Ik had zo mijn twijfels, moet ik eerlijk zeggen. Maar tot nu toe is Wouter Bos de revelatie van deze verkiezingsstrijd. Vanavond is hij met een heleboel kopstukken van de PvdA in Tilburg (013). Ik ga vanavond kijken of hij live net zo goed is als op TV.
Wat is eigenlijk de mening van de gemiddelde Fok!ker? Is Bos goed of is Bos niet zo goed, of is Bos zelfs slecht?
[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 07-01-2003 10:32]
quote:Alles beter dan Melkert, daar ben ik het volmondig mee eens! Ik heb zelf nog nooit op PvdA gestemd, maar wat ik tot nu toe van ze gezien heb stemt hoopvol. Ik denk dat ze veel geleerd hebben van de kritiek op paars. Ben benieuwd of de PvdA het zo goed blijft doen.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:43 schreef Miwe het volgende:
Bos is wel OK volgens mij. Kheb nog niet veel van em gezien. In het lijsttrekkersdebat was ie vrij sterk bezig en alles is beter dan Melkert iig
Ik heb gisteren toevallig het debat tussen zalm en marijnissen gezien en dat was erg goed voor zalm
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 07-01-2003 09:47]
op PvdA site staat alleen dat ie komt en op 013 site staat nix
verder vin ik hem wel goed, hij was erg goed in het lijsttrekkersdebat afgelopen week, beetje dezelfde ideeën als Marijnissen
quote:Ik kreeg gisteren een folder in de bus dat ze om half acht in 013 zouden zijn en dat je vragen kunt stellen aan Bos en Van Nieuwenhoven en zo. Het is gratis, dus ik ga wel even kijken. Verder weet ik er ook niet zoveel van.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:47 schreef maple-leaf het volgende:
ik wil vandaag ook wel ff gaan kijken in 013 , hoe laat komt ie daar dan?op PvdA site staat alleen dat ie komt en op 013 site staat nix
verder vin ik hem wel goed, hij was erg goed in het lijsttrekkersdebat afgelopen week, beetje dezelfde ideeën als Marijnissen
quote:maar als een lijsttrekker het niet goed overbrengt dan stem je toch ook al niet zo snel op een partij, of wel dan?
Op dinsdag 7 januari 2003 09:48 schreef firstwollie het volgende:
het gaat echt alleen maar om de uitstraling en de persoon wat ik echt helemaal niet begrijp, je stemt op een partij, op de ideeen van die partij, die lijsttrekker is juist de zondebok want die moet die ideeen overbrengen, maar is verder volledig irrelevant
quote:thnxs
Ik kreeg gisteren een folder in de bus dat ze om half acht in 013 zouden zijn en dat je vragen kunt stellen aan Bos en Van Nieuwenhoven en zo. Het is gratis, dus ik ga wel even kijken. Verder weet ik er ook niet zoveel van.
quote:Ja, maar dan een stuk gematigder. Marijnissen en de SP is mij iets te radicaal af en toe. En waar ik de vorige keer PvdA gewoonweg niet geloofde, heb ik nu het idee dat ze toch meer voor de mensen willen gaan doen, i.p.v. voor zichzelf.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:47 schreef maple-leaf het volgende:
ik wil vandaag ook wel ff gaan kijken in 013 , hoe laat komt ie daar dan?op PvdA site staat alleen dat ie komt en op 013 site staat nix
quote:Ben het vrijwel nooit met Wouter Bos eens, maar ik ontken niet dat de man toch wel uitstraling heeft, en beter overkomt dan Melkert.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:46 schreef erikh het volgende:
Bos heeft een betere uitstraling dan melkert maar is nog steeds lid van diezelfde PvdA die het land eigenlijk in deze financiele nood hebben geholpenIk heb gisteren toevallig het debat tussen zalm en marijnissen gezien en dat was erg goed voor zalm
quote:ik zit nog steeds een beetje te twijfelen wat te stemmen, heb van die testen gedaan en komt voor PvdA en SP naar voren, meestal SP boven PvdA, maar ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen, doordat Wouter Bos nu in the picture is
Op dinsdag 7 januari 2003 09:53 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Ja, maar dan een stuk gematigder. Marijnissen en de SP is mij iets te radicaal af en toe. En waar ik de vorige keer PvdA gewoonweg niet geloofde, heb ik nu het idee dat ze toch meer voor de mensen willen gaan doen, i.p.v. voor zichzelf.
quote:Dat had ik dus ook een beetje. Maar ik heb gisteren ook Zalm vs. Marijnissen gezien, en ik vind sommige dingen van de SP gewoonweg te ver gaan. Complottheorieen over Amerika enzo hoeven van mij niet. En Bos neemt wat meer verantwoordelijkheden op zich dan Marijnissen wat mij betreft. Bos zegt gewoon dat als de VN vindt dat er aangevallen moet worden Nederland ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat besluit steunen. Ik ben het niet eens met een totale oorlog, maar als je in een organisatie zit (VN) en daar wordt democratisch besloten dat het beter is aan te vallen, dan ben je als Nederland vrij ongeloofwaardig als je daar als enige niet aan mee doet. Dan is het nog een tweede of Nederland actief mee moet doen met de oorlog (zijn we gewoon niet zo goed in).
Op dinsdag 7 januari 2003 10:04 schreef maple-leaf het volgende:[..]
ik zit nog steeds een beetje te twijfelen wat te stemmen, heb van die testen gedaan en komt voor PvdA en SP naar voren, meestal SP boven PvdA, maar ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen, doordat Wouter Bos nu in the picture is
quote:Idd, ik stem lekker op zalm, Bos komt mij ook een beetje als een gluiperd over, zag je hem op tv met een ouder iemand praten en hij verdraaide de woorden van die man zo dat die man he gelik gaf terwijl hij een compleet ander standpunt had
Op dinsdag 7 januari 2003 10:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ben het vrijwel nooit met Wouter Bos eens, maar ik ontken niet dat de man toch wel uitstraling heeft, en beter overkomt dan Melkert.
Bos is zeker in staat veel twijfelaars aan te spreken met zijn verhaal. Hij gaat de revelatie worden van deze verkiezingen, helaas.
quote:Zalm was minister van financien, toen Bos staatssecretaris financien werd. Zalm was dus Bos' baas. Ik denk dus niet dat je Bos de schuld kan geven voor welke financiele malaise dan ook, zonder daarbij Zalm te noemen. Zalm is daar net zo goed debet aan. Ik vind dat trouwens allemaal zwaar overtrokken, paars heeft het wat dat betreft goed gedaan, op de gebieden zorg, onderwijs en veiligheid hebben ze veel meer steken laten vallen.
Op dinsdag 7 januari 2003 09:46 schreef erikh het volgende:
Bos heeft een betere uitstraling dan melkert maar is nog steeds lid van diezelfde PvdA die het land eigenlijk in deze financiele nood hebben geholpenIk heb gisteren toevallig het debat tussen zalm en marijnissen gezien en dat was erg goed voor zalm
quote:Het is soms wel een gladjakker inderdaad. Hij speelt nu een beetje de allermansvriend, en kan met zijn verhaal en uitstraling toch wel mensen overtuigen. Dat zie je aan de peilingen wel. Denk dat Bos de revelatie gaat worden van de verkiezingen, of we daar blij mee moeten zijn is een tweede. Ik zou dat in ieder geval niet zijn.
Op dinsdag 7 januari 2003 10:14 schreef erikh het volgende:[..]
Idd, ik stem lekker op zalm, Bos komt mij ook een beetje als een gluiperd over, zag je hem op tv met een ouder iemand praten en hij verdraaide de woorden van die man zo dat die man he gelik gaf terwijl hij een compleet ander standpunt had
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Grote kans dat het VVD gaat worden.
quote:Ik vind Zalm als politicus erg goed. Alleen die partij vind ik helemaal niks. De oplossingen van de VVD zijn me weer te radicaal rechts (voor mij dan, he, ik zeg niet dat de VVD radicaal rechts IS, ik zeg dat vanuit mijn standpunt bezien de VVD te rechts is). Maar ik vind Zalm in ieder geval de sympatiekste lijstrekker van de VVD aller tijden.
