abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7737221
De verkiezingscampagne is begonnen, het aantal posts en views in Politiek is ongeveer vervijfvoudigd, en meteen vervalt elk topic over ieder willekeurig onderwerp weer in het links versus rechts geneuzel dat we de laatste maanden eigenlijk vrijwel kwijt waren in Politiek. PvdA-ers zijn werkloze uitvreters, VVD-ers zakkenvullende villa-bezitters en laten we het dan over de SP-ers en LPF-ers nog maar niet hebben.

Begrijp me goed, je mag best een rechts dan wel links geluid laten horen in dit forum, maar houd je een beetje aan het onderwerp in een topic, en laat de generalisaties achterwege. We hoeven het niet allemaal eens te worden met elkaar, maar laten we het wel een klein beetje leuk houden. Zo niet dan ga ik discussies die vervallen in offtopic gebash dat weinig te maken heeft met het eigenlijke onderwerp rücksichtlos sluiten en laat ik users die zich herhaaldelijk schuldig maken aan het ontsporen van topics de komende maand bannen voor Politiek.

Wil je toch je ongenoegen kwijt over je politieke tegenstander, gebruik dan het slowchat-topic in Politiek:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !

pi_7737384
Maak deze anders sticky ofzo. dat iedereen het leest voor het verdwijnt in het archief.
pi_7737602
Ik geef een ieder eerst even de mogelijkheid om te reageren. Vermoedelijk gaat dit topic of een soort gelijk topic vanavond sticky.
pi_7741629
Op zich een goed punt, maar je kan tevens moeilijk negeren dat er op dit moment sprake is van polarisatie in de politiek. Veel discussies zullen vervallen in links-rechts discussies en daar zie ik geen kwaad in mits er niet van het onderwerp wordt afgeweken en niet alle vooroordelen erbij worden gehaald.

Misschien een centraal links-rechts discussie topic?

pi_7742106
Typisch weer een linkse mod
It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 6 januari 2003 @ 17:51:28 #6
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7742484
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 12:55 schreef Sniper het volgende:

[..]

Natuurlijk is een discussie tussen links en rechts zinvol indien er compromissen bereikt moeten worden.

De discussies hier op Fok zijn toch vaak meer gericht op het "bewijzen" van het eigen gelijk ofwel het benadrukken van de domheid danwel de superioriteit van een zienswijze (vervallend in de cliches als daar zijn rechtse stemmers zijn dom, linkse stemmers leven in het sprookjesbos enz).

Het doel op dit forum is niet om compromissen te bereiken. Dat maakt de discussies links-rechts hier op Fok in wezen futiel (maar niet minder interessant) omdat als gezegd de hakken heel erg diep in het zand staan en het doel van de discussie niet is een compromis bereiken maar (vaak, zo lijkt het) het aantonen van de superioriteit van de eigen en inferioriteit van de bestreden visie.

Vooral het idee dat iedereen die niet als de betreffende poster denkt ofwel heel erg dom danwel heel erg egoistisch/asociaal noem maar op moet zijn, tiert welig op Fok.

We moeten er gewoon vanuit gaan dat links en rechts het hier nergens wezenlijk over eens worden (dat hoeft dus ook niet: wij hoeven geen compromis te bereiken).

De lol van het posten bestaat dan vervolgens uit het zo creatief mogelijk herhalen van zetten, het schaakspel zelf kan verder niet echt gewonnen worden. En afhaken zodra de standaard dooddoeners uit de kast komen.

pi_7742829
Ik heb niets tegen links/rechts-discussies. Integendeel eigenlijk, het houdt de boel een beetje levendig. Ik heb ook niet de indruk dat we het allemaal 'gezellig' eens met elkaar kunnen worden. Is ook helemaal niet de bedoeling, denk ik...

Ik heb er wel wat tegen als elke discussie (ok, da's een beetje overdreven) vervalt in hetzelfde linkse uitvreters versus rechtse egoïsten gedram. Een voorbeeld is Middeninkomen :: PvdA of VVD? dat op een gegeven moment over alle verschillen tussen links en rechts gaat (inclusief de nodige generalisaties en karikaturen), behalve de vraag bij welke club middeninkomens het beste af zijn.

Dus het dringend verzoek is om een beetje ontopic te blijven, de lijn van de discussie aan te houden en het liefst offtopic-reacties van anderen zoveel mogelijk te negeren. Een post hoeft niet van een zeer hoogwaardig intellectueel niveau te zijn, maar tracht in ieder geval een klein beetje argumentatie te gebruiken, en niet meteen te flamen of te bashen naar alles wat je politiek niet zindt. En wil je toch even lekker ongenuanceerd uithalen naar 'de tegenpartij' gebruik dan het slowchattopic.

maandag 6 januari 2003 @ 18:10:24 #8
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7742869
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:
Pardon? Ben jij nu ook al rechts geworden?
  maandag 6 januari 2003 @ 18:14:13 #9
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7742944
Het bereiken van consensus is voor de meeste onderwerpen vrijwel uitgesloten, maar voor de discussie lijkt het me zeker nuttig om het aantal reacties waarin alleen maar iemand van een andere politieke overtuiging wordt "gebashed" in slechts één zin + wat van die onvermijdelijke kotssmilies te verminderen. Wat minder ad hom, wat meer uitleg en argumenten, het lijkt me dat je er alleen tegen kunt zijn als je zelf eigenlijk geen reet te melden hebt.

