Waar zou dit aan kunnen liggen? En als het onmaakbaar is, zijn er dan nog PCI/ISA insteekkaartjes met PS2 aansluitingen?
quote:OK, hieruit mag ik dus concluderen dat het andere keyboard het wel deed? Tja, insteekkaartjes voor keyboard ken ik niet, maar misschien dat een USB keyboard mogelijk is, mits je een USB aansluiting hebt natuurlijk.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:41 schreef DigiJasper het volgende:
Dat heb ik al gedaan...
Wat ik wel raar vind: eerst deed ie het gewoon prima? Maar waar kan het allemaal an liggen? Want het kn net zo goed zijn dat de aansluiting los zit ofzo, maar hoe vind ik dat?
quote:Als de aansluiting los is dan moet je dat kunnen zien aan de soldeerverbinding op het keyboard chassisdeel. De stekker een beetje bewegen moet dan vaak al eventjes een beetje resultaat opleveren. Maar misschien is er gewoon een onderdeel van je mobo kapot gegaan om je keyboard uit te lezen.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:45 schreef DigiJasper het volgende:
Nope, zit helaas geen USB op, anders had ik dat alwel geprobeerd.Wat ik wel raar vind: eerst deed ie het gewoon prima? Maar waar kan het allemaal an liggen? Want het kn net zo goed zijn dat de aansluiting los zit ofzo, maar hoe vind ik dat?
Waar zou het zanders aan kunnen liggen?
Wat ik vermoed is dat de zekering direct achter de toetsenbordaansluiting is doorgebrand. Als je geluk hebt is dat een onderdeel wat een beetje op een weerstand/diode lijkt, heb je pech dan is het een SMD component. Beide zijn goed te vervangen, maar met de SMD variant is het een beetje lastiger solderen.
quote:voor zover ik weet zijn er geen ps2 insteekkaartjes omdat je die in principe maar 2 nodig hebt en dit zitten standaard op je mobo, USB insteekkaartjes daarentegen zijn wel te koop
Op vrijdag 3 januari 2003 14:45 schreef DigiJasper het volgende:
Nope, zit helaas geen USB op, anders had ik dat alwel geprobeerd.Wat ik wel raar vind: eerst deed ie het gewoon prima? Maar waar kan het allemaal an liggen? Want het kn net zo goed zijn dat de aansluiting los zit ofzo, maar hoe vind ik dat?
quote:Dit is een AT moederbord met een DIN-toetsenbordaansluiting en 1 PS2 voor de muis.
Op vrijdag 3 januari 2003 15:25 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
voor zover ik weet zijn er geen ps2 insteekkaartjes omdat je die in principe maar 2 nodig hebt en dit zitten standaard op je mobo, USB insteekkaartjes daarentegen zijn wel te koop
quote:Een heel klein, zwart blokje, direct achter de toetsenbordaansluiting. Hij moet vrij simpel te vinden zijn, omdat er (Asus kennende) meestal 'Fuse' bij staat gedrukt op de printplaat.
Op vrijdag 3 januari 2003 15:23 schreef DigiJasper het volgende:
Hmm dat zou kunnen... Wat kost zo'n zekering (of SMD chip ofzo) dan en hoe zien ze eruit?
quote:er waren ooit wel omzetstukjes voor PS2 naar DIN... heb ze alleen een tijd niet meer gezien....
Op vrijdag 3 januari 2003 15:27 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Dit is een AT moederbord met een DIN-toetsenbordaansluiting en 1 PS2 voor de muis.
Dit staat tussen 2 PCIsloten: 35-8320-03... het is een klein moederbordje voor socket 7 en ik zie dat er ookal USB op mogelijk is... maar wat voor bordje is het? ik weet niet waar het FCC id staat....
het gaat erom dat ik hem kan bejumperen, Hij staat nu ingesteld op een pentium 166 en er komt een AMD k6 200 in.
quote:die verkopen ze bij paradigit nogsteeds
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef hakkytak het volgende:[..]
er waren ooit wel omzetstukjes voor PS2 naar DIN... heb ze alleen een tijd niet meer gezien....
quote:Het is een bordje van 'Tandex' als ik het goed heb. De handleiding kun je op de volgende link downloaden:http://service.tandex.com/zips/mb520nh.pdf
Op vrijdag 3 januari 2003 16:21 schreef DigiJasper het volgende:
Hmm ik zit nu met een nieuw moederbord, Ik weet alleen niet welke het is...Dit staat tussen 2 PCIsloten: 35-8320-03... het is een klein moederbordje voor socket 7 en ik zie dat er ookal USB op mogelijk is... maar wat voor bordje is het? ik weet niet waar het FCC id staat....
het gaat erom dat ik hem kan bejumperen, Hij staat nu ingesteld op een pentium 166 en er komt een AMD k6 200 in.
quote:Weet je toevallig ook wat er voor batterij op moet? de mijne is leeg
Op vrijdag 3 januari 2003 20:30 schreef MSXUser het volgende:[..]
Het is een bordje van 'Tandex' als ik het goed heb. De handleiding kun je op de volgende link downloaden:http://service.tandex.com/zips/mb520nh.pdf
Het is een Intel 430VX chipset, en ondersteunt t/m 233MHz processoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |