Vanochtend kondigt hij aan toch een rol te gaan spelen in de campagne. Hij heeft er nog eens goed over nagedacht, zegt ie. De andere partijen trekken volgens hem teveel de punten van 'Pim' naar zich toe nadat ze hem een jaar geleden nog demoniseerden. Hij vindt het niet terecht dat ze daarvan nu gaan profiteren. Verder beschouwt hij zichzelf als ergenaam van het gedachtegoed van Pim en daarom ziet hij een belangrijke rol voor zichzelf.
Marten Fortuyn gaat ervanuit dat de LPF minstens zoveel zetels haalt als in mei. 26 dus.
bron: nos-radionieuws
---------------------------------------------
Ik krijg een wat merkwaardig gevoel bij die man. Vindt hij zichzelf niet veel te belangrijk. His alleen maar de broer van. In mei heeft hij de kans gehad om zijn broer op te volgen, dat wilde hij nadrukkelijk niet - daarna zwabbert hij wat heen en weer. Volgens mij weten ze bij de LPF ook niet zo goed wat ze met hem moeten.
Zijn achternaam is wel handig - verder worden ze wat ongemakkelijk van hem, heb ik het gevoel. Wat vinden jullie van de rol van Marten Fortuyn?
quote:Ook wel? Denk eerlijk gezegd dat Pim Fortuyn meer intelligentie had dan jij ooit zult hebben.
Op maandag 6 januari 2003 13:39 schreef J2EElite het volgende:
Sjah.. komt uit dezelfde familie als onfortuinlijke Pim.. zal mijn inziens ook wel zo'n n00b zijn.
Als er een woord is uitgescheten is het dat wel. Iedereen gebruikt het op alle plekken en het heeft zijn waarde onderhand wel verloren.
Als ik naar mezelf kijk, zou ik afgaande op het programma het best LPF stemmen, maar die kans is minder dan 1%, omdat ik niet geloof dat ze hun programma waar kunnen maken.
quote:We zien inderdaad, dat de oude politieke partijen toch wel wat over nemen van de punten en de nieuwe politiek van Fortuyn.
Hij heeft er nog eens goed over nagedacht, zegt ie. De andere partijen trekken volgens hem teveel de punten van 'Pim' naar zich toe nadat ze hem een jaar geleden nog demoniseerden. Hij vindt het niet terecht dat ze daarvan nu gaan profiteren.
En ik kan dat alleen maar toejuichen.
Het fortuynistme (volgens de woorden van Pim zelf) is geen antibeweging, maar een beweging die de problemen van de burger wil kanaliseren en die verandering wil van de politieke cultuur. Het fortuynistme wil een einde maken aan achterkamertjespolitiek. Ze wil dat de burger en haar problemen serieus worden gehoord.
Het foruynistme is een uitnodiging tot discussie en meedenken.
Een uitnodiging tot het verder uitwerken en verbeteren van oplossingen, tot het aandragen van ideeen hoe het anders moet en kan.
Het Fortuynistme is " Het land terug naar de burger"
"Nederland moet een echte levendige democratie worden van en voor gewone mensen, en afscheid nemen van de elitepartijdemocratie die wij nu hebben en die zonder ons, over ons beslist."
Fortuyn heeft zelfs aangegeven dat na verloop van tijd, wanneer de oude politiek deze beweging in politiek denken en handelen had overgenomen, hij zijn lijst Pim Fortuyn zou kunnen opheffen.
Het was dus de opzet van Pim zelf, dat de gevestigde politieke partijen zijn punten zouden overnemen.
En Marten Fortuyn gaat juist actief worden omdat hij het niet eerlijk vindt, dat de gevestigde partijen gaan doen wat zijn broer Pim juist wilde.
Snappen jullie dit nog????
Afra
"Het land terug naar de burger" is een van de grootste inhoudsloze dooddoeners van het afgelopen jaar.
De meeste punten van Fortuyn waren allang onderwerp van gesprek alleen mag nu ineens van alles hardop worden gezegd omdat mensen dan minder gaan opboeren. Het enige punt wat er trouwens mee bedoeld kan worden is integratie en immigratie. Daarover mag nu volop gebashed worden. Anderen 'nieuwe' punten had Fortuyn niet.
quote:(zie ook Marten Fortuyn adviseur LPF-bestuur.)
Marten Fortuyn wordt actief voor LPFUitgegeven: 9 januari 2003 20:29
DEN HAAG - Marten Fortuyn gaat zich actief inzetten voor de verkiezingscampagne van de LPF. De broer van Pim Fortuyn komt hiermee terug van zijn eerdere besluit zich tijdens de verkiezingscampagne op de achtergrond te houden.