Edit: grammaticaal foutje.

[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 06-01-2003 18:16]

pi_7742947
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:10 schreef Farzin het volgende:

[..]

Pardon? Ben jij nu ook al rechts geworden?

Aart heeft last van verschillende persoonlijkheden...
  maandag 6 januari 2003 @ 18:55:44 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7743785
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:08 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb er wel wat tegen als elke discussie (ok, da's een beetje overdreven) vervalt in hetzelfde linkse uitvreters versus rechtse egoïsten gedram. Een voorbeeld is Middeninkomen :: PvdA of VVD? dat op een gegeven moment over alle verschillen tussen links en rechts gaat (inclusief de nodige generalisaties en karikaturen), behalve de vraag bij welke club middeninkomens het beste af zijn.
probleem bij het aangehaalde voorbeeld: waar zijn de midden inkomens het beste af.
Bij inhoudelijke postings lees je altijd een persoonlijke voorkeur. dat voorkom je ook niet. moet je alleen naar jezelf kijken of moet je vooral ook naar anderen kijken. en daar kun je m.i. moeilijk iets aan doen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7743856
Fasistische maatregel
pi_7743916
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef DimeBag het volgende:
Fasistische maatregel
Normen en waarden!
pi_7743941
Wij doen hier toch in het klein wat Den Haag in het groot doet
pi_7744022
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Normen en waarden!

Ik zie het verband niet. Verlicht me proleet!
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  maandag 6 januari 2003 @ 19:41:10 #16
38887 Toeterdetoet
Wanneer wordt ik gebanned ?
pi_7744804
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:01 schreef SCH het volgende:
Wij doen hier toch in het klein wat Den Haag in het groot doet
Alleen dan beter
Ik ben een kloon van MaoTseTung. Vandaar die ondertitel.
  maandag 6 januari 2003 @ 21:05:51 #17
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7746694
Ik vraag me af of er überhaupt mensen echt weten wat links en rechts is.
  maandag 6 januari 2003 @ 23:42:47 #18
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_7750613
ach je doet er toch niks aan. Dat hullie en zullie blijf je houden tot in eeuwigheid. Jammer? Persoonlijk vindt ik dat wel. Ik ben ook een groot voorstander van extreem centrum gedachten. Niks links of rechts. Het financiele vanuit de rechter hoek het sociale uit de linker. En wolla je hebt de ultieme mix.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 6 januari 2003 @ 23:44:15 #19
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7750653
quote:
Op maandag 6 januari 2003 21:05 schreef thetruth het volgende:
Ik vraag me af of er überhaupt mensen echt weten wat links en rechts is.
links is die kant waar de duim rechts zit...
  maandag 6 januari 2003 @ 23:45:53 #20
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7750714
overigens maakte mevrouw Halsema van groen LINKS zich zelf schuldig aan polarisatie door het te hebben over het doel van rechts etc...

(goed) voorbeeld doet volgen..

pi_7756590
Goh, grappig dat tijdens de hoogtijdagen van Fortuyn en het vallen van het kabinet deze richtlijnen blijkbaar niet nodig waren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:07:15 #22
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_7756661
Naar aanleiding van het gesloten topic: Hou eens op met dat ge-Maorijnissen
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 14:57 schreef Frenkie het volgende:
Maar Marijnissen is(was) toch fervent Moa-aanhanger..???
Fortuyn was dat ook, heb niemand Faortuyn horen roepen.
Daarnaast, ik ben het ook eens met de goede plannen die Hitler had over de wegenbouw, maar dat maakt me nog geen voorstander van z'n andere ideeen. Wat ik probeer te zeggen is dat de mensen die Maorijnissen roepen het niet te doen is om de gelijkenissen in ideologie van Marijnissen en Mao te onderstrepen maar om Marijnissen over te laten komen als de volgende Mao met de daarbij horende massamoorden.
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 14:57 schreef Strolie75 het volgende:
De SP heeft heel lang de leer van Mao nageleefd, dus die vergelijking is een stuk reëler dan rechts met fascisme te vergelijken.
Ben ik met je eens, wilt niet zeggen dat het wel 'done' is om het te roepen.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_7756684
Ik vind een clubje dat de leer van een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis adoreert sowieso een beetje eng.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:10:09 #24
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7756704
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:
Enjoy your holiday for a month
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:22:10 #25
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_7756892
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:09 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind een clubje dat de leer van een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis adoreert sowieso een beetje eng.
Dus?
Adoreren is heel wat anders dan de goede punten van iemand overnemen en de rest laten voor wat het is. Er rijden genoeg volkswagens in Nederland, zijn ook geen Hitler-fans geloof ik. Vier je moederdag? Dan ben je volgens je eigen redenatie ook behoorlijk eng.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')