abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7686509
Vrijdag 3 januari, 21.30 uur: Het Debat bij RTL4

Het eerste grote lijsttrekkersdebat, bij RTL4. Jan Peter Balkenende, Gerrit Zalm, Wouter Bos en Jan Marijnissen gaan het debat aan onder leiding van Frits Wester. In Nieuws aan Tafel presenteert Rick Nieman de nabeschouwing met Herman Heinsbroek, journalist Jan Tromp en mediatrainer Pauline van Aken.

bron

Dit jaar dus niet als pauzenummer bij de Soundmixshow. Tevens een zeer gelimiteerd aantal partijen; D66, LPF, GroenLinks en kleinere partijen zijn niet uitgenodigd. Marijnissen die in de vorige campagne enkel in het Buitenhof-debat mocht aanschuiven (aangezien Fortuyn verstek liet gaan) is nu wel van de partij.
Het debat vindt plaats in een tot kleine arena omgebouwde studio. Toeschouwers op vier tribunes wijzen na afloop de winnaar aan. Kijkers kunnen dit op de Internetsite van RTL4 ook aangeven.

* MEDEDELING: Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit eerste debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van de politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-01-2003 20:44]

pi_7692208
...en open!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:45:52 #3
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7692294
Het is toch niet hetzelfde zo zonder Pim en Henny

Ben wel benieuwt of Balkenende deze keer wel kan overtuigen.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:53:21 #4
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7692454
Geef het door, rechts gaat voor
pi_7692486
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:57:26 #6
32266 thetruth
pi_7692544
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:54 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Ben benieuwd hoe Balkenende zich gaat verweren tegen de kritiek van Bos en Marijnissen op zijn wankabinet.
Ik denk met statistieken, hij schijnt een meester te zijn in het goochelen met cijfers.
pi_7692550
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:53 schreef thetruth het volgende:
Geef het door, rechts gaat voor
Ik draai altijd 180 graden met mijn fiets als ik links af moet zodat ik alsnog kan zeggen dat ik rechts afgeslagen ben

Jammer dat pim er niet bij is. Ik zal niet bepaald echt vrolijk kijken. Maar ja, ik moet nu eenmaal voor Maurice de Hond de vragen van de lijsttrekkers realtime een score geven die op tv te zien zal zijn.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7692566
quote:
Hij laat waarschijnlijk die 2 eerst aan het woord zodat ie hun kan aanpakken op de wantaal die ze loslaten.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  vrijdag 3 januari 2003 @ 20:59:03 #9
8502 BAZZA
pi_7692569
quote:
Hij schuift alle schuld op de LPF..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7692573
Ik hoop dat Bos flink gaat scoren en dat Zalm met een goed verhaal komt.

Balkenende mag wat mij betreft ontmaskerd worden.
Marijnissen mag van mij - op een faire manier - aangesproken worden op zijn toch wel pittige programma.

vrijdag 3 januari 2003 @ 20:59:54 #11
43664 BerendBotje
I'm a lucky bastard
pi_7692583
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hij schuift alle schuld op de LPF..

óf hij verteld ze gewoon de waarheid......
i reserve the right to do just about anything i damnwell please
pi_7692589
Net nog the gladiator gekeken. Leuk om te zien dat ook op vandaag mensen sterven in de naam de bevolking van het koningrijk. Er waren nogal wat overeenkomsten met onze huidige maatschappij in te zien.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:03:17 #13
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692639
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 20:59 schreef BerendBotje het volgende:
óf hij verteld ze gewoon de waarheid......
En dat is dat Zalm een vuil spelletje heeft gespeeld om zetels te winnen.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:04:16 #14
8502 BAZZA
pi_7692655
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:

Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
pi_7692662
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:

[..]

En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
pi_7692667
Zou Bos de kans krijgen Balkenende te vragen of hij alsnog tijd in zijn agenda vrij wil maken om een 1-op-1-debat aan te gaan? En wat als Balkenende weigert?

Voor de rest is het volgens mij een imago-debat. Wie mag hierna in de meeste TV-shows meedoen? Over andere onderwerpen dan de vraag wie ruim 7 miljard kan bezuinigen zonder de bevolking tegen zich in het harnas te jagen gaat het niet. Dit is de prelude op de stemmenjacht. Er worden geen stemmen gewonnen, maar er worden TV-verschijningen gewonnen, die in het volgend stadium misschien stemmen opleveren.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:05:11 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7692674
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:00 schreef daburnd88 het volgende:
Net nog the gladiator gekeken. Leuk om te zien dat ook op vandaag mensen sterven in de naam de bevolking van het koningrijk.
Voortaan geen champignonsoep meer eten als je niet zeker weet dat er ook daadwerkelijk champignons in zitten, oké?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:06:19 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692695
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:04 schreef BAZZA het volgende:
Mja maar dat hebben ze allemaal gedaan
Hartstikke waar. Bij de weg, op welke partij ga jij stemmen, BAZZA?
quote:
En dat hij de puinhopen van het pvda heeft weten te beperken in de laatste 8 jaar.
Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.
pi_7692728
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Als hij regeren met de PvdA zo verschrikkelijk vond, kon hij het kabinet eerder laten vallen, en dat heeft hij niet gedaan.

Sommige mensen werpen niet meteen de handdoek in de ring en proberen hun best voor het land te doen. Daar heeft onze huidige oppositie nog nooit van gehoord, maar toch zijn er zulke mensen en partijen die dat als ideaal hebben.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:08:22 #20
8502 BAZZA
pi_7692746
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:06 schreef Farzin het volgende:
Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.

Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.

vrijdag 3 januari 2003 @ 21:11:00 #21
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7692799
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:08 schreef BAZZA het volgende:
Heel erg moeilijk, qua binnenlandsbeleid kan ik mij wel vinden bij bv de rechtervleugel van de PVDA maar qua buitenlandsbeleid weer bij het CDA.

Ben er dus nog niet helemaal over uit, vorige keer VVD gestemt en dat doe ik niet meer.

Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:11:05 #22
32266 thetruth
pi_7692800
Ik stem denk ik op de SP of op Groenlinks :P:P:P:P Dat wil zeggen als ik op dat moment paddo's heb gegeten. Helaas word ik pas in april 18, maar anders zou het uiteraard de VVD worden (alleen mag die kwal van een Henk Kamp wel heel snel optiefen uit de VVD IMO).
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:12:27 #23
8502 BAZZA
pi_7692828
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef Farzin het volgende:

Waarom geen VVD meer, als ik vragen mag? Ik had van jou toch minstens LPF verwacht.

Omdat ze te ver doordraven met bezuinigen en geen goede indruk maken, de LPF? heb er wel aan gedacht na de moord maar toch maar niet gedaan.
pi_7692833
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:11 schreef thetruth het volgende:
Ik stem denk ik op de SP of op Groenlinks :P:P:P:P Dat wil zeggen als ik op dat moment paddo's heb gegeten. Helaas word ik pas in april 18, maar anders zou het uiteraard de VVD worden (alleen mag die kwal van een Henk Kamp wel heel snel optiefen uit de VVD IMO).
De toekomst ligt uiteraard bij de komende generatie. Ben blij dat deze toch wel ietsie rechtser zijn gezien de scholieren verkiezingen van vorig jaar.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 21:13:20 #25
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7692848
Ik ga niet een uur van mijn leven opofferen voor dit saaie debat maar toch een voorspelling:

Het wordt SAAI. S A A I dus.

Winnaar:

Het duo Zalm - Balkenende (zij pakken elkaar uiteraard met fluwelen handschoenen aan)

Verliezer: Bos (zakt door het ijs qua feiten; ofwel dossier kennis -waar de vorige fuhrer van de PvdA zo prat op ging)

Moppentapper : Marijnessen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')