"Ik wil heel duidelijk naar voren brengen dat de LPF een goede partij is, met een goed programma en een goed bestuur", aldus Fortuyn. Hij zal onder andere meereizen met de verkiezingsbus van de LPF die door het land rijdt. Hij hoopt ook op aandacht in de media.
http://nu.nl/news.jsp?n=96440&c=11
quote:Een goede reden om niet op de LPF te gaan stemmen.
Op maandag 6 januari 2003 14:36 schreef NorthernStar het volgende:
Pim was helemaal niet zo gecharmeerd van Marten. Noemde hem geloof ik een conservatieve hark.
quote:Erg he, dat mensen durven zeggen wat ze denken.
Op maandag 6 januari 2003 14:29 schreef SCH het volgende:
De meeste punten van Fortuyn waren allang onderwerp van gesprek alleen mag nu ineens van alles hardop worden gezegd omdat mensen dan minder gaan opboeren.
NOT
quote:Ja, dat zei een zekere Paul Rosenmuller ook.
Anderen 'nieuwe' punten had Fortuyn niet.
Bureaucratie bij politie etc. Niet een partij die het er tegenwoordig mee oneens is.
Verder had Fortuyn ook overschot van gelijk toen hij het issue van de wachtlijsten op de agenda plaatste, en stelde dat meer geld niet de oplossing was.
Ook over de financiele tegenslagen die eraan zaten te komen was er maar eentje die het in mei al in de smiezen had
En, wat ik nog niet vaak van een politicus heb gezien: hij gaf gewoon toe dat ie de files niet op kon lossen.
Ach, sommige mensen geloven dat het in Nederland niet beter kan gaan.
Waarom toch ?
Bij de LPF grijpen ze echt alles aan om maar niet te verliezen. Het is genant.
Omdat hij de broer van is, denkt hij momenteel dat hij de grote verlosser is, en dat Nederland massaal op zijn mening zit te wachten. Natuurlijk mag ook hij zijn mening verkondigen, maar hij kan zijn gedrag toch beter van intomen vind ik.
Vind hem een beetje zwakzinnig overkomen eerlijk gezegd.
quote:Is dan ook absoluut geen nieuw punt: efficiency operaties bij alle overheidsonderdelen staan al sinds Lubbers I in vrijwel alle plannen
Op donderdag 9 januari 2003 23:44 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Erg he, dat mensen durven zeggen wat ze denken.
NOT
[..]Ja, dat zei een zekere Paul Rosenmuller ook.
Bureaucratie bij politie etc. Niet een partij die het er tegenwoordig mee oneens is.
quote:En, is het de LPF-minister van volksgezondheid gelukt om de wachtlijsten budgettair-neutraal weg te werken?
Verder had Fortuyn ook overschot van gelijk toen hij het issue van de wachtlijsten op de agenda plaatste, en stelde dat meer geld niet de oplossing was.
quote:Bedoel je het CPB?
Ook over de financiele tegenslagen die eraan zaten te komen was er maar eentje die het in mei al in de smiezen had
quote:Welke politicus (behalve Ratelband) heeft er beweerd van wel dan?
En, wat ik nog niet vaak van een politicus heb gezien: hij gaf gewoon toe dat ie de files niet op kon lossen.
quote:Ik snap je laatste verzuchting niet zo, en de relatie met de rest van je post. Ik heb ook een beetje de indruk dat je wat off topic zit. (en ik nu dus ook).
Ach, sommige mensen geloven dat het in Nederland niet beter kan gaan.
Waarom toch ?
on topic: Ik heb de indruk dat Marten Fortuyn nogal verbitterd is. Dat is best te begrijpen: als je broer vermoord wordt om zijn politieke uitingen, heb je best een reden om verbitterd te zijn. Ik denk alleen dat ie noch de LPF, noch de Nederlandse politiek een dienst bewijst op deze manier. Als politicus heb ik hem niet hoog zitten, ik heb hem iig nog nooit op een inhoudelijke politieke uitspraak kunnen betrappen. Verder kun je je natuurlijk afvragen waarom Pim, nota bene zijn eigen broer, hem er nooit bij gevraagd heeft. Daar zou hij zomaar zijn redenen voor gehad kunnen hebben.
quote:Kinderachtig hoor, om politici te houden aan hun uitspraken. Straks ga je ook nog zeggen dat een politicus moet zeggen wat ie denkt en moet doen wat ie denkt. Volgens mij ben jij onderdeel van een groot links/Arabisch complot, gericht op het besmeuren van de nagedachtenis van
Op dinsdag 14 januari 2003 16:01 schreef meharis het volgende:
Was Marten Fortuyn niet degene die na de moord op zijn broer riep,
opheffen die party????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |