quote:De kat van mn vader heet ook Poekie
Op zondag 5 januari 2003 13:02 schreef Marjan1985 het volgende:
Mijn kat heet Poekie
Cookie kreeg ik in 2000 en wilde een 'millenium' naam
Scrippie om in dezelfde stijl te blijven
quote:80% van de katten heeft de zoutloze naam "poekie"..
Op zondag 5 januari 2003 13:03 schreef dj-ango het volgende:[..]
De kat van mn vader heet ook Poekie
dierennamen zijn altijd zo origineel... *NOT*
quote:geef em strafregels
Op zondag 5 januari 2003 13:21 schreef thefreezeman het volgende:
Onze goudvis heet fritsie (nav. amstel reclame)
Maar hij luistert slecht tot helemaal niet.
quote:Kan hij ook trucjes?
Op zondag 5 januari 2003 13:21 schreef thefreezeman het volgende:
Onze goudvis heet fritsie (nav. amstel reclame)
Maar hij luistert slecht tot helemaal niet.
quote:Doen we ook , maar hij luistert dus niet
Op zondag 5 januari 2003 13:23 schreef F1908 het volgende:
geef em strafregels
quote:Ja, hij eet uit je hand.
Op zondag 5 januari 2003 13:24 schreef dj-ango het volgende:
Kan hij ook trucjes?
En een kat heette Chatzel,de andere heette namelijk al Liebchen.
En dan heb ik ook een hond gehad die heette Koeloe,maar dat weet ik niet waarom.
kat Blue: well, ze was blauw-achtig (nu grijs though), en ze heette al zo
hond Simba: Omdat ik Lion king fan ben en omdat in Swahilli veel mensen hun hond Simba noemen (betekend leeuw).
konijnen:
Sussie: well, heette Suske, was een meisje, Wiske vin ik niet leuk...
Little Rock: omdat ik in de dierenwinkel eerst dacht dat hij een steen was, serieus
Callippo: naar het ijsje
Smokey: naar Spockey, een overleden konijn
Kovu: naar leeuw uit lion king 2, en betekend lidteken: kovu heeft een witte streep in zijn vacht wat net een lidteken lijkt
Vesthe: zelf verzonnen, spreek uit Ves-jee, betekend wijsheid
Upendi: betekend liefde
Buhly: naar sneeuwpop Boelie
Ogoun: God van vuur uit een mooi verhaal
Chaka: Swahilli voor hete zon
Shere: Swahilli voor grappig
Shani: swahilli voor avontuur
Cheshi: Swahilli, ook grappig
Orog: god van water in zelfde verhaal als Ogoun
en da was ut
Ook nog een aquarium
Dat was de dierentuin wel
Waarom?
Eerst hadden we alleen Tommy, Timmy, Tammy. Deze 3 namen klinken leuk bij elkaar.
Toen kwam poes 4. Tummy vonden we niet leuk. Maar t moest wel een naam met een T zijn..dus Tara.
En toen kwam poes 5, Nina, .... die heette al zo!
En nu hebben we een hond die Whisky heet (uit Flodder jah)
óók al toen ie pas nét geboren werd......
* Knakker, heeft een geknakt oor en een geknakte staart. We vermoeden dat ook zijn katten-psyche geknakt is
* Jumbo, was helemaal grijs toe ze bij ons kwam en de naam 'Muis' is ook zo raar voor een kat. Inmiddels is jumbo aardig cypers geworden met beige accenten...
Mijn ratjes heten Skippy, bedacht door mijn vriend omdat zijn naam begint met een S en eindigt met een Y, en de andere heet Diddle, omdat ik Diddl, dat muisje zo leuk vind.
De zwarte is Skippy en de husky is Diddle.
De mannenratten van mijn zusje heten Billie en Gene, van Michael Jacksons Billie Jean, alleen is Jean een meisjes naam dus is er Gene van gemaakt.
Het vrouwtjes ratje heet Ben, van MJ's Ben.
De andere vrouwtjesratten van mijn andere zusjes heten Ling, van Ally McBeal en Chi-Chi van..................weet ik niet eigenlijk.
Oja, en het konijn van zusje heet Dushi, is schatje.
Nou, zo'n schatje is het eigenlijk niet hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Cici op 05-01-2003 17:37]
Toen kwam Miepie. We wisten geen naam voor haar, maar elke keer als we haar oppakte gaf ze wwn mauw. Dus ik zei: Ze loopt wel altijd te miepen he? Dus toen was de naam ok meteen een feit.
Miepie was alleen zooooooooo verschrikkelijk druk dat we er nog maar een poezebeestje bij namen, want die oudere katten moesten haar niet. Dus toen kwam Kareltje. We wisten wederom geen naam en mijn schoonmoeder begon hem tijdelijk Kareltje te noemen. Dat is blijven hangen.
Verders heb ik nog een cavia en een konijn. De cavia heet Takkie en het konijn heet Elmo.
Mijn schoonzusje had 2 konijnen gekocht en die gaf ze de "originele" namen Jip en Janneke. Toen kwam daar een cavia bij en die noemden we dus Takkie Daarna was er weer een cavia en die noemde we Siepie (allemaal van Jip en Janneke dus). Ik heb ook nog een konijn gehad en die was grijs als een muis en die noemde ik dus Ieniminie. En een cavia die Pino heette en een nog een konijn die Elmo genoemd
werd. En ik heb nog een hamster gehad: Joepie
Samenvatting:
3 katten: Teaser, Miepie en Kareltje
1 konijn: Elmo
1 cavia: Takkie
Pino, Siepie Joepie en Titus zijn niet meer (rip)
Jip en Ienieminie zijn ontsnapt.
Boris is weggelopen
En Janneke is dus van mijn schoonzusje
Cat, heette eerst Simba maar iedereen noemde haar Kat, en om het iets origineler te maken schrijven we het met een C, maar ze heet gewoon Kat.
En Quentin is vernoemd naar Tarantino en Daan(tje) vonden we gewoon een leuke naam.
Vroeger had ik een cavia, Kruimel (van Nils Holgersson!) en we hadden 2 parkieten: Koos & Mien (van Zeg eens aaaaaa)
Even wat fotoboeken doorgespit en ik heb een mooie foto van Kruimel gevonden, ik kreeg Kruimel voor mijn 5e verjaardag maar hij is maar 3 jaar geworden
:
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 05-01-2003 20:11]
Ratten:
Lucifer, hij had, toen hij klein was een tekening van een kruisje op zijn rug en zijn tekening heeft de kleur van een lucifer
Pirate; had 1 oog open en 1 oog nog dicht toen we hem uitzochten.
TriDots: had en tekening op zijn rug die leek op drie stippen.
Konijn:
Bram, gewoon omdat het een Bram is en Brambram klinkt zo schattig als je hem roept.
Honden:
Sammy, golden retriever reu, 10 jaar oud, is vernoemd naar een voorvader westley SAMUEL.
Rikidoh, tosa inu reu, 6 jaar(over 5 dagen 7 jaar), gekozen voor een japanse naam, aangezien het een japans ras is, zijn naam betekend zoveel als weg van kracht.
Wunna(spreek uit woena), golden retriever teef, 4 jaar oud, haar naam betekend: geliefd door haar meester
Katten:
Odie, dikke jeweetwelkater, 7 jaar oud, vernoemd naar Odie van Garfield.
Ming, kruising siamees poes, 8 jaar oud, heette al zo toen ik haar kreeg.
Vleertje, poesje van 5 jaar oud, kwam bij ons binnen als zijnde opvangkatje, ze was 11 maanden oud, zwanger en had ruim 40 graden koorts, was doodziek dus, vrij mager en had oren als die van een vleermuis, vandaar vleertje.
De jongen hebben het niet overleefd(waren misvormd, 1 ervan heeft nog een dag geleefd, de andere 2 kwamen dood ter wereld), vleertje stal ons hart, het is het schattigste katje dat ik ooit heb meegemaakt en dus bleef ze bij ons.
Moppie, dikke jeweetwelkater, 9 jaar oud, heette al zo, zijn naam past niet bij hem, we hebben hem omgedoopt tot Moppetop, hij hecht waarde aan zijn naam, dus we moesten er dichtbij blijven.
De kakatoe, Koko, 12 jaar oud, gekregen als vogel van 7 jaar, heette dus ook al zo(lekker origineel....), hecht heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel waarde aan zijn naam, veranderingen worden niet geaccepteerd, we noemen hem vaak coke, dat pikt ie dan net aan.
De ratten..
Ratje en Blue, nog geen jaar oud, huskyratten.
Ratje is van mijn zoontje, hij wilde dat hij ratje heette(zoontje is 3 jaar)
Blue vond ik gewoon een leuke naam voor een huskyrat en m'n zoontje was het er ook mee eens.
Konijn, kereltje, 1 jaar oud, naam Plukkie, zo genoemd door mijn zoontje na aanleiding van 1 van zijn eigen bijnamen(hij had als baby, wat zeg ik nu, nu nogsteeds, van dat haar dat niet wil, een plukkie dus).
En naja, we hebben ook nog tig vissen in de vijver Maar die heb ik nie allemaal een naam gegeven hoor
[Dit bericht is gewijzigd door KiwiTjuHh op 05-01-2003 21:36]
De kat van mijn vriendin heet Puck. Ze wilde em eerst Oedipoes noemen, maar toen ze em kreeg was het zo'n klein ukkepukkie, dat ze em Puck heeft genoemd
quote:Is het niet Oidipoes? Daar waar alle ellende begint?
Op zondag 5 januari 2003 23:02 schreef Miwe het volgende:
Onze (inmiddels weggelopen) huiskat heet(te) Sylvester, omdat een huisgenote een vogeltje heeft die Tweetie heet.De kat van mijn vriendin heet Puck. Ze wilde em eerst Oedipoes noemen, maar toen ze em kreeg was het zo'n klein ukkepukkie, dat ze em Puck heeft genoemd
Raar maar waar!
En onze blonde labrador heet Jarda (schijnt een voetballer te zijn) die heette dus al zo toen wij hem kregen
En onze vogels heten Pino en Elmo... Pino = geel daarom
en Elmo is gewoon grappig
Fretten
Stella, Timmy
Katten
Charly, Dickens
Honden
Irish, Hooli
Roald (RIP)
En hier komen nog 4 gerbils bij.
Waarvan er 2 namen al bekend zijn
Julius en Ceasar.
En waarschijnlijk een Augustus.
papegaai: lorre
Hoe bedoel je standaard Maar goed, de papegaai is wel lief
Geen associatie met een dikke kroegsportbedrijvende man
Costa (heette al zo toen ik haar kreeg)
Beugeltje (heb ik uit asiel gehaald; ze is zo genoemd omdat ze in de Beugel<nogiets>straat in Enschede is gevonden.)
En mijn weggelopen kat was de moeder van Costa en heet Catoo.
Verder 2 konijnen gehad: Bugs (fantasie van ex-vriendje) en Lex, voluit Willem-Alexander.
Mn andere 3 ratjes heb ik net, die hebben nog geen naam. Iemand nog ideeen?
Er is 1 albino bij, 1 witte met een zwart koppie en een zwarte streep over de rug tot aan de staart, en 1 witte met een zwart koppie en een zwart vlekje op de rug. Het zijn alle 3 vrouwtjes.
Verder hadden we Balder. Dat betekend de o.a. de god van de welsprekendheid en is de zoon van Wodan in de mythologie. Beest lulde de oren van je kop en was uitzonderlijk groot.
En we hadden Pinkelotje omdat ze op pinksteren geboren was, en haar moeder Lotje heette.
Deze laatste 2 zijn helaas hemelen.
mijn drie piranha's,
semtex, zwaaihaai en jerney heten ze
Katten:
Sparky: Een vriendin van me vertelde dat ze een klant had gehad die heette S.Parky, waarop ze een geintje had met haar collega, "Heb jij Sparky nog gebeld." Zo had ik die naam dus.
Smoepie: Eigelijk een beetje naar Shmoopy.
Konijntjes:
Sproet: Hij heeft op zijn neus een witte vlek zitten, net een grote sproet, en op zijn kin een kleintje.
Chic: Dat was dus eerst Chica, want we d88 dat het een vrouwtje was, maar toen ik van de week keek, leek het toch meer een mannetje. Dus moest het Chico worden, alleen toen ik even later weer keek, leek het weer een vrouwtje, dus om het makkelijk te maken is het Chic.
Chica/o betekend klein maar ook vrouwelijk en mannelijk, vandaar dat ik zo zit te harrewarren wat het nou moet zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 10-01-2003 16:50]
Schildpad 1 & Schildpad 2
(oftewel: geen namen want ze reageren er niet toch op)
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 10-01-2003 16:57]
quote:als niemand m maakt doe ik het
Op zondag 5 januari 2003 13:05 schreef sefer het volgende:
Ik heb een rooie kater genaamd Poesjkin. Duidelijk zat.
duidelijk 'zat' ? van de poesjkin? hij is eigenlijk niet eens leuk
goed, onze hond heet wodan en waarom ie zo heet weet ik niet want hij heette al zo toen ie bij ons kwam... dan heb ik nog een konijn die heet sammie, vond mijn moeder leuk omdat ie steeds op zijn achterpoten stond en omhoog keek (van het welbekende lied: hoog sammie kijk omhoog sammie want daar is de lucht mooi blauw... ofzo) en mijn zusje heeft een konijn en die heet etson, naar haar vriendje (das trouwens alweer uit), die heet etienne maar die noemt ze ook etson... of etje... het verandert met de kleur van haar oogschaduw
Ow wat is dit naar zeg!
Mag ik er zelf een slotje op zetten?
quote:Take your best shot.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:28 schreef dj-ango het volgende:Mag ik er zelf een slotje op zetten?
quote:Een streek was het niet hoor
Op zaterdag 11 januari 2003 14:28 schreef dj-ango het volgende:
Wat een nare streek dat MIJN eigen forum is verplaatst.Het was als een grap bedoelt,maar iedereen is er zo super serieus over geworden!Ow wat is dit naar zeg!
Mag ik er zelf een slotje op zetten?
Nr.1 heet Spock. Genaamd naar dokter Spock. Omdat toen ie klein was super lelijk eruit zag. Half siamees. Grote oren, lange staart, beetje rare verhoudingen.
Nr. 2 Heette eerst Bassie maar dat vond ik geen kattenaam. Hij heet nu De Mini. Omdat hij de kleinste van de 2 was. Niemand hield ze uit elkaar vandaar.
Nr. 3 Is net dood. Die heette Muppy. Waarom ? Hij sprong veel, en noemde hem daarom Mup Wup.
En alles wat op ie eindigt klinkt zo lief.
Russische hamster: Speedy
Konijnen: Rabit, Blacky, Maxima
Die namen van die konijnen zijn wel door m'n zusje bedacht he
Poezen bij ouders thuis:
Poes Por (AKA Juffrouw Roos)
Rokus Jan (naar een aso uit de Schilderswijk die ooit in een documentaire op de VPRO was)
Jim Pis (Vroeger heette hij Jimi Hendrix, sinds hij in huis ging plassen werd hij gedegradeerd tot Jim Pis. Eigen schuld.)
ik heb ze zo genoemd omdat Bo dacht ik dat dat een teletubbienaam was (ben denk doof) maar dat is dus Po en ik ga mijn kat geen Po noemen dus vandaar Bo
en Nieke is zo gekomen door dat ik heb gewerkt bij mensen en die hadden een poes die Nieke heette en dat was zo een lief beest en ik vond het een leuke naam
eerste 2 namen gewoon omdat ze leuk waren en toepasselijk, derde omdat ik echt niks meer kon verzinnen wat van toepassing was op m... De andere hamster=dander
Officieel heet hij trouwens Ming Mang's Mister Bluesky, maar dat vond ik wat lang om aan de achterdeur te roepen
Nu heb ik 2 katers: Japie (genoemd naar de gulle gever Jaap )
en Mickey. Vonden we gewoon een leuke stoere naam.
Poezen Shirana en Raiza ... Waarom zo'n enge namen weet ik niet, hadden ze al toen we ze kregen
Katers Boutje, Gino, Godzilla, Snor, Bob.
Boutje .. omdat hij de beschermheer was van Moertje, onze inmiddels overleden siamese moeder van Snor en Godzilla.
Gino .. omdat hij de vervanger was van de te vroeg overleden Ginger
Godzilla .. Omdat hij lijkt op het monster, in gedrag en uiterlijk
Snor.. omdat hij een vreemde snor heeft
En Bob.. Omdat zijn echte naam te vrouwelijk was (door een foutje aangezien voor poes)
quote:mijn dieren hebben eigenlijk geen namen, alleen nummers (ringnummers, je weet wel, postduiven) ik noem ze altijd bij de laatste twee nummers. die verschillen zo'n beetje per generatie.
Op zondag 5 januari 2003 13:01 schreef dj-ango het volgende:
Hoe heet jouw huisdier, wat voor beest is het en waaaaaarom (vervelend kinderstemmetje) heet je beestje zo?
bijvoorbeeld de 42, dat is een van mijn lievelingsduivinnen en niet alleen omdat ze de pannen van het dak vliegt!
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 20-01-2003 22:33]
Touplef en antanoff moeten nog komen.
quote:Ow..maar je mag me wel dat ik twee wel succesvolle topics heb,wat jij nog nooit hebt geëvenaard...
Op zondag 26 januari 2003 13:45 schreef FlyingFox het volgende:
dubbeltopic slotjewat ben ik vervelend vandaag
Daimler = de Golden Retriever bij mijn vader.
Teun & Jip = de katten bij mams
Kristie = hond bij mams
Ik heb altijd katten gehad in mijn leven en gelukkig heb ik mijn man (na veel zeuren, smeken, spammen met o.a. Fok!katten) overgehaald.
Verleden:
Swiebertje (mijn moeder bedacht toen ik 5 was.
Poekie (geen flauw idee, iedergeval niet mijn idee)
Duran (ooit fan van Duran Duran geweest)
Angora (ze was zo zacht en de liefste )
Vlekkie (een hond met vlekken)
En de rest weet ik niet meer.
Toekomst:
Bentley (Boy: zag ik van de week ergens staan en vond dat nou een leuke naam) of Sissy (Girl: zag ik in dit topic en moest aan Prinses Sissy denken) Maar Bentley vind ik leuker.
En nog bedankt voor de smelt kattenfoto's, dit is ook een reden waarom hij overstag is gegaan.
Nou, maar hopen dat het geen POEKIE wordt uit het asiel (dan maak ik er (ook) cookie van).
quote:Update: ZwaaiHaai is dood
Op woensdag 8 januari 2003 14:30 schreef hoe-die-nie het volgende:
[afbeelding]mijn drie piranha's,
semtex, zwaaihaai en jerney heten ze
Een naam voor de poes hebben we nog niet. Als ik niets kan bedenken, wordt het gewoon 'poes'.
-een dwergkeeshond (vrouwtje) en die heet Lisy (zo heette ze al toen we haar kochten 12 jaar geleden)
-3 katten, 2 mannetjes en een vrouwtje, alledrie Europese korthaar,
de mannetjes heten Murphy en Sammie en het vrouwtje heet Whoopy.
-We hadden tot vorige week een woestijnratje en die heette Japie, maar die is vorige week overleden..
Ik zal er ook nog even fotootjes bijzetten
Murphy
Sammie
Whoopy (samen met Sammie)
Lisy
3 eenden:
* Dopey (die viel om als je er naartoe liep)
* Niels (had een lange nek, was net een gans)
* Teun (was verliefd op zichzelf, in de spiegel)
10 Piranha's (die ik overigens niet uit elkaar kon houden):
* Chew
* Bite
* Gnaw
* Hap
* Skronsj
* Snap
* Gomp
* Clap
* Kauw
* Slurp (die was een stuk kaak kwijt)
4 grote roodwangschildpadden, allemaal dames
* Mevrouw Janssen (gewoon op straat gevonden)
* Sidonia
* Vrouwtje Theelepel
* Supergran
3 kleine zaagtandschildpadden:
* zigge
* zagge
* hoihoihoi
Als kind een Albino konijn Bautje.
(het valt me trouwens op dat geen van mijn huisdieren ooit op zijn/haar naam heeft gereageerd, ook mijn kat niet, die doet toch wel waar hij zelf zin in heeft)
Ps. Dit is ie:
Oh, en hij heet Zorro...
quote:oh, wat een mooie handen die Zorro vasthouden.
Op vrijdag 21 februari 2003 11:48 schreef Love Mae King het volgende:
Dit is de LMKat na een douche. Een Ecuadoriaans zwerfkatje dat nu overgevlogen is naar Nederland en nu bij de LMK rondhuppelt.Oh, en hij heet Zorro...
quote:En zo lekker bruin ook...
Op vrijdag 21 februari 2003 13:32 schreef Manono het volgende:[..]
oh, wat een mooie handen die Zorro vasthouden.
en hij heet linux.
waarom?!
linux is een pinguin
mijn poes lijkt op een pinguin (zw-wit)
en ik vind t wel een geinige naam
quote:je neemt me de woorden uit de vingers!
Op vrijdag 21 februari 2003 13:39 schreef Love Mae King het volgende:[..]
En zo lekker bruin ook...
wb! is alle bruin al afgesleten?
en wat een leuke kat! maar is die ook nog meegeweest naar NY tussendoor?
quote:De kat is woensdag helemaal alleen vanuit Quito komen vliegen. Dus New York zal ie een andere keer moeten gaan bekijken.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:43 schreef bixister het volgende:[..]
je neemt me de woorden uit de vingers!
wb!
is alle bruin al afgesleten?
en wat een leuke kat! maar is die ook nog meegeweest naar NY tussendoor?
En ja, het bruin is inmiddels weer een beetje weg...je moet het wel een beetje bijhouden he?
quote:En zo kippig ben ik ook weer niet.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:39 schreef Love Mae King het volgende:
En zo lekker bruin ook...
Nou, in elk geval gezellig dat je 'er weer bent'.
quote:hoe kom je an die naam
Op vrijdag 21 februari 2003 11:48 schreef Love Mae King het volgende:
Oh, en hij heet Zorro...
de andere heet Joshy dat komt van Jos Verstappen en dat groene beest van Super Mario, daarnaast wordt ze regelmatig Flossy, plofkat, bolle, Wossy en stommerd genoemd.
[Dit bericht is gewijzigd door Swiffy op 26-02-2003 21:45]
Miekie. Heb geen idee waarom maar elke cieperse die ik in huis heb gehad is zo genoemd. Had eerst ook een zwarte en die heette Droppie net als haar voorganger.
Kat Bram gevonden door de hond als kitten en ja toen moest het een naam zijn die mijn ouders leuk vonden anders mocht ik m niet houden dus werd het Bram
Fretten Tjerk en Silke, tjerk kwam samen met Thuja en was de enige mannen naam waar ik op kon komen met een T. Silke is om in de zelfde trand te blijven als Tjerk
Chinchilla's Kloris en Roosje, ze heeten eerst anders maar moeders bleef ze hardnekkig kloris en roosje noemen dus ben ik maar over stag gegaan
we hebben ook paardjes gehad: Rocca, Bianca, Gianca, Miranca
oftewel bij ons is ook regelmatig geen inspiratie te bekennen.
