Begrijp me goed, je mag best een rechts dan wel links geluid laten horen in dit forum, maar houd je een beetje aan het onderwerp in een topic, en laat de generalisaties achterwege. We hoeven het niet allemaal eens te worden met elkaar, maar laten we het wel een klein beetje leuk houden. Zo niet dan ga ik discussies die vervallen in offtopic gebash dat weinig te maken heeft met het eigenlijke onderwerp rücksichtlos sluiten en laat ik users die zich herhaaldelijk schuldig maken aan het ontsporen van topics de komende maand bannen voor Politiek.
Wil je toch je ongenoegen kwijt over je politieke tegenstander, gebruik dan het slowchat-topic in Politiek:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
Misschien een centraal links-rechts discussie topic?
quote:Het doel op dit forum is niet om compromissen te bereiken. Dat maakt de discussies links-rechts hier op Fok in wezen futiel (maar niet minder interessant) omdat als gezegd de hakken heel erg diep in het zand staan en het doel van de discussie niet is een compromis bereiken maar (vaak, zo lijkt het) het aantonen van de superioriteit van de eigen en inferioriteit van de bestreden visie.
Op zaterdag 4 januari 2003 12:55 schreef Sniper het volgende:[..]
Natuurlijk is een discussie tussen links en rechts zinvol indien er compromissen bereikt moeten worden.
De discussies hier op Fok zijn toch vaak meer gericht op het "bewijzen" van het eigen gelijk ofwel het benadrukken van de domheid danwel de superioriteit van een zienswijze (vervallend in de cliches als daar zijn rechtse stemmers zijn dom, linkse stemmers leven in het sprookjesbos enz).
Vooral het idee dat iedereen die niet als de betreffende poster denkt ofwel heel erg dom danwel heel erg egoistisch/asociaal noem maar op moet zijn, tiert welig op Fok.
We moeten er gewoon vanuit gaan dat links en rechts het hier nergens wezenlijk over eens worden (dat hoeft dus ook niet: wij hoeven geen compromis te bereiken).
De lol van het posten bestaat dan vervolgens uit het zo creatief mogelijk herhalen van zetten, het schaakspel zelf kan verder niet echt gewonnen worden. En afhaken zodra de standaard dooddoeners uit de kast komen.
Ik heb er wel wat tegen als elke discussie (ok, da's een beetje overdreven) vervalt in hetzelfde linkse uitvreters versus rechtse egoïsten gedram. Een voorbeeld is Middeninkomen :: PvdA of VVD? dat op een gegeven moment over alle verschillen tussen links en rechts gaat (inclusief de nodige generalisaties en karikaturen), behalve de vraag bij welke club middeninkomens het beste af zijn.
Dus het dringend verzoek is om een beetje ontopic te blijven, de lijn van de discussie aan te houden en het liefst offtopic-reacties van anderen zoveel mogelijk te negeren. Een post hoeft niet van een zeer hoogwaardig intellectueel niveau te zijn, maar tracht in ieder geval een klein beetje argumentatie te gebruiken, en niet meteen te flamen of te bashen naar alles wat je politiek niet zindt. En wil je toch even lekker ongenuanceerd uithalen naar 'de tegenpartij' gebruik dan het slowchattopic.
quote:Pardon? Ben jij nu ook al rechts geworden?
Op maandag 6 januari 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:
Typisch weer een linkse mod
Edit: grammaticaal foutje.
[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 06-01-2003 18:16]
quote:Aart heeft last van verschillende persoonlijkheden...
Op maandag 6 januari 2003 18:10 schreef Farzin het volgende:[..]
Pardon? Ben jij nu ook al rechts geworden?
quote:probleem bij het aangehaalde voorbeeld: waar zijn de midden inkomens het beste af.
Op maandag 6 januari 2003 18:08 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb er wel wat tegen als elke discussie (ok, da's een beetje overdreven) vervalt in hetzelfde linkse uitvreters versus rechtse egoïsten gedram. Een voorbeeld is Middeninkomen :: PvdA of VVD? dat op een gegeven moment over alle verschillen tussen links en rechts gaat (inclusief de nodige generalisaties en karikaturen), behalve de vraag bij welke club middeninkomens het beste af zijn.
quote:Normen en waarden!
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef DimeBag het volgende:
Fasistische maatregel
quote:Ik zie het verband niet. Verlicht me proleet!
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef Alcatraz het volgende:[..]
Normen en waarden!
quote:Alleen dan beter
Op maandag 6 januari 2003 19:01 schreef SCH het volgende:
Wij doen hier toch in het klein wat Den Haag in het groot doet
quote:links is die kant waar de duim rechts zit...
Op maandag 6 januari 2003 21:05 schreef thetruth het volgende:
Ik vraag me af of er überhaupt mensen echt weten wat links en rechts is.
(goed) voorbeeld doet volgen..
quote:Fortuyn was dat ook, heb niemand Faortuyn horen roepen.
Op dinsdag 7 januari 2003 14:57 schreef Frenkie het volgende:
Maar Marijnissen is(was) toch fervent Moa-aanhanger..???
quote:Ben ik met je eens, wilt niet zeggen dat het wel 'done' is om het te roepen.
Op dinsdag 7 januari 2003 14:57 schreef Strolie75 het volgende:
De SP heeft heel lang de leer van Mao nageleefd, dus die vergelijking is een stuk reëler dan rechts met fascisme te vergelijken.
quote:Enjoy your holiday for a month
Op maandag 6 januari 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:
Typisch weer een linkse mod
quote:Dus?
Op dinsdag 7 januari 2003 15:09 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind een clubje dat de leer van een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis adoreert sowieso een beetje eng.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |