseren' heeft uitgevonden. En die traditie moeten ze natuurlijk in de geest van Fortuyn wel voort laten duren.
quote:Klopt!
Op zondag 12 januari 2003 15:11 schreef Dlocks het volgende:[..]
Dus jij denkt dat het puur toeval is dat juist de LPF voor deze opzet heeft gekozen?
Maar ja, we weten allemaal al langer dan vandaag dat de LPF het 'demoniseren' heeft uitgevonden. En die traditie moeten ze natuurlijk in de geest van Fortuyn wel voort laten duren.
quote:Dit slaat toch helemaal nergens meer op, het was een allochtone Nederlander en geen autochtone, deze opmerking is dus totaal nutteloos. Is net zoiets als: ik lust geen koffie, oh, zou je het wel lusten als het chocomel was dan?
quote:Gezien de peilingen is de zondebok politiek van de LPF niet erg populair meer, hopelijk blijft dat ook zo tot en met de verkiezingen.
Op zondag 12 januari 2003 14:57 schreef mrcool het volgende:
Zag vannacht op TV een stukje van een reclame van de LPF, over een jongen die werd lastig gevallen op straat door geloof ik een buitenlander, vervolgens komt de slogan: Heb lef, stem LPF!!!
Ik ben van mening dat het voeren van campagne op een dergelijke manier verboden zou moeten worden, hoe denken jullie hierover?
Ik kan het alleen maar ranzig noemen om op deze manier kiezers te winnen maar ik had niet echt iets beters verwacht van dit clubje.
Zondebokpolitiek is nog steeds in: LPF stijgt lichtjes en VVD stijgt ook. Ik zie het ook niet als zondebokpolitiek, ik zie het als positief dat er eindelijk realistisch naar de situatie gekeken wordt.
Voor iedereen die het hier niet mee eens is: ga eens in een Rottterdamse metro een groepje Marokkanen 10 seconden lang aan staan kijken...
quote:Vooroordelen!
Op zondag 12 januari 2003 17:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Voor iedereen die het hier niet mee eens is: ga eens in een Rottterdamse metro een groepje Marokkanen 10 seconden lang aan staan kijken...
quote:nee, dan is het wat algemener en het had ze ook gesiert als ze er een blanke Nederlander voor hadden gebruikt. De gemiddelde Nederlander is neem ik aan slim genoeg om z'n eigen conclusies te trekken.
Zelf heb ik heb het spotje niet gezien maar als het waar is (waar ik van uit ga als ik de topicstarter mag geloven) vind ik het wel stemmingmakerij. Ook al zou het zo zijn dat 99,9% van de allochtonen crimineel is dan nog vind ik zo'n spotje niet kunnen, als je zo'n houding aanneemt werk je de integratie tegen ipv dat je er aan bijdraagt en dat wil de LPF toch niet?
Begrijp me niet verkeerd.. natuurlijk mag er over zulke problemen gesproken worden, maar je moet met zoiets niet gaan lopen adverteren.
maar ook al is het een slecht spotje, er wordt wel duidelijk een punt gemaakt, dat kan je van bijvoorbeeld het SP spotje niet zeggen
quote:Die van SP ken ik nog niet!
Op zondag 12 januari 2003 17:31 schreef Wisp het volgende:
maar ook al is het een slecht spotje, er wordt wel duidelijk een punt gemaakt, dat kan je van bijvoorbeeld het SP spotje niet zeggen
quote:houden zo
Op zondag 12 januari 2003 17:34 schreef mrcool het volgende:[..]
Die van SP ken ik nog niet!
maar hij is hier te zien
quote:Zie http://www.sp.nl/campagnespot.stm
Op zondag 12 januari 2003 17:34 schreef mrcool het volgende:[..]
Die van SP ken ik nog niet!
quote:Leuke spot zeg!
Op zondag 12 januari 2003 17:35 schreef Wisp het volgende:[..]
houden zo
maar hij is hier te zien
Forum Opties | |