[edit] sorry dubbele post [edit]
[Dit bericht is gewijzigd door _Snowball_ op 18-04-2003 09:46]
Of heette liever.....
Is hier waarschijnlijk om het leven gekomen door een overdosis Scania..
Rakker maar voor n teefje schijnt dat weer iets origineler te zijn, en bovendien doet ze haar naam meer dan eer aan
Nu zoek ik nog een naam voor een tweede (mannetjes) parkiet...
Hij heet JJ.
Naar de eerste letters van twee vriendinnen van me, die elkaars beste vriendin waren en die het - hoe kan het eigenlijk ook anders - voor elkaar kregen om net nadat ik het beessie JJ had genoemd, slaande ruzie te krijgen en elkaar niet meer kunnen luchten of zien.
quote:Wat een naam voor een parkiet joh...Zo heet ik ook.
Op vrijdag 18 april 2003 11:32 schreef Christine het volgende:
....
Parkiet: Shirley
Ik heb 3 katten..
Zwarte kater: Slayer (naam in 't asiel: Chara)
Cyperse kater: Venom (naam in 't asiel: Lodewijk)
Blauwe poes: Vixen (naam bij fokker: Stargazers Knock-Knock)
Vind ik de namen die ik ze heb gegeven toch leuker...
Russel: vernoemd naar de filmacteur Russell Crowe. Niet dat ik geil wordt van filmacteurs, maar een huisgenote van mij wordt dat wel en van haar heb ik hem ge-adopteerd .
Joop: ik vond filmacteurs zo'n slechte keus om een rat naar te vernoemen, dat ik deze rat nergens naar wilde vernoemen. Met welke naam kan dat beter dan met Joop?
Evariste: vernoemd naar de 19-de eeuwse franse wiskundige Evariste Galois. Vooral z'n levensverhaal spreekt erg tot de verbeelding. http://www-gap.dcs.st-and.ac.uk/~history/Mathematicians/Galois.html
quote:Vernoemd naar Shirley Manson, de zangeres van de band Garbage (onze parkiet vind dat leuke muziek en wij vonden het een leuke naam
Op vrijdag 18 april 2003 16:47 schreef She-Wolf het volgende:
Wat een naam voor een parkiet joh...Zo heet ik ook.
Bert en Anna. Bert is een Bert van Bert & Ernie, maar dan zonder lichaam, en Anna is een klein schattig aapje.
Mijn Tokeh ( gecko) heet Neelix en is vernoemd naar een Talaxiaanse alien uit de serie Startrek Voyager. Hij lijkt er sprekend op.
Katten :
Draakje - t'is een draak van een kat
Dodo - Hij is zo suf als maar kan
Leguaan :
Odi - omdat hij niet al te slim is soms
Dieren die ik niet meer heb :
Oortjes en Staartje (muizen, helaas overleden)
Truus en Piet (kameleons)
Mien (slang)
Kees en Bep (leguanen)
Ukkie (leguaan)
(de reptielen zijn helaas allemaal met mijn ex mee)
Ik vond de oerhollandse namen wel passen bij die super tropische dieren.
Poes Minie, we hadden haar broertje ook meegenomen (Mickey), maar mijn moeder heeft haar weggedaan (Ze was vals (behalve tegen mij) en was niet zindelijk te krijgen), wat er verder met haar gebeurd is weet ik helaas niet, ik heb haar nog wel gezocht maar het was tevergeefs
Kater Scrappy (opvolger van Minie), woont helaas bij mijn ouders, maar hij heeft het daar goed.
Zaterdag krijg ik een katertje, nu nog een naam
quote:Hey, dat is het spiegelbeeld van mijn kat.
Op donderdag 27 februari 2003 12:22 schreef Swiffy het volgende:Woofers jonge koppie
Hitam --> zwart in Maleis
Pituh --> wit in Maleis
(zijn dus ook die kleur )
We hadden vroeger ook een hond die 'Yeti' heette
Omdat ie heel groot en wit was (tibetaanse mastiff)
mooi beesie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |