abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7686761
bron: Nederlandkiest.nl
Wiegel krijgt prominente rol in VVD-campagne 03-01-03

Hans Wiegel gaat op verzoek van VVD-leider Zalm een actieve rol spelen in de VVD-campagne. Hij zei dat in een vraaggesprek met Nederland Kiest, in zijn eerste publieke optreden als VVD-prominent sinds 15 mei. Wiegel is ook geïnteresseerd in een rol na de verkiezingen. Daar ga ik met Zalm over praten. Ik wil wel eens formateur of informateur worden.

Voor de VVD mikt hij op 33 zetels, zeker vijf meer dan de VVD nu in de peilingen krijgt. Dat moet zeker haalbaar zijn als Zalm de VVD-boodschap duidelijk weet uit te dragen.

Het is voor het eerst sinds zijn vertrek uit de landelijke politiek in 1981 dat de VVD Wiegel een prominente rol geeft. Jarenlang gaf het erelid als 'orakel uit Friesland' vrijmoedige en voor zijn eigen partij vaak pijnlijke commentaren. Ook nu neemt hij geen blad voor de mond. Hij moet niets hebben van spindoctors, media-adviseurs en campagneteams. Vraaggesprekken moeten vooral ook niet van tevoren worden doorgesproken. Dat leidt alleen maar tot verkramptheid. Een goede politicus moet op zijn intuïtie vertrouwen en gewoon zeggen waar het op staat.
(rest op de site)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Waarom trappen ze er toch iedere keer weer in. Die man heeft ze verloochend door met Fortuyn aan te pappen en bovendien stralen ze zo uit dat ze geen eigen sterke mensen hebben.
Wat een zwaktebod

pi_7686794
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:51 schreef SCH het volgende:
(rest op de site)
Hier is de link.....

pi_7686824
Alweer? .
pi_7686855
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:54 schreef Luigi het volgende:
Alweer? .
Meestal was hij er wel, maar niet officieel. Nu is hij echt gevraagd door Zalm en de partijtop!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:57:59 #5
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7686909
Aargh, die man kan bij mij echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Alleen die kop al. Kan me ook niet voorstellen dat mense uit de middenklasse zich tot deze man aangetrokken voelen, dat kan ik me alleen maar voorstellen bij echt Aerdenhoutse types.
Afrika Paprika
pi_7686916
Wiegel is een uitstekende keuze Zalmpie!
Yo, Willie. Burn the cat
pi_7686917
Wiegel for president!
pi_7686951
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:58 schreef ZeroVince het volgende:
Wiegel for president!
Wil je echt dat ik emigreer? Leg me dan eens uit waarom hij zoveel mensen aanspreekt. Hij is wellicht een fenomeen maar waar staat hij dan voor?

Hey zero had je nog een voldoende

vrijdag 3 januari 2003 @ 16:00:10 #9
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_7686972
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef LuQas het volgende:
Aargh, die man kan bij mij echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Alleen die kop al. Kan me ook niet voorstellen dat mense uit de middenklasse zich tot deze man aangetrokken voelen, dat kan ik me alleen maar voorstellen bij echt Aerdenhoutse types.
Wiegel is anders jarenlang bijzonder populair geweest, mede door zijn standvastigheid in bepaalde zaken.
Ik vind hem nog steeds een van de beste politici die wij in Nederland (gehad) hebben
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:02:42 #10
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7687040
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:00 schreef thomba het volgende:

[..]

Wiegel is anders jarenlang bijzonder populair geweest, mede door zijn standvastigheid in bepaalde zaken.
Ik vind hem nog steeds een van de beste politici die wij in Nederland (gehad) hebben

Maar waarom dan? toch niet alleen door zijn standvastigheid?
Afrika Paprika
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:04:27 #11
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7687085
Wel verstandig. Wiegel heeft wel uitstraling.

Maar het geeft wel aan hoe wanhopig ze bij de VVD zijn want Wiegel doet natuurlijk voornamelijk waar ie zelf zin in heeft.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:14:18 #12
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7687297
Coming to think of it... ik denk dat je als liberaal zijnde helemaal verliefd kan worden op Wiegel omdat hij natuurlijk wel standvastig en in hart en nieren vasthoudt aan de liberale ideologie. Voor iemand die twijfelt of simpelweg links is, werkt deze man imo alleen maar op de zenuwen.
Afrika Paprika
pi_7687554
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:14 schreef LuQas het volgende:
Coming to think of it... ik denk dat je als liberaal zijnde helemaal verliefd kan worden op Wiegel omdat hij natuurlijk wel standvastig en in hart en nieren vasthoudt aan de liberale ideologie. Voor iemand die twijfelt of simpelweg links is, werkt deze man imo alleen maar op de zenuwen.
Respect!

Ik wou dat er meer mensen zo waren en dan maakt het me echt niet uit of het me politiek gezien niet ligt

FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2003 @ 16:29:16 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7687662
Wiegel weer actief in de politiek... COOL. Geweldige man met een geniaal politiek instinct. Goeie (maar voorspelbare) zet. Zalm krijgt ook deze keer weer mijn stem!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7687672
Nog steeds niemand die kan uitleggen waar de beste man nou precies voor staat? Als hij later dood is en ze zetten zijn standbeeld in bij de campagne, dan werkt het net zo goed???
pi_7687720
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:29 schreef SCH het volgende:
Nog steeds niemand die kan uitleggen waar de beste man nou precies voor staat? Als hij later dood is en ze zetten zijn standbeeld in bij de campagne, dan werkt het net zo goed???
Wiegel heeft aandelen Telegraaf, en de Telegraaf heeft aandelen Wiegel, levert weer de nodige kruisbestuiving op
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:32:17 #17
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7687734
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:31 schreef paricos het volgende:

[..]

Wiegel heeft aandelen Telegraaf, en de Telegraaf heeft aandelen Wiegel, levert weer de nodige kruisbestuiving op

ja inderdaad.... bah!
Afrika Paprika
pi_7687804
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:31 schreef paricos het volgende:
Ach dat afstoffen van Wiegel laat toch telkens weer de armoede van het Nederlandse liberalisme en van de VVD zien. Het is tekenend voor de sulligheid van de VVD-ers dat ze Wiegel altijd weer met open armen ontvangen.

Ze hebben een natuurlijk wel een traditie van volgevreten speknekken met veel geblaat en weinig inhoud

vrijdag 3 januari 2003 @ 16:37:16 #19
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7687846
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben een natuurlijk wel een traditie van volgevreten speknekken met veel geblaat en weinig inhoud

Hier ben ik het niet met je eens. Wiegel heeft wel degelijk inhoud, alleen een verwerpelijke Ik moet de VVD ook te kennen geven dat ze in het verleden zeker erg chariamatische politici hebben gehad, zoals Wiegel dus, maar ik denk ook aan Frits Bolkestein, die bepaald niet achterlijk was.
Afrika Paprika
pi_7687961
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:37 schreef LuQas het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet met je eens. Wiegel heeft wel degelijk inhoud, alleen een verwerpelijke Ik moet de VVD ook te kennen geven dat ze in het verleden zeker erg chariamatische politici hebben gehad, zoals Wiegel dus, maar ik denk ook aan Frits Bolkestein, die bepaald niet achterlijk was.

Ben ik met je eens - Bolkestein maar ook Nijpels, Ruding en Winsemius waren zeer bekwame liberalen. De laatste drie dan ook nogal aan de linkerkant
Maar wat is volgens jou de inhoud vanh Wiegel dan. Die anderen die ik noem hadden een duidelijke visie, een doel en een lijn - die heb ik bij Wiegel nooit kunnen ontdekken. Behalve dat hij zichzelf geweldig vindt.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 17:06:00 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7688470
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben ik met je eens - Bolkestein maar ook Nijpels, Ruding en Winsemius waren zeer bekwame liberalen. De laatste drie dan ook nogal aan de linkerkant
Maar wat is volgens jou de inhoud vanh Wiegel dan. Die anderen die ik noem hadden een duidelijke visie, een doel en een lijn - die heb ik bij Wiegel nooit kunnen ontdekken. Behalve dat hij zichzelf geweldig vindt.

Ruding is van het CDA.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 17:14:04 #22
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_7688623
Goede zet van de VVD, alhoewel natuurlijk wel voorspelbaar, want vele (ook oudere) VVD'ers worden op deze manier mogelijk weer aangetrokken door de VVD. Er moet natuurlijk ook plaats gemaakt worden voor nieuwe gezichten, maar met Wiegel weten ze zeker dat ze goed zitten.
Zalm komt vaak wat humoristisch doch intelligent over, maar Wiegel daarentegen staat ergens voor en neemt geen blad voor de mond.
Ik zeg altijd bij hem; you'll love him, or hate him..

Dit zien mensen denk ik graag, en ik denk het zeker dat het resultaat zichtbaar zal zijn in de uiteindelijke verkiezingsuitslagen, tenminste, dat hoop ik natuurlijk.

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_7689257
SCH: "Nog steeds niemand die kan uitleggen waar de beste man nou precies voor staat?"

Voor zover ik het kan inschatten vertegenwoordigt Wiegel de de -afgelopen jaren verwaarloosde en daardoor afgebrokkelde - rechtervleugel van de VVD. Het is geen toeval dat Wiegel erg veel sympathie - ja ook politieke sympathie - had voor Fortuyn.

En dat beantwoordt gelijk de vraag van SCH: "Waarom trappen ze er toch iedere keer weer in. Die man heeft ze verloochend door met Fortuyn aan te pappen en bovendien stralen ze zo uit dat ze geen eigen sterke mensen hebben. Wat een zwaktebod"

Ze mikken op zwevende oud-LPF stemmers. En dat zijn er heel veel. En Zalm kan die niet binnenboord halen: Zalm heeft 'de stekker eruit getrokken' van het door Fortuyn tot stand gebrachte midden-rechtse regering opgeblazen, en dat vinden oud-LPF kiezers niet zo leuk.

Maar speelruimte heeft Wiegel niet. Het partijprogramma staat vast. Hooguit kan hij de boodschap scherper, duidelijker brengen. En dat zal de discussie ten goede komen.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 03-01-2003 18:01]

vrijdag 3 januari 2003 @ 18:00:14 #24
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7689290
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 17:06 schreef marky het volgende:

[..]

Ruding is van het CDA.

lol
Afrika Paprika
  vrijdag 3 januari 2003 @ 18:03:48 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7689331
Ik had het met Wiegel al gehad toe-ie met z'n arrogante kop "neen" riep bij de referendumstemmen in de eerste kamer...

Het is nooit meer goed gekomen tussen ons!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')