Op dinsdag 7 januari 2003 10:14 schreef erikh het volgende:[..]
Idd, ik stem lekker op zalm, Bos komt mij ook een beetje als een gluiperd over, zag je hem op tv met een ouder iemand praten en hij verdraaide de woorden van die man zo dat die man he gelik gaf terwijl hij een compleet ander standpunt had
Melkert was een goed man achter de schermen, heeft veel voor Nederland gedaan. Vooral voor de minder draagkrachtigen in Nederland. Qua uitstraling, was het natuurlijk nada.
quote:Ik ben het hier wel mee eens. Melkert deed het goed als minister (als je er met een PvdA-oog naar kijkt tenminste), maar als fractieleider en lijsttrekker was het een ramp. Wat dat betreft is de grote verkiezingsnederlaag een zege geweest voor de PvdA, het heeft o.a. aangetoond dat het via achterkamertjes aanwijzen van een kroonprins niet werkt en heeft hopelijk de partij wakker geschud. De voorbodes waren er al langer natuurlijk; Van Gijzel, Oudkerk, Marjet van Zuijlen die allemaal Den Haag ontvluchtten, Rick van der Ploeg die na zijn periode als staatssecretaris ook geen zin had om onder Melkert te dienen. Eigenlijk is de hele vernieuwing die onder Rottenberg 10 jaar geleden werd ingezet door technocraat Melkert vakkundig de nek omgedraaid.
Op dinsdag 7 januari 2003 11:07 schreef Nyrem het volgende:
Bos is sociaal, welbespraakt, intelligent, ex-staatsecretaris financiën en top-econoom. De beste van alle lijsttrekkers.Melkert was een goed man achter de schermen, heeft veel voor Nederland gedaan. Vooral voor de minder draagkrachtigen in Nederland. Qua uitstraling, was het natuurlijk nada.
Bos is intelligent en heeft uitstraling, komt misschien wat gladjes over, hoewel dat ook best gewoon vriendelijkheid kan zijn (wat natuurlijk erg opvalt als je sjagrijnen als Melkert, Zalm en Dijkstal gewend bent). Hij heeft volgens mij in tegenstelling tot dossierman Melkert niet de behoefte om alles zelf te weten maar omringt zich liever met mensen die het kunnen weten. En in het kielzog van Bos is een hele nieuwe generatie PvdA-ers bezig de partij over te nemen, dat is misschien wel de belangrijkste vernieuwing bij de sociaal-democraten. Ik ben erg enthousiast over bijvoorbeeld De Rode Ingenieurs, en zo zijn er nog een aantal nieuwe kandidaten op de lijst en wethouders in het land waar ik veel vertrouwen in heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-01-2003 12:09]
Zijn de PvdA-ers hier ook over te spreken. De Sovjet-sikkels vliegen je werkelijk om de oren op die site.
quote:Het is offtopic hier, maar ik vind het een foute site, of in ieder geval een jongerenclub van de PvdA onwaardig. Ik liep een jaar of 15 ook wel te dwepen met Che Guevara, maar ik zocht destijds tenminste mijn heil nog in de SP!
Op dinsdag 7 januari 2003 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.js.nl/~jsnlrijnmond/Zijn de PvdA-ers hier ook over te spreken. De Sovjet-sikkels vliegen je werkelijk om de oren op die site.
Maar het heeft denk ik weinig met Wouter Bos te maken.
quote:off topic: destijds?????
Op dinsdag 7 januari 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is offtopic hier, maar ik vind het een foute site, of in ieder geval een jongerenclub van de PvdA onwaardig. Ik liep een jaar of 15 ook wel te dwepen met Che Guevara, maar ik zocht destijds tenminste mijn heil nog in de SP!
Maar het heeft denk ik weinig met Wouter Bos te maken.
quote:Nee, is niks voor mij. Zijn nog een beetje de jonge dolle honden he?
Op dinsdag 7 januari 2003 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.js.nl/~jsnlrijnmond/Zijn de PvdA-ers hier ook over te spreken. De Sovjet-sikkels vliegen je werkelijk om de oren op die